Jump to content

Bu sabah RX-8'in koltuğunda 25 yaş genç hissettim...


mtutun
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Forum şenlensin diye elimizden geleni yapıyoruz. Beğendiğiniz için teşekkür ederim.

Anlatma tarzına hayran kaldım abi Allah sana uzun ömür versin 1000 sayfalık kitap yazsan 1 günde okurum çok akıcı :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 57
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    6

  • İlhan

    4

  • domestos

    8

  • mtutun

    27

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

RX 8 kış bakımı konusunu Evo'da Cem bey'e sormuştum.  En azından iki haftada bir kısa şehir turu önermişti.  Yani durduğu yerde aç kapa değil de, 15-20dk bir turlamak sanırım daha iyi.  Ne de olsa rotary motorun zaten belli bir ısınma sağlamadan yüksek devirlere çıkması bile devir saatinde kısıtlanıyor, en azından görsel olarak.  Gençleşme konusu, araç çalışıp yola çıksaydın eğer, bu durumda daha düşer miydi acaba?  Çünkü bazen kendimi akrobatik hareketler yaparken buluyorum ve, yaw hiç sana yakışıyor mu, koca adamsım, yaşından utan diyorum.  ???  Ama sürüş güvenliği her zaman ön plandadır.  Bunu çoğu zaman hiç gözardı etmem.  Sürat manyağı olmamak ve uygun yol şartlarında kısa süreli yapmak, takıntılı ve hırslı olmamak lazım, etrafta bir çok güçlü araç var, keyif için kullanmayı bilmek lazım.

Sanırım gruplar arası sorun var ama bu hafta sonu RX-8 toplantısı vardı, kaçırdım.  Bir daha sefere işallah.  Mesaj grubu ile RX-8 sahipleri arasındaki sorun büyüklerin affedici, küçüklerin de daha saygılı olması ile aşılmalı.  Zaten kısıtlı bir grubuz, bölünmenin faydası olabilir mi?  Ancak benim dünya görüşüm, bu çağda, başkasına saygısı olmayan, ister küçük olsun, ister büyük, hak ettiğini düşündüğü saygıyı göremez.  Bu durumdan bağımsız yazıyorum, yanlış anlaşılmasın zaten sorun ne idi onu da bilmiyorum, belki zaten tekrar sorunu kaşımadan yeniden uzlaşmak lazım.  Grubun akil abileri, kurucuları destek olmalılar.  Belki de benim gibi yeni ve sessiz üyelere söz düşmez ama belki de tam bizden çıkması gerekn bir öneri olması bakımından yazayım istedim.  Herkese güzel yollar olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX'i en az haftada bir kez 30 k  bir parkurda kullanıyorum, akünün derdi başkaydı ama uzun uzun akşam vaktinizi almayayım.

RX sahipleri ile ilgili yazınızı tamamen anladım desem yalan olur. Anladığım kadarıyla benimle ilgili değil de, forum yõnetimi ve onlar arasında bir problemden bahsediyorsunuz, değil mi?

RX 8 kış bakımı konusunu Evo'da Cem bey'e sormuştum.  En azından iki haftada bir kısa şehir turu önermişti.  Yani durduğu yerde aç kapa değil de, 15-20dk bir turlamak sanırım daha iyi.  Ne de olsa rotary motorun zaten belli bir ısınma sağlamadan yüksek devirlere çıkması bile devir saatinde kısıtlanıyor, en azından görsel olarak.  Gençleşme konusu, araç çalışıp yola çıksaydın eğer, bu durumda daha düşer miydi acaba?  Çünkü bazen kendimi akrobatik hareketler yaparken buluyorum ve, yaw hiç sana yakışıyor mu, koca adamsım, yaşından utan diyorum.  ???  Ama sürüş güvenliği her zaman ön plandadır.  Bunu çoğu zaman hiç gözardı etmem.  Sürat manyağı olmamak ve uygun yol şartlarında kısa süreli yapmak, takıntılı ve hırslı olmamak lazım, etrafta bir çok güçlü araç var, keyif için kullanmayı bilmek lazım.

