Jump to content

Jant Son Karar ???


honuuu
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bugün nihayet jant değişimi için işe koyuldum fakat istediğim jant (Vossen CV5 Matte Graphite  18" 5*114 ön:8 arka:9 ofset) (birinci resim) İzmir'de yok :kafa:

Hafta sonu Bursa'da olacağım için yarın oradan da bir kaç yeri telefonla arayıp soracağım varsa oradan alacağım, o da olmazsa İstanbul veya Ankara'da ki bayileri arayacağım.

Bu arada bugün gittiğim bayideki arkadaşlar bu jantın bir benzeri olan ince kenarları parlak (ikinci ve üçüncü resim) ve ön/arka 8 ofset versiyonunu getirtebileceklerini söylediler. 8 ofsette konkav görüntü olmaz pek diye de ilave ettikten sonra; jantın ET değeri ve Mazda 3 durumunu ölçüp biçerek önler 8 arkalar 9 ofsette (benim almayı istediğim kombinasyonda) sıkıntı yaşayacağımı 8'e 8 almamı söylediler. Tabi ben bu sırada ellerinde sadece 8'e 8 olduğundan ve bunu satabilmek için böyle söylüyorlar diye düşünerekten  ve tam olarak istediğim renk olmadığından ben karar vereyim sonra size dönerim diyerek ayrıldım bayiden. Lastiklerin jantların çok dışına çıkacağından korkuyordum ama 8'e 9 ofsetli bir sürü örnek fotoğraf gösterdiler ve çoğunda da lastikler öyle apaçi gibi durmuyordu bir karış dışarıda da değildi.

Şimdi aklımda deli sorular, acaba bu arkadaşların dediği gibi 8'e 8 ellerinde ki modelden alıp biraz kullansam sonra istediğim renge boyatsam mı?

Yoksa, istediğim rengin 8'e 8'ini bulmaya mı uğraşsam

Ya da istediğim rengin istediğim ofseti 8'e 9 'unu mu bulmaya çalışsam ???

Jantın modelini değiştirmek hariç her türlü fikre açığım, yardımlarınızı, yorumlarınzı bekliyorum??

Benim istediğim model Matte Graphite CV5;

VVSCV5-MG-NL-angle-1.jpg

Ellerinde olan model Matte Graphite Machined CV5;

VVSCV5-mg-mf-angle-1.jpg

(Hatta bu modelde ellerinde olanda tam resimdeki gibi değil metalik olmayan yerler mat grafit rengi değil parlak siyah yani alttaki resimdeki gibi)

ii9v.jpg

Piyasada fazla olmadığı için heves ettiğim jantı bulamdım diye ağlaya ağlaya eve dönerken sanayiden çıkar çıkmaz ışıklarda gördüm;

9iyx.jpg

oyco.jpg

Yanında bayan olmasaydı durdurup soracaktım kaça kaç bunlar diye :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 84
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • honuuu

    43

  • domestos

    4

  • EfeAksoy

    9

  • murat2580

    13

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Matte graphite en iyisi onur abi öbür parlak olan gerçekte çok çirkin ve apaçi duruyor. Haftasonu senin için eğer kendi jantçımda istediğin ebatlar varsa deneyebilirim foto çeker koyarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Matte graphite en iyisi onur abi öbür parlak olan gerçekte çok çirkin ve apaçi duruyor. Haftasonu senin için eğer kendi jantçımda istediğin ebatlar varsa deneyebilirim foto çeker koyarım.

Aynen banada biraz apachibisi gibi geldi :D

Bende bugun jantmaxi arayacagim bakalim varsa super olur aslinda, senin fotolarida gordum janmaxin sayfasinda, ana sayfaya kapak olmussun ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence Istedigini bekle, sonrada "keske biraz daha ugrasip ilk istedigimi alsaydim" demiyesin =/

Mehtemelen oyle yapacagim, bir sure aramaya devam, bulamazsam beklemeye devam :)

