Jump to content

Mazda 626 Karbüratör Temizliği-Ayarı Hakkında Yardım


Dexter
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

[tt]eski konulara baktım hatta bir kaçının altında devam edeyim dedim ama pek uyumlu değillerdi

bnm yaşadığım sorunla ilgili olan konu var ve gözümden kaçtıysa kusura bakmayın bunuda neden diyorum forumda karbüratörle ilgili baya bir konu var ama bana yakınını tam bulamadım.

öncelikle aracımda yakıt sarfiyatı birden bire çok arttı 30krş civarı şehir içi yakarken 45leri buldu (benzinde) ama süreklide yapmıyor. hergün 90km yol yapıyorum neredeyse okul ev arası (kasımpaşa-hadımköy-beykent temden) dur kalkda çok yok.

dışarıdaki soruşturmalarıma muhabbetlere göre karbüratörü güzelce temizletip iyi bir ayar yaptırmam gerektiği e zamanıda gelmiştir 90 model nede olsa.

kendim yapamayacağım için istanbulda bu işi iyi yapan bir usta bileniniz varmı?

tahmini fiyat ne olmalıdır ?

araç

90 model / 1,6 / sadece benzinli / 145binde [/tt]

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Ayarı bozulmaz öle kolay kolay karbüratörün, hem niye bozulsunki mekanik bir parça,  lpg kullanıyor olsaydınız temizliğe gerek olurdu ama sürekli benzinde bir araç için gerekmez, size önerim kimsenin elini sürdürmeyin aracınıza , anlayan pek çıkmaz bizim araçlardan, sonra çok üzülürsünüz, yakıt artışı sanırım karbüratörden değil hava emişinden kaynaklı, hava filtrenizi orjinali ile değişiniz vede her yağ değişinimde yenileyiniz, aracınızı bayıltarak yani düşük devirde kullanmayın 3000 devirden düşmesin , vites değişiminizi ona göre ayarlayın, kullanım durumuda yakıtı etkiler beraberinde  havaların soğumasıda yakıtı etkiler tabii yakıt kaliteside son zamanlarda yakıt aldığınız yeri değiştirdinizmi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostum servis olarak sana yakın ikitelli organize sanayii bağcılar güngören sanayii sitesinde özel mazda servisi yüksel oto var orayı tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sen şehir içi benzini 30 kuruş yaktığını ve şimdi 45 kuruş olduğunu mu yazdın, yoksa ben mi yanlış okudum...

:D

Hüsnü kuruntu bunlar, aracının hiç bir şeyi yok...

:nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Ayarı bozulmaz öle kolay kolay karbüratörün, hem niye bozulsunki mekanik bir parça,  lpg kullanıyor olsaydınız temizliğe gerek olurdu ama sürekli benzinde bir araç için gerekmez, size önerim kimsenin elini sürdürmeyin aracınıza , anlayan pek çıkmaz bizim araçlardan, sonra çok üzülürsünüz, yakıt artışı sanırım karbüratörden değil hava emişinden kaynaklı, hava filtrenizi orjinali ile değişiniz vede her yağ değişinimde yenileyiniz, aracınızı bayıltarak yani düşük devirde kullanmayın 3000 devirden düşmesin , vites değişiminizi ona göre ayarlayın, kullanım durumuda yakıtı etkiler beraberinde  havaların soğumasıda yakıtı etkiler tabii yakıt kaliteside son zamanlarda yakıt aldığınız yeri değiştirdinizmi.

hava filtresi 2bin km önce değişti ama yenisi ucuz gene değiştireyim

eskiden bir ara abart egzoz taktırmıştım çok bağırmasın diye düşür devir yüksek vites alışkanlığı oldu örneğin 80-90km aralığında 3. viteste 3000 devir de gidiyor aracım ama ben 5. viteste 2000 devire atmış oluyorum :D bunu düzeltmem lazım hızlıca :D

yakıtıda özellikle hep opetten aynı istasyondan alırım 95oktan

peki şu benzine yağa katılan temizliyicileri bir denesemmi ? birde daha önce bahsetmiştimya araçtan (her zaman diğil) çok fazla benzin kokusu geliyor ama öyle böyle değil sanki benzinle yıkamışım arabayı sadece ben değil etraftanda bu yorumu almaya başladım o yüzden karbüratörde zengin karışımla vs ilgili bir sıkıntımı var diye düşündüm? artı bujilerde 1000km kadar önce değişti fransız bire markaydı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostum servis olarak sana yakın ikitelli organize sanayii bağcılar güngören sanayii sitesinde özel mazda servisi yüksel oto var orayı tavsiye ederim.

aklımda olsun buradaki sonuca göre gidicem artık

Sen şehir içi benzini 30 kuruş yaktığını ve şimdi 45 kuruş olduğunu mu yazdın, yoksa ben mi yanlış okudum...

