Jump to content

Mazda RX-8 Hakkında Kafamı Karıştıran Sorular..


hukukcu07
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Forumda araştırma yaparsan, çok değerli üyelerin bu model hakkındaki emek vererek yazmış  olduğu tecrübelerine ulaşabilirsin... Doğru karar vermişsin, hayırlısı olsun...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 106
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Fotifoti

    13

  • Revivo73

    35

  • qwertykam

    9

  • samet34

    8

45bin TL civarında alacaksan, 2006-2009 arası bulabilirsin o zaman muhakkak kompresyon testi yaptırarak al , fakat her bir kompresyon test sonuçlarına da güvenme.  Örneğin İstanbul'da bir satılık RX-8 için satıcı kompresyon test sonuçlarını vermiş, değerler şaibeli (şişirilmiş) görünüyor, ayrıntısı (ingilizce) http://www.rx8club.com/series-i-tech-garage-22/what-do-those-comp-values-mean-248723/#post4528505

Ayrıca her araç alırken dikkat edilen genel kurallara dikkat , satıcının dediği herşeyi doğru ve normal kabul etme, aracın durumuna göre kendi bilgini oluşturup doğru kararı verirsin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

aracımı alalı 2 ay oldu 45000 km civarındaydı 2010 model sıkıntı yok bence doğru karar vermiş olursunuz iyice baktırmak kaydıyla sıkıntısız binersiniz bence şimdiden güle güle kullanın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Öncelikle herkese selam, aranıza yeni katıldım yakın zaman da bir araç almayı planlıyorum.. Şimdi modeller alakasız ama en çok Mustang ve Rx-8 arasında kaldım. Öncelikle aracın yüksek devirli ve beygirli olmasını istiyorum. Sonuçta spor araba alıyoruz biraz gaza dokunduk mu gitmeli.

2006-2007 belki 2008

1- Öncelikle ne kadar araştırsam da Rektefiye konusunda net bir bilgi alamadım, şuan alabileceğim fiyat aralıklarındaki araçlar rektefiyeli. 2. kez Rektefiye olma şansı olmuyor mu ?

2- Sandık motor için sanırım Mazda servisi işçilik dahil 8500 lira fiyat vermiş. öyle bir şey duydum doğrumudur?

3- rutin bakımlar dışın da özellikle bir bakım gerektiren bir motora mı sahip?

4- vergilendirmesi 1.3 olarak mı geçiyor? yoksa özel bir klasmanı var mı? Mesela 96 model Mustang Gt 4.6 v8 ın vergisi  6 aylık 400 lira olduğunu söylemişti satıcısı.

5-Yedek Parça konusunda çok sıkıntı yaşar mıyım?

Şimdi den teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle herkese selam, aranıza yeni katıldım yakın zaman da bir araç almayı planlıyorum.. Şimdi modeller alakasız ama en çok Mustang ve Rx-8 arasında kaldım. Öncelikle aracın yüksek devirli ve beygirli olmasını istiyorum. Sonuçta spor araba alıyoruz biraz gaza dokunduk mu gitmeli.

2006-2007 belki 2008

1- Öncelikle ne kadar araştırsam da Rektefiye konusunda net bir bilgi alamadım, şuan alabileceğim fiyat aralıklarındaki araçlar rektefiyeli. 2. kez Rektefiye olma şansı olmuyor mu ?

2- Sandık motor için sanırım Mazda servisi işçilik dahil 8500 lira fiyat vermiş. öyle bir şey duydum doğrumudur?

3- rutin bakımlar dışın da özellikle bir bakım gerektiren bir motora mı sahip?

4- vergilendirmesi 1.3 olarak mı geçiyor? yoksa özel bir klasmanı var mı? Mesela 96 model Mustang Gt 4.6 v8 ın vergisi  6 aylık 400 lira olduğunu söylemişti satıcısı.

5-Yedek Parça konusunda çok sıkıntı yaşar mıyım?

Şimdi den teşekkürler :)

Merhaba, hoş geldin öncelikle...

Yardımcı olmaya çalışayım fakat burada yeni olduğun için tanımıyorum seni, bu yüzden yorumlarımı 23 yaşındaki değerli bir arkadaşımıza yazar gibi yazıyorum.

