Jump to content

Mazda 626 Aracımın Conta Değişimini Kendim Yapmak İstiyorum, Tavsiyeleriz?


emrex26x
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Slm arkadaşlar kullandığım ikinci mazdam aynı renk aynı model çünkü çok seviyorum. şimdiki kullandığım mazdamı alalı yaklaşık 6 ay oldu, çoğunlukla arızadan dolayı oldukça masraf yaptım.Kısaca yaptırdığım ve yapmaya çalıştığım işlemler şöyle,sıfır arka amortisörler değişti,4 adet 4 mevsim sıfır lastik,4 teker rot balans,sıfır ön salıncaklar,sıfır fren balataları ve disk torna işlemi,sıfır fren merkezi ve sıfır benzin otomatiği,ateşleme ve distribütör arızası nedeni ile sıfır distribütör ve büjiler ve kabloları,en son ise radyotörü fazlaca su sızdırması nedeni ile kendim değiştirdim.Tüm bu uğraşlarıma ve masraflarıma rağmen şimdide contam yandı,bazılarını tenzih ediyorum insafsız ve paragöz ustaların eline bakmaktansa bu büyük sorunu kendim ilk baharda yapmaya karar verdim.Umarım silindir kapağım çatlak çıkmaz işim çok zor fakat içimede başka türlü sinmeyecek.Araştırmasını yapma , maddi ve takım hazırlığı için sürem çok sizce altından kalkabilrmiyim yada daha erken ama motoru açmadan yapacağım ne var? saygılar... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce de geçmiş olsun dileklerimi iletmiştim fakat bu işe kendi başına soyunacağını yazdıktan sonra şaşırmayla karışık takdirlerimi iletmek istedim...  :clap:

Bu konuda herhangi bir tecrübem yok yardımcı olmak isterdim, üzgünüm. Gelişmeleri merakla takip edeceğimi belirteyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Evet işim çok zor olacak farkındayım ama uğraşıcam. Silindir kapağını söküp ayrıntılı bir incelemeden sonra çatlak olup olmaması, akabinde çatlak yoksa  taşlamaya vericem ama benim için önemli olan motoru toplamada herhangi bir aksilik yaşamamam tecrübe konusuna gelince açıkçası tecrübem motor konusunda çok yok ama çalışma prensibi ve mekanik konusunda azda olsa kendimi geliştirme isteğim ve çalışmam herzaman olmuştur.Mecbur kalmadıkça aracımı sanayiye götürmem kendim söküp takmaya çalışırım.Piyanodaki saplama konusuna gelince  Oğuzhan kardeşime katılıyorum doğrusuda tork ayarlı anahtar ile sıkmak bakalım o seviyeye gelelimde hallederiz inşallah araştırma ve hazırlık aşamasını bitirip motoru açmaya başlayınca aşamaları resimli olarak siz değerli arkadaşlarımla paylaşıcam.....saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

selam emre arkadaş.öncelikle cesaretini ve azmini takdir ediyorum.seninle aynı kafadayız.:).bende usta konusunda çok canım yandı.ve çok masraf yaptım ilk 91 model 626 ma.ama şimdi kendi aracımı kendim tamir ediyorum çogu arızasını.tamirhanesi olan bir arkadaşım var.sorun olunca oraya gidip kendim tamirimi yapıyorum.tabii arkadaşın tamir takımlarıyla.:).onada işim bittikten sonra işe göre 20  50 lira veriyorum.ama en azından kafam rahat oluyor kendim yapınca.psikolojik olarak kendimi çok rahat hissediyorum.conta konusuna gelince benimde gözüm kesiyor conta degiştirme işini.sadece tiriyer kayışı sorun olabilir onuda sökmeden önce 3 ayrı noktadan 3 farklı renk boyalı kalemle işaretledinmi takarken işin kolay olur.birde motor sogukken sökeceksin yoksa kapak atar.:(.kapak işine gelincede onu sen ben yapamayız.getirip baktıracaksın ölçümünü yapacaklar gerekirse taşlayacaklar.sonrası kolay zaten.kapagı takıp sıkarken kilo ayarlı havalı tabancalar var onlarlada yapabilirsin sıkma işini.benim bi keresinde öyle yaptılar.direk tabancayla sıktılar kapattılar.bende şaşırdım olurmu öyle dedim olur dediler.sonrasındada bi sıkıntı çıkmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

selam emre arkadaş.öncelikle cesaretini ve azmini takdir ediyorum.seninle aynı kafadayız.:).bende usta konusunda çok canım yandı.ve çok masraf yaptım ilk 91 model 626 ma.ama şimdi kendi aracımı kendim tamir ediyorum çogu arızasını.tamirhanesi olan bir arkadaşım var.sorun olunca oraya gidip kendim tamirimi yapıyorum.tabii arkadaşın tamir takımlarıyla.:).onada işim bittikten sonra işe göre 20  50 lira veriyorum.ama en azından kafam rahat oluyor kendim yapınca.psikolojik olarak kendimi çok rahat hissediyorum.conta konusuna gelince benimde gözüm kesiyor conta degiştirme işini.sadece tiriyer kayışı sorun olabilir onuda sökmeden önce 3 ayrı noktadan 3 farklı renk boyalı kalemle işaretledinmi takarken işin kolay olur.birde motor sogukken sökeceksin yoksa kapak atar.:(.kapak işine gelincede onu sen ben yapamayız.getirip baktıracaksın ölçümünü yapacaklar gerekirse taşlayacaklar.sonrası kolay zaten.kapagı takıp sıkarken kilo ayarlı havalı tabancalar var onlarlada yapabilirsin sıkma işini.benim bi keresinde öyle yaptılar.direk tabancayla sıktılar kapattılar.bende şaşırdım olurmu öyle dedim olur dediler.sonrasındada bi sıkıntı çıkmadı.

