Jump to content

Mazda RX-8 için Rektefiye mi Yoksa Yeni Motor mu?


xpoison
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selam herkese uzun bir aradan sonra. Konun başlığına istinaden yazıyorum hoştur çünkü konu farklı noktalara kaymış. Mazda nın rx serisi araçların motorunun sıfırı ile değişimi mi yoksa rektifiyemi sorusunun en doğru cevap ı motor açılmadan verilemez. Çünkü bitmiş motor un hareketli ve hareketsiz parçalarının kondisyonu en belirleyici etkendir motorun yenisi ile değiştirmek mi yoksa rektifiye etmek mi. Eğerki motorun hale hazırda ki parçalarının kondisyonu iyi ise bence motoru rektifiye etmek çok daha iyi tabi bu cümledeki DAHAİYİ tamamen duygusal düşünülerek değerlendirilmiştir. Atıyorum 70000 km de motor açılmış ve rotor housing ve side housing lerin kondisyonları iyi ise bu motor 50000 km çok rahat gider ve fiyat olarakta nereden baksanız yarı yarıya avantaj sağlar. Tabi bu 50000 km işinin ehli profesyoneller tarafından yapılır ise.

    Ben bir rotary motor rektifiyecisi olarak motorunuzun içini açmadan parçaların kondisyonlarını görmeden 12 bin liralar vererek racınıza yeni motor taktırmayın derim. Birkaç yıl önce rektifiye ettiğim ve daha önceden açmiş olduğum konuları takip eden arkadaşlar var ise detaylı resimleri ile paylaşmıştım motor bloğu 3 yerinden patlamış motor bile (soğutma suyu donmadan dolayı) 50000 km gitmişti daha sonra ne oldu bilmiyorum açıkçası araç takip mesafem den sahip değiştirdiği için çıktı. Ama ben rektifiye ettikten 2 yıl sonra arkadaşla hala görüşüyorduk sonra sattı yeni sahibi de bir süre bindi daha sonrada oda sattı arabayı yeni sahibi kimdir nerededir bilmiyorum hala aynı motorlamı gidiyor bir bilgim yok. Yani uzun lafın kısası olmaz demeyin olur hemde gayet te iyi oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

ekrem usta senin siteye girince karşılama resmindeki motor Wankel değil galiba? Ya da en azından RX-8 motoru kesinlikle değil, cunku resimdeki oldukça büyük ve geniş birşey olsa olsa RX-7 olabilir ki o da fiiliyatta yok .)

RX-8 motoru, senin sitede altta ufak resimde var sadece.

BPJNNg.jpg

Bunun haricinde güzel site, özellikle Videolar ve Soru Sor kısımları gayet iyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanıldın :D Bu bizim araçların hatta S1 in motoru. S2 de yağ filtresi daha aşağıda diye biliyorum. bobinlerin büyüklüğünden motoru kıyaslayabilirsin. Sadece resimde büyük görünüyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim revivo kardeşim. amaç hizmet olunca elimizden geldiğince güzel olsun istedim. evet dediğin gibi slayttaki motor resmi, geliştirilmiş turbolu  rx7 motoru. web tasaraımcı arkadaş ısrarla o resmi eklemek isteyince , ses çıkartamadım . aynen  senin attığın resim S1 motoru . buda yeni toplanmaya hazır olan bir S1 motoru

13102865_781048805364412_1768641781331646642_n.jpg

13179371_781048875364405_8085736180173531579_n.jpg

13178022_781048842031075_947512326968547163_n.jpg

13221700_781048722031087_3993898012284986880_n.jpg

13164400_781048748697751_8075110951104708470_n.jpg

13179457_781048795364413_1032534483126764989_n.jpg

yanlış anlaşılma olmasın .henüz toplanmadı sadece boyandı.parçalar ölesine yan yana dizili >:D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
teşekkürler. resim yapmak gibi bişi ;D

Kesinlikle bir sanat icra ediyorsun ustam, bu fotoğrafta gördüğümüz parçalar sıfır parçalar mı yoksa tamir görüp boyandı mı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim.. tüm conta (orring) ve sekmanlar (sealler apexler yayları ve yağ sekmanları) mecburen değişiyor.. eğerki hausinglerde rotarlarda grangta veya diğer  parçalarda, kullanılmayacak durumda hasar varsa onlarda değişiyor. boyama olayı tamamen benimle alakalı . keyfle yaptığım bir iş olduğu için . keyfini çıkartıyorum >:D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ekrem usta genelde housing lerin içi pas dolu resimler gördüm internette. Bu durum housing lerin değişmesi için yeterli sebep mi acaba. Yoksa seal lerin sürtünmesinden dolayı oluşan deformasyondan mı değişir housingler. Bir de bu housinglerdeki pas nasıl oluşuyor [emoji2] biraz uzattım sanırım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Orada

1 saat önce, Zaggy :

f6b74c8e8f8618212084f766c4356d53.jpg

Bahsettiğim pas durumu

Burda da zoru başarmışlar. Pas olabilmesi için demir + su + hava olması gerekir, motorda normal su kullandıkları gibi motor dışardan hava da almış olmalı veya belki kireç ve klor içeren şebeke suyu kullanmışlardır o zaman hava almasa bile içerde böyle tortu oluşturuyor olabilir; tam teşhisi Ekrem Usta koyacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba arkadaşilar....revivo kardeşim güzel açıklamalar yapmış teşekkürler.  pas oluşması için kardeşiminde dediği gibi  su+demir +hava kombini gerekli,peki bu nasıl oluyor veya olmaması için ne yapmamız gerek ?