:D

Hüsnü kuruntu bunlar, aracının hiç bir şeyi yok...

:nazar:

ama 30krş seviyelerinden 45 seviyelerine totalde iyi fark var abi :D

öğrenciyiz bir yerde :D

artı dip not olsun abart egzoz değil ama ilk susturucu iptal sondada 1.4 toyata egzozu var abart gibi ses çıkarmıyor ama orj gibide sessiz kalmıyor :D onu yaptıralı baya zaman oldu ondan değildir diye düşünüyorum ama onuda orj geri çevirmeyi planlıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hava filtresi 2bin km önce değişti ama yenisi ucuz gene değiştireyim

eskiden bir ara abart egzoz taktırmıştım çok bağırmasın diye düşür devir yüksek vites alışkanlığı oldu örneğin 80-90km aralığında 3. viteste 3000 devir de gidiyor aracım ama ben 5. viteste 2000 devire atmış oluyorum :D bunu düzeltmem lazım hızlıca :D

yakıtıda özellikle hep opetten aynı istasyondan alırım 95oktan

peki şu benzine yağa katılan temizliyicileri bir denesemmi ? birde daha önce bahsetmiştimya araçtan (her zaman diğil) çok fazla benzin kokusu geliyor ama öyle böyle değil sanki benzinle yıkamışım arabayı sadece ben değil etraftanda bu yorumu almaya başladım o yüzden karbüratörde zengin karışımla vs ilgili bir sıkıntımı var diye düşündüm? artı bujilerde 1000km kadar önce değişti fransız bire markaydı

Buji NGK bkr5e-11 olmalıdır aynı şekilde bi daha sölim hava filtreniz orjinal yani servisten alınma olmalıdır, sesi bile değişir, aracın lpg olsaydı farketmez diyecektim ama benzinli bir araçta hava filtresi çok önemlidir.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sen şehir içi benzini 30 kuruş yaktığını ve şimdi 45 kuruş olduğunu mu yazdın, yoksa ben mi yanlış okudum...

Benim araç şehir içinde LPG de 40 kuruş yakıyo :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ebay da karburatör tamir setleri satılıyor. Öncelikle onlardan bir tane alıp sonra iyi bir serviste karburatörü komple yenilemelisin. Bunun dışında ayar mevzuusu çok ince mevzuu. şu tüpçülerdeki egzoza takılan lambda sensörü gibi bir alet eşliğinde ayarlanmalı. Bunu en iyi servis bilir kanısındayım. bir de aracının bujisi ngk bkr5e olanıdır. yani bkr5e-11 değil. ikisi yapı olarak aynı buji olmakla beraber ikincisinde tırnak aralığı 11mm ilkinde 9mm dir. Aracın 9mm tırnak aralıklı olanı kullanıyor bilgine.

Bence karburatörü temizletmene hiç gerek yok. sadece ayar yaptırman yeterli. hava filtresi ve ateşleme sistemi de sağlıklıysa bi sıkıntı olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı konuda iki farklı buji numarası verilmiş, kullanıcının kullanım kitapçığı yoksa nasıl bir yol izleyecek ??

Hangisinin doğru olduğunu bu işlerden anlayan rahatlıkla çözecektir fakat gereksiz ve bilinçsizce buji numarası vermek üyeleri yanlış yöne sevk edebilir...

Fatih seni bu konudan dolayı tenzih ediyorum, üzerine alınmana gerek yok.