Sanırım gruplar arası sorun var ama bu hafta sonu RX-8 toplantısı vardı, kaçırdım.  Bir daha sefere işallah.  Mesaj grubu ile RX-8 sahipleri arasındaki sorun büyüklerin affedici, küçüklerin de daha saygılı olması ile aşılmalı.  Zaten kısıtlı bir grubuz, bölünmenin faydası olabilir mi?  Ancak benim dünya görüşüm, bu çağda, başkasına saygısı olmayan, ister küçük olsun, ister büyük, hak ettiğini düşündüğü saygıyı göremez.  Bu durumdan bağımsız yazıyorum, yanlış anlaşılmasın zaten sorun ne idi onu da bilmiyorum, belki zaten tekrar sorunu kaşımadan yeniden uzlaşmak lazım.  Grubun akil abileri, kurucuları destek olmalılar.  Belki de benim gibi yeni ve sessiz üyelere söz düşmez ama belki de tam bizden çıkması gerekn bir öneri olması bakımından yazayım istedim.  Herkese güzel yollar olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX-8 cilerle, grup arasındaki sorun sizinle alakalı değil elbet, kusura bakma aynı yazının altına sıkıştırdım çünkü bu konuda geçenlerde yazılar çıktı ve belli ki kırgınlık var.  Meseleyi kişiselleştirmeden, Mazda'sından keyif alanların birlikte birşeyler yapması ise amaç, grubun dinamizmini artıracak ortak işler desteklenmeli.  Geçmişin hataları, geleceğin kayıpları olmaya devam etmemeli.  Bu forumu sahiplenmek elbette güzel, koruyalım ama geliştirelim de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

akünün derdi başkaydı

Araç üzerindeki donanımda kaçak olup olmadığını kontrol ettirin derim...

Diğer meseleye bende yabancı olduğum için yorum yapmak yakışık almaz. Ama az çok tahmin edebiliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX-8 cilerle, grup arasındaki sorun sizinle alakalı değil elbet, kusura bakma aynı yazının altına sıkıştırdım çünkü bu konuda geçenlerde yazılar çıktı ve belli ki kırgınlık var.  Meseleyi kişiselleştirmeden, Mazda'sından keyif alanların birlikte birşeyler yapması ise amaç, grubun dinamizmini artıracak ortak işler desteklenmeli.  Geçmişin hataları, geleceğin kayıpları olmaya devam etmemeli.  Bu forumu sahiplenmek elbette güzel, koruyalım ama geliştirelim de.

Konu çok basit.

Geçmişte ilgili sitenin sahibi burada 1 veya 2 kere başka sitelerin organizasyonlarını duyurdu. Biz de kendisine dedik ki , başka sitelerin duyurularını burada paylaşmadan önce bize bildirirsen seviniriz. Sonuçta başkaları bizim toplantılarımızı duyurmuyorken biz neden onların reklamını durduk yerde yapalım ?

Hatta buna örnek olarak geçmişte MX-5 sahibi kişilerin oluşturduğu bir toplulukla çok güzel bir toplantıyı da örnek verdik ama biz markayı bütünleştirmek istedikçe diğer arkadaşlardan aksi yönde davranışlar gördük ve aşağıdaki tartışma yaşandı

http://www.mazdaclubtr.com/19183/3-ekimde-rx-8-sahipleri/

Biz isterdik ki bu ayrıma hiç gidilmesin ama yaşandı. Bundan sonra da tavır pek değişmedi. Çeşitli vesilelerle yine bizimle hiç irtibat kurulmadan bu sitede kendi toplantılarını duyurmaya çalıştılar. ama biz önceki olaylara rağmen dedik ki böyle arkadan dolaşmaya gerek yok, bizimle irtibata geçerse biz de duyurusunu yaparız ama malesef durum hiç değişmedi.

Biz tüm iletişim yollarını açık tuttuğumuz halde bunları kullanmayanlar mı hatalı ve kin güdüyor görünüyor yoksa biz mi ?

