Jump to content

Aracımın Çekişi, 1300cc Araçlardan Farksız


edo061
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Değerli arkadaşlar. Benim lpg'li mazda'mdaki sorunlar bir yıldan beridir mevcut. İlk başlarda hava almasından dolayı karbüratör yaptırdım. Ondan sonra sorunlar başladı ve aracımın performansı zayıfladı gaz pedalı sonuna kadar bastığımda takılı kalıyor karbüratörcü zamanla alışır dedi ama yaklaşık bir yıldır fazla olmasada arada takılıyor.Sonrasında aracımla 2. vites 5000 devirle düz yolda giderken birden tekledi ve tak tak tak diye seri şekilde ses yapmaya başladı.Hızlandıkça artan yavaşladıkça azalan bir ses kenara çektim rölantide ses yok.Pazar günüydü üzerine gitmedim öyle bıraktım pazartesi aracı çekmeye geldiğimde sesten neredeyse eser kalmamıştı.Usta bana subab'ın üzerine pislik gelmiştir kapanamamıştır dedi. Sentesinde herhangi bir şey yok, aracım artık ilk aldığımdaki gibi değil seriliği yok içine 3 kişi koyunca kaplumbağa yavaşlığına iniyor.Geçenlerde 500 metre rakımlı bir yere gittim 3 kişi 1. vites zor çıktım boşta gaza basınca devir saati ölü gibi çıkıp iniyor neredeyse geri dönecektim.Dönüşte avansına baktırdım sorun yoktu motoruna baktırdım herhangi bir duman ve üfleme yok su eksiltme hararette yok sadece alttan keçelerden ve karterin oralardan yağ kaçakları var 4000 km de bir yarım litre yağ koyuyorum 10/40, soğukken gaza yükleniyorum duman olmuyor ilk çalıştırmada gaza bastığımda başta bahsettiğim ses bariz oluyor gazı bırakıp tekrar basınca  kesiliyor. Rölantide dalgalanmalar oluyor aşırı değil.Benzinde rölantiyi 1000 devirin altına düşüremiyorum.20 tl gaza 40 km anca gidiyorum araç 289 binde 35 bin km önce eski sahibi motor yapmıştı.Yorumlarınızı bekliyorum saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 90
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Sercan323

    3

  • NoooFearrrr

    23

  • domestos

    11

  • edo061

    38

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

1-Aracını yüksek devirlerde kullanma

2-Karbüratörünü iyi bir ustaya tekrar kontrol ettir

3-Yağ eksiltmesi normal değerlerde

4-Araç normalden çok fazla yakıt tüketiyor.

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Unutmadan söyleyim siboblar otomatik kendi ayarlıyor

Orada kastedilen sibop ayarı değil, valflerde veya valf yataklarında bir aşınma ve hatta kırılma olabilir denilmek istenmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce açtırmıştım üst kapağı ve subabların üzerinde herhangi bir ayar vidası yoktu ustada zaten söyledi kendisi otomatik ayarlıyormuş.Resimlerini çekmiştim subab bölümünün bulabilirsem eklerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet kesinlikle 1,6 karbüratörlü manuel vites ve subap ayarı otomatik yapıyor.Bu modellerin ayarı başka yerden yapılıyorsa onu bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oğuzhan kardeş 1,6 karbüratörlü 16 valve 94 model 323hb kasa robot far,Nooofearrr in mazdasıyla aynı bana göndermiş oldugun resimle farkı subablarda sadece ayar vidası yok

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok ilginç eğer enjeksiyonlu olsaydı, derdimki 8 valf soch motor ama karbüratörlü olupta, 16 valf otomatik sübap olması pek olası, değil acaba arabada değişiklik yapılmış olmasın motor yapılırıken.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok ilginç eğer enjeksiyonlu olsaydı, derdimki 8 valf soch motor ama karbüratörlü olupta, 16 valf otomatik sübap olması pek olası, değil acaba arabada değişiklik yapılmış olmasın motor yapılırıken.