birincisi mutlaka FL22 kullanmalıyız. kullandığımız takdirde bu görüntüler kesinlikle olmayacaktır.   emin olun motorun içi tertemiz olucaktır.gelelim bu pasın ve yaptığı tahribatın sebebine .zaten su başlı başına wankel motorun düşmanı. diyceksinizki üçlü kombin olmadan pas ta olmaması gerekir. arkadaşlar bi şekilde araçlar mutlaka soğutma sistemine hava alıyor. mesela ... radyatörünüz patladı ,hortum yırtıldı,kelepçe koptu ,kalorifer peteği delindi v.s    bu durumda bu hasarı mecburen yaptııyorsunuz ve tekrar sisteme su veya antifriz ilave ediyorsunuz (FL22 Kullanılmayan araç). 

* onarımı yapan usta bu aracı iyi tanımıyorsa ,sistemdeki havayı alamıyor mutlaka  içinde hava kalıyor.(tabi aldığını sanıyor). sistemin içerisinde az bir oranda hava kalsada fanlar çalışır (rx için geçerli)

* RX lerde kronik bir durum olan , yedek su deposu problemi.bundada depo kapağının takıldığı ağız kısmı zamanla özelliğini yitiriyor ve kapağı sıkıca kapatsak bile tam oturmuyor ve aradan sızıntı yapıyor.

* nadirende olsa kalorifer peteği yine su kullanıldığı için mikro çatlaklar oluşuyor su sızdırsa bile ,buharlaşıp gidiyor  ve sisteme hava giriyor

* termostat modülünde bulunan hortum giriş ağızları zamanla eriyor ,hortumları sıkıca takıp kelepçelesek bile,simetrik olmayan dairesel girişlerden sızdırma yapıyor

arkadaşlar buna benzer ve saymadığım bazı hatalar yüzünden araçta geri dönülmez hatalar .paslanmalar çürümeler oluşuyor..

motor revize ettiğimizde bu durumdaki parçalar tabiki değişiyor.. paslanmaya başlamış bir parçayı temizlesende artık iş görmez. artık kurtlanma başladıysa engellemek  imkansız

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba arkadaşilar....revivo kardeşim güzel açıklamalar yapmış teşekkürler.  pas oluşması için kardeşiminde dediği gibi  su+demir +hava kombini gerekli,peki bu nasıl oluyor veya olmaması için ne yapmamız gerek ?

birincisi mutlaka FL22 kullanmalıyız. kullandığımız takdirde bu görüntüler kesinlikle olmayacaktır.   emin olun motorun içi tertemiz olucaktır.gelelim bu pasın ve yaptığı tahribatın sebebine .zaten su başlı başına wankel motorun düşmanı. diyceksinizki üçlü kombin olmadan pas ta olmaması gerekir. arkadaşlar bi şekilde araçlar mutlaka soğutma sistemine hava alıyor. mesela ... radyatörünüz patladı ,hortum yırtıldı,kelepçe koptu ,kalorifer peteği delindi v.s    bu durumda bu hasarı mecburen yaptııyorsunuz ve tekrar sisteme su veya antifriz ilave ediyorsunuz (FL22 Kullanılmayan araç). 

* onarımı yapan usta bu aracı iyi tanımıyorsa ,sistemdeki havayı alamıyor mutlaka  içinde hava kalıyor.(tabi aldığını sanıyor). sistemin içerisinde az bir oranda hava kalsada fanlar çalışır (rx için geçerli)

* RX lerde kronik bir durum olan , yedek su deposu problemi.bundada depo kapağının takıldığı ağız kısmı zamanla özelliğini yitiriyor ve kapağı sıkıca kapatsak bile tam oturmuyor ve aradan sızıntı yapıyor.

* nadirende olsa kalorifer peteği yine su kullanıldığı için mikro çatlaklar oluşuyor su sızdırsa bile ,buharlaşıp gidiyor  ve sisteme hava giriyor

* termostat modülünde bulunan hortum giriş ağızları zamanla eriyor ,hortumları sıkıca takıp kelepçelesek bile,simetrik olmayan dairesel girişlerden sızdırma yapıyor

arkadaşlar buna benzer ve saymadığım bazı hatalar yüzünden araçta geri dönülmez hatalar .paslanmalar çürümeler oluşuyor..

motor revize ettiğimizde bu durumdaki parçalar tabiki değişiyor.. paslanmaya başlamış bir parçayı temizlesende artık iş görmez. artık kurtlanma başladıysa engellemek  imkansız

 

Teşekkürler hocam, çok aydınlatıcı oldu

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

‎23‎.‎05‎.‎2016 at 10:59, Ekrem Usta RX-8 :

* onarımı yapan usta bu aracı iyi tanımıyorsa ,sistemdeki havayı alamıyor mutlaka  içinde hava kalıyor.(tabi aldığını sanıyor). sistemin içerisinde az bir oranda hava kalsada fanlar çalışır (rx için geçerli)

Hava alınmasını @Ekrem Usta RX-8 in yanında izlemelisiniz. Olay beni baya şaşırttı :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...