Jump to content

Rot yaptırmama rağmen araç sağa çekiyordu [çözüldü]


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar,

Bugün akşam rot ayarı yapıldığını düşünerek almaya gittim. Usta ile yol testine çıktık ve rotçudan alınan iyi değerlere rağmen arabanın hala sağa çektiğini fark ettik. Biraz moralimiz bozuldu doğal olarak ve rotçuya geri döndük.

O da tüm değerlerin doğru olduğunu ve hiçbir problem olmadığını belirtti. Ama aracı bıraktık tekrar bir kontrol için.

Lastiklerin yerini değiştireceğini olmazsa ek bir prosedür olduğunu ve onu uygulayacağını belirtti.

Servise dönüp beklemeye başladım. Sonra Cihan Usta çıka geldi ve problemi bulduklarını belirtti.

Birçok arabanın fabrikada ön takımları sıkılırken bir tarafın biraz fazla sıkıldığını rot çok düzgün olsa, arabada hiçbir problem olmasa da bu sıkışıklığın aracı sürekli çok sıkılan tarafa doğru çekebileceğini söyledi ve aracı lifte kaldırdılar. Karter korumasını söküp ön takımdaki bazı vidaları gevşetip ters yönde bir işlem uyguladılar ve kısa bir teste çıktılar. Testten geldiklerinde artık arabanın gitmesi gerektiği gibi gittiğini söylediler.

Bu işlemin aslında ilk araba teslim edilirken yapılması gerektiği, bu sırada fark edilmese bile servise bakıma geldiğinde muhakkak fark edilmesi ve düzeltilmesi gerektiğini de belirtmeden edemediler.

Böyle bir problemi ilk defa duydum ama teşhis ve tedavi doğru olmalı ki şu anda araç oldukça düzgün gidiyor ve yol tutuşu oldukça gelişti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence rot-balans işlemini yapan yerde problem var,ayarlı aletler olması gerekir ellerinde,her vidayı aynı basınçla sıkmaları için...bence servise .ok atmışlar yok yere...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende ilk defa duyuyorum ama rot ayarı yaparken kendiler zaten o kolların vidalarını gevşederek ve sıkarak ayar yapmıyorlarmıki bence kendilerin bir hatasıymış ve telafi etmişler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Volkan ve Mücahit abi, bahsi geçen aracın rotları değil. daha ortalarda birşey.

Rot ayarını lastiğin hemen yanından yapıyorlar bildiğim kadarı ile. Ama bu işlem için karter koruması sökülüp daha ortalarda bazı yerler üzerinde yapıldı ayar.

Hata rotçu da olsa ustalar direk onun üzerine atarlardı. Gelip bulduk dedikten sonra yaptıkları işlemlerden sonra rotçuya bir daha gitmediler..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi nerden olduğu pek önemli değil aslında,o ayarlı sıkma dalgasından olsaydı böyle bir sorun olmazdı,çünkü o hangi basınca ayarlarsan vidayı o basınçta sıkıyo  ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anladım Volkan haklısın. Araca ilk 40.000 km si boyunca neler yapıldığını kimse tam olarak bilmiyor. Belki bu süreç içerisinde bir yanlışlık yapılmış ve bugüne kadar garip bir şekilde farkına varılmamış olabilir (buna ben de dahilim)..

Ne olduysa zaten şu İzmir yolculuğundan sonra oldu :D Aklıma soktular bu soruları.

Ama sağolsun Bülent ve Soner'in uyarıları olmasa ben öyle sürmeye devam edecektim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet Volkan en önemlisi o. Sağolasın. Allah araçlarımızı kazadan beladan ve ciddi arızalardan korusun.

Amin sağol Burakcım dediğin gibi bakımdan sonra insan arabasını bir başka sevmeye başlıyor sanki kendin bakıma girip baştan yaratılmış gibi oluyorsun
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bizim arabada sağa çekiyo hafiften acaba aynı problemmi var  ???

Bu bahsedilen işlem aracın servis prosedüründe varmış zaten. Yani rot ayarının düzgün olduğundan eminseniz servisin direk bu prosedürü uygulaması gerekiyormuş..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer frenleyince bir tarafa çekiyorsa,

Lastik ebatları, hava basınçları, frenlerdeki bariz aşınma/hatalardan öte "rotil"lerin (ABD=Balljoint, UK=Trunnion) kontrol edilmesi gerekir.

Rotil, tekerlek aksamının şasiye göre iki farklı eksende hareket edebilmesini sağlayan mafsallı bağlantı elemanıdır.

Aslında bir çeşit sarf malzemesidir ve belli bir süre/km içinde aşınır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu bahsedilen işlem aracın servis prosedüründe varmış zaten. Yani rot ayarının düzgün olduğundan eminseniz servisin direk bu prosedürü uygulaması gerekiyormuş..

servise git diyosunuz yani

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer frenleyince bir tarafa çekiyorsa,

Lastik ebatları, hava basınçları, frenlerdeki bariz aşınma/hatalardan öte "rotil"lerin (ABD=Balljoint, UK=Trunnion) kontrol edilmesi gerekir.

Rotil, tekerlek aksamının şasiye göre iki farklı eksende hareket edebilmesini sağlayan mafsallı bağlantı elemanıdır.

Aslında bir çeşit sarf malzemesidir ve belli bir süre/km içinde aşınır.

Abi sende çok kıymetli bilgiler var.. Bizim de faydalanmamıza vesile olduğun için teşekkürler..  O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak abi; rot ayarını rot kolunun üzerinden yapıyorlar.Rot kolunun üzerinde uzun bir paso var oradan ayar yapılması sağlanıyor. rot kolu şaseye bağlı oradan iki lastiğinde aynı hizada olmasını gösteren cihazlar ile rot kolu gevşetiliyor ve ya sıkılıyor.Umarım açıklayıcı olabilmişimdir. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...