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ebay da karburatör tamir setleri satılıyor. Öncelikle onlardan bir tane alıp sonra iyi bir serviste karburatörü komple yenilemelisin. Bunun dışında ayar mevzuusu çok ince mevzuu. şu tüpçülerdeki egzoza takılan lambda sensörü gibi bir alet eşliğinde ayarlanmalı. Bunu en iyi servis bilir kanısındayım. bir de aracının bujisi ngk bkr5e olanıdır. yani bkr5e-11 değil. ikisi yapı olarak aynı buji olmakla beraber ikincisinde tırnak aralığı 11mm ilkinde 9mm dir. Aracın 9mm tırnak aralıklı olanı kullanıyor bilgine.

Bence karburatörü temizletmene hiç gerek yok. sadece ayar yaptırman yeterli. hava filtresi ve ateşleme sistemi de sağlıklıysa bi sıkıntı olmaz.

      sayın zoptrik kaynağınız nedir buji kodu ile alakalı ? ben kullanım kitapçığına bakarak söledim bunu, 1.8 ler içinde bkr5e-11 kullanılması gerektiğini yazıyor, malum araç 2.0 olduğuna göre, bende en uygun bu kod olacağını düşündüm, hemde araç sadece benzinli,

      Bu arada üyelerin yanlış yönlenmesini istemeye şahıslar , gereksiz yere her yazılan mesaja, alakasız, bilgi içermeyen, laf olsu diye,  mesaj yazmak yerine eğer biliyolarsa doğrusunu yazsınlar,  hep beraber öğrenelim, başkalarının konuşmasına maydanoz olmasınlar,  bizim diğer arkadaşlar için paylaştığımız resim , yazdığımız sayfalarca açıklama dolu bilgilendirme makaleleri, bellidir, gereksiz konuşmakla üyeler bişey öğrenmez, burada bir bilgi alış verişi vede bilgi paylaşımı var, yanlışda konuşulabilir, doğruda,  yanlışsak da olsak, doğruları öğrenmeye uğraşıyoruz biz , başkaları gibi sırf mesaj olsun, laf kalabalığı olsun diye yazmıyoruz,  her önümüze gelen konuya,  hem üyeler konuşmayı herkes gibi okuyor, kimsenin üyenin yerine akıl yüretmesine gerek yok , konuşma vede fikir alış verişi doğruyu bulana kadar devem eder vede sohbetimiz sayın zoptrik ile hala devam ediyor.

      Muhattap olmak istemediğim kimsenin benim mesajıma laf etmesinden hoşlanmam heleki amaçsız vede sırf konuşmak olsun diye konuşanlardan hiç hoşlanmam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaynağım tek yer değil. Öncelikle tırnak aralığının 0.9mm olduğunu workshop manual'den ve vivid workshop adlı programdan (ayrıntılı tamir bilgileri içeren ücretli bir program) Ayrıca internetteki burası gibi Türkçe ve İngilizce malum siteler. BKR5-E ile BKR5E-11 in farkını ise bizzat elime alıp ölçüp biçtiğim için biliyorum, malum okurken 5 sene araba tamircisinde bizzat çalıştım. Motor indirdim bindirdim, şanzuman söktüm dağıttım vs vs. Spesifik olarak bkr-5e olduğunu da yine vivid workshop'dan okumuştum ve aklıma gelmeyen birsürü kaynak. Araç da kendi aracımla aynı olunca radarlar açık bu konuda siz daha iyi bilirsiniz.

Elinizdeki kaynağı bizimle paylaşabilir misiniz? Ben bizim araçların ingilizce veya Türkçe workshop manualini bulamamıştım. Rusça var o da sadece sayılar ve resimler ve bazı teknik kelimeler anlaşılıyor.