Evet bu durumu ben de soracaktım, karbüratörlü motorlar 8 valf olur diye biliyordum... Yanıldığımız bir yer var ama neresi?

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok abi bu kasaların motoru 1.6 SOHC 16valf karbüratörlü. Bahsi geçen motorda aynı özelliklere sahip ama subapları otomatik ayarlıyormuş bir yanlışlık var ama nerde :D

Öğrenecek çok şeyim var desene...

;)

Sağolasın, var olasın.

Arayı açtık biraz, görüşemiyoruz... Özlettin kendini.

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Değerli arkadaşlar. Benim lpg'li mazda'mdaki sorunlar bir yıldan beridir mevcut. İlk başlarda hava almasından dolayı karbüratör yaptırdım. Ondan sonra sorunlar başladı ve aracımın performansı zayıfladı gaz pedalı sonuna kadar bastığımda takılı kalıyor karbüratörcü zamanla alışır dedi ama yaklaşık bir yıldır fazla olmasada arada takılıyor.Sonrasında aracımla 2. vites 5000 devirle düz yolda giderken birden tekledi ve tak tak tak diye seri şekilde ses yapmaya başladı.Hızlandıkça artan yavaşladıkça azalan bir ses kenara çektim rölantide ses yok.Pazar günüydü üzerine gitmedim öyle bıraktım pazartesi aracı çekmeye geldiğimde sesten neredeyse eser kalmamıştı.Usta bana subab'ın üzerine pislik gelmiştir kapanamamıştır dedi. Sentesinde herhangi bir şey yok, aracım artık ilk aldığımdaki gibi değil seriliği yok içine 3 kişi koyunca kaplumbağa yavaşlığına iniyor.Geçenlerde 500 metre rakımlı bir yere gittim 3 kişi 1. vites zor çıktım boşta gaza basınca devir saati ölü gibi çıkıp iniyor neredeyse geri dönecektim.Dönüşte avansına baktırdım sorun yoktu motoruna baktırdım herhangi bir duman ve üfleme yok su eksiltme hararette yok sadece alttan keçelerden ve karterin oralardan yağ kaçakları var 4000 km de bir yarım litre yağ koyuyorum 10/40, soğukken gaza yükleniyorum duman olmuyor ilk çalıştırmada gaza bastığımda başta bahsettiğim ses bariz oluyor gazı bırakıp tekrar basınca  kesiliyor. Rölantide dalgalanmalar oluyor aşırı değil.Benzinde rölantiyi 1000 devirin altına düşüremiyorum.20 tl gaza 40 km anca gidiyorum araç 289 binde 35 bin km önce eski sahibi motor yapmıştı.Yorumlarınızı bekliyorum saygılar

baskı balatada olmasın sıkıntı devir yükseliyor araç bağırıyor ve hızlanmıyorsa yada geç hızlanıyorsa debriyaj setindende olabilir. bende devir normal yükseliyor ama araç çekmiyordu (1,6 benzinli 90 626) bujiler dendi, karbüratör dendi ama baskı balata çıktı. 3. vitese kadar kalkışta pati çekebilen araç 1. viteste kendini atamadı dedim herşeye tek tek bakalım ne çıkacak ilk baskı balata indirdik o çıktı 100-150 lira işçiliği var istersen bir baktır faydalı olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet aynende otomatik sübaplıymış, fakat bunun orjinal olduğunu sanmam soch motor 16 valf 323 karbüratörlülerin sübapları üstteki resimdeki gibidir, soch motor otomatik sübaplı vede enjeksiyonlu olan 323' lerin ise 8 valfdir, tam olarak anlayabilmiş değilim, motor yapılırken farklı parça kullanılmış olabilirmi diye şüphedeyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki abi bunlara ayrıca ayar gerekmiyor ozaman değilmi.peki sübaplar ayarsızsa ve bunu otomatik ayarlıyamıyor olabilirmi nasıl anlaşılır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...