Jump to content

Mazda 626 Jikleyi Nasıl Kullanıyoruz ?


kaysoğlu
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

91 626 lardaki kaput açmanını üstündeki rolanti kolunu çekince devir yükseliyor ve gaz pedalı ayagımın altında hareket ediyor ama ben tam kullanmasını bilmiyorum lpg ayarı yaptırdım rolanti araç ısınana kadar çok düşük evin önünde ısıtıp öyle hareket ediyorum bu rolanti jiklesini nasıl kullanırız  teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı jikleyi çekip çalıştırdıktan sonra jikleyle 1000 devire ayarlarsınız 10 sn kadar bekleyip yolunuza devam edersiniz. Araç ısınınca jikle otomatik atar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1000 devirde jikleyi saga sola çeviripmi sabitleyecegim jikleyi bırakınca araç stop ediyor yine gaz pedalına basıp aracı ısıtıyorum.açıklamanız için yinede teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

normalde çekince yerinde durması lazım. ısınınca da atması ve bahsettiğiniz gibi tekrar çekilmemesi lazım. elektrik aksamında bir sıkıntı var sanırım. Kendiliğinden atan sistem elektronik çünkü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Jikleyi çektiğinizde Gazı/Benzini ayarlanan düzeyde motora verir ve rahat çalışmasını sağlar motor stop etmeyecek kadar ısındığında otomatik kendi atar. eğer çektiğinizde kendi durmuyor ise jikle kolunda problem olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
Guest greystone

ilk çalıştırmada sonra 20-30 saniye bekliyorum lpg beyni yeteri kadar ısınıyor lpg'nin buharlaşması için kaynar sıcaklığa gerek yok 30  derecede buharlaşıyor zaten. çabuk ısınmıyorsa devirdaimde sorun olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

benim jiklede bozuldu. daha önceleri jikleyi çekince yerinde duruyordu. şimdi durmuyor. yüksel ustaya gösterdim müşürde problem olabilir dedi müşürü devre dışı bıraktı ama hala aynı durumda sanırım kolda sorun var. bir ara söküp bakacağım. bu konuda tecrübesi olan var mı acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Arkadaşlar,

Dün akşam jikleyi söktüm aslında sökmeme de gerek yokmuş. içindeki mekanizma kolay arıza yapacak jinsten değil. bildiğiniz elektrikli mıknatıs mevcut. yani bir tane bobin ve iki parça demir. bobine elektrik gelince demire bağlı olan halat sıkışıp sabit kalıyor. elektrik gidince de geri eski konumuna dönüyor ve sabit kalmıyor. jiklenin motor ısınınca devreden çıkması için yani sabit kalmaması için jiklenin elektrik hattını kesen bir müşür var motorun sol arka üst tarafında.

Ben öncelikle jiklenin içini açıp kontrol ettip bir sorun görünmeyince harici bir 12 volt verip çalışıp çalışmadığına baktım ve çalışıyordu.

Daha sonra jikleye gelen hattı kontrol ettiğimde 12 volt gelmediğini anladım. aslında hattı komple takip edip sorunun kaynağını bulmak gerekir ama ben kontaktan 12 volt alıp jikleyi çalıştırdım. yani harici bir hat çektim. kontak açıldığında jikleye 12 volt geliyor ve jikle çalışıyor.

Motor ısınınca jiklenin devreden çıkmasını sağlayan müşürü de kontrol ettim ama maalesef çalışmıyordu. Eğer bulabilirsem orjinal müşürünü alıp mevcut sisteme ekleyebilirim. bir de iyi  bir elektrikçi orjinal hattında ne gibi bir problem var çözebilir sanırım. baktırmak ta fayda var.

Eğer orjinal müşürünü sıcaklıkla birlikte devre açıp kapayacak bir müşür bulup takarakda çalıştırabilirim.

jiklesi çalışmayan varsa jikleyi sökmeden sadece soketini sökerek ve harici bir 12 volt vererek çalışıp çalışmadığnı kontrol edebilir. eğer 12 volt gelince çalışıyorsa benim yaptığım gibi yapıp kullanabilirler. Soğuk havalarda bizim araçlarda gerçekten lazım oluyor.

buyrun buda resimler

bu resimde jiklenin soketini görüyorsunuz.

thra.jpg

Burada ise kontaktan aldığım hat var. kontaktaki sarı kablo kontağı çevirince 12 volt veriyor.