Not : Bu durum hala geçerli. Biz hiçbir zaman iletişim yollarını kapatmadık ama bunların kullanılmaya çalışıldığına da hiç şahit olmadık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dediklerinize katılıyorum. Bence burada herkesin yer alması çeşitlilik açısından güzel olur. Tabi ki bu konu beni aşar ben forum yönetiminden değilim, geçmişte neler olduğunu da bilmiyorum. En iyi yönetimden arkadaşlar açıklama yapacaklardır ki, Burak yapmış, daha okumadım, bu yazıdan sonra okuyacağım.

Yalnız size bir gözlemimi belirtmek istiyorum. Ben teknik bir konudaki başlığa yorum yapmak için (ki lastiklerle ilgili ve lastik de hayati bir donanım) Rx sahiplerinin oluşturduğu foruma üye oldum. Ancak oradaki yönetimin tarzı beni çabuk bir şekilde üyeliğimi iptale zorladı. Hatta benden sonra yazılarımı da iptal etmişler. Dediğim gibi, geçmişte burada olanları pek bilmiyorum ama onların forumundaki bana olan tutumu ben beğenmedim.

RX-8 cilerle, grup arasındaki sorun sizinle alakalı değil elbet, kusura bakma aynı yazının altına sıkıştırdım çünkü bu konuda geçenlerde yazılar çıktı ve belli ki kırgınlık var.  Meseleyi kişiselleştirmeden, Mazda'sından keyif alanların birlikte birşeyler yapması ise amaç, grubun dinamizmini artıracak ortak işler desteklenmeli.  Geçmişin hataları, geleceğin kayıpları olmaya devam etmemeli.  Bu forumu sahiplenmek elbette güzel, koruyalım ama geliştirelim de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Veli Günaydın. Benim araç Türkiye'ye Mayıs 2010'da ithal edilmiş ama ilk tescili yani satışı Temmuz 2011'de yapılmış. Bu araç 14 ay stokta ve showroom'da yatmış. Daha sonra Temmuz'da ilk alan sahibi Aralık'da aynı bayiye takasa vermiş ve ben alana yani Nisan 2012'ye kadar da bir 5 ay daha yatmış showroom'da. Toplamda 19 ay yatan aracın aküsünden zaten birşey olmaz ama showroom'da kimbilir kaç kere akü bitmiş ve kaç kere şarj edilmiştir? Ben geçen Kasım bakımında sorun çıkartır diye değiştirmek istedim, ancak ölçülerek Ok dendi. Önümüzdeki ay yeniden bakımı var ve bu sefer kesin değiştirmeyi düşünüyordum ki, düşündüğüm başıma geldi. Halbuki ben aracı daha alır almaz lastikleri, bujileri, diferansiyel yağını vb. değiştirmiştim ve erkenden periyodik bakımını da yaptırmıştım.

2 ayrı serviste de akünün kontrolü yapılmış ve OK denmişti. (ben değiştirin dememe rağmen)

Demek ki, bazen sadece kendine güveneceksin. Bugün geçici aküyü kalıcısı ile değiştirmeye gideceğim. Alternatörün üretim kapasitesini kontrol ettirmeyi düşünüyorum.

Araç üzerindeki donanımda kaçak olup olmadığını kontrol ettirin derim...

Diğer meseleye bende yabancı olduğum için yorum yapmak yakışık almaz. Ama az çok tahmin edebiliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence RX8 koltuğuna oturma hayalin sürüyor. Çünkü hayal bu zaten! Etmeden de hayal olmaz ki!

Bu sözle RX-8 koltuğuna oturma hayalim de suya düştü :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yalnız size bir gözlemimi belirtmek istiyorum. Ben teknik bir konudaki başlığa yorum yapmak için (ki lastiklerle ilgili ve lastik de hayati bir donanım) Rx sahiplerinin oluşturduğu foruma üye oldum. Ancak oradaki yönetimin tarzı beni çabuk bir şekilde üyeliğimi iptale zorladı. Hatta benden sonra yazılarımı da iptal etmişler. Dediğim gibi, geçmişte burada olanları pek bilmiyorum ama onların forumundaki bana olan tutumu ben beğenmedim.