İlk başta eğer bu ilk arabansa RX-8 veya Mustang çok kuvvetli araçlar. Özellikle Mustang tork anlamında ciddi anlamda yüksek ve arkadan itişli RX-8 gibi. Özellikle ıslak havalarda bunları yolda tutmak sanıldığı kadar kolay ve keyifli değil. Ayrıca sıradan bir aracın gazına bastığın zaman yürüdüğü kadar yürümüyor bu araçlar...Deneyim ve direksiyon bu yüzden gerekli...

Üzücü bir durumla karşılaşmamak adına, biraz deneyim kazandıktan sonra bu tip araçları kullanmak taraftarıyım eski bir 3.7 4x4 kullanıcısı olarak.

Konumuza ve soruna gelecek olursam, belirttiğin model yılları arasında üretilenler R1 - R2 ler...

RX-8 ci arkadaşlarım daha doğru yönlendirmeler verecektir fakat ilk bilgilendirmeyi ben yapayım.

1 ve 2 için ortak yanıt - Rotary için motor yenilenmesi yerine sandık motor alman daha sağlıklı olur bence. Bursa'da Rotary tamircisinin olduğunu biliyoruz fakat bir kaç şikayet duyuldu piyasada.. Yetkiliden şaşmamak lazım..

3- Rotary motorun çalışma prensiplerine göre kullanılması gerekiyor. Dışarıda sorsan Rotary kötü, uzak dur 100 k olmadan motor biter derler...neden? çünkü prensiplerine göre kullanmazlar... Mazda nın sorunsuzluğu ile rotary nin prensipleri birleşince bakımdan bakıma servisin olur, ha kompresyon oranları vs önemli onlar için her ay servise gitmen faydalı olur... RX-8 i olup 50 k km de de motor yenileyenler var, 120 k yapıp ilk motorunda olanlar var, hatta Yunanistan'da 300 k + km de motoru olan RX-8 ler mevcut...

4- Mustang in yaşından ve motor hacminden ötürü bir alt dilime girme olasılığı var. RX-8 lerde ise bildiğim kadarıyla 1.3 vergisi ödeniyor.

5- Mazda nın 3 ten sonra yolda en çok göreceğin aracıdır, Mazda yetkili servislerinde sorun yaşamazsın...

Umarım faydalı olmuşumdur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, hoş geldin öncelikle...

Yardımcı olmaya çalışayım fakat burada yeni olduğun için tanımıyorum seni, bu yüzden yorumlarımı 23 yaşındaki değerli bir arkadaşımıza yazar gibi yazıyorum.

İlk başta eğer bu ilk arabansa RX-8 veya Mustang çok kuvvetli araçlar. Özellikle Mustang tork anlamında ciddi anlamda yüksek ve arkadan itişli RX-8 gibi. Özellikle ıslak havalarda bunları yolda tutmak sanıldığı kadar kolay ve keyifli değil. Ayrıca sıradan bir aracın gazına bastığın zaman yürüdüğü kadar yürümüyor bu araçlar...Deneyim ve direksiyon bu yüzden gerekli...

Üzücü bir durumla karşılaşmamak adına, biraz deneyim kazandıktan sonra bu tip araçları kullanmak taraftarıyım eski bir 3.7 4x4 kullanıcısı olarak.

Konumuza ve soruna gelecek olursam, belirttiğin model yılları arasında üretilenler R1 - R2 ler...

RX-8 ci arkadaşlarım daha doğru yönlendirmeler verecektir fakat ilk bilgilendirmeyi ben yapayım.

1 ve 2 için ortak yanıt - Rotary için motor yenilenmesi yerine sandık motor alman daha sağlıklı olur bence. Bursa'da Rotary tamircisinin olduğunu biliyoruz fakat bir kaç şikayet duyuldu piyasada.. Yetkiliden şaşmamak lazım..

3- Rotary motorun çalışma prensiplerine göre kullanılması gerekiyor. Dışarıda sorsan Rotary kötü, uzak dur 100 k olmadan motor biter derler...neden? çünkü prensiplerine göre kullanmazlar... Mazda nın sorunsuzluğu ile rotary nin prensipleri birleşince bakımdan bakıma servisin olur, ha kompresyon oranları vs önemli onlar için her ay servise gitmen faydalı olur... RX-8 i olup 50 k km de de motor yenileyenler var, 120 k yapıp ilk motorunda olanlar var, hatta Yunanistan'da 300 k + km de motoru olan RX-8 ler mevcut...