Bir de burası forum. Eğer bir konuya bir şeyler yazıyorsanız düşüncenizi vitrine çıkarıyorsunuz demektir. Nasıl bir sarrafın altınını vitrine koyduysa "bakabilir miyim" dediğiniz zaman "yok onu göstermiyorum" deme şansı yok buraya da yazıyorsanız, yazdıklarınızın kurcalanmasını eleştirilmesini kabul etmişsiniz demektir. Bence polemiğe gerek yok herkes kendi bildiğini yapar, ben buradan çok şey öğrendim, çok bildiğim şeyi de paylaştım, çok foruma da üye oldum, çok forumun gerileyip, ele ayağa düştüğünü gördüm. Hepsi bu tarz tartışmaların yüzünden. Yine söylüyorum herkes bildiğini okur ve kimse kimseyi değiştiremez o yüzden gerek yok naçizane fikrimdir.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın zoptrik bu konuda size katılıyorum buji tırnak aralıkları değişiyor , örneğin benim araç bkr5e kullanıyor lakin ben bunu kitapçıktan esinlenerek söledim,  mevcut kitapçıktaki bilgileride bu linkteki  konumda paylaşmışım,  olduğu gibi, lakin fikirlerin vede düşüncelerin kurcalanması sorun değil bende yazmış olduğum gibi doğruyu öğrenmek vede bilgilenmek için burdayım , mesele sizin veya benim sölediğimiz değil yanlış da olabiliriz, doğruda, zaten amaç öğrenmek , en azından benim için, buyrun kaynak.

http://www.mazdaclubtr.com/29373/mazda-323-modellerinde-kullanilan-motorlara-uygun-buji-marka-ve-kodlari/

dikkat ederseniz ben bu kodu verirken sebebinide yazmışım, haa eğer yanılmışsan bunun tarafnızda düzeltilmesinden gocunmam , memnun olurum , sonuçta herkes bildiğini yapar fakat ben öle düşünmem zaten o yüzden buraya üyeyim.

      Yanlız bir husus var katalitik konvektör durumunu sormamışım , bu duruma göre değişiyor iki bujide olabilir gözüküyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Bu yazdıklarım 323 kullanım kitapçığın dan alıntı oğuzhan, oradan esinlenerek ve  ona istinden bu sohbet vuku buldu lakin katalitik konvektör mevzusu iki farklı sonuç doğuruyor. :) :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

karbüratörün eski ve yeni bujilerimin ve 626nın orj kitapçığındaki buji bölümünün fotosunu hatta video ekliyorum daha yardımcı olur herhalde

vsxa.jpg

4f27.jpg

eski üstünden çıkan bujiler

12zf.jpg

yeni aldığım bujilerin kutusu

37q3.jpg

kitapçıktaki sayfa

fx8n.jpg

çalışmaz iken karbüratör içi ve hava filtresi

http://youtu.be/1Z3e37RfU2Q

çalışırkenki hali(sesi yüksek gelebilir) el gazı çok hafif çekili iken

http://youtu.be/s5-1FIoncFA

hiç temizleme vs yapmadan çektim ki yanıltıcı olmasın

kitapçıktada sayısal bir kod vermemiş ben bir şey anlamadım pek :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

...

dikkat ederseniz ben bu kodu verirken sebebinide yazmışım, haa eğer yanılmışsan bunun tarafnızda düzeltilmesinden gocunmam , memnun olurum , sonuçta herkes bildiğini yapar fakat ben öle düşünmem zaten o yüzden buraya üyeyim....

Ben de aynen öyle yapmıştım aynı fikirdeysek sıkıntı yok.

Dexter kardeş aracın karburatörü hakikatten hiç temizlenmemiş. Bir de şu hava filtresinin ön tarafında üst kapaktan hava tasına giren bir emiş var kartel emişi, orayı bir kontrol etsene çok mu yağ birikintisi var?

Tavsiyem sadece bir adet balata spreyi alıp görünen yerlerini ve daha önemlisi MEMELERİ ve GAZ KELEBEĞİNİN-KELEBEKLERİNİN BOĞAZA DEĞDİĞİ YERLERİ temizlersen işini görecektir. İkinci kelebek sanrım senin kontrolünde değil ama tam emin değilim. Karburatör önemli bir malzeme elletmek pek iyi olmayabilir. Şöyle ki yeni enjeksiyonlu araçları düşünelim. bir ton sensör, enjektörler ve ECU var. Sadece karburatörün yaptığı işi yapmak için saniyede bilmem kaçbin işlem yapıyor ecu. Karburatörün ayarı o yüzden incedir ve bana kalırsa serviste bile yıllanmış ustalar yoksa elletilmemelidir. Ama yine de servis en iyisidir. Ben kendim işten anlamama rağmen çalışan bir karburatöre kesinlikle ellemem. Belki diyaframlarını değiştiririm o kadar.

Kolay gelsin Dexter kardeş.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...