Jump to content

2014 Yılının Otomobili Seçildi: Peugeot 308


EgeG
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Finalistler arasında mazda3ün de bulunduğu 2014 car of the year yarışmasında peugeot 308 yılın otomobili seçildi.

Motor verimliliği konusunda mazda'nın daha üstün olduğunu düşünsem de diğer konularda peugeot 308 ile daha iyi bir iş çıkarmış gibi gözüküyor..

Tebrikler pöjo :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hangi dallarda yılın otomobili merak ettim..ve hangi sınıfta ? neye göre yılın otomobili..pejo 308 modelini ayrı bir işçilik, ayrı bir malzeme kalitesi, ayrı bir teknoloji, ayrı bir mühendis grubuyla mı yaptı 308 i sıradan pejo ambleminden ayıran neymiş..çok şaşırdım ben..altın olsa o parayı vermem pejoya :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu seçimler birsürü dalda yapılıyor. Yılın otomobili, yılın performans otomobili vs.

Yılın otomobili yarışması belli bir segment içerisinde yapılmıyor. Segmentler karışık ama avrupalı müşterilerin önem verdiği faktörlerde öne geçen bir nevi yarışmayı kazanıyor.

Peugeot 308, 140 kg ağırlık azalması ile segmentinin en hafif otomobili oldu.

Dünyada bir ilk olmak üzere, arka bagaj kapısı termoplastik adı verilen kompozit bir malzemeden imal edildi. Hem hafif ve hem de rijit olan bu malzeme, arka bagaj kapısının ağırlığının 3 kg azaltılmasını sağladı.

2014 yılında başta 3 silindirli benzinli turbo (1.2 e-THP) olmak üzere, segmentte rekor oluşturan emisyon ve tüketim değerleriyle (82 gram/km karbondioksit, 3,1 l/100 km) BlueHDi versiyonları ve yeni kuşak 6 ileri vites kutuları olmak üzere Yeni Peugeot 308'de yepyeni teknolojiler de sunulacak.

35 litresi paspas altındaki yerleştirme alanlarından oluşan 470 su litrelik bagaj hacmi segmentte rekor oluşturuyor. Alçak yükleme eşiği ve geniş açıklığı dörtgen ve yerleştirilmeye elverişli alanın yüklenmesini kolaylaştırıyor.

Yeni Peugeot 308 çok üst düzey bir aerodinamik yapıya sahip. 0,28 Cx ve 0,63 m² SCx değerleri ile segmentinin en iyi modelleri arasında yer alıyor. EMP2 platformunun kumandalı hava girişleri, tamamen düz bir taban oluşturan kasa altı bölümleri ve hava akış dinamiklerinin projenin başından itibaren tasarımcılar tarafından dikkate alınmasıbu yüksek performansa katkıda bulunuyorlar. Ağırlık gibi aerodinami de emisyonların azaltılmasında kilit faktör oluşturuyor.

Yeni peugeot 308'de segment standartlarının da üzerinde son derece yüksek malzeme ve işçilik kalitesi göze çarpıyor..

Kısacası peugeot 308, avrupalı bir tüketicinin en çok önem verdiği faktörleri en başarılı şekilde yakalamış otomobil şuan ;)

Segmentindeki en hafif, en düşük emisyonlu ve en geniş bagajlı otomobil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hangi dallarda yılın otomobili merak ettim..ve hangi sınıfta ? neye göre yılın otomobili..pejo 308 modelini ayrı bir işçilik, ayrı bir malzeme kalitesi, ayrı bir teknoloji, ayrı bir mühendis grubuyla mı yaptı 308 i sıradan pejo ambleminden ayıran neymiş..çok şaşırdım ben..altın olsa o parayı vermem pejoya :)

Neden hep eleştiri boyutundayız acaba ??? + Tarafları var ki 1. seçilmiş. Yapılan güzel şeyleri Mazda dışı olsada kabul etmmek lazım Futbol takımı tutar gibi fanatızme ne gerek var ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.2 thp kac beygir? Benzinli motor mu 3.1 yakiyor?

1.2 thp henüz peugeot türkiye sitesinde yok. Ama 1.2 thp 110 hp ve 130 hp olmak üzere iki seçenekli.

1.6 thp için 5.8 vaad ediyor peugeot artık 1.2 thp için ne rakam verirler bilemiyorum :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neden hep eleştiri boyutundayız acaba ??? + Tarafları var ki 1. seçilmiş. Yapılan güzel şeyleri Mazda dışı olsada kabul etmmek lazım Futbol takımı tutar gibi fanatızme ne gerek var ?

