Jump to content

Yüksek Devirde Seyrederken Klima Açılması Zarar Verir mi?


ReaL35
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda yedek parçacı arkadaşın dükkanındayken, bir konuşma esnasında, yüksek devirde seyrederken klimanın açılması, klimaya zarar verebileceğini söylediler.

Bu konuda pek bilgim olmadığı için kuzu kuzu dinledim..

Bunun gerçeklik payı var mı? Belki başına gelen bir arkadaş vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda yedek parçacı arkadaşın dükkanındayken, bir konuşma esnasında, yüksek devirde seyrederken klimanın açılması, klimaya zarar verebileceğini söylediler.

Bu konuda pek bilgim olmadığı için kuzu kuzu dinledim..

Bunun gerçeklik payı var mı? Belki başına gelen bir arkadaş vardır.

Klima kompresörüne zararlı diye biliyorum.Şahsen 3000 devirin üstündeyken klimayı açmam, klima açıkkende 4000 devrin üstüne çıkmam.Ama bizim araçlarımızın klima konusunda da maşşalahı var, kolay kolay arıza yapanını duymadım. Mesela VW grubunun 7 yaş üstü araçlarının kronik hastalığıdır kompresör arızası...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Böyle bir şey var... Ama klima kompresörü arızalarının böyle kullanımdan kaynaklanıp kaynaklanmadığını bilemiyorum...

Mantıken düşünecek olursak da zaten zararının olduğu kanısına rahatlıkla varabiliriz... 3-4 bin devirlerde iken klimanın devreye girdiğini düşünmek gerekirse ne denilmek istediği ortaya çıkar...

Bu şekilde klimayı açmam gerektiğinde önce hızımı düşürüyorum ve aracı boşa alarak klimayı açıyorum, bir nebze faydası oluyordur mutlaka...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yüksek devirde giderken sağ koltukta oturan yolcunun ayağı yanlışlıkla klima açma düğmesine değse yandık demek ki.. Zira başka bir marka aracın klima radyatörü bu nedenle patlamış...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yüksek devirde giderken sağ koltukta oturan yolcunun ayağı yanlışlıkla klima açma düğmesine değse yandık demek ki.. Zira başka bir marka aracın klima radyatörü bu nedenle patlamış...

Bir seferle iki seferle arıza yapacağını tahmin etmiyorum ama neticede bu şekilde kullanılmaması klima motoru için iyi olur... Ayrıca kış aylarında da, klimanın haftada bir çalıştırılması gaz ömrü için faydalıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6,5 yıl kullandığım eski kasa mazda 3 te hiç böyle bir problem yaşamadım. Sürekli de yüksek devirlerde kullanırdım. Problem olacağını da sanmıyorum. Teknolojinin bu kadar geliştiği bir devirde böyle sıkıntılar yaşanmaz kanımca :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Açıkçası bunun çok fazla sorun olacağını düşünmüyorum. Sonuçta klima otomatik mod da iken aracın içi istenilen sıcaklığa geldiğinde klima kompresörü  devreye girip çıkmıyormu ? ve bu işlem sırasında araç bazen çok yüksek devirlerde olabiliyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servis, haraket halindeyken klimayı açınca kompresöre birden yük binmesi oluyor buda zararlı demişti lantis için..... önlem almak lazım..... zor bir iş değil..................

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Mazda 3 service manuel'de okumuştum. Hatırladığım kadarıyla gaz pedalına 2/3'den fazla bastığınızda (ani hızlanmalarda) ya da belli bir devri geçtiğinde kompresörü devreden çıkarıyor ECU. O kadar da korumasız değiliz dert etmeyin:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 service manuel'de okumuştum. Hatırladığım kadarıyla gaz pedalına 2/3'den fazla bastığınızda (ani hızlanmalarda) ya da belli bir devri geçtiğinde kompresörü devreden çıkarıyor ECU. O kadar da korumasız değiliz dert etmeyin:)

Vay Anthony Quinn adamlar yapmış  :clap:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende klima hep açık . Arabaya zararını görmedim ama  o yüzden hastanede olabilirim :) öksürük var geçmiyor

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 yıl sonra ...

