Jump to content

Sıralı LPG Sistemleri Hakkında Merak Ettiğiniz Herşey - Prins Sönmez Usta


prins sönmez usta
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selamünaleyküm Sönmez Ustam.

Müsadenizle bi kaç soru sormak istiyorum.Lpg bakımın yaptırdıktan sonra araçta 3. viteste falan hafif bi gaz yememe durumu vardı.Tekrardan lpg servis yolu göründü bana :) Lpg montajını İzmit'te yaptırdım.Montajın yapıldığı yere gidince bilgisayara bağlayıp ısı sensörünün arızalı olduğunu söylediler.Garantiden değiştirdiler.Sonra da bilgisayara bağlayıp tekrar bi ayar yaptılar.Sorun yine devam bi de üstüne yakıt tüketimi de arttı :) (Benim kuruş bazında da litre bazında da yaptığım hesaplamalar sonucu ortaya çıktı.) Sorun neden olabilir Ustaların yaptığı ayarlar falan hiç hoşuma gitmedi açıkçası.Bi de İzmit te tavsiye edebileceğiniz bir Landi renzo servisi varmıdır ve mümkünse usta ismiyle?

Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

Selametle kalın.

merhaba geçmiş olsun .

öncelikle yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla  sizin tek sorununuz lpg ayarlarınızın titizlikle yapılmamış olması .doğru ayarlar ile sorunlarınız inanın bitecek ama landi renzo için izmitte işini layıkıyla yapıp probleminizi çözecek bir usta biraz sıkıntılı malesef .

mevcut ustanızdan tüm ayarları yolda obd cihazıyla yapılmasını isteyiniz .probleminiz çözülmez ise lütfen tekerar bana ulaşın .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Sönmez Usta,

İzninizle benimde bir sorum olacak.

LPG kiti yaklaşık 1.5 yıl önce takılan BRC markalı takıldı. Sıralı değil araç karbüratörlü.

İlk çalıştırmayı benzinle yapmak öneriliyor ama uzun sürdüğü için yazın genellikle direk gazda başlatıyorum. Aracın çalışması genelde 3. veya 4. marşta oluyor.

Bunun yanı sıra motor ısındıktan sonrada titreme devam ediyor. Boşta 1100, viteste 850 devir civarında ayar yapıldı. Boşta daha az ama yinede benzine göre hissedilir bir fark var.

Bir gaz ustası motor kulaklarından filan dedi ama kulaklar değişmesine rağman azalmadı.

Sizce seebi ne olabilir?

aracınızı lpg ile dahi çalıştırsanız o kadar uzun marş yapması ayarlarınızda sorun olduğunu gösteriyor  tabi ayarlarınızdaki sorun silkelemeyi ve arcın dengesiz çalışmasını beraberinde getiriyor .

sizin tek yapmanız gereken iyi bir ustaya ayar yaptırmak olacaktır.

selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

görünen o ki sizin tek sorununuz girlen parametrelerde ki eksikliler ve ayarlarınızın yolda obd cihazı destekli olarak yapılmamış olması . yanan ünlem işareti büyük ihtimalle  map sensörünün arızasından kaynaklanmaktadır .servise uğradığınızda pc ye bağlatın eğer hata kodları arasında ''basınç sinyali çok düşük '' hata kodu var ise map sensörünü değiştirsinler o sorun ordadan kalkacaktır .tabi uğradığınızda ecü yazılımının güncellenmsi ricasında bulunun .

ayarlarınızı obd cihazıyla kesinlikle yolda yapılmasını isteyiniz diğer bir konu ise arıza lambasının yanmasına neden olan kodu bir yere not edin lütfen (servis silmeden önce)

bunları yaptırdıktan sonra sonuçları bizimle paylaşın .

Eveet sonuçları paylaşıyorum:

Bayram ertesi fırsat bulup Ankara'ya gittim, LPG ayarları yapıldı, Map Sensörünün değişmesi gerektiği söylendi, garanti belgesi yanımda olmadığı için değiştirmediler:( klimada kullanım rahatladı.