Abi selamlar. Şimdi aklıma geldi de bizim lastikler ince yanak olduklarından kenarları güçlendirilmiş, RF = reinforced etiketli, muhtemelen bu çok bilmişler RF ile RFT yi karıştırıp runflat olduğunu iddia ettiler:)

Mustafa abi bu arada sorayım ön sağ koltuk emniyet kemeri takmayınca ötüyor mu? Sürücü ötüyor ama yolcu ötmüyor bende.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında çoğu lastik üreticisi bunu XL (extra load) olarak markalıyor, Özkan. Ancak bazı ender markalar RF (reinforced) olarak da markalıyor dediğin gibi. Aynı anlama geliyor, yani takiye edilmiş, daha kuvvetli ve sert yanaklar...

Ama asla ve asla RFT (run flat tires) değil bunlar. Gence anlatmaya çalıştım ama öyle inatçı ki, bir türlü anlamadı. Google'a bak, google'a bak dedi durdu! İşin garibi, Bridgestone ana bayisine sordum yanlış cevap geldi, Mazda'ya yazı yazdım, Mazda da yanlış cevapladı. Öyle olunca da bana laf kalmadı ve özür dileyip, çıktım forumdan...

Biliyorsun emniyet gereği RFT lastik kullanan araçlarda TPMS (tire pressure monitoring system) olması gerekiyor. Bu bir zorunluluk, tercih değil. Türkiye'ye gelen bizim RX8'lerde TPMS olmadığına göre, RFT lastik kullanılması çok tehlikeli bir durum olur. Zaten orjinal lastikleri de RFT değildi.

Türkiye ilginç derecede uzman insan bulmanın çok zor olduğu bir ülke. Gençler de olayların mantığını anlamak yerine google yapıp, ezberlemeyi tercih ediyorlar...

Sen bu yolcu koltuğu uyarısını Merser'den Halil Usta'ya da sordun herhalde? Çünkü kendisi de aynı şeyi bana sordu. Bu araca yanıma pek kimseyi almadığım için hiç dikkatimi çekmedi. (Burak'a sorabilirsin...) Deneyip sana mesaj atarım kullandığımda.

Abi selamlar. Şimdi aklıma geldi de bizim lastikler ince yanak olduklarından kenarları güçlendirilmiş, RF = reinforced etiketli, muhtemelen bu çok bilmişler RF ile RFT yi karıştırıp runflat olduğunu iddia ettiler:)

Mustafa abi bu arada sorayım ön sağ koltuk emniyet kemeri takmayınca ötüyor mu? Sürücü ötüyor ama yolcu ötmüyor bende.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sevgili dostlar,

Baktım bu sabah hava güzel, RX-8'i de 10 gündür kullanmamışım. Kirlenmiş zaten, yıkanması da lazım, dedim ki bugün seninle gideyim, bir de güzel yıkatıp, cilalatayım. Elimde çok fazla poşet ve kutu vardı, bagajı açtım, özenle bütün hepsini yerleştirdim. Bir kez daha hayran kaldım, bir coupe olarak bagaj gayet geniş, düzgün şekilli ve ortası devrilmemesi gereken poşetleri dik tutmak için çukur olarak dizayn edilmiş. Sonra çantamı da bagaja koydum, montumu güzelce katladım, onu da koydum, kapıyı açıp Recaro koltuğuma süzüldüm. Kontak anahtarını yerleştirip on pozisyonuna getirince gösterge panelindeki muhteşem sportif aydınlatma bir kez daha cezbetti beni. Sonra marşa bastım ve ta taaaaa! kendimi 25 yıl daha genç hissettim.

Çünkü en son 25 yıl önce bir otomobili çalıştıramamıştım! Akü bitmiş durduğu yerde...

Aracın kapısını açtım, muhteşem Recaro koltuğumdan, bir kuğu çevikliğiyle olmasa bile, dışarı süzüldüm. Bir coupe'ye göre geniş bagaj kapağını açtım, özenle katladığım montumu giydim, çantamı omuzuma astım, tüm poşet ve kutularımı aldım ve yandaki Subaru aracıma geçtim, herşeyi özenle bagajına yerleştirdim, kontağı açtım, klasik Subaru tüm ibreler büyük bir showla sonuna kadar gidip, geri geldi. Görsel show'dan sonra marşa bastım ve ta taaaaa! Tekrar yaş 44! Araç tek seferde çalıştı.