Otomatik klimada klima sürekli devreye girip çıkıyor. İlk açılışta düşük devirde açmak bir şey ifade etmez. 3000 devirde seyrederken klima kasnağı sürekli durup hareket ediyor. O yüzden çok takılmayın buna. Sadece Ortalama 4-5 bin devir üstünde giderken klimayı kapatmak belki ömrünü uzatacaktır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

işin teknik kısmını bilmiyorum ama, ustalardaki genel kanı, 120 km ve daha yüksek hızlarda mümkünse klimayı kullanmayın diyorlar. Daha doğrusu 120 ve üstü hızlarda klimayı açmayın diyorlar. Açmak için hızınızı 100 km altına getirin gibi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, Renegade :

işin teknik kısmını bilmiyorum ama, ustalardaki genel kanı, 120 km ve daha yüksek hızlarda mümkünse klimayı kullanmayın diyorlar. Daha doğrusu 120 ve üstü hızlarda klimayı açmayın diyorlar. Açmak için hızınızı 100 km altına getirin gibi. 

Kendine usta diyen çıraklar. 70-80km üstünde cam açmak, klima açmaktan daha çok yakıt tüketimine sebep oluyor. Ayrıca konforsuz. Otoban seyir hızı 120. Hatta limitle 132. Üstte de bahsettiğim gibi, 120 ile giderken klima durup çalışıyor sürekli. Bunu yapan mühendis 120 ile sürülürken klima açılmasın diye tasarlamamıştır umarım :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ustaların beyanını tam anlatamadım galiba. şöyle diyorlar, klima açıkken istediğiniz sürati yapabilirsiniz. 120 den sonra klimayı açmak, hatırladığım kadarıyla klima pompa bilyası hatta bilyanın yanındaki plastik parça gibi bir şey dendi onun zarar görme riski var falan demişlerdi.  klimayı açmak istiyorsanız hızınızı 100 km altına getirin, ondan sonra istediğiniz hızı yapabilirsiniz görüşü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik klimalarda sistem Ecu'dan aldığı bilgiye göre yüksek devir ve motor yüklerinde (yani tamgaz, romörk çekme, yüksek sıcaklık-piston üstü hararet vb) durumlara kendiliğinden devreden çıkıyor, ufak bir pim hareketi ile kasnak ayrılıyor. Süreç çok uzarsa kısa aralıklarla devreye girip tekrar çıkıyor. 2. nesilde de durum böyledir, uzun yıllardır otomatik klimalar yüke bağlı çalışır. Aracın hızıyla da ilgisi yok, motor devri olsa mevzu yani usta 4-5k devirden sonra kapatın falan dese neyse de 100-120kmh gibi hız değeri vermesi anlamlı değil. Genel olarak sistemde bilinen kronik bir sıkıntı yoksa her koşulda açık kullanabilirsiniz. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, tansu87 :

Otomatik klimada klima sürekli devreye girip çıkıyor. İlk açılışta düşük devirde açmak bir şey ifade etmez. 3000 devirde seyrederken klima kasnağı sürekli durup hareket ediyor. O yüzden çok takılmayın buna.

 

Evet tam olarak böyle..

Aptal mazdanın skyactiv de dahil olmak üzere tüm jenerasyonlarında,  klima açıkken,   klima motoru gazı basıyor.. yeterli soğua ulaşınca kendini kapatyor..  sonra tekrar açıyor. sonra tekrar kapatıyor..

yani hızınız devriniz ne olursa olsun, siz  klimayı  yavaşlayıp da devreye soksanız,     sonra 180e çıksanız atıyorum 5000 devirde sabir gidiosunz, o salak kompresör yüke bağlı olarak, sürekli kendisini devreye sokup çıkaracak.   

örneğin fan hızı 1 de , ve aşırı soğutma gereksinimi olmayan bir durumda kullanıosunz aracı..    AC açık..   Atıyorum Klima kompresörü 10sn devreye girer. 20 sn kapatır.   yolculuk esnasında defalarca devreye girip kapatır kendini.  bu  devreye girip kapatma hareketi,  tıpkı siz AC ye basmışsınız gibi aynı yöntemle olur.  

hatta bi detay,  Mazda da '   Fanı  veya sıcaklığı ne ayar yaparsanız yapın, bu klima yükünü değiştirmez..  Kompresörün devreye girip çıkma miktarını değiştirir.  

 

Ayrırca not : Mazda klima kompresörü konusunda diğer markaların çok gerisinde 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...