Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

ben dediğim gibi 2. ışıkta durduğumda stop start devreye girmediği için i-eloop olabileceğini düşünmüştüm ama yokmuş.

Yokuş kalkış destek sistemi var ama gene vw grubunun autohold sistemi biraz daha ileride. Çünkü o sistem yokuş aşağıda da işe yarıyor. yani aşağı veya yukarı eğimli bir yerde durursanız . bu sistem arabayı kaymayacak şekilde tutuyor öyle saniyesi falan yok sen gaza basana kadar tutuyor.

Mazda 3 ile testimde ışığa geldik hafif rampa aşağı durduk. Ben golften alışkanlık yokuş kalkış tutacak diye ayağımı frenden çektim. araba aşağı doğru kaymaya başladı. adam bana diyor ki parka almazsan durmaz. abi her 10 saniyelik ışıkta arabayı parka mı alacağım niye otomatik vites diyoruz buna dedim. gene de dediğini yaptım parka aldım ama aşağı kaymaya devam etti. bu bana biraz eski moda geldi

valla benim bildiğim mazda autohold sistemini kullanmıyor. Çünkü şanzıman tork konvertörlü. Öyle olunca şanzıman sürekli tork uyguluyor ve ileri gitmek istiyor. Normalde frenden çekince ayağımızı kendi gider ya. Yokuşta da aynısını yapıyor ama çok dik yokuşlarda yeterli olmuyor demek ki.

Ben bu yüzden autohold kullanılmıyor diye biliyorum ama yanılıyor olabilirim  ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1. yokus asagi neden frenden ayaginizi cekersiniz?

2. mazda zaten tork konvertorunden dolayi bayir yukari frene basmasan da gider

3. yeni mazda da var mi bilmiyorum ama eski mazda3'de manuele alip 2. vitese alinca kalkis destek otomatik devreye giriyordu yada manuel

soyleyeceklerim bu kadar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben dediğim gibi 2. ışıkta durduğumda stop start devreye girmediği için i-eloop olabileceğini düşünmüştüm ama yokmuş.

Yokuş kalkış destek sistemi var ama gene vw grubunun autohold sistemi biraz daha ileride. Çünkü o sistem yokuş aşağıda da işe yarıyor. yani aşağı veya yukarı eğimli bir yerde durursanız . bu sistem arabayı kaymayacak şekilde tutuyor öyle saniyesi falan yok sen gaza basana kadar tutuyor.

Mazda 3 ile testimde ışığa geldik hafif rampa aşağı durduk. Ben golften alışkanlık yokuş kalkış tutacak diye ayağımı frenden çektim. araba aşağı doğru kaymaya başladı. adam bana diyor ki parka almazsan durmaz. abi her 10 saniyelik ışıkta arabayı parka mı alacağım niye otomatik vites diyoruz buna dedim. gene de dediğini yaptım parka aldım ama aşağı kaymaya devam etti. bu bana biraz eski moda geldi

Banada Golfun bu zank diye duran sistemi bebek arabası kullanıyormuşum hissi verdiği için hemen devre dışı bırakıyorum... Trafikte akmaya alışmısız bi kere, zaten bu sistemi ne Q5 nede Q7 de gördüm , gerekli bişey olsaydı bu araçlarda da olurdu muhtemelen...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamam hocam bahsettiğin diğer artıları da eklediğinde aslan ile çita demeyelim aslan ile panter ikıyaslamış oluyoruz. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Performans olarak 1.2 105 bg 120 lik mazda ile kapisir. 0-100 10.3 sn son hizi 198 olmasi lazim.

Otomatik olarak bakarsak mazdanin otomatigi dsg ile performans konusunda kapisamaz. Octavia her sekil gecer.

Ama konu sorunsuzluk olursa elbette mazdanin otomatigi sorunsuz. Fakat dsg de gayet ilerlerdi eski sorunlari kalkti.