Sonrasında izin dönüşü Bursa'daki servisine uğradım, Map sensörünün değişmesine gerek yok dendi:(

Bugün de LPG'yi ruhsata işletmek amacıyla ilk taktırdığım servise uğrandı, map sensörünün değişmesi gerektiği söylendi; sen bakımını bile bizde yaptırtmamışsın, üstelik revizyon da yaptırmışsın dendi, yazılım güncellemesi ile düzelebileceği belirtildi, map sensörü değiştirilmedi, bilgisayarla birşeyler yapıldı; sonuç: yine ayarların içine ettiler, yine klimayı açtığımda benzine geçmek zorunda kaldım....

Sönmez ustam, bu sensör kaç para? paramla değiştirteyim malı ya, inanın illallah ettirdiler... Performansından memnun değilim deyince, ilk söylenen "PSİKOLOJİKTİR". yazıktır ya, PRİNS markasını yerle bir ediyor servisleriniz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hep deniliyor ya; marka değil ustalık önemli diye... Somut bir örneği daha, keşke Kazım kardeşim bunları yaşamasaydı da, bizde örnek teşkil ettirmeseydik...

Yazık, günah !!

:sopa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hep deniliyor ya; marka değil ustalık önemli diye... Somut bir örneği daha, keşke Kazım kardeşim bunları yaşamasaydı da, bizde örnek teşkil ettirmeseydik...

Yazık, günah !!

:sopa:

Veli abi, servisin patronunun söylediği "psikolojiktir"; donanım haberi takip ettiğim kadarıyla, birçok servisçi daha aynı düşünceyi paylaşıyor. 50000 km.dir ben bu arabayı kullanıyorum, herhangi bir sorun olduğunu anlamaz mıyım? Dünya markasıyız, şöyleyiz böyleyiz diyorlar ama, sistemi bilen usta sayısı Türkiyede üçü beşi geçmez heralde. şanslıysan bu ustalara yolun düşüyor, yoksa da vay haline. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Veli abi, servisin patronunun söylediği "psikolojiktir"; donanım haberi takip ettiğim kadarıyla, birçok servisçi daha aynı düşünceyi paylaşıyor. 50000 km.dir ben bu arabayı kullanıyorum, herhangi bir sorun olduğunu anlamaz mıyım? Dünya markasıyız, şöyleyiz böyleyiz diyorlar ama, sistemi bilen usta sayısı Türkiyede üçü beşi geçmez heralde. şanslıysan bu ustalara yolun düşüyor, yoksa da vay haline.

Aracımdaki mevcut sistem OMVL diye bir marka ki; zamanın Prins ayarında diye söyleniyor, ben buna pek ihtimal vermemiştim ama kullandığım süre içinde ve 2006 yılından bu yana kullanıldığını da hesaba katarsam müthiş performanslı, bakım gerektirmiyor ve ayarı zırt pırt kaçmıyor... Böylelikle bana prins ayarında olduğunu kanıtlamış oldu...

Geçen yıl yaz başında hafif bi titreme yapmaya başladı, normal kişiler bunu anlayamıyordu bile ama benim kafama takılmıştı... Servisi yaygın olmadığı için en sonunda söktürüp komple sil baştan BRC taktırmayı bile düşünmüştüm ama şu ufacık tefecik lpg katkıları var ya, bütün sorunumu silip götürdü...

Demek istediğim şudur ki; usta ve distribütör çok çok önemli... Ne kadar kaliteli marka getirirsen getir usta olmadıktan sonra fos... Ne kadar iyi marka getirirsen getir, dağıtım ve reklam iyi olmadıktan sonra fos... (Son cümle biraz mazda'yı da kapsadı mı ne?)

:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eveet sonuçları paylaşıyorum:

Bayram ertesi fırsat bulup Ankara'ya gittim, LPG ayarları yapıldı, Map Sensörünün değişmesi gerektiği söylendi, garanti belgesi yanımda olmadığı için değiştirmediler:( klimada kullanım rahatladı.

Sonrasında izin dönüşü Bursa'daki servisine uğradım, Map sensörünün değişmesine gerek yok dendi:(

Bugün de LPG'yi ruhsata işletmek amacıyla ilk taktırdığım servise uğrandı, map sensörünün değişmesi gerektiği söylendi; sen bakımını bile bizde yaptırtmamışsın, üstelik revizyon da yaptırmışsın dendi, yazılım güncellemesi ile düzelebileceği belirtildi, map sensörü değiştirilmedi, bilgisayarla birşeyler yapıldı; sonuç: yine ayarların içine ettiler, yine klimayı açtığımda benzine geçmek zorunda kaldım....