      İlgin ve alakan teşekkür ederim arkadaşım, belirttiğim gibi araştırıp öğrenme aşamasındayım senin dediğin gibi mesala motorun tam olarak soğuk iken açılacağını bilmiyordum sayende öğrenmiş oldum teşekkür ederim,ayrıca bir öğrendiğimde motoru sökmeden önce park ederken 1. viteste bırakmak gerekiyormuş nedeni ise ateşleme sistemini toplarken zamanlama hatasının olmaması ve motorun ilk çalışmasında krank milinin doğru yönde dönmesini sağlıyormuş aksi halde ters yöne dönme durumu olyormuş birkaç güne kadarda yazılı plan hazırlama işini yapıcam ve yardımlarınızla aşama aşama işleri yazıp tatpi edicem inşallah..saygılar
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında kolay iş ama alet edevat lazım. Şöyle kolay; mesela bir üst kasanın kapağını sökmek (aslında geri düzebilmek) maharet ister ama bizim araçlarımız öyle değil. Kolay bir yapıya sahip. sensör mensör vs hiçbirşey yok. bunu ikisini de yapmış biri olrak söylüyorum. AMA geri sıkarken tork anahtarı şart. bunu hallettiğiniz gün kapağı sökmeye yeltenebilirsiniz. Bütün teknik bilgiler mevcut bende ve göndereceğim bulabilirsem. trigeli takmak da kolay çünkü izleri yerleri işaretleri herşeyi mevcut. yani sökmek 1 takmak 2 toplam 3 saatimi alır ama işte alet edevat eşliğinde. Ustam aynı işi toplam 1-1.5 saate hallediyor. Benim ufak bir projem vardı 12v kapak gelmişti sözde ama getiren adam bi daha aramadı o zaman sökecektim ama işte tork anahtarı meselesi engel kalıyor.

Bütün tork değerlerini gösteren servis kitapçığını gönderiyorum. Üst kapağın değeri 80-86Nm bilgi olarak kalsın. Takıldığın bir yer olursa konu takibimde.

Kolat gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında kolay iş ama alet edevat lazım. Şöyle kolay; mesela bir üst kasanın kapağını sökmek (aslında geri düzebilmek) maharet ister ama bizim araçlarımız öyle değil. Kolay bir yapıya sahip. sensör mensör vs hiçbirşey yok. bunu ikisini de yapmış biri olrak söylüyorum. AMA geri sıkarken tork anahtarı şart. bunu hallettiğiniz gün kapağı sökmeye yeltenebilirsiniz. Bütün teknik bilgiler mevcut bende ve göndereceğim bulabilirsem. trigeli takmak da kolay çünkü izleri yerleri işaretleri herşeyi mevcut. yani sökmek 1 takmak 2 toplam 3 saatimi alır ama işte alet edevat eşliğinde. Ustam aynı işi toplam 1-1.5 saate hallediyor. Benim ufak bir projem vardı 12v kapak gelmişti sözde ama getiren adam bi daha aramadı o zaman sökecektim ama işte tork anahtarı meselesi engel kalıyor.

Bütün tork değerlerini gösteren servis kitapçığını gönderiyorum. Üst kapağın değeri 80-86Nm bilgi olarak kalsın. Takıldığın bir yer olursa konu takibimde.

Kolat gelsin.

      Çok teşekkür ederim kardeşim gönderdiğin dosyayı kaydettim inan çok faydalı olucak hadi hayırlısı..  Saygılar..
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Evet yok fakat sonuçta kendi aracım için uğraşıcam dolayısı ile araştırmada ki kastım o ki bu işi en doğru, temiz ve planlı  olarak yapmak.Uyarınızı dikkate alıyorum haklısınızda ama inanın beni tanısanız araba ve arabam konusunda ne kadar meraklı istekli,öğrenmeye ve tatbik etmeye meğilli olduğumu bilirsiniz teşekkür ederim.. saygılar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Arkadaşlar gerekenleri sölemişler, eklyeceğim şuki contayı servisten orjinal al, sonra emeğin boşa gitmesin. kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 7 ay sonra ...
  • 4 hafta sonra ...

Valla o işe benimde sırf keyfimden değiştirmek için gözüm kesmiştide triger olayından ötürü cesaret edemedim.birde tork değerleri aşırı derecede önemli ve hassas bir konu mazallah 1-2nm sapma kapaktan hatta motordan olmakla sonuçlanabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Yani yapacak bişey yok , profesyonel olarak tamircilik yapmamış bizler her zaman hata yapabiliriz, zaten hata yapa yapa öğreniyor insan bazı şeyleri.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...