Jump to content

Buji kablolarını değiştiriyorum


Revivo73
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba

Benim 2006 RX-8'in motor yaklaşık 30bin km önce değişmiş ve oldukça sağlıklı. Ancak bazen yüksek devirlere cıkınca egzosta patlama sesi yapabiliyor (Şahin, SEAT gibi diğer araçlardaki patlama sesi gibi yüksek değil yanlız)

Araçta katalizör iptali var, ki o yüzden de patlama sesi yapıyor olabilir.

Ancak ben daha çok benzin karışımının motorda iyi yanmaması ihtimali üzerinde durdum ve sırasıyla: Buji, Buji Kabloları ve Bobinleri değiştirmeye karar verdim. Her bir değişikten sonra 500-1000km boyunca aracı kullanıp egzos sesini değerlendirecektim, hangi değişimden sonra patlama sesi en çok azalırsa, sorunun neden kaynaklandığını daha iyi anlamak amacıyla..

Dolayısıyla geçen ay ~1000km önce NGK Buji'leri değiştirdim. Patlama sesinin şiddeti sanki azaldı gibiyse de tamamen yok olmadı. Yüksek rpm e cıkınca yine bazen yapıyor. Ama sanki biraz daha seyrek ve daha düşük şiddette gibi.

Şimdi bugün buji kabloları değişeceğim. Tabi yine orj. NGK, resimde görüldüğü gibi. Bu şekilde bir 500-1000km deneme safhası yine...

Bu arada 2.resimde aracın buji kablolarının mevcut hali görülüyor. Sarı halkayla işaretlediğim yere dikkat! Hangi yer/servis onu öyle bırakmışsa tebrik etmek lazım. Motorla birlikte sallanan kablolar daha çabuk eskir.

nbhz1.jpg

nbj8z.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Eksik ateşleme vede buji kabloları yüzünden olan patlamalar egzozda değil hava filtresinde meydana gelir, sebebi ise yakıtla beraber emilen hava ve yakıt tam olarak yakılıp atılamayınca, basınç oluşup geri püskürür, yani sizin sorununuz egzozda ise bence egzoz vede katalitik konvektöre baktırınız. Geçmiş olsun.

      Fotodaki sarı çizgili bölümede buji kablolarını sabitle kalsın, daha önce kabloları söken kim ise yerlerine takmayı unutmuş sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

BHR ignition kit bayaa popüler olmaya başladı Rx ciler arasında ona bir göz atmanızı öneririm.

Egzozdan gelen patırdama sesi gazdan ayagınızı çekince (örnek; vites atarken) yapıyorsa gayet normaldir kat iptalinden dolayıdir. Alev bile atıyor olabilirsiniz :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayağı gazdan çekince gelen patırdama sesi de oluyor ancak onu ayrı kategoride görüyorum cunku o derinden gelen boğuk bir ses, o yüzden 'patırdama' ve dediğin gibi kat iptalidolayısıyla dümdüz boru haline geline egzostan kaynaklı.

Ancak sorun ettiğim 'patlatma' sesi ise ayak gazdayken gelen yüksek bir patlama sesi. Yani onu sağlıksız görüyorum, cunku ayak gazdayken iyi yanmayan karışım dolayısı ile olduğunu tahmin ediyorum.

Aracın eski sahipleri buji kablosunu hiç değiştirmemiş gibi eski görünüyor, o yüzden tahminim bu eski kablolar yüzünden hava-gaz karışımı tam yanmıyor olabilir. aracın eski sahipleri, ateşleme bobininin ne olduğunu bile tam hatırlayamadılar :) Yeni buji kablolarını taktıktan sonra patlatma sesinde istediğim düzeyde iyileşme olmazsa sırada ateşleme bobini değişikliği var.

