Jump to content

Yeni Mazda 3 Route3 Etkinliği


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yeni Mazda3, Hiroşima'dan Frankfurt'a, 15.000 km'lik alışılmışa meydan okuyan yolculuğuna başlıyor.

Sürüş deneyimini doruğa çıkartıyoruz. Sekiz yepyeni Mazda3, 30 gün boyunca iki kıta, beş ülke ve 30’u aşkın kenti ziyaret ederek toplam 15.000 kilometre yol kat edecek. Bu macera, lojistik ve insani zorlukları ufku genişleten kültürel deneyimlerle birleştiriyor.

Japonya’da doğduğumuz kentten Almanya’daki Avrupa evimize yapacağımız bu yolculuk bizim için çok sembolik bir anlam taşıyor. Bu yolu daha önce iki kez kat ettik: 1977’de ve 1990’da.

Şimdi ise yeni Mazda3’te alışılmışa meydan okuyoruz, çünkü böylesine farklı ve sıra dışı arazi koşullarında bir hatchback ile böylesine yoğun bir yolculuk gerçekleştirmenin nasıl bir his olduğunu hatırlamak istiyoruz.

Aynı zamanda, bir avuç insanın yaşadığı izole köylerden milyonlara ev sahipliği yapan modern şehirlere kadar, büyüleyici yerel toplumlarla bir araya gelmek ve onların tarihçelerini öğrenmek istiyoruz.

Sibirya’nın uçsuz bucaksız düzlüklerinden Rusya’nın sarp dağ geçitlerine. Dünyanın en büyük tatlı su gölü olan Baykal Gölü’nden dünyanın en büyük ekosistemi olan geniş taygaya (ormanlara). Kalelerden doğal harikalara, UNESCO tarafından dünya mirası ilan edilen yerleri keşfedeceğiz.

Son olarak da, Belarus, Polonya ve Almanya’dan otomobilimizle geçerek nihai varış noktamız olan Frankfurt’a geleceğiz.


http://www.youtube.com/watch?v=RbnGvUoB7pA

1. Etap: Vladivostok -  Blagoveshchensk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 41
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Fotifoti

    8

  • honuuu

    6

  • emregc

    17

  • EgeG

    3

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Yaaa test pilotu yapın beni böhü :( 1 ayda 30 bin giderim ben :P

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

  abi seni test pilotu yapalım beni de arkadaki cx9ların pilotu yapalım nasıl fikir  :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  abi seni test pilotu yapalım beni de arkadaki cx9ların pilotu yapalım nasıl fikir  :D

süper :) eminim uykusuz kaldıkça daha iyilerini buluruz yegen :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

süper :) eminim uykusuz kaldıkça daha iyilerini buluruz yegen :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

  ben 3.7 cx-9'u bulmuşum heç bırakırmıyım..  arabayı elimden almaları için .. neyse  :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yollar boş olduğundan güzel gazlıyorlar ancak Sibirya'nın çukurları jantları yamultmuş, bozuk yollar için hiç elverişli değil anlaşılan bu standart jant ve teker kombinasyonu...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yollar boş olduğundan güzel gazlıyorlar ancak Sibirya'nın çukurları jantları yamultmuş, bozuk yollar için hiç elverişli değil anlaşılan bu standart jant ve teker kombinasyonu...

  test araçlarındaki standart jant,lastik kombinasyonu değil. Araçlarda 18inç jant vardı fabrika çıkışı, sonra arabalar frankfurta mı rusyaya mı ne yollandı orada 17" jantlar takıldı kalın yanaklı lastikle.. 18inç ve,ince yanaklı lastik bulunması çok zor olduğu için jantı küçültüp heryerde bulunan lastiklerden taktılar
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Olayın aslı şöyle, ilk videoda anlatıldığı üzere Vladivostok'a varır varmaz araçlar en yakın Mazda Bayisine alınıyor yolculuğa hazırlanmak ve ön ekspertiz için... Sibiryada 18 inç lastik bulunması neredeyse imkansız olduğu için araçların lastikleri 16 inç olarak değiştiriliyor... Yinede görüyoruz ki bu modifikasyon jantların yamulmasını engelleyemiyor, yollar baya çukurlarla dolu çünkü....

Şimdi bizim anadolu yolları da malum 18 inç standart lastikler için pek uygun değil..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Olayın aslı şöyle, ilk videoda anlatıldığı üzere Vladivostok'a varır varmaz araçlar en yakın Mazda Bayisine alınıyor yolculuğa hazırlanmak ve ön ekspertiz için... Sibiryada 18 inç lastik bulunması neredeyse imkansız olduğu için araçların lastikleri 16 inç olarak değiştiriliyor... Yinede görüyoruz ki bu modifikasyon jantların yamulmasını engelleyemiyor, yollar baya çukurlarla dolu çünkü....