4- Mustang in yaşından ve motor hacminden ötürü bir alt dilime girme olasılığı var. RX-8 lerde ise bildiğim kadarıyla 1.3 vergisi ödeniyor.

5- Mazda nın 3 ten sonra yolda en çok göreceğin aracıdır, Mazda yetkili servislerinde sorun yaşamazsın...

Umarım faydalı olmuşumdur.

cevaplarını ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim daha önce bmw 3,18 m paket vardı şuan aklımda 1 soru kaldı yetkili servisin 8500 tl ye sandık motor işçilik dahil demesi doğru mu bu peki

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cevaplarını ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim daha önce bmw 3,18 m paket vardı şuan aklımda 1 soru kaldı yetkili servisin 8500 tl ye sandık motor işçilik dahil demesi doğru mu bu peki

Doğru...faturalı garantili...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ruhsat ve muayene hariçtir, kuraldır.

Bu arada RX-8 kullanıp ta satıp Mustang veya başka araba alanların büyük çoğunluğu ya pişman oluyor ya da hep RX-8'i hayal ediyorlar (RX8club.com'da bu şekilde bir yığın mesaj vardı) Ancak sen galiba hiç RX-8 almadan direkt Mustang falan alacaksın o durum için geçerli değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2007 üstü bi honda 600RR yada 2008 üstü bi honda 1000RR bide kapıya clio 1.5dcı symbol sanırım çok yakışıklı olacaktır.

:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ruhsat ve muayene hariçtir, kuraldır.

Bu arada RX-8 kullanıp ta satıp Mustang veya başka araba alanların büyük çoğunluğu ya pişman oluyor ya da hep RX-8'i hayal ediyorlar (RX8club.com'da bu şekilde bir yığın mesaj vardı) Ancak sen galiba hiç RX-8 almadan direkt Mustang falan alacaksın o durum için geçerli değil.

yok durum şöyle araçlar arasında kararsız kaldım Rx 8 mi? Mustang mı , Subaru 2,0 R mı şeklin de. yani artılarını eksilerini karşılaştırmaya çalışıyorum şuan Rx 8 biraz daha çekici geliyor. Hatta sanırım hiç rektefiye ile falan uğraşmayacağım, direkt motoru patlak bir rx 8 alıp sandık motor düşünüyorum bilemedim ne derece doğru bir karardır tartışılır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence doğru karar. sıfır motorlu rx-8 daha ne olsun :)

yanlız hasbelkader öyle birşey yaparsan ateşleme bobinleri ve yakıt enjeksiyonlarına muhakkak baktır, bobinler 5 seneden fazla eski , yakıt enjeksiyon hattı sorunlu ise onları da muhakkak yenile yoksa yeni motorun ömründen yersin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence doğru karar. sıfır motorlu rx-8 daha ne olsun :)

yanlız hasbelkader öyle birşey yaparsan ateşleme bobinleri ve yakıt enjeksiyonlarına muhakkak baktır, bobinler 5 seneden fazla eski , yakıt enjeksiyon hattı sorunlu ise onları da muhakkak yenile yoksa yeni motorun ömründen yersin

anladım, yani bakıyorum 30-35 arasına hep rektefiyeli makinalar satılıyor eh komple motor patlamış bi rx 8 i 25 e falan bulmak mümkün oluyor 2006 2007 modellerini 3-4 sefer denk gelmiştim. 30 bin e rektefiyeli makine alacağıma, 25 e patlak motorlusunu alırım işe yarar motor parçalarını saklarım yede parça niyetine, 8500 e sandık motoru takırırım 0 km araba gibi olur , hatta takla atmadığı sürece birde arkadan darbe yemediği sürece de çok sıkıntı olacağını sanmıyorum arkadan itişlilerde özellikle arkadan darbe çok sıkıntı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Wankel Motorlar yapıları gereği yağ yakarlar ve belirli aralıklarla yağlanmaları gerekir (3000-4000 de bir) ama bunu bilmeyen birçok usta motoru 10.000 - 15.000 lerde yağlamaya kalkınca doğal olarak motorun ömründen yemişlerdir. Tabii bir de bu araçları alanın akıllı uslu kullanmadıkları düşünülürse motorun ömrünün neden kısa olduğu söylemlerinin sebebi anlaşılır.