İsin kotusu suan guzunun stok lastikleri takili 60000'i devirdim ve hakikaten kotu durumdalar bi an evvel degistirilmeleri lazim, o da sikistiriyor beni, uzun yola cikmak istemiyorum bunlarla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lastikler 215 olacaksa,9inçlerle arka jantlar dışarda kalır diye düşünüyorum ben.ama kesinlikle parlak olandan yana kullanma tercihini bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    18 jant olabiliyomu mazda 3 ? eminimisiniz,  sayın honu sizin aracınzın jantları 15 orjinal jantları sanırım eğer büyütmek istiyosanız ben derimki 18 değil 90 yıl 17 jantlarından takın çok yakışacaktır, aracınız koyu renk olduğundan koyu renk jant tavsiye etmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lastikler 215 olacaksa,9inçlerle arka jantlar dışarda kalır diye düşünüyorum ben.ama kesinlikle parlak olandan yana kullanma tercihini bence.

Lastikler 225/40 olacak.  bende parlak olana zaten sıcak değildim ama bu kadar yorumdan sonra artık tamamen eledim :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    18 jant olabiliyomu mazda 3 ? eminimisiniz,  sayın honu sizin aracınzın jantları 15 orjinal jantları sanırım eğer büyütmek istiyosanız ben derimki 18 değil 90 yıl 17 jantlarından takın çok yakışacaktır, aracınız koyu renk olduğundan koyu renk jant tavsiye etmiyorum.

Aracın üzerindekiler 16" olduğu için 17 takmanın bir anlamı olmuyor, 1" gözle görülür bir fark yaratmıyor maalesef.

18" oluyor mazda 3'e uygulayan birsürü arkadaş var forumda, galiba hiç denk gelmediniz başlıklara. Ama 18"te jantın modeline / ET değerine göre dışarı taşma riski oluyor, denemeden de anlayamıyoruz tam olarak maalesef :)

Jant modeli ve çapında nihayi karara vardım. Şuan sadece ofset değeri için yapabileceğim birşeyler düşünüyorum, onun içinde Son İrlanda'lı eğer deneyebilirse benim için süper olacak :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onur hayırlı olsun inşallah bulursun istediğin jantı.

18 " ve 225 taban lastikler bana kalırsa bizim araçları yorar. artı direksiyonun sertleşecektir. Ama görüntüsü de bir o kadar muhteşem olacaktır tabi muhtemelen. Ben de 15" den 17" ye  geçmeyi düşünüyorum bu aralar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    18 jant olabiliyomu mazda 3 ? eminimisiniz,  sayın honu sizin aracınzın jantları 15 orjinal jantları sanırım eğer büyütmek istiyosanız ben derimki 18 değil 90 yıl 17 jantlarından takın çok yakışacaktır, aracınız koyu renk olduğundan koyu renk jant tavsiye etmiyorum.

Merhaba,

18 uygulanabiliyor, ben canlı örneğim :) Hatta 19 bile uygulanıyor, ona da Onur canlı örnek :)

Fakat zaten performans olarak "BENCE" yetersiz araçlarımızı, yorumlarda paylaşıldığı gibi daha da yoruyor.

225 / 40 / 18 kullanıyorum Onur bildiğin üzere, 215 / 40 / 18 bulabiliyorsan lastiği öyle al. 225 te zaman zaman benim yaşadığım problemleri yaşayabilirsin. 215 taban daha az yoracak ve daha sağlıklı olacak.

Jant ise kesin ve kesin Matte Graphite CV5...sakın Graphite Machined CV5 düşünme, apaçiye bağlar...Kafanı karıştırmak istemem ama Vossen iyi bir jant olmasına rağmen tüm araçlarda olmaya başladı... BBS LM, Spoon ya da Advan düşünmez misin derim?

Ben mesela BBS CH almadan önce BBS LM çok düşünmüştüm.. Bence çok farklı bir tarz olur gunmetal LM:

http://www.mutlulastik.com.tr/web/wp-content/uploads/2013/WHEELS/AFTERMARKET/1152x768/IMG_1982.jpg

Spoon:

http://www.mutlulastik.com.tr/web/wp-content/uploads/2013/WHEELS/AFTERMARKET/1152x768/IMG_1952.jpg

5 kol diyorsan da Enkei de süper seçim olur fakat TR de bulması bir tık daha zor, Advan'ın Enkei ye tasarım olarak yakın jantları da mevcut:

SGB ye bakabilirsin ;)

http://www.mutlulastik.com.tr/portfolio/advanracing_gt_japon_araclara/

Ya da bu linkten son görseldeki RX-7 FC deki jant modeli de olabilir...

http://www.mutlulastik.com.tr/portfolio/mazda/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onur hayırlı olsun inşallah bulursun istediğin jantı.