DSG sorununu geçen gün  Audi servise sordum, nedeni yoğun trafikmiş, Almanlar inanmamışlar ilk başta  ancak  gelip Gebzeden Avrupa yakasına akşam trafiğinde bir 2 saat turalayınca bu şanzımanın bu zor şartlara dayanamayacağını anlamışlar ve o nedenle yardımcı oluyorlarmış sorun yaşayanlara...Yani DSG sorunları halledelmiştir diyemeyiz henüz, sıkışık trafik için değilmiş bu şanzımanlar, en garantisi Mazdanın ki gibi klasik tork konvertör şanzıman...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni kasa mazda 3 ü almak için 2007 model sedan manuel dinamik mazda 3 arabamı sattım arabanın devrini yarın veriyorum, ve yarın aracımı teslim ediyorum. Şunu net olarak söyleyebilirim Mazda 3 dışında aklımı çelebilecek tek araç 2. el temiz bir BMW 3, Mazdayı konfor bagaj hacmi 0-100 hızlanması, donanım  özellikleri ile bşka bir araç ile kıyaslayacak olsam gider bu sefer 2. el bir volvo V40 yada s60 alırım. Ama sürüş keyfi yol tutuşu sürüş dinamikleri sportif sürüş vs ile kıyasladığınızda ne vw ne skoda ne de diğer orta segment araçların hiçbirisi Mazdanın verdiği keyfi veremez.

  Mazdaya gelirsek en büyük hatası getirmediği donanımlar değil,getirdiği donanımlar içinde üst donanım paketinde manuel seçeneğinin olmaması.Kardeşim ben manuel seviyorum niye power pakette manuel yok otomatik almak zorundamıyım. Hadi 18 janttan bi xenon dan vazgeçtik  bari bose müzik sistemi koysaydın.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeter manuel kullandin artik otomatige gec kardesim...

Aynen kardeşim, daha dün Ali ile bu konuyu telefonda konuştuk. Çok soğuk bakıyor otomatik vitese. Bir alışsa otomatik vitese. Bir daha vazgeçemeyecek belki ama. Önce ön yargısını kırmak lazım Ali'nin. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen kardeşim, daha dün Ali ile bu konuyu telefonda konuştuk. Çok soğuk bakıyor otomatik vitese. Bir alışsa otomatik vitese. Bir daha vazgeçemeyecek belki ama. Önce ön yargısını kırmak lazım Ali'nin. :)

yasi kucuk daha zamanla ogrenir inatlarini kirmasi gerektigini, bir de istanbul trafiginde 1 hafta kesintisiz bir kac saat araba kullansin yeter.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen kardeşim, daha dün Ali ile bu konuyu telefonda konuştuk. Çok soğuk bakıyor otomatik vitese. Bir alışsa otomatik vitese. Bir daha vazgeçemeyecek belki ama. Önce ön yargısını kırmak lazım Ali'nin. :)

O hala daha 3 den 2 ye cekip pati yaptirmanin pesinde abi :) evlendiginde fikirleri degisir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bundan sonraki arabamı otomatik alacağım çok methettiniz  :D

Emekliliğimde diye not düşeydin iyiydi, bu araba seni hayli hayli emekli eder çünki... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emekliliğimde diye not düşeydin iyiydi, bu araba seni hayli hayli emekli eder çünki... :D

daha şimdiden satmam için bekleyenler var :) yani emeklilik olmasa da yolun yarısını geçmiş olurum..yeni mazdalar gıdıklar beni bilirim kendimi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben otomatik arabayı sevemedim bir türlü manual daha çok hoşuma gidiyor. Fakat musti arada yapmak iyi oluyor ya :))

Genç adamsın, bekarsın sen yapmayacaksın ben mi yapacam bu yaştan sonra :D Kanka ben seni anlıyorum debriya devam kas yaparsın...

Otomatik biraz yaşlı işi kalıyor... Ama ileride otomatik sürdüğünde keşke daha önce otomatik alsaymışım diyeceksin. Demedi deme :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...