alıntı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Wankel Motorlar yapıları gereği yağ yakarlar ve belirli aralıklarla yağlanmaları gerekir (3000-4000 de bir) ama bunu bilmeyen birçok usta motoru 10.000 - 15.000 lerde yağlamaya kalkınca doğal olarak motorun ömründen yemişlerdir. Tabii bir de bu araçları alanın akıllı uslu kullanmadıkları düşünülürse motorun ömrünün neden kısa olduğu söylemlerinin sebebi anlaşılır.

alıntı

Bahsettiğin şey bayağı doğru. Wankel normal motorlara benzemez, içinin temiz kalması için yağın 3-5bin km'de bir değişmesi önemli cunku içi temiz kalmazsa karbon bağlayabildiği  ve o durumda rotor uç segmanlarının bozulabildiği söyleniyor.

Yanlız aracı kullananların akıllı uslu kullanmamaları konusu biraz karışık. Akıllı uslu kullanmamakta işaret ettiğin şey, motoru sürekli yüksek devirde kullanmak ise, o wankel motor için zaten normal birşey. Ancak ısınmamış motor ile bir anda yüksek devire çıkılıyorsa o zaman durum farklı, soğuk motorda yüksek devir motor içini aşındırdığı söyleniyor cunku. Duruma göre değişir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

merhabalar,

aklımda bır rx 8 sevdası vardı unıversıteden beri... alıp soyle hafta sonları kullanmak ıcın... bu hafta arac almak ıcın sahıbınde dolasırken, bır rx 8 lere bakayım dedım, uygun fıyata su ılanı gorunce.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-acil-nakit-satilik-143279097/detay

aklıma takıldı alsam mı dıye suan dusunuyorum...

ama arac hakkında pek bılgım yok. engın bılgılerınızı benden esırgemeyıp paylasırsanız cok sevınırım.

-aracı goren duyan var mı?

-aracı alırken nelere dıkkat etmelıyım.?

-aklımda suan bır expertız fırmasına goturup baktırmak var. bursa tarafında bıldıgınız bır servıs varmı?

-sız ne yapmamı onerırsınız?

yardımlarınız ıcın sımdıden tesekkurler..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu ilanı görmüştüm. ilanda herşey güzel görünüyor. gereksiz aksesuar / modifiye falan yapılmamış. boya biraz fazla parlak (satışa özel çalışma; normalde yapılmayan şeylerin satış için yapılması durumu) jantlar fabrika çıkış değil, sonradan değiştirilmiş. 45bin km'de motoru bitirilmiş ve değişmiş ancak değiştikten sonra aracın kaç sahip değiştirdiği belli değil. motor değiştikten sonra 50bin km yapmış, çok fazla değil ancak RX-8 motorunu tekrardan zora sokmak açısından az da değil. Ayrıca motor değişiminde sadece çift rotorlu bloğu değişiyor, geriye kalan birçok önemli parça değişmiyor, soğutma hatları, ateşleme bobinleri, eksantrik şaft sensörü, marş motoru, yakıt pompası gibi motorun sağlığını yakından ilgilendiren parçaların durumuna bakılmalı.

Ekspertiz olayı Bursa'da tam yok. Çünkü RX-8 ekspertizinde en önemli konu, kompresyon testi ve onu yapan yer yok diye biliyorum. Geriye kalan diğer şeyleri zaten her ekspertizci yapıyor.

Kompresyon testi yaptıramadığın durumlarda aracın motor sağlığı hakkında fikir edinebilmek için biraz kullanmak gerekebilir. Dik yokuş yukarı 2.viteste gazlayınca 8-9bin devire kadar istikrarlı şekilde hızlanması gerekli. Devir 9bin 'e yaklaşsa bile egzosta patlama sesi yapmaması gerekli, yapıyorsa ateşleme bobinleri eskimiş demektir. Motor tam soğukken çalıştırınca yine egzosta öksürük sesi yapmaması gerekli, yapıyorsa bujiler eski demektir. Sıcak olsun soğuk olsun çalışmasında düzensizlik, performansta eksiklik varsa motorda kompresyon kaybı var demektir.

