Jump to content

Mazda 3 Dizeller İçin, Yağ Değişiminden Sonra ECU'dan Data Sıfırlaması İşlemi.


Fth
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ben 18 binde bakım yaptırdım. Bakımları erken yaptırmakta fayda var :)

Tam 20001 km oldu ve ışık yandı. Hızlı gittiğim için haydaa dedim bir yerleri bozuldu :) Servisi aradım aracı kenara çekin dedi ve yukarıdaki işlemleri yaptırdı bana, ışık söndü. Gelmeme gerek var mı dedim yok dediler. 20 bin ve katları dışında yanarsa sıkıntı demek ki hatırlatma için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 18 binde bakım yaptırdım. Bakımları erken yaptırmakta fayda var :)

Tam 20001 km oldu ve ışık yandı. Hızlı gittiğim için haydaa dedim bir yerleri bozuldu :) Servisi aradım aracı kenara çekin dedi ve yukarıdaki işlemleri yaptırdı bana, ışık söndü. Gelmeme gerek var mı dedim yok dediler. 20 bin ve katları dışında yanarsa sıkıntı demek ki hatırlatma için teşekkürler.

Ustad bu isik aslinda sadece bakim ikaz isigi degil , bu isik DPF olan araclarda Motor Yaginin durumuna gore DPF ' nin rejenerasyon araliklarina da etki ediyor , yani DPF 'nin temiz kalmasi icin yagi 10bin km 'de degsitirdiginizde bu islemi uygulayin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu DPF ne işe yarıyor?

Dizel araçların egzozundan çıkan partikül yani kurumları biriktirerek yüksek sıcaklıkta imha etmeye yarıyor kısaca bu sistem. Ayrıca hidrokarbon, CO ve CO2 emisyonlarına da etkili katkı sağlamakta.

Kurumların yok edilmesi işleminde ise 2 tip yöntem vardır, 1.si vw grubunun kullandığı pasif rejenerasyon, bunda kurumun yok edilebilmesi için aracın uzun mesafe kullanımı şart, çünkü yüksek egzoz sıcaklığı (600'C civarı) gerekiyor rejenerasyon işlemi için. Genellikle şehir içi kısa mesafe kullanılan araçlarda da bu nedenle problem oluşabiliyor. Bu nedenle her 800 km. de bir uzun süreli bir sürüş tavsiye edilir bu araçlarda.

Diğer yöntemse ford-psa grubunun da kullandığı aktif sistem, bunun farkı ise yakıt deposuna koyulan bir katkı, filtrede biriken kurumun yanma sıcaklığını katalizör görevi yaparak 450'C civarına düşürüyor. Bu yüzden pasif sistemde olduğu gibi çok yüksek sıcaklıklara gerek kalmadan filtre temizlenebiliyor. Sorun çıkarma bakımından tabiki çok daha iyi bu yöntem, ama kullanılan katkıyı ekletmeyi unutmamak gerekiyor tabi.

Bizim araclarimiz makyajli kasadan itibaren pasif sistem kullaniyor onun icin DPF ' ye cok iyi bakmaliyiz kullandigimiz motor yagi DPF uyumlu olmali yoksa ilerde basimiza cok is acabilecek cok pahali bir parca

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yaklaşık 4-5000 tl yanılmıyorsam.

aynen oyle hatta bizim aracin kullanma klavuzuna bakarsaniz yanilmiyorsam 120bin km 'de bir degismesi gerekiyor  ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Psa grubunun motorlarina baktim castrolun sitesinden hepsine (focus, volvo, citroen, peugeot) farkli yaglari oneriyor.

dizellere mi baktiniz peki ? Ornegin mobil de DPF olanlar icin Mobil 1 ESP 5w 30 'dan baskasini onermiyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...