Jump to content

Sıralı LPG Sistemleri Hakkında Merak Ettiğiniz Herşey - Prins Sönmez Usta


prins sönmez usta
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

prins sönmez usta

Sönmez usta cevabını rica ettiğim bir soru da benden;

Mazda MPS' de Ford'un Duratec adıyla ürettiği ve DOHC motorun karakteristiğini taşıyan 2.3 Litrelik motoru kullanılıyor. Buna lpg uygulanabilir mi?

Taktıracağımdan değil ama potansiyel alıcılardan birisi sordu da, olmaz diye cevap verdim. Ama aklımıza karpuz kabuğu düşürdü bi kere. Takılır mı takılmaz mı?

evet şuan için olmaz efendim doğru söylemişsiniz ,bahsi geçen araç Direct Injection motor teknolojisine sahip bir araç :) dediğim gibi henüz yok ama bu olmayacağı anlamına gelmiyor .

yenilikleri sizinle paylaşıcam bu konularda

selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

prins sönmez usta

Teşekkürler ustam gösterdiğin ilgi için.Anladığım kadarıyla atikerden uzak dur diyorsun.Ama bugün lpg montajı yapan bir ustaya danıştım adamda her iki bayilikte varmış (BRC-ATİKER) atikerden yana hiç tereddütün olmasın önemli olan ustalığın olduğunu işte montajını ne kadar titiz yaptığını ek yerlerin lehimlendiğini felan  anlattı.Paran çoksa BRC takarız sorun  değil ben para kazanmak istemem mi dedi ama ben hala ikna olmuş değilim.AKL yi sordum onlarda atikerle aynı kalite ikisininde yazılımı italyan dedi.bilmiyorum napıcam ama heralde paraya biraz kıymam gerekecek.yani BRC gibi .....

rica ederim :)

daha öncekiş msjımdada belirttiğim gibi USTA  faktörü çok ama çok önemli . siz eğer ithal bir ürün kullanacağım derseniz benim size tavsiyem kesinlikle ve şiddetle prins olur .ayda 20-30 tl fazla verip prins farkını yaşamanızı isterim .

selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ustam verdiğin cevaplar için çok tesekkur ediyorum lakin ters matkap olayina ben inanmıyorum araç ne olursa olsun ben manifoldun sökülerek montajlanmasi taraftariyim ve kesinlikle birinci kriterim bu misal ben size dönüşüm yapmak istersem manifoldu sokup montaj yaparmisiniz

Discovery cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sönmez usta nihayet yoğun tavsiye üzerine güzel bi usta bulduk gibi ve marka tercihimi de BRC den yana kullandım.hafta sonu montajı yapılacak.Montaj esnasında  bana tavsiyeniz varmı.bilmem gereken veya ustaya söylememi istediğiniz şurasıda şöyle olsun diyebileceğim dikkat etmem gereken püf noktalar varmıdır?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sönmez usta nihayet yoğun tavsiye üzerine güzel bi usta bulduk gibi ve marka tercihimi de BRC den yana kullandım.hafta sonu montajı yapılacak.Montaj esnasında  bana tavsiyeniz varmı.bilmem gereken veya ustaya söylememi istediğiniz şurasıda şöyle olsun diyebileceğim dikkat etmem gereken püf noktalar varmıdır?

Öncelikle iyi bir montajı iyi bir ustaya yaptırmanı tavsiye ederim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

prins sönmez usta

sönmez usta nihayet yoğun tavsiye üzerine güzel bi usta bulduk gibi ve marka tercihimi de BRC den yana kullandım.hafta sonu montajı yapılacak.Montaj esnasında  bana tavsiyeniz varmı.bilmem gereken veya ustaya söylememi istediğiniz şurasıda şöyle olsun diyebileceğim dikkat etmem gereken püf noktalar varmıdır?

iyi bir usta bulduysanız gerisini düşünmeyin .

güle güle kullanın kitinizi .

selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Sönmez usta  benim 323 e atiker taktırdık fakat tüm 323 ler gibi 2-3 bin devir aralığında tekleme yaşadık. Birçok usta sorunu çözemedi. En son Nurullah usta diye birini aradı ve o ikişi sorunu tel de çözdü. Şimdi benim korkum aracın bi şekilde ayarı bozulusa yine ayar yaptıramayacak oluşumdur. söz konusu nurullah ustanın izini de bulamadığım için sorumu size yöneltiyorum. Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

prins sönmez usta

Sönmez usta  benim 323 e atiker taktırdık fakat tüm 323 ler gibi 2-3 bin devir aralığında tekleme yaşadık. Birçok usta sorunu çözemedi. En son Nurullah usta diye birini aradı ve o ikişi sorunu tel de çözdü. Şimdi benim korkum aracın bi şekilde ayarı bozulusa yine ayar yaptıramayacak oluşumdur. söz konusu nurullah ustanın izini de bulamadığım için sorumu size yöneltiyorum. Şimdiden teşekkürler.

doğru bir ayarla bu tarz sorunlar yaşamak mümkün değil ve neden bu kadar basit bir sorunu ustalar çözemez bunada kızmıyorum değil ...

siz en iyisi ayarlarınızı ayar yaptığınız yere bir dosyaya kaydettirip saklamalarını rica ediniz .anladığım kadarıyla çok uğraştınız ayar tuttturmak için . belkide artık ustanız başka ustanın yaptığı ayar neticesiyle tecrübe kazanmıştır tekraralamsı halinde kendi çözecektir .

dilerim öylede olur .

selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

doğru bir ayarla bu tarz sorunlar yaşamak mümkün değil ve neden bu kadar basit bir sorunu ustalar çözemez bunada kızmıyorum değil ...

siz en iyisi ayarlarınızı ayar yaptığınız yere bir dosyaya kaydettirip saklamalarını rica ediniz .anladığım kadarıyla çok uğraştınız ayar tuttturmak için . belkide artık ustanız başka ustanın yaptığı ayar neticesiyle tecrübe kazanmıştır tekraralamsı halinde kendi çözecektir .

dilerim öylede olur .

selamlar

teşekkür ederim sönmez usta, evet yazılımda böyle bir kayıt noktası olduğunu hatırladım şimdi gerçekten teşekkürler. bir de benim aracımın 1999 model 323 family) enjeksiyon tipinin mj sıralı mı, sıralı mı, yoksa ful grup mu olduğunu nasıl anlarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

prins sönmez usta

aracın enjeksiyon tipinin ne olduğunu ayırt etmek bazı programlar gerektirir ,bu programlarda sadece bazı lpg programlarıın arayüzlerine ilave edilmiştir . yani lpg programına bağlı .hatırladığım kadarıyla  aracınız yarı grup enjeksiyon tipine sahip .

selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

merhaba sönmez usta,

prins ve otogaz sistemleri ile ilgili ilk sorunumla karşı karşıyayım...

aracımda prins vsi kit takılı. enjeksiyon modülü olanlardan. lpg ye geçme konusunda sıkıntım var. sabah soğuk motorda ilk çalıştırma sonrasında sistem lpg'ye geçiyor, sonra geri benzine alıyor, sonra tekrar lpg'ye geçiyor, sonrasında geri benzine alıyor. bunu bir kaç kez peş peşe yapıyor ve en sonunda pes edip benzinde kalıyor. taa ki aracı stop edip tekrar çalıştırıncaya kadar. bu esnada da motor sıcaklığı 90 dereceyi buluyor. bundan sonrada hiç bir sıkıntı olmuyor. bu lpg'den benzine geçişler sırasında lpg anahtarındaki ışıkların hepsi 1 saniyeden daha az süreyle komple sönüyor, yandığında ise sadece benzin ışığı yanıyor. bir kaç saniye sonra yukarıda yazdığım gibi tekrar lpg ye geçiyor ve senaryo tekrarlanıyor...

ek olarak sıcak motorda da yapıyor. akşam iş yerimden çıktım, hiç bir sıkıntı yok. olması gerektiği yerde ve zamanda lpg'ye geçti. hararet 90'ı buldu. acaba pislik falan mı var teorisiyle biraz sıkıştırarak kullandım aracı. 10-15 km sıkıntı yoktu ama seyir esnasında birden benzine aldı. 5 km civarı o şekilde devam ettim acaba kendisi lpg'ye geçecek mi diye ama geçmedi. stop edip çalıştırdım, 15 saniye kadar sonra kendiliğinden lpg'ye geçti...

bir de tesadüf mü yoksa bir alakası var mı bilmiyorum ama geçenlerde yağan yağmurda yine ortada hiç bir sıkıntı yokken, su birikintisinden geçince oldu aynı olay...