Aracın bakımları kaç bin km'de bir yapılmış öğrenilmeli. 10bin km'de bir yapılmış ise pek iyi değil. En çok 5bin km 'de bir bakım şart. daha da ideali 3500km'de bir bakım ancak şart değil.

RX-8'in Bursa'daki yetkili servisinde hava filtresi 85TL, yağ filtresi 12TL, 5L 5W30 motor yağı 129TL. Yani değişim işlemini bilhassa kendin yaparsan oldukça uygun fiyatlar. Bursa Beşyol'da dürüst bir satıcıda Divinol 75W90 GL-4 yağ litresi 15TL, bu aracın şanzumanı için en uygun yağ, 2L kadar alıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu ilanı görmüştüm. ilanda herşey güzel görünüyor. gereksiz aksesuar / modifiye falan yapılmamış. boya biraz fazla parlak (satışa özel çalışma; normalde yapılmayan şeylerin satış için yapılması durumu) jantlar fabrika çıkış değil, sonradan değiştirilmiş. 45bin km'de motoru bitirilmiş ve değişmiş ancak değiştikten sonra aracın kaç sahip değiştirdiği belli değil. motor değiştikten sonra 50bin km yapmış, çok fazla değil ancak RX-8 motorunu tekrardan zora sokmak açısından az da değil. Ayrıca motor değişiminde sadece çift rotorlu bloğu değişiyor, geriye kalan birçok önemli parça değişmiyor, soğutma hatları, ateşleme bobinleri, eksantrik şaft sensörü, marş motoru, yakıt pompası gibi motorun sağlığını yakından ilgilendiren parçaların durumuna bakılmalı.

Ekspertiz olayı Bursa'da tam yok. Çünkü RX-8 ekspertizinde en önemli konu, kompresyon testi ve onu yapan yer yok diye biliyorum. Geriye kalan diğer şeyleri zaten her ekspertizci yapıyor.

Kompresyon testi yaptıramadığın durumlarda aracın motor sağlığı hakkında fikir edinebilmek için biraz kullanmak gerekebilir. Dik yokuş yukarı 2.viteste gazlayınca 8-9bin devire kadar istikrarlı şekilde hızlanması gerekli. Devir 9bin 'e yaklaşsa bile egzosta patlama sesi yapmaması gerekli, yapıyorsa ateşleme bobinleri eskimiş demektir. Motor tam soğukken çalıştırınca yine egzosta öksürük sesi yapmaması gerekli, yapıyorsa bujiler eski demektir. Sıcak olsun soğuk olsun çalışmasında düzensizlik, performansta eksiklik varsa motorda kompresyon kaybı var demektir.

Aracın bakımları kaç bin km'de bir yapılmış öğrenilmeli. 10bin km'de bir yapılmış ise pek iyi değil. En çok 5bin km 'de bir bakım şart. daha da ideali 3500km'de bir bakım ancak şart değil.

RX-8'in Bursa'daki yetkili servisinde hava filtresi 85TL, yağ filtresi 12TL, 5L 5W30 motor yağı 129TL. Yani değişim işlemini bilhassa kendin yaparsan oldukça uygun fiyatlar. Bursa Beşyol'da dürüst bir satıcıda Divinol 75W90 GL-4 yağ litresi 15TL, bu aracın şanzumanı için en uygun yağ, 2L kadar alıyor.

satıcıyla konustum. sası nosunu fllanda aldım. arkadas aracı takastan almıs dedıgıne gore. 2 ay kadardır falan kullanıyormus. O sebepten onceden yapılmıs olan servıs aralıgını ogrenmek zor. bıde kullanıcısı olmadıgından ikilemde kaldım. ayrıca bursada aracı gosterecek bıldıgım bır usta olmamasıda cabası. satıcı araca guvenıyorum ıstedıgınız yere gosterelım desede, emin degılım.aracı aldıktan sonra servıs servıs dolasmak ıstemıyorum.? RX8e ve ozellıkle bu kasasına hastayım ama duygusal dusunmemem, mantıklı davranmam lazım...

Hala onerılerınıze acıgım.

ayrıca aracta hasar kaydı yok  demıs ama uc adet hasar gozukuyo.

1.si çarpma: 500 tl cıvarı

2.sı carpma :2000 tl cıvarı

3.sü çarpma ancak hasar mıktarı yazmıyor. bunun anlamı nedır?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...