Jump to content

3. Vites veya Üzerinde, 1800 Devirden Sonra Kompresyonda Gelen Tıkırtı Sesi


gomodoejderi
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar.

Dizel 2012 aracımda 3. Vites veya daha üstünde (rüzgar sesi arttığı için anlaşılması zor oluyor) 1800 devirden sonra gaz vermeyi kesersem hafif bir tıkı tıkı sesi ile araç yavaşlama (normal bir şekilde yığılma vs opmadan) yapıyor ve 1800  devir altına inince bu ses kesiliyor. 1. Ve 2. Vites de bu ses oluşmuyor. Ayrica benzer sesi durduğum yerde  vites boşta iken debriyaja basılı 6sn filan beklersem de duymaya başlıyorum ve debriyajı bırakınca ses gidiyor.

Araç 2000km de.

Bir yorumunuz var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • Yanıt 111
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • honuuu

    9

  • domestos

    23

  • ibomaz

    28

Slmlar öncelikle.2012 model dizel touring sedan aracım var.Aracım 1800 km'de.Dediğiz ses benim arabamda da var.Ayağımı gazdan çekince özellikle yokuş aşağı giderken bu ses var.aynen iki parça birbirine vuruyormuş gibi tıkı tıkı ses geliyor.hafif frene basınca ses kayboluyo hemen.ya da gaza basarsam da kayboluyor.Siz bu sesin kompresyondan geldiğine emin misiniz, bunu nasıl anladınız.Bence bu ses dışardan geliyo gibi.ben plakadan şüphelendim ama plakalık değil.acaba frenlerle mi alaklı diye düşünüyorum şimdi.eğer çözebilirseniz yazın lütfen buraya.ben de çözebilirsem yazacağım buraya.inşallah önemli bir şey değildir.bu arada diğer bilgisi olan arkadaşlar varsa bu konuda bilgi verirlerse çok makbule geçer.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu sesi de çözemedik....

baska bir konuda vardı sanki . Abs hidrolik sesi dedikleri ile aynı olabilir mi?

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Ses şanzıman milindeki doğal boşluktan kaynaklanıyor. Sıkıntı arz eden bir durum değil. 1800-2500 d/dk aralığında gaza basmadan giderken yapar sadece. Hafif gaza, frene veya debriyaja basınca keser. Çok dikkatli dinlemezseniz fark edemezsiniz. Hepimizin dizel aracında var. Ama dediğim gibi hiçbir sıkıntı yapmaz, aslında bir problem bile değildir kendisi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugun aracımı 10.000 bakımına soktum o ses için ustalarla test sürüşü yaptık.sesin egr valfi denen bi valfin açılıp kapanma sesi olduğunu söylediler.:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugun aracımı 10.000 bakımına soktum o ses için ustalarla test sürüşü yaptık.sesin egr valfi denen bi valfin açılıp kapanma sesi olduğunu söylediler.:)

o zaman neden frene veya debriyaja basınca kesiliyor ?!?!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

bu ses hakkında daha doyurucu bilgisi olan var mı acaba..

Bu ses hakkında işin en yetkilisi olan okkko yani Muğla Mazda satış ve servis sahibi en doyurucu bilgiyi verdi, bu açıklamayı yeterli bulmamak gibi bir lüksünüz yok bence...

Neden ?? Diyecek olursan, forumda bu kişi hakkında küçük bir araştırma yapabilirsin... Daha doyurucu, daha bilgili ve daha insancıl özellikleri üzerinde barındıracak başka birisini bu alemde bulamayacağını belki bu araştırma ile anlayabilirsin...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Okko Bey'i tanımıyordum.Kusura bakmayın.İnaşşal dediği gibi bir sıkıntı oluşturmaz.Ama öyle bir ses ki başka markalarda yok.mazdada niye var.mazdanın özelliği ne.bence bu bir hata.sesi doğal kabul edemiyorum.Kamyon gibi nedir o ses öyle tıkı tıkı.araba başımıza iş açacak diye korkutuyor insanı.hem sesi duymak için özen göstermeye de gerek yok.araçtaki her kes o ses de ne öyle, ne oluyor diyor.hem çok gürültülü bür araba hem de anormal sesleri var.Mazdada bu kadar problem çıkacağını hiç tahmin etmemiştim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...