Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Buji Değişimi Hakkında


shewa
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

53 000 km de satın aldığım aracımın, 60000 km sonra buji diğer filtre gibi bakım işlerini yapayım dedim, üzerinden iridyum fo mo co bujiler çıktı, bu bujiler orjinal miydi, yoksa aldığım araç sahibi serviste değiştirdimi bilmiyorum, servisler orjinal iridyum fomoco bujisimi kullanıyorlar. Ben 60000 kmde densonun normal bujilerini kullandım ve yeni olarak bobin değişimi ile birlikte ngk nin 6 serisini taktırdım şu an bir sorun gözükmedi. Ama şu var iridyum kullanmak gerekli diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu durumda, uzun yol sabit hızda araçta 'kerkinme' diye tabir edilen, çok ufak tumseklerden geçer gibi bir his olursa, kırmızı isikta beklerken vuruntu olursa ilk olarak bujiden şüphelen.

Bkr5e11-bkr6e11-k16pru11 de başıma geldiği için söylüyorum. 

İnanmayan olursa n11 siparişlerinin ekran görüntülerini atarım. ( :

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fazla şey bilmek de kötü. Keşke konuyu okumasaydım :) 

40bin km önce normal ngk buji taktık. Sıkıntısız kullanıyorum. Değiştirirsem yine aynı standart bujiyi taktıracağım. Sürprizle karşılaşmayalım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İridyum bütçeyi zorlayacaksa aynen devam.

Araç mevzu bahis kriterlerde ki M3 ise en azından doğru bujinin iridyum olduğunu öğrenmiş olduk. 

Olurda başınıza bir önceki mesajda yazdığım durumlardan biri gelirse, ilk nereye bakilacagini biliyorsunuz.

Sorunu şanzıman da aramayın. 

Ya buji yada bobin.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

36 dakika önce, Akuma :

Bujileri aldığım BKR6E-11 ile kendim degistirdim. Eski bujiler BKR5E-11 çıktı. 

Hocam nasıl değiştirdin? Resim vs. Çektin mi? Bende merak ediyorum en son ne taktılar diye. 10bin km önce takılmış ama... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

54 dakika önce, serifdurdu35 :

Hocam nasıl değiştirdin? Resim vs. Çektin mi? Bende merak ediyorum en son ne taktılar diye. 10bin km önce takılmış ama... 

Resim çekmedim ama oldukça basit. İnternete Mazda 3 buji değişimi yazın videolu anlatım var. 

Hava filtresini borusunu ayırıp filtre yatağını, 4 civatasini sökerek motor üstünden ayırın. Sonra bujiler ortaya çıkıyor zaten. Video arattırıp izleyin çok daha net anlarsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, buji değişimi basit gibi görünen bir işlem ama ben her zaman ustanın değiştirmesinden, mümkünse tork anahtarıyla sıkılmasından yanayım.

Tavsiye edilen tork değeri 14-22 nm arası.

18 nm iyidir diyebiliriz.

Kendi yaptığınız değişimde ki risk ne mi?

Yuvaya bir diş attirirsiniz komple üst kapağı değiştirmek zorunda kalırsınız yada bujiyi fazla sikarsiniz bir dahaki sefere yuvadan çıkmaz.

Bu risklere dikkat edin.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

Arkadaşlar herkese merhaba buji hakkında bir şey sormak istiyorum bilgi sahibi arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. 2012 Mazda 3 aracıma parçacı yüzünden yanlışlıkla ngk Izfr6k-11s buji aldım ustam da sağolsun pek anlamadığı için bujileri taktı şuan için araçta herhangi bir problem yok ama bu bujiler Honda 2007-12 fd6 civic bujisi imiş o yüzden pek içim rahat değil sizce bu bujiler ileri doğru aracımda sıkıntı çıkarır mı 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21.01.2020 at 16:29, Mehmet Özdemir :

Kullanma kılavuzunda yazan kodla katşılaştırdınız mı? Bujiyi size satan arkadaş mutlaka karşılaştırmıştır 

Kullanma kılavuzunda yazan kodlar farklı çıkıyor ngk nın sitesinde de farklı çıkıyor şuan bir sıkıntı yok ama içim rahat değil bakalım 

21.01.2020 at 18:30, ozgur35 :

Benim bildiklerim

Ngk icin

Bkr5E 11 normal buji

Denso icin 

Sk16pre11 iridyum 

K16pru11 normal buji

 

Kılavuzdaki olan kodlar ve ngk nın sitesinde çıkan kod bu, ama sanırım güncel olmadığı için piyasa da bulmak sıkıntılı 

Screenshot_2020-01-15-20-01-00-485_com.android.chrome.jpg

IMG_20200121_062903.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sıkıntı yoksa ellemeyin. 20bin km sonra zaten yine değişim vakti gelecek o zaman doğrusunu alırsınız.

 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lpg’li 15 bin km kullandığım ngk bkr5e-11 bujiler. Bana temiz gibi geldimama yorum sizlerin. Araç 101bin km’de. 
 

mJQECx.jpeg

oGTskf.jpeg

fPcyof.jpeg

Ms6uTS.jpeg
 
 

Flaşsız çekim 

nHaU1k.jpeg

Cw8AFa.jpeg

QRPncl.jpeg

aeKTXa.jpeg
 
5ua8XO.jpeg
 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, tansu87 :

Lpg’li 15 bin km kullandığım ngk bkr5e-11 bujiler. Bana temiz gibi geldimama yorum sizlerin. Araç 101bin km’de. 
 

mJQECx.jpeg

oGTskf.jpeg

fPcyof.jpeg

Ms6uTS.jpeg
 
 

Flaşsız çekim 

nHaU1k.jpeg

Cw8AFa.jpeg

QRPncl.jpeg

aeKTXa.jpeg
 
5ua8XO.jpeg
 

 

Sökülmüşken değiştirebilirsiniz ama bujiler fazla eskimemiş gibi. Zaten 20 binde değiştireceksiniz eğer sıkıntı yoksa 5 bin km sonra direk değiştirirsiniz. 

 

Sentil varsa buji olması gereken aralığı 11 mm. Hala sökülüyse ölçmenizde yarar var. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, zoptrik :

Sökülmüşken değiştirebilirsiniz ama bujiler fazla eskimemiş gibi. Zaten 20 binde değiştireceksiniz eğer sıkıntı yoksa 5 bin km sonra direk değiştirirsiniz. 

 

Sentil varsa buji olması gereken aralığı 11 mm. Hala sökülüyse ölçmenizde yarar var. 

Sökmüşken değiştim. Ölçümü yaptık. Bi tanesi 12 çıktı. Diğerleri 11. Anlamı ne? 
 

bir de ngk’nın lpg 1 Laserline Bujisini denemeli miyim? Lpg için olan. Tırnak aralığı 6-8 olan. İyi diyorlar ama fiyatı pahalı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@tansu87

En son resim soldan 2. bujiyi besleyen bobini, yakıt püskürten LPG enjektörünü markaja al. 

Diğer 3 bujiden biraz daha fazla hırpalanmışa benziyor. 

Erken müdahale subap kurtarır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...