Sönmez ustam, bu sensör kaç para? paramla değiştirteyim malı ya, inanın illallah ettirdiler... Performansından memnun değilim deyince, ilk söylenen "PSİKOLOJİKTİR". yazıktır ya, PRİNS markasını yerle bir ediyor servisleriniz...

daha önceki mesajımda yazmış olduğum gibi eğer hata kodları arasında  ''basınç sinyali çok düşük '' hatası var ise o map kesinlikle değişecektir !!! bir servis değişecek diğeri değişmeyecek demesi inanın can sıkıcı bir durum .

hangi ildesiniz ve hangi bayiye gidiyorsunuz  araç bilgilerinizi bana pm den atın telefon numaranız dahil en kısa sürede probleminizi çözdürelim .

selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracımdaki mevcut sistem OMVL diye bir marka ki; zamanın Prins ayarında diye söyleniyor, ben buna pek ihtimal vermemiştim ama kullandığım süre içinde ve 2006 yılından bu yana kullanıldığını da hesaba katarsam müthiş performanslı, bakım gerektirmiyor ve ayarı zırt pırt kaçmıyor... Böylelikle bana prins ayarında olduğunu kanıtlamış oldu...

Geçen yıl yaz başında hafif bi titreme yapmaya başladı, normal kişiler bunu anlayamıyordu bile ama benim kafama takılmıştı... Servisi yaygın olmadığı için en sonunda söktürüp komple sil baştan BRC taktırmayı bile düşünmüştüm ama şu ufacık tefecik lpg katkıları var ya, bütün sorunumu silip götürdü...

Demek istediğim şudur ki; usta ve distribütör çok çok önemli... Ne kadar kaliteli marka getirirsen getir usta olmadıktan sonra fos... Ne kadar iyi marka getirirsen getir, dağıtım ve reklam iyi olmadıktan sonra fos... (Son cümle biraz mazda'yı da kapsadı mı ne?)

:D

evet sevgili dostlar şunu samimi olarak her mesajımda ve her platformda söylüyorum iyi usta iyi ürün doğru ayarlar olmazsa OLMAZ :(

yine şunu çok ama çok açıklıkla söyleyebilirm ki PRİNS in üstüne bir kit kesinlikle yok bireysel hatalrı prinse maletmek kesinlikle etik olmaz .son kullanıcı yani tüketici ustasını doğru sececek gerisine karışmayacak .

selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selam Sönmez Usta.Daha önceki araçlarımada prins taktırmıştım.son aldığım mazda 6 2009 dada şanslımıyım değilmiyim bilmiyorum ama prins takılı.geçen hafta satınaldığımda aracı satan kişi kitin garantili olduğunu ancak belgleri kaybettiğini söyledi,bir prins servisine gidersem plakadan dahi olsa sistemdeki kayıtlara ulaşırsın demişti.

Pazar günü yola çıktım gösterge üzerinde ünlem işareti çıkarak sanki lpg bitmiş gibi sinyal verdi.oysa depo doluydu ve göstergedede 4 lamba yanmaktaydı.ve araç benzinden lpgye birtürlü geçmedi.pazar olduğu için izmir-bodrum arası benzine talim.

İzmire Dönüş yolunda milasda bayi olduğunu netten öğreniyorum.milasa gelince servisi aradığımda ben bodrumdayım buraya geri  gel diyor.yatağan bayisini arıyorum.senin gelmen yarım saaati bulur diyor(saat 18.30)ben yarımsaat sonra kapatacağım hiç gelme.sökeyi arıyorum aynı cevap ortada kaldık lpgli aracım var  ve ben benzinle tekrar yola düştüm.İzmire geldik.ertesi gün prins bayisine gittiğimde aracın belgesi olmadan garanti kapsamında değerlendirilmeyeceği söylendi.sorun ücretini ödemem ile giderildi

sorum şu sayın Ustam:Garanti belgesini kaybettiğmizde garanti bitmişmi oluyor?Birde bu servislerin uygulamaları prins ismi ile ne derece bağdaşıyor?Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorun pc ye bağlanarak halledildi.güya belli bir saat kullanımdan sonra kit,benzinden lpg ye bilerek geçiş yapmazmış ki bakıma gidilsin (ne saçma bi sistem) :-[

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorun pc ye bağlanarak halledildi.güya belli bir saat kullanımdan sonra kit,benzinden lpg ye bilerek geçiş yapmazmış ki bakıma gidilsin (ne saçma bi sistem) :-[

Bunu ilk defa duyuyorum ve inanmak istemiyorum...