Güzel bir Recaro deneyimi oldu bu güzel günde...

Darısı Başımıza

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında çoğu lastik üreticisi bunu XL (extra load) olarak markalıyor, Özkan. Ancak bazı ender markalar RF (reinforced) olarak da markalıyor dediğin gibi. Aynı anlama geliyor, yani takiye edilmiş, daha kuvvetli ve sert yanaklar...

Ama asla ve asla RFT (run flat tires) değil bunlar. Gence anlatmaya çalıştım ama öyle inatçı ki, bir türlü anlamadı. Google'a bak, google'a bak dedi durdu! İşin garibi, Bridgestone ana bayisine sordum yanlış cevap geldi, Mazda'ya yazı yazdım, Mazda da yanlış cevapladı. Öyle olunca da bana laf kalmadı ve özür dileyip, çıktım forumdan...

Biliyorsun emniyet gereği RFT lastik kullanan araçlarda TPMS (tire pressure monitoring system) olması gerekiyor. Bu bir zorunluluk, tercih değil. Türkiye'ye gelen bizim RX8'lerde TPMS olmadığına göre, RFT lastik kullanılması çok tehlikeli bir durum olur. Zaten orjinal lastikleri de RFT değildi.

Türkiye ilginç derecede uzman insan bulmanın çok zor olduğu bir ülke. Gençler de olayların mantığını anlamak yerine google yapıp, ezberlemeyi tercih ediyorlar...

Sen bu yolcu koltuğu uyarısını Merser'den Halil Usta'ya da sordun herhalde? Çünkü kendisi de aynı şeyi bana sordu. Bu araca yanıma pek kimseyi almadığım için hiç dikkatimi çekmedi. (Burak'a sorabilirsin...) Deneyip sana mesaj atarım kullandığımda.

Vay be, bende serviste bilgili ve ilgili gordugum bir calisan tarafindan jant/lastik degisimi konusunda konusurken rx8in RFT oldugu seklinde bilgilendirilmistim, duzeltme icin tesekkurler :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi neredeydi? hatırlamıyorum! Ama okkko rumuzlu üyemiz ki kendisi yanlış değilsem Mazda servis müdürü, bu konuda bir cevap verip RFT olmadığını söylemişti. Bu arada ben 2010 ve 2011 makyajlı R3 modellerinden bahsediyorum. Daha önceki versiyonları bilmiyorum.

Vay be, bende serviste bilgili ve ilgili gordugum bir calisan tarafindan jant/lastik degisimi konusunda konusurken rx8in RFT oldugu seklinde bilgilendirilmistim, duzeltme icin tesekkurler :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi kemer olayı şöyle oldu anlatayım. Benim şoför koltuğu ötüyor, yolcu ötmüyor kemeri takmazsan. Mazda 3'te hepsi ötüyordu, bende Halil ustaya bu ötmüyor bakalım dedim. Eşim kemer takmıyor ötmeyince bende kıllık yapayım taksın diye düşündüm:) Soketleri falan kontrol ettik birşey bulamadık. Bilgisayara bağladık ordada şoför koltuğu ile ilgili bir ayar var o da açık gözüküyor, Halil usta da kemer tokası bozuk olabilir dedi, garantinin son günlerinde kemer tokası sipariş edildi.

Neyse 3-4 hafta sonra aradılar kemer tokası geldi diyerek, gittim koltuk söküldü takıldı falan, sonra teste çıktık yine ötmedi:) Halil ustayla tekrar bilgisayara bağlayıp sensörleri kontrol ettik kemerin takılışını algılıyor hiç bir sorun yok.

Sonra karar verdikki zaten bu modellerde sağ koltuk ötmüyor:) Ben Mazda 3'te çift taraflı diye direk  bozuldu falan diye düşündüm. Halil usta da bu ötmüyor diye gidince eskiden ötüyordu şimdi ötmüyor diye düşünmüş:) Neyse kemer tokamızı yenilemiş olduk, 0,1 litre düştü yakıt ortalamam  :P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizde RX-8 mi var aynı zamanda?