aklıma gelen arızalar; filtrenin üzerindeki map sensörü, regülatör ısı sensörü veya bunların birisinin soketinde veya kablosunda temassızlık...

filtre takımımı 10.000 km önce değiştirdim. lpg ecusunun, enjeksiyon modülünün, map sensörünün ve akü bağlantılarının soketlerini temizleyip taktım oksitlenme ihtimaline karşılık. ama çözüm olmadı. aracım 10-15 gün süreyle hiç çalışmadan garajda bekledi. ondan sonra bu olay gerçekleşti. arabayı kilitleyene kadar böyle bir durum yoktu...

sizce sıkıntı ne olabilir? sanayiye gidecek vaktim olsa bu kadar kafa yormayacağım ama en azından benim yapabileceğim bir şey varsa diye yardımlarınızı bekliyorum...

teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yukarıdaki yazdıklarıma ek olarak aracımın termostatında sıkıntı var. sürekli açık ve ateşleme olmadığı durumlarda önden rüzgarı yedikçe hararet düşüyor ve geç ısınıyor. önümüzdeki hafta termostatı değiştirecekken bu sıkıntı çıktı şimdi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

halletim sıkıntıyı arkadaşlar :hi: şeytanın bile aklına gelmez sorunun ne olduğu >:D ama benim aklıma geldi 8)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

halletim sıkıntıyı arkadaşlar :hi: şeytanın bile aklına gelmez sorunun ne olduğu >:D ama benim aklıma geldi 8)

Sen şeytan mısın?? Değilsin... O zaman söyle de, meraktan çatlamayalım...:) Benim ilk aklıma gelen; sorunun soğutma suyu ile ilgili olduğuydu ??  8:)

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorunu hallettim, bana eywallah " diyorsun yani.

ayrıntısı ile anlat da, vatana millete bir hayrın dokunsun  :hi:

sizce öyle yapacak birisi miyim bi bakın bakalım ileti geçmişime? her konuyu detaylıca anlattım bugüne kadar. maksat merak uyansın. dünden beri kimsenin gıkı çıkmadı çözüm fikri hakkında. bende yukarıdaki gibi bir cevap yazayım dedim. "çıkıp kızarlar şimdi" çözüm nedenini söylemedim diye dedim içimden. haklıda çıktım 8)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sizce öyle yapacak birisi miyim bi bak bakalım ileti geçmişime? her konuyu detaylıca anlattım bugüne kadar. maksat merak uyansın. dünden beri kimsenin gıkı çıkmadı çözüm fikri hakkında. bende yukarıdaki gibi bir cevap yazayım dedim. "çıkıp kızarlar şimdi" çözüm nedenini söylemedim diye dedim içimden. haklıda çıktım 8)

Maşallah'ın var gerçekten de :) elinden bir uçan bir de kaçan kurtuluyor :) Geçmiş olsun..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sen şeytan mısın?? Değilsin... O zaman söyle de, meraktan çatlamayalım...:) Benim ilk aklıma gelen; sorunun soğutma suyu ile ilgili olduğuydu ??  8:)

Geçmiş olsun.

anlatıcam abi aman çatlama :2funny:

soğutma suyu ve termostat konusunu başka bir konuda bugün yada işleyeceğiz abi 8) elimde konuyla alakalı malzeme var 8)

lpg'deki sıkıntı sigortadan kaynaklı. gece uyku semesi tuvalet için uyandığımda aklımda böyle bir düşünce belirdi :2funny: lpg sisteminin kendi bıçak sigorta denen, bildiğimiz sigortası sorunlu olan. her ne kadar fiziksel olarak sağlam görünseler de iletkenliği zamanla yok oluyor nasıl oluyorsa. bundan dolayıda yeterli akım/voltaj gelmediği için lpg sistemi kendini baştan başlatıyor. sabah arabayı çalıştırmadan önce 2 amper ve 10 amper olmak üzere iki sigortayı da değiştirdim. bugün yaklaşık 100 km yol yaptım ve hiç sıkıntı yaratmadı. 25 km içinde 2-3 kere yapıyodu normalde. sabah çalıştığında lpg'ye ilk geçişte peş peşe çok yapıyodu özellikle. ama bugün tık demedi maşallah :nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Maşallah'ın var gerçekten de :) elinden bir uçan bir de kaçan kurtuluyor :) Geçmiş olsun..

teşekkür ederim sağolun :hi: teveccühünüz >:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...