Jump to content

Otomatik Mazda3 İçin Şanzıman Yağı Önerisi?


Guest msone26
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Evet konu şurada.

Flush yöntemi ile komple şanzıman sıvısı ve filtre değişmişti. 

Memnunum.

Mazda logolu filtreye 2-3 katı ücret vermek, tercih meselesi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, quiteguide :

Evet konu şurada.

Flush yöntemi ile komple şanzıman sıvısı ve filtre değişmişti. 

Memnunum.

Mazda logolu filtreye 2-3 katı ücret vermek, tercih meselesi.

Konuyu daha önce inceledim. Fakat 2010 model (ikinci nesil) sizin araç sanırım. Yine bizim 2005 ile uyumlu mu acaba filtre ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...
  • 2 ay sonra ...

Merhaba Arkadaşlar ,

 Aracımın Otomatik Şanzıman Yağını değiştirmek istiyorum , Aşağıdaki yağ uygun mudur ve Kullananlar arkadaşlar var mıdır. Yorumlarınızı ve bilgi vermenizi rica ederim.

Aracım 2005 Mazda 3 Sedan Dynamıc Otomatik

Castrol Transmax DEXRON®-VI MERCON® LV

Castrol Transmax DEXRON®-VI MERCON® LV, Smooth Drive TechnologyTM ile formüle edilmiş, modern otomatik şanzımanlarda kullanılmak üzere tasarlanmış bir üründür. Üstün teknolojisi daha uzun şanzıman ömrü sağlar.
Bu ürün, Ford ve GM'un en son otomatik şanzıman spesifikasyonları için onaylanmıştır. Ayrıca Transmax DEXRON®-VI MERCON® LV , Japon otomobil üreticileri tarafından hazırlanmış JASO-1A performans standardını fazlasıyla karşılamaktadır. Bu standard, Asya OEM'leri tarafından otomatik şanzımanlarda kullanım için onaylanmıştır.
Smooth Drive Technology ™ ile formüle edilen, Castrol Transmax DEXRON®-VI MERCON® LV, gelişmiş koruma sağlar ve sürücülere daha uzun süre daha yumuşak sürüş konforu sağlar.

ÖZELLİKLERİ VE FAYDALARI

  • Ürünümüz Ford (MERCON® LV) ve GM (DEXRON®-VI) OEM'leri tarafından lisanslı ve onaylıdır.
  • Maksimum yakıt ekonomisi için tasarlanmış düşük viskoziteli formülasyona sahiptir.
  • Gelişmiş sürtünme dayanıklılığı sayesinde mükemmel şanzıman performansına sahiptir.
  • Yüksek sıcaklığa karşı üstün koruması ile oksidasyona karşı dayanım sağlar.
  • Birçok otomatik şanzımanda kullanımı tavsiye edilir.

ONAYLAR

  • MERCON® LV
  • DEXRON® VI
  • Audi, BMW, Mini-Cooper, Jaguar, Land Rover, Peugeot/Citroen, Saab, Volvo, VW, Porsche, Mercon SP, Dexron III istenen tüm araçların 6 vitesli otomatik şanzımanlarında kullanımı uygundur.
  • JASO 1A LV(13)'ün gerekli olduğu Toyota T III, T IV, WS, Mitsubishi SP II, IIM, III, IV, PA, J3; Mazda ATF M-III, M-V, FZ; Honda/Acura DW 1/Z 1; Nissan Matic D, J, S; JWS 3314/3317/ 3309, Suzuki AT Oil 5D06, 2384K; Isuzu; Subaru F6, Red 1;Daihatsu AMMIX ATF D-III Multi, D3-SP, Hyundai/Kia SP III, SP IV'de kullanımı uygundur.

1514462253801.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Slm kardeşim aynı sorun bende var aracım2013 Mazda 2 skyactive otomatik şanzıman.bu araca şanzıman yağ bulmakta sıkıntı çekiyorum.ve bu Mazda culub genele nasıl mesaj yazacağımı da bilmiyorum.kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Fatih Özdemir :

Slm kardeşim aynı sorun bende var aracım2013 Mazda 2 skyactive otomatik şanzıman.bu araca şanzıman yağ bulmakta sıkıntı çekiyorum.ve bu Mazda culub genele nasıl mesaj yazacağımı da bilmiyorum.kolay gelsin

Mazda M-V mi istiyor standardı? 
Liqui Moly Eco Tec Atf 1200, Motul Multi Atf, Eneos Eco Atf, Mobil Synthetic Atf, Castrol, Gulf ın uyumlu yağları uyar. Ben demin Liqui Moly'den aldım 4 lt.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok saol kardeşim bu arada ben KKTC Yaşıyorum ve buradaki Japon araçların bir çoğu direk ordan geliyor ve Mazda 2 skyactive 2013 otomatik olarak.bu araç Türkiye’de yok mağlesef doğal olarak parça ve yağ sıkıntısı çekiyoruz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Fatih Özdemir :

Çok saol kardeşim bu arada ben KKTC Yaşıyorum ve buradaki Japon araçların bir çoğu direk ordan geliyor ve Mazda 2 skyactive 2013 oramatik olarak.bu araç Türkiye’de yok mağlesef doğal olarak parça ve yağ sıkıntısı çekiyoruz. 

