Jump to content

Fren hidroliğinde DOT-3 DOT-4 belirsizliği


Revivo73
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba

Önümüzdeki günlerde aracımın debriyaj üst silindiri değişecek. Tamircimle şimdi konuştum, debriyaj silindir değişirken fren/debriyaj hidroliği de değişeceği için hangi hidrolik kullanılır diye sordum. DOT-4 kullanılmalıymış. Sorun şu ki 2006 RX-8 kullanım kitabında DOT-3 yazılı. Şu anda üstünde sarı renk hidrolik var, onun için DOT-4 deniliyor. Yani bir önceki serviste DOT-4 konulmuş. Hangisi doğru, Mazda kullanım kitapçığı mı, servis mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

DOT3 ve DOT4, havadan nem emme niteliği olan fren sıvısı özellikleridir. DOT3 ve DOT4'ün ayrı ayrı kaynama noktaları vardır. DOT3 140°C'de, DOT4 ise 155°C'de kaynar. Bu nedenle DOT4 kullanması gereken araçlarda kesinlikle DOT3 kullanılmamalıdır. Ancak DOT 3 kullanılanlarda DOT4 kullanılmasının bir sıkıntısı olmaz diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç 3-4 haftadır park yerinde yatıyor bu sorundan dolayı. Sadece arasıra elle itip birkaç karış yer değiştiriyorum ki lastikler düzlenmesin diye. Bir de akü başlarını çıkarmadım, elektrik aksamları gereksiz reset olmasın diye. Akü zayfılamasın diye haftada 1 motoru çalıştırıp ibre çalışma sıcaklığına geldikten sonra durduruyorum.

Bu pazar debriyaj silindirini kendim takmayı düşünüyorum, UTube'ta nasıl takılacağını anlatan videolar vardır onlara bakarak. O yüzden DOT-3 olayını şimdiden öğrenmek istedim. Çok yüksek sıcaklıklara çıkan bir araç değil RX-8, o yüzden DOT-3 'e yoğunlaşacağım. Internetten biraz bakmam lazım. Her halukarda kitapçıkta bir tek DOT-3 yazılı ise, vardır bir kerameti diye düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Msj şimdi gördüm.

Aracı ilk park ettikten sonra 1 hafta ila 10 gün kadar motoru hiç çalıştırmadım ancak aynı esnada araca gir çık yaparak biraz CD player açtım ve kabin sıcaklığını vermek için sunroof birkaç kere açıp kapattım. Sunroof çalışmasıiçin kontak anahtarı motorun çalışma pozisyonunda kaldı bir süre. O şekilde bir iki gün yaptıktan sonra motoru çalıştırmak istediğimde marş basmadı! Şimdi CD Player'ı hiç kurcalamıyorum ve sunroof u açmıyorum ve motoru arasıra çalıştıroyrum. Ancak şu anda hava emme tertibatında 2 kırık parça için hava hortumunu söktüm, motoru kesinlikle çalıştıramam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Msj şimdi gördüm.

Aracı ilk park ettikten sonra 1 hafta ila 10 gün kadar motoru hiç çalıştırmadım ancak aynı esnada araca gir çık yaparak biraz CD player açtım ve kabin sıcaklığını vermek için sunroof birkaç kere açıp kapattım. Sunroof çalışmasıiçin kontak anahtarı motorun çalışma pozisyonunda kaldı bir süre. O şekilde bir iki gün yaptıktan sonra motoru çalıştırmak istediğimde marş basmadı! Şimdi CD Player'ı hiç kurcalamıyorum ve sunroof u açmıyorum ve motoru arasıra çalıştıroyrum. Ancak şu anda hava emme tertibatında 2 kırık parça için hava hortumunu söktüm, motoru kesinlikle çalıştıramam.

Sormamın sebebi şu;

Araç durduğu yerde aküsü boşalıp marş basmıyorsa mutlaka bir yerlerde aküden çalan bir şeyler vardır... Özellikle müzik sistemi sonradan montaj yapıldıysa ve doğrudan elektrik alındıysa zamanla bu aküyü boşaltıyor, başıma geldiği için biliyorum ve her seferinde bu uyarıyı yapıyorum.

Eğer müzik sisteminiz kontak takılmadan da çalışıyorsa iyi bir elektrikçiye kaçak olup olmadığını kontrol ettirin varsa da; müzik sistemini kontağa bağlatın.

Tavsiyemdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...