Vay be, bende serviste bilgili ve ilgili gordugum bir calisan tarafindan jant/lastik degisimi konusunda konusurken rx8in RFT oldugu seklinde bilgilendirilmistim, duzeltme icin tesekkurler :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizde RX-8 mi var aynı zamanda?

Keske :( mazda 3 icin jant lastik degisimi konusuyorduk, yok sunu mu taksak guzel ilyr yok bunu mu derken, bir ara rx8 jantlarini takmak lazim baya yakisir demistim, servis calisanida o jantlara normal lastik olmuyor rft takmak lazim demisti, cehaletimizden dolayi guzu gibi yemistim bende  :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hani benim %20 tüketimi düşürme projem vardı ya? Senin iş ona benzemiş. Belki Japon bu aracın tek kişi tarafından kullanılacağını ya da benim projedeki gibi koltukların söküleceğini düşünmüş olabilir....

Bak sana gerçek bir hikaye anlatayım. Bir dostumun Renault Twingo'su vardı. Yıl 1997! Birgün aracı servise bırakmış periyodik bakım için. Birkaç saat sonra beni servisin müdürü aradı, çok yakın dostumdur kendisi.

- Mustafa, İzzet Abi demiş ki bu aracın immobilizer'ı çalışmıyor, ona da bakın.

- Eeee, ne var bunda, siz de bakıverin!

- İyi de bu modellerde immobilizer yok ki! Acaba bizimkiler mi yanlış anladı, bir sorsan ya?

Ben hemen İzzet'i arıyorum;

- Yahu sen bu aracı immobilizer arızalı diye mi servise bıraktın?

- Evet! Ne oldu ki?

- İyi de senin araçda immobilizer yokmuş ki! Sen arıza yaptığını nasıl anladın?

- H.... S.....! Ben de aldığımdan beri immobilizer var nasılsa çalınamaz diye Yoğurtçu Parkı'nın oraya rahat rahat parkediyorum...

- Dua et ki hırsızlar da öyle sanmış!

Ben de Halil Usta'yı arayıp, benim yol bilgisayarının çalışmadığını söyleyeyim unutmadan. Seni ve beni bir daha servise sokmasın dalga geçiyoruz diye...

Abi kemer olayı şöyle oldu anlatayım. Benim şoför koltuğu ötüyor, yolcu ötmüyor kemeri takmazsan. Mazda 3'te hepsi ötüyordu, bende Halil ustaya bu ötmüyor bakalım dedim. Eşim kemer takmıyor ötmeyince bende kıllık yapayım taksın diye düşündüm:) Soketleri falan kontrol ettik birşey bulamadık. Bilgisayara bağladık ordada şoför koltuğu ile ilgili bir ayar var o da açık gözüküyor, Halil usta da kemer tokası bozuk olabilir dedi, garantinin son günlerinde kemer tokası sipariş edildi.

Neyse 3-4 hafta sonra aradılar kemer tokası geldi diyerek, gittim koltuk söküldü takıldı falan, sonra teste çıktık yine ötmedi:) Halil ustayla tekrar bilgisayara bağlayıp sensörleri kontrol ettik kemerin takılışını algılıyor hiç bir sorun yok.

Sonra karar verdikki zaten bu modellerde sağ koltuk ötmüyor:) Ben Mazda 3'te çift taraflı diye direk  bozuldu falan diye düşündüm. Halil usta da bu ötmüyor diye gidince eskiden ötüyordu şimdi ötmüyor diye düşünmüş:) Neyse kemer tokamızı yenilemiş olduk, 0,1 litre düştü yakıt ortalamam  :P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Demek ki, beni Allah söyletti. Kim bilir, belli mi olur?

Keske :( mazda 3 icin jant lastik degisimi konusuyorduk, yok sunu mu taksak guzel ilyr yok bunu mu derken, bir ara rx8 jantlarini takmak lazim baya yakisir demistim, servis calisanida o jantlara normal lastik olmuyor rft takmak lazim demisti, cehaletimizden dolayi guzu gibi yemistim bende  :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...