Skyactiv ise kullanıcı kitapçığından yağın standardına bakıp ona göre aratın googleda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, quiteguide :

Mutlu niye 4 lt? Flush yapmıyor musun?

Bu sefer yapmayacağım. 4-4 değiştireceğim aralıklarla. 60bin km. oldu. Dış aks körüğü siparişi vermişken ustaya hepsini bir arada yaptırayım dedim buji siparişi de verdim.

Adem usta flusha karşı. Filtreyi değiştirmeseniz de 40-50bin km.de 1 karterden boşaltıp üstten ekleseniz bile şanzımana faydası dokunur diyor. 100 bin km. kesinlikle beklenmemeli zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, quiteguide :

Yazık olacak 4 lt yağa. 

Sanmıyorum. Bu yöntemle bir çok aracın yağını değiştiriyorlar yıllardır. Bence 2 yöntem de mantıklı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Chris Fix amca diyor ki, eğer yağınız çok kararmışsa flush yapmayın. Yeni yağ çok iyi bir temizleyicidir, parçacıkları temizlerken valf gövdesindeki ince kanalları tıkayabilir. Eğer şanzıman yağı iyi durumdaysa flush yapabilirsiniz, ama hangisinin yapılması gerektiğini kullanıcı kitabınıza bakarak görebilirsiniz diyor. 

 

@ediz07 hocam ömürlük denilen yağlar için de bahsediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En iyi tabi ama usta faktörü var. Kim gidecek şimdi ta Ankara'ya? Safranbolu'daki ustam becerebilirse öyle yaptıracağım. Öteki türlü de %50, 2. seferde %50 toplamda %75 değişmiş olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Youtube’de video var. 

Adam bi tane elektrik pompası almış. Önce radyatöre giren iki hortumu söküyor. Arabayı çalıştırıyor ve hangisinden yağ geldiğini anladıktan sonra tekrar stop ediyor. 

Sonra yağ gelen hortumu boş bidona sokuyor. Ardından 8 litre yağı da 10 litre pet şişeye boşaltıyor. Geri dönüş hortumuna elektrik motorunu bağlıyor. Elektrik motorunun ucu da 10 litrelik bidonum ağzına sokup, mumlayıp bidonu ters çeviriyor. 

Aracı çalıştırıyor. Elektrik pompasını da çalıştırıyor. Vitesler arası geçiş yapıyor. 1 dakikada dönüş hortumundan temiz yağ gelince aracı stop ediyor. 

Çıkan yağ ile doldurulan yağ hemen hemen aynı oluyor. 

Bu yöntemde sorun yok gibi. Ama filtreyi hangi arada değiştirmek lazım. Yağı yenilemeden mi yoksa yeniledikten sonra mı?

yenilemedikten önce ise boşaltılan eski yağı tekrar geri koyup mu sonra flush yapmalı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 dakika önce, Mutlu Tekir :

En iyi tabi ama usta faktörü var. Kim gidecek şimdi ta Ankara'ya? Safranbolu'daki ustam becerebilirse öyle yaptıracağım. Öteki türlü de %50, 2. seferde %50 toplamda %75 değişmiş olacak.

Beceremeyecek bir şey yok.

En önemli, hayati noktayı söylemiştim sana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, quiteguide :

Beceremeyecek bir şey yok.

En önemli, hayati noktayı söylemiştim sana.

Mesajlarda en üst noktada duruyor söylediklerin. :)
Belki birilerinin de işine yarar diye burada da yazayım o dediklerini.

"Bütün işlemler boyunca, vites P konumunda olacak. Alt kartel açılırken de. Lifte kaldırırken N konumunda unutma! 

Flush yapmadan önce el freni en sert haliyle çekik ve marşa basmadan her seferinde frene en güçlü sekilde abanacaksın."

Marş bir defa basılmıyor muydu? Frene basılmasının sebebi tekerlerin dönmesini engellemek sanırım ama P de iken zaten iletim olmuyor?

Bir de son olarak resim varsa radyatörden dönen hangi hortum çıkartılıyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...