Klasik mantık yürüterek soruyorum, bu durum elektrik sistemini sıfırlayarak (akü kutup başını çıkarıp takmak veya kitin elektriğini kesmek gibi) aşılabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç aklıma gelmedi  :o yoksa 400-500 km benzile gitmek yerine en azından bi denerdim.Tabi buna en doğru cevabı ustamız verebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç aklıma gelmedi  :o yoksa 400-500 km benzile gitmek yerine en azından bi denerdim.Tabi buna en doğru cevabı ustamız verebilir.

Bu kadar kilometreyi benzinle gidince motor bayram yapmıştır artık... En azından işin iyi tarafı bu olsa gerek...

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

prins sönmez usta

Selam Sönmez Usta.Daha önceki araçlarımada prins taktırmıştım.son aldığım mazda 6 2009 dada şanslımıyım değilmiyim bilmiyorum ama prins takılı.geçen hafta satınaldığımda aracı satan kişi kitin garantili olduğunu ancak belgleri kaybettiğini söyledi,bir prins servisine gidersem plakadan dahi olsa sistemdeki kayıtlara ulaşırsın demişti.

Pazar günü yola çıktım gösterge üzerinde ünlem işareti çıkarak sanki lpg bitmiş gibi sinyal verdi.oysa depo doluydu ve göstergedede 4 lamba yanmaktaydı.ve araç benzinden lpgye birtürlü geçmedi.pazar olduğu için izmir-bodrum arası benzine talim.

İzmire Dönüş yolunda milasda bayi olduğunu netten öğreniyorum.milasa gelince servisi aradığımda ben bodrumdayım buraya geri  gel diyor.yatağan bayisini arıyorum.senin gelmen yarım saaati bulur diyor(saat 18.30)ben yarımsaat sonra kapatacağım hiç gelme.sökeyi arıyorum aynı cevap ortada kaldık lpgli aracım var  ve ben benzinle tekrar yola düştüm.İzmire geldik.ertesi gün prins bayisine gittiğimde aracın belgesi olmadan garanti kapsamında değerlendirilmeyeceği söylendi.sorun ücretini ödemem ile giderildi

sorum şu sayın Ustam:Garanti belgesini kaybettiğmizde garanti bitmişmi oluyor?Birde bu servislerin uygulamaları prins ismi ile ne derece bağdaşıyor?Teşekkürler.

merhaba uzun süredir forumlara  uğrayamıyordum yoğunluktan ve özel nedenlerden dolayı  kusura bakmayın .

eğer montajını yapan firma sisteme araç montajını girdi  ise kesinlikle sistemden aracınız çıkacak ve garantiden yararlanacksınızdır  tabi bu birazda esnaf zihniyetiile alaklı bir durumen azından parçayı garantiye gönderebilirdi .

prins merkezle iletişim kurup bu sorunu basitçe çözebilirsniz.

geçmiş olsun .ayrıca prins konusunda kesinlikle şanslısınız :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

prins sönmez usta

Hiç aklıma gelmedi  :o yoksa 400-500 km benzile gitmek yerine en azından bi denerdim.Tabi buna en doğru cevabı ustamız verebilir.

evet prinste böyle bir özellik var nedenine gelince  lpg kullanmamış ve bakımı olduğunu bimeyen kullanıcılar için büyük önem taşıyor fakat şuan tr da servis bakım uyarısını bir çok servis kullanmıyor demek ki açık unutulmuş  :(

bir daha servise uğradığınız zaman pc ye bağlanıp servss uyarısı sütunundaki bölümü ''iptal '' seçmelrini rica ediniz .

selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 yıldan daha  uzun süredir lpg li araçlar kullanmama rağmen çok önemli bilgiler edindim.Teşekkürler Sönmez Usta

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

prins sönmez usta

10 yıldan daha  uzun süredir lpg li araçlar kullanmama rağmen çok önemli bilgiler edindim.Teşekkürler Sönmez Usta

rica ederim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ustam ben lpg taktırmaya karar verdim.şimdi aracın servis bakımı da geldi.taktırmadan mı bakıma soksam taktırdıktan sonra mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...