18 " ve 225 taban lastikler bana kalırsa bizim araçları yorar. artı direksiyonun sertleşecektir. Ama görüntüsü de bir o kadar muhteşem olacaktır tabi muhtemelen. Ben de 15" den 17" ye  geçmeyi düşünüyorum bu aralar.

Abi açıkçası performans kaybı ve konfor azalmasını sakin ve yavaş kullanım olarak lehime çevireceğimi düşünüyorum. Malum çocuk oldu artık daha sakin ve yavaş sürmek istiyorum ama zaman zaman sağ ayağımda kaşıntı oluyor, fazla kaşıyamam bu kombinasyon sayesinde :D

Birde jantin durumuna göre 215 kötü görünebiliyor, jant lastikten dışarıda kalabiliyor, olursa 215 lastik aklımda olacak :)

Abi senin 15 den 17 ye geçişinde efsane olacak muhtemelen. insallah seninde istediğin gönlüne göre olur :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba,

18 uygulanabiliyor, ben canlı örneğim :) Hatta 19 bile uygulanıyor, ona da Onur canlı örnek :)

Fakat zaten performans olarak "BENCE" yetersiz araçlarımızı, yorumlarda paylaşıldığı gibi daha da yoruyor.

225 / 40 / 18 kullanıyorum Onur bildiğin üzere, 215 / 40 / 18 bulabiliyorsan lastiği öyle al. 225 te zaman zaman benim yaşadığım problemleri yaşayabilirsin. 215 taban daha az yoracak ve daha sağlıklı olacak.

Jant ise kesin ve kesin Matte Graphite CV5...sakın Graphite Machined CV5 düşünme, apaçiye bağlar...Kafanı karıştırmak istemem ama Vossen iyi bir jant olmasına rağmen tüm araçlarda olmaya başladı... BBS LM, Spoon ya da Advan düşünmez misin derim?

Ben mesela BBS CH almadan önce BBS LM çok düşünmüştüm.. Bence çok farklı bir tarz olur gunmetal LM:

http://www.mutlulastik.com.tr/web/wp-content/uploads/2013/WHEELS/AFTERMARKET/1152x768/IMG_1982.jpg

Spoon:

http://www.mutlulastik.com.tr/web/wp-content/uploads/2013/WHEELS/AFTERMARKET/1152x768/IMG_1952.jpg

5 kol diyorsan da Enkei de süper seçim olur fakat TR de bulması bir tık daha zor, Advan'ın Enkei ye tasarım olarak yakın jantları da mevcut:

SGB ye bakabilirsin ;)

http://www.mutlulastik.com.tr/portfolio/advanracing_gt_japon_araclara/

Ya da bu linkten son görseldeki RX-7 FC deki jant modeli de olabilir...

http://www.mutlulastik.com.tr/portfolio/mazda/

Acaba 19 mu diye aklımdan gecmiyor değil :)

Performans konusunda sana tamamen katıliyorum artik görsel modlar bitince birazda motorla oynarız artik birileri elimizden tutarsa :)

225 ve 215 olayındada performans kaybı ve sorun çikarma anlamında haklısın ama yukarıda açıkladığım gibi 215 eğer janttan dar kalırsa (malum bu modu sırf görsellik için yapıyoruz) istediğim gibi görünmeyeceği için 225 tabana yöneleceğim mecburen. Sonrasında yaşayacağımız bir problem olursa daha önce konuştuğumuz gibi çamurluklara müdahale yaparız :)

Jant tavsiyelerin çok güzel hatırlıyorsan bi ara bende bbs demiştim onun için hakikaten kafa karıştırıyorsun :D yapma böyle, hele o son fotodaki rx7 yılan olmuş maşallah :o

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...