Cihan haklısın, saygı duyuyorum...

Marka fanatikliğim yoktur, önyargılı davranmam, ancak yaşın itibariyle senin araç tecrübeni ikiye katlarım ve bu tecrübeye dayanarak yorum yaparım...

Örnek olarak vereyim veya çık sokağa denemesini yap;

Ben piyasada belirli bir yaşın üzerindeki araçlardan; sağlam, orijinal, tabiri caizse (özür) kıçı başı oynamayan araçları kriter olarak kabul ederim bu markaları klasmanda ilk sıralara koyarım...

Belirli yılın üzerindekilerden ise; yolda kalanı, yolda gitmicem ben, oram buram dökülüyor diyenleri, sabah çalışır mı, uzun yola çıkcam gider mi, hava çok sıcak hararet yapar mı diye düşündürenleri de kapımın önüne koymam.

Şimdi marka vermeyeyim de; senin yazdığın gibi marka fanatikliğine girmesin mevzu...

Sana da tavsiyem (rahat etmen açısından) ne alırsan al japondan vazgeçme.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cihan haklısın, saygı duyuyorum...

Marka fanatikliğim yoktur, önyargılı davranmam, ancak yaşın itibariyle senin araç tecrübeni ikiye katlarım ve bu tecrübeye dayanarak yorum yaparım...

Örnek olarak vereyim veya çık sokağa denemesini yap;

Ben piyasada belirli bir yaşın üzerindeki araçlardan; sağlam, orijinal, tabiri caizse (özür) kıçı başı oynamayan araçları kriter olarak kabul ederim bu markaları klasmanda ilk sıralara koyarım...

Belirli yılın üzerindekilerden ise; yolda kalanı, yolda gitmicem ben, oram buram dökülüyor diyenleri, sabah çalışır mı, uzun yola çıkcam gider mi, hava çok sıcak hararet yapar mı diye düşündürenleri de kapımın önüne koymam.

Şimdi marka vermeyeyim de; senin yazdığın gibi marka fanatikliğine girmesin mevzu...

Sana da tavsiyem (rahat etmen açısından) ne alırsan al japondan vazgeçme.

Japondan vazgeçme diyorsun yani Veli Abi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pejo çok değişti. Ben sokaktaki 2010 öncesi pejolarla sonrası pejoları karıştırmamak lazım diye düşünüyorum.

Kaldı ki dünyanın en büyük dizel motor üreticisinden bahsediyoruz..

..6lar,.. 7lerde yaşanan kronik arızaların.. 8 serilerinde giderildiği de bilinen birşey açıkçası.

Hyundai, Skoda vs. Nasıl bir zamanların en dandik araçlarıyken şuan kalitelerini ispatlamış markalarken bence pejo kendini çoktan ispatladı bile. Eskiden yaşanan saçma sapan arızalar artık yaşanmıyor.

Elbet.bir mazda kadar uzun ömürlü değildir, ama opel vw gibi.markalardan daha iyi bir noktada olduğunu düşünüyorum.

Geçmişteki arızalar dışında bakın, günümüzde aileler pejolardan çok memnun.. 508,5008 vs.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neden hep eleştiri boyutundayız acaba ??? + Tarafları var ki 1. seçilmiş. Yapılan güzel şeyleri Mazda dışı olsada kabul etmmek lazım Futbol takımı tutar gibi fanatızme ne gerek var ?

eleştiri olmasın mı yani..ayrıca ben mazda veya başka bir marka fanatiği asla değilim..ama seviyorum mazdayı o ayrı..söylemek istediğim şu Veli abinin de dediği gibi geçmişten günümüze  tüketicide oluşturduğu izlenimle söylüyoruz bunları..asla küçümsemiyorum pejoyu ama daha hafif diye, daha az emisyon var diye yılın otomobili ödülü mü alınır ona şaşırdım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

....ama daha hafif diye, daha az emisyon var diye yılın otomobili ödülü mü alınır ona şaşırdım

Bu ödülü veren Avrupalının dikkate aldığı unsurlar bunlar olduğu içindir belki de.

Belki bir gün Türkiye'de de ödül verilirse, (ki o zamanda Mazda'nın işi zor) Türkiye şartlarına göre değerlendirme yapılır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

haklısın hocam millete kıtaya göre tercihler değişiyor..belki bir gün dacia da yılın otomobili olur kimbilir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...