Jump to content

Mazda3 Savrulma Sorunu


muhammet_cubuk
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar 2005 mazda 3 araç kullanıyorum. Araç ile ortalama 30-70 arası hızla asfalt yolda kuru zeminden ıslak ya da buzlu zemine geçtiğim de veya arabanın herhangi bir tekeri böyle bir zemine denk geldiğinde bariz bi kayma eylemi gösteriyor. araç kendini toparlıyor ancak savrulma rahatlıkla hissedilir oranda, acaba bu bütün araçlarda böylemidir yoksa benim araçtamı bir sorun var. aracımın arka düzeni bozuk bundan da kaynaklanabilirmi. Birde bu husus sadece zemin değişikliğinde meydana geliyor. geçişte savrulma oluyor fakat ıslak zeminde devam ederken hiç bir problem yok, acaba yerlermi çok kaygan diye firenleri kontrol ediyorum çok rahat duruyor. bu sorun aracın ön düzeninden mi arka düzeninden mi kaynaklanır bilgisi olan varsa fikirlerini bekliyorum. çünkü toros brodvey gibi araçlar bile yanımdan vızır vızır geçiyor. karda ve buzun üzerinde zemin değişikliği olmadan takır takır kırk km hızla giden bu şekilde rahatça virajlara giren araç kuru zeminden ıslak zemine geçince niye böyle yapıyo anlamış değilim. şimdiden teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hacı abim,en önce lastiklerden anlatmaya başlarsın diye bekledim ama hiç bilgi vermemişsin, aracın üzerindeki lastikler nedir , ne kadar km yapmıştır , lastik basınçları ne durumdadır..

Bu araçlar bağımsız amortisör olduğundan bu tip zemin değişikliklerinde en iyi performası gösterirler, yani her zemine gereken cevabı verir Mazda 3 lerin süspansiyon sistemi, aklın takılmasın buralara derim..

Yinede aracın yaşına baktığımızda amortisörleri daha iyileri ile yeniler isen , yaylar daha da iyi çalışacağından yol tutuş bir miktar direksiyonda iyileşme hissedersin mutlaka...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hacı abim,en önce lastiklerden anlatmaya başlarsın diye bekledim ama hiç bilgi vermemişsin, aracın üzerindeki lastikler nedir , ne kadar km yapmıştır , lastik basınçları ne durumdadır..

Bu araçlar bağımsız amortisör olduğundan bu tip zemin değişikliklerinde en iyi performası gösterirler, yani her zemine gereken cevabı verir Mazda 3 lerin süspansiyon sistemi, aklın takılmasın buralara derim..

Yinede aracın yaşına baktığımızda amortisörleri daha iyileri ile yeniler isen , yaylar daha da iyi çalışacağından yol tutuş bir miktar direksiyonda iyileşme hissedersin mutlaka...

Arkalarda kış (kar) lastiği (arka düzenin bozuk olmasından dolayı) önlerde normal lastik olduğunu başka bir mesajda yazmıştı...

Sorun;

1-Arka düzen bozukluğundan kaynaklı

2-ön ve arka lastiklerin farklılığından kaynaklı

3-Islak/kuru geçişinden kaynaklı

Olabilir diye tahmin ediyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkalarda kış (kar) lastiği (arka düzenin bozuk olmasından dolayı) önlerde normal lastik olduğunu başka bir mesajda yazmıştı...

Sorun;

1-Arka düzen bozukluğundan kaynaklı

2-ön ve arka lastiklerin farklılığından kaynaklı

3-Islak/kuru geçişinden kaynaklı

Olabilir diye tahmin ediyorum...

Arkadalarda önlerde kar lastik artık ustam, bu haldeyken yapıyor. lastiklerin hava basıncı falan da normal, ancak arka ayar düzeni bozuk. tekerler olması gerekenden fazla dışa açık duruyor. özellikle sağ teker haddinden fazla eğik. bide geçenlerde tabla burcunun ayar vidasını kırmıştım. onuda idarelik bi vida taktırdım. ayar yapılmıyo şu an ama servisten orjinal vida siparişini verdim. bu hafta elime ulaşınca komple arka alt takımı fabrika ayarına döndürücem.. bakalım o zaman bi sorun olcakmı diye merak ediyorum. umarım sorun bu düzensizlikten kaynaklanır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlave olarak yasadığım ufak bi olayı anlatayım. Önceki aracımda sizinde bahsettiginiz gibi aracın arka tarafı kaymakta , bazen değişik tepkiler vermekteydi. Lastiklerinizi kontrol edin, yeni yada daha az km yaptı diye düşünmeyin. Yatan araçta yada kullanılmış bile olsa lastiğin sırt yüzeyindeki tel atığı denilen kord bezi kesilmesi yada kayması olabilir. Buda bahsettiğiniz sorunlara yol açar. Sadece aklınızın bi kösesinde olsun...Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlave olarak yasadığım ufak  bi olayı anlatayım. Önceki aracımda sizinde bahsettiginiz gibi aracın arka tarafı kaymakta , bazen değişik tepkiler vermekteydi. Lastiklerinizi kontrol edin, yeni yada daha az km yaptı diye düşünmeyin. Yatan araçta yada kullanılmış bile olsa lastiğin sırt yüzeyindeki tel atığı denilen kord bezi kesilmesi yada kayması olabilir. Buda bahsettiğiniz sorunlara yol açar. Sadece aklınızın bi kösesinde olsun...Saygılar.

Eyvallah, benim lastiklerde bi problem yok ama muhtemelen arka takım düzeninden. ama dediğiniz hususda çok önemli bi hatırlatma. sağolun, bende olmadı ama dayımın aracında olmuştu. dediğiniz gibi araçta savrulmalara neden olmuş ancak artı olarak onun aracı kuru zeminde firen yaptığında savrulma eğilimi göstermiş...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Şu konuda var aslında örneğin ; bir kamyonu veya otobüsü sollarken araba hafif savuruluyor tabi şeritten kayma falan yok ancak cmlerle sağ sol a gittiği hissediliyor..Passat geçti otobanda onun rüzgarı bile etkiledi..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu konuda var aslında örneğin ; bir kamyonu veya otobüsü sollarken araba hafif savuruluyor tabi şeritten kayma falan yok ancak cmlerle sağ sol a gittiği hissediliyor..Passat geçti otobanda onun rüzgarı bile etkiledi..

 

Bu çok doğal ve normal bir durum. Aynı şey seyir halinde iken, bir viyadükten, köprüden, yüksek tepelik bir yerden geçerkende olur/oluyor. Siz cm demişsiniz, rüzgarlı havalarda yanından tır geçtiğinde. Bırakın cm'yi, şerit değiştiren otomobiller var. :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:) emniyet şeridine kayana şahit olmuştum..Geçiş anındaki o rüzgarı hissedip tekrar yola tutunma anı da ayrı hoş tabi ki..ben biraz beklentiyi yüksek tuttum galiba hiçbir etki olmadan araba yokmuş gibi sollama olsun peşindeydim.Herkes "normal" noktasında hemfikir iseler öyledir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arka takımları onardıktan sonra halen bu şikayetleriniz sürerse sebebini lastiklerinizde arayın. Islak zemin derken eğer su birikintilerinden söz ediyorsanız, lastiklerin kanallarının suya yol vererek lastik önünde su yastığı oluşumunu önlemesi yada azaltması, aracın savrulmasını kontrol altına almak açısından önemli bir husus.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...