Şimdi bizim anadolu yolları da malum 18 inç standart lastikler için pek uygun değil..

efendi kullansınlar kardeşim :) Elazığ Sibirya'ya beş basar . Biz jant yamultuyor muyuz? :P

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabada skyactive motor, 4-2-1  headers, savaş uçaklarındaki  gibi head-up display var gelde efendi kullan  :) biraz zor kardeşim...

iyi ki bomba yüklü değil :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biraz kişiselleştirme ilginç fikir olabilir Fatih,  mesela genç arkadaşlar alır almaz resimdeki spitfire veya p-40 lara  benzetebilirler araçlarını  :)  , aslında bunu bazı modifiyeci bayilerimiz de yapar bakarsın :) ...

post-5674-141695295073_thumb.jpg

post-5674-141695295079_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Burak
      Yazan: Burak
      Yeni Mazda 3, dayanıklılığının test edildiği, Hofu Japonya’dan Frankfurt Almanya’ya giden 15.000 kilometrelik dolambaçlı yollarda ayakta kalmayı başardı.
      Bu, kolay olan kısımdı...
      .Ağustos 2013’te Zoom-Zoom, destansı bir yolculuğa çıktı. Kıtalararası bir seyahat, 6 hafta, 15.000 kilometrelik Japonya- Almanya seyahati. Bu cesur konvoy Yeni Mazda 3’ün dayanıklılığını test etmek için Rusya’nın muazzam topraklarını geçip Batı Avrupa’nın içlerine yol alırken sekiz araç son varış noktası olan Frankfurt Motor Show’a doğru çukurlu, sarp ve çetin yollarda acımasız bir dayanıklılık testine tabi tutuldular.
      Sekiz Yeni Mazda3’ün tamamı bu yolculuğu bir kaç yol kiri dışında sapa sağlam bir şekilde tamamladı ama bu hikâyenin sonu değildi. Bu zorlu sınavdan sonra sekiz Mazda’nın beşi Japonya Hiroşima’daki Merkeze gönderilerek son somun, cıvatasına kadar söküldü ve Mazda’nın Araç Araştırma ve Geliştirme Bölümlerindeki mühendisler tarafından mikroskobik bir incelemeye tabi tutuldu.
      15.000 km araçları zorlamış olabilir ama Mazda’nın uzman mühendisleri tarafından araçlara yapılan bu son otopsi daha da zor olacağı kesindi.
      Tekrar Hiroshima’ya vardıklarında geri dönen beş aracın hepsi en ince ayrıntısına kadar incelendi. Şase, lastik basınçları, yağ ve soğutucu seviyeleri kontrol edildi ve bunlardan üç tanesi Mazda’nın test pisti Miyoshi Proving Ground da aracın geliştirme aşamalarında yapılan test sonuçlarıyla karşılaştırmak için ciddi derecede zorlandı. Alışılmamış bir ses, titreşim veya tıkırtı, hız altında herhangi bir dengesizlik olup olmadığını görmek amacı ile araçlar bozuk yol koşulları ve yüksek hızlarda test edildi.
      “Bu testlerin amacı araçtaki birleşme, tutturma noktalarında, motor bağlantılarında, süspansiyon burçlarında ve lastik hizalamasında bir bozulma var mı onu görmekti” diye açıklıyor Mazda’nın Araç Dayanıklılık Test ve Araştırma grubundan Seiji Tanabe.
      Şaşırtıcı bir şekilde Mazda 3 lerin hiçbirinde hızlanma, vites değişimleri, frenleme ve yüksek hızda denge konusunda problem tespit edilmedi. Tıkırtı, titreşim, direksiyondan, frenlerden, şaseden veya süspansiyondan ses de yoktu. Beş aracın tamamının da lastik hizalaması orijinal standartları içerisindeydi.
      Yeni Mazda 3 ün 15 saat süren yapımında 560 kişinin çalıştığı düşünüldüğünde Route3 araçlarından her birine uygulanan sökülme işlemi 2 mühendisin sadece 5 gününü aldı. Silindirlerden kapı menteşelerine kadar her parça ayrıldı ve incelendi. Mazda 3’lerin 30.000 parçasından her biri olası bir kusuru tespit etmek için ilgili bölümler tarafından en ince ayrıntısına kadar incelendi, kaydedildi ve fotoğraflandı.
      “Her parçadan aldığımız değerler Mazda3’ün geliştirme aşamasında kullandığımız değerlerle karşılaştırıldı.” diyor Test ve Araştırma Mühendisi Harumi Kamimura.
      İncelemenin odak noktasını, fren sistemindeki sarf malzemesi ve lastiklerin kalan ömürlerini tahmin etmek amacı ile sürtünen parçalar ve lastik dişleri oluşturdu. Kavrama ve frenlerde kullanılan sarf malzemelerdeki aşınma incelenirken mühendisler de motor kısmında kir, çamur ve su sızıntısını kontrol etti.
      Bu mekanik sökme işleminin sonuçları etkileyiciden de öteydi. 16,545 ile 25,250 km arasında yol kat eden beş araçtan hiçbiri hasar görmemiş ve Mazda’nın Hofu fabrikasını terk edip çıktıkları bu çetin yolculuktan ilk günkü gibi geri dönmüşlerdi
      Buna rağmen, Mazda’nın Hiroshima Müzesine götürülmek yerine bu araçlar depoya kaldırılmadan önce ArGe bölümünde sadece bir süre sergilenecekler. Yapılan tüm bu zorlu işler Mazda3 ün gelecek nesillerinin başarısında rol oynayacak ama test araçlarının aksine Mazda’nın geliştirme mühendisleri yakın zamanda emekli olmayacaklar.
      Kaynak : Zoom-Zoom Magazine
      Tercüme : MazdaClubTR


×
×
  • Yeni Oluştur...