0e76.jpg

bunlarda jiklenin çekili durmuş hali.

ndxo.jpg

ihy9.jpg

bu iki resimde motor bölümündeki müşürün olduğu yer. resimde müşür gözükmüyor ama sarı kabloların takılı olduğu yerde mevcut. eğer sökebilirsem belki müşürü kontrol ederim. normalde motor ısınınca devreyi kesmesi lazım ama ben bayağı bir bekledim kesmedi.

eief.jpg

7tl1.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dün ayrıca resimlerde de görünün iç mekan ışıklarını kısıp açmaya yarayan butonun ışığının çalışmadığı farkettim. gerçi ben onda ışık olduğunu bile bilmiyordum ama düğmenin arkasına bakınca ışık olduğunu ve çalışmadığını farkettim. ve mevcut ışığını minik dipsiz ampül gibi ama bacakları olan ampüller var onlardan taktım ve çalıştı. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Mürsel abi ilave hat çekmene gerek yoktu. sadece müşüre giden iki kabloyu birbirine değirmen yeterli. Müşür de aynı işi yapıyor zaten. İlave her kablonun bir riski var bence.

Ellerine sağlık. Anlatım için teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

benimde jiklede sorun var. Önceden jikleyi çektiğimde motor ısınınca kendisi atar kapanırdı, şimdi atmıyor, teli yayı yada benzeri

bişey mi koptu yoksa müşürümü bozuldu bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benimde jiklede sorun var. Önceden jikleyi çektiğimde motor ısınınca kendisi atar kapanırdı, şimdi atmıyor, teli yayı yada benzeri

bişey mi koptu yoksa müşürümü bozuldu bilmiyorum.

müşürü bozulmuştur. müşür kola gelen elektriği kesiyor. yanlış hatırlamıyorsam ben 20 tl ye bulmuştum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç lpg de sorunsuz gidiyoru fakat benzine alıp giderken lambalarda durduğum da stop ediyor..Ben de jigleyi 1500 devire getirip öyle kullanıyorum ikidir..Bu bi sorun yapar mı öyle kullanmam bi sorun çıkartır mı????

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Sorun olmaz zaten jıklenin amacı rölantiyi yüksek tutmak, bakınız lpg de iken karbüratörlü araçların rölantisini genellikle lpg beyni üzerinden ayarlarlar, sizin aracınızın rölantisini benzinde düşük kalmış önce bir motorcuda araba benzinde iken güzelcene rölantiyi 0.9 olarak ayarlayınız o zaman durduğunuzda stop etmeyecektir. Benzinde ayar yaptıktan sonra lpg ye geçizin lpg de ikende rölantinin 0.9 da sabit olmasına dikkat ediniz. lpd deki rölanti ayarını ayar istasyonunda ayarlatınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu jikle benim araçta yok ama bu işi otomatik yapan bişey var sanırım. araba sabah hava soğukken çalıştığında resmen bağırıyor. kapatabileceğim bişey olsa derhal kapatırdım valla. bu motoru yapan adamdan fazla bilmiyoruzdur elbet ama şahsen bana hiç normal gelmiyor. bi de soğukken gaz vermeyin falan deniyor ya araba resmen kendini bozmak için çalışıyor sanki. o soğukta o kadar bağırması hiç normal değil gibi bilemedim. iki tane de mazda 2 kullanıcısı yok ki iki satır bişey sorsak:) bu arada gerçi benzinli mazda 3 motorlarla aynı olabilir. sizde de durum böyle mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu jikle benim araçta yok ama bu işi otomatik yapan bişey var sanırım. araba sabah hava soğukken çalıştığında resmen bağırıyor. kapatabileceğim bişey olsa derhal kapatırdım valla. bu motoru yapan adamdan fazla bilmiyoruzdur elbet ama şahsen bana hiç normal gelmiyor. bi de soğukken gaz vermeyin falan deniyor ya araba resmen kendini bozmak için çalışıyor sanki. o soğukta o kadar bağırması hiç normal değil gibi bilemedim. iki tane de mazda 2 kullanıcısı yok ki iki satır bişey sorsak:) bu arada gerçi benzinli mazda 3 motorlarla aynı olabilir. sizde de durum böyle mi?

Sizin arabanız çok daha yeni bir teknoloji lakin motor sogukken motorun bagırması söz konusu olamaz, sadece rölenti yüksek kalır , zaten sizin arabanızda normal seviyesi ne ise orada kalır. bahsettiğiniz bagırma pek olası bir durum değil hangi yagı kullanıyorsunuz aracınızın motoru sogukken ses yapıyor olabilir yag viskosite degerini yazınız, ayrıca yag değişim zamanınızı kontrol ediniz, uygun olmayan ve eskimi değişmesi gereken yag bu sese sebep olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

müşürü kolay değişebilen bişeymi? kolay bir yerdemi?

emme manifoldunun sağ tarafında gözle görülmesi zor bir yerde ama zor sökülecek bir durumu yok değişimi kolay.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...