Buji ve buji kablosunda NGK tercih ettim, sebebi ise daha önce spor motosikletimden bildiğim bir marka ve RX-8'e özel Made In Japan buji ve kablosu üretimleri var. BHR'yi çok az duydum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Eğer aracın üstündeki buji kabloları orjinal değil ise NGK kablo ile değişebilirsin yoo orjinal kablosu ise değişmene gerek yok, araban 2006 model araba km ne kadar bilemiyorum tabii,  öle kolay kolay orjinal buji kabloları işlevini yitirmez,  orjinal bir buji kablosuna ben en az 100.000 km gider derim, bide motor değişmiş demişsiniz , tam anlayamadım komple vankel motorumu yenimi aldınız,  yoksa ufaktan tamirmi oldu ???

      Sayın revivo73 bana kalırsa iyi bir servis vede servis ustası bul kendine vede gereksiz yere orjinal vede kaliteli parçaları gereksiz beş para etmez yan sanayi parçalar ile değiştirme. Önce katalitik konvektörünü taktır derim ben sonuçta aracın bütünlüğüyle vede bahsi geçen problem ile alaksı çok muhtemel olan bir parça hem boşa giden bir parada sayılmaz gerekli bişey, diğer yapacağın harcamaların hepsinin boşuna gitme riski var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç 119bin km'de. Mart 2006 'dan beri yollarda olduğu düşünülürse çok değil, ancak pek az da değil. 88bin km'de sandık motor değişmiş, ilk sahibi tarafından. Değişim sonrası yenilenen ruhsatın fotokopisi elimde var, yani "ufaktan tamir" deil, sıfır motor ki bence tam en doğrusu yapılmış, çünkü motor her açıdan, her devirde çok temiz ve sessiz çalışıyor.

Geçenlerde hava filtresi bakımını yapmak için hava giriş hortumunu söktüğümde 4 ateşleme bobini ve buji kablolarını gördüm. Onlar hava giriş hortumunun altında kaldığı için normalde görünmüyorlar. Ve bakınca 4 ateşleme bobini de ve buji kabloları da orjinal görüntü veriyor, yani dolayısıyla 119bin km'likler. Buji kablosuna 100.000 km gider diyorsanız, 10-20bin km geçmişler oluyorlar gibi :)

Yanlız Wankel motor pistonlu motorlarla aynı motor devrinde pistonluya göre 2 kat daha sık ateşleme yapıyor. Dolayısıyla ateşleme bobini de, buji kablosu da pistonlu motordakine göre 2 kat daha fazla yıpranıyor. O bakımdan, belli bir km'de yenilenmeleri çok daha önemli.

Şimdi buji kablolarını yenileyince egzostaki patlatma durumuna yeniden bakacağım (kabloları henüz yerine takmadım)

Kullandığım yedek parçaların tamamı orjinal, cunku zaten hepsini Amerika'dan getirttim, ya da Türkiye'deki y. Mazda servislerinden satın aldım.

Servis veya usta ya arabayı pek emanet etmek isteiyorum cunku bu aracı aldıktan sonra önceki sahiplerinin emanet etmeleri sonucu servis veya usta kişiler çok hoyratça şeyler yapmışlar. Aslında araç üstünde O kadar çok yanlış işçiliklere rastladım ki servis veya ustaya hiç emanet etmek istemem, en son rastladığım yanlışlık hava giriş hortumundaki MAF sensörü değiştirmiş ustamız ancak değiştirirken sensörü tutan orjinal ufak alyan vidaları kaybedip (!) yerine büyük yıldız vida kullanmış ve sonuç: Vidanın kafası büyük old için MAF sensör kenarını catlatmış, ve çok daha önemlisi vida boyu uzun old için vidanın ucu hava akış borusunu içerden delip cıkmış, vida plastiği kanırttığı için çıkan platik çapaklar motora girmeden inceki tel ağda takılı kalmış neyse ki onları da cımbızla çekerek temizledim. Bunun gibi daha birçok plastik çatlaması, kırılması ve hatta parça eksikliği (hava filtre kapağı çelik tutaçlardan biri ve akü koruma kapağı kayıp) sayabilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...