Jump to content

Otomatik Mazda3 İçin Şanzıman Yağı Önerisi?


Guest msone26
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bir saat önce, SlayerX :

Tansu87, quiteguide ve mutlu tekir teşekkürler. Sanırım flush yapmaktan vazgeçtim, ikna ettiniz beni. Tek olay 9 lt motul multi atf yağ almıştım (1.5 ltsi direksiyon için) sıkıntı onu ne yapacağımın cevabı :)

İlk sefer karteri açtırıp filtreyi değiştirip yağları koyun, 4lt kadar alacaktır. 2-5-10bin km. sonra istediğiniz bir ara da kartertapasından boşalttırıp tekrardan doldurun 3lt civarı alır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

59 dakika önce, quiteguide :

Yakınlarda bir yerde olsan boşa gitmezdi, komple değişim işini yarım saatte hallederdik, solenoidlerini de temizlerdik, direnclerini ölçerdik, yağ seviyesinin de 65 derece  olması gereken seviyeyi forscanden şanzıman yağı sıcaklığına bakarak ml'ine kadar ayarlardik.

İade edemezsen dursun, canın sıkıldıkça direksiyon hidroliğini değiştirirsin. Zaten çabuk siyahlaşan bir veled.

teşekkürler çok :) değiştirmiş kadar oldun :) 

 

59 dakika önce, Mutlu Tekir :

İlk sefer karteri açtırıp filtreyi değiştirip yağları koyun, 4lt kadar alacaktır. 2-5-10bin km. sonra istediğiniz bir ara da kartertapasından boşalttırıp tekrardan doldurun 3lt civarı alır. 

Motul ve dexelia'yı karıştır diyorsun yani hocam? Tansu87 de Castrol ile karıştırmış bir sorun yok diyor. Tek derdim şanzımana sorun çıkarmadan en iyi ve doğruyu uygulayabilmek, o yüzden bu kadar manyakça sürdürdüm konuyu, yaşanmış olan deneyimleri öğrenip sürdürmek önemli. Herkese teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Total’in de m-v için yağı mevcut. Özellikle asyalı üreticiler için yapılmış ve sarsıntı önleyici olduğu yazar dökümanlarda. 

Şanzımanı ford ve mazda ortak üretti. Ama sanırım mazda m-v kullanırken ford mercon v kullandı. Sonradan da mercon lv kullandı. Sanırım mazda yağı hassas çalışmaya özellikle soğukta çalışmada daha az sarsıntılı. 

Benim bir sorum var bu arada. Başka mazda kullanıcıları da aynı şeyi yaşıyormuş. Bazen (özellikle hafif rampa yerde kasisten sonra ilk hızlanma anı) şanzımanın kararsız kaldığı 1 saniyelik sürede ğğğğğğğ diye bir ses geliyor. Vitese geçtiği gibi ses kesilip olağan şekilde çalışıyor. Sizde de öyle mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Mutlu Tekir

2 ay önce direksıyon yagını degıscem dıye yag almıstım degısememıstım içiminde kaldı Dündar ustalar bana baya uzak bı ara gıdersem ugrıcam onlar yapar kesın. Sorcagım sey Transmax dex 3 veya dex2 hatırlamıyorum Castrol var yag lakın 2 ay once kapagını actım kapadım hava aldı bozulmuş mudur o yag 1 kılo? Zaten dıreksıyona 1 kılo yetmıyormus galıba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, ozgur35 :

@Mutlu Tekir

2 ay önce direksıyon yagını degıscem dıye yag almıstım degısememıstım içiminde kaldı Dündar ustalar bana baya uzak bı ara gıdersem ugrıcam onlar yapar kesın. Sorcagım sey Transmax dex 3 veya dex2 hatırlamıyorum Castrol var yag lakın 2 ay once kapagını actım kapadım hava aldı bozulmuş mudur o yag 1 kılo? Zaten dıreksıyona 1 kılo yetmıyormus galıba

Full değişmede temiz yağı görünce 1,5-2 litre harcanıyor. 2 ay önceki ağzı açılmış ve kapalı yağa bir şey olmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, tansu87 :

Full değişmede temiz yağı görünce 1,5-2 litre harcanıyor. 2 ay önceki ağzı açılmış ve kapalı yağa bir şey olmaz. 

o zaman bi paket daha alıncak yağ

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, tansu87 :

Benim bir sorum var bu arada. Başka mazda kullanıcıları da aynı şeyi yaşıyormuş. Bazen (özellikle hafif rampa yerde kasisten sonra ilk hızlanma anı) şanzımanın kararsız kaldığı 1 saniyelik sürede ğğğğğğğ diye bir ses geliyor. Vitese geçtiği gibi ses kesilip olağan şekilde çalışıyor. Sizde de öyle mi?

Başıma hiç gelmedi ama atesleme, hava/yakıt karisimi ile alakalı olmadığından, şanzıman kaynaklı olduğundan eminsem, ilk önce mavi karedekiler ve solundaki (epc) solenoidlerin direncini kontrol ederek, temizliğini yaparak işe koyulurdum. Duzelmezse, upper valve body (resimdeki yekpare metal, sanziman beyni) komple indirip bu solenoidlerin yönettiği milleri/yayları temizlerdim. Valve body de eğilme/açı kayması varsa, güzelce de taşlatırdım.

F020_solenoid.thumb.jpg.7c77b822907ddba2efe6e71f67730e3c.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, quiteguide :

Başıma hiç gelmedi ama atesleme, hava/yakıt karisimi ile alakalı olmadığından, şanzıman kaynaklı olduğundan eminsem, ilk önce mavi karedekiler ve solundaki (epc) solenoidlerin direncini kontrol ederek, temizliğini yaparak işe koyulurdum. Duzelmezse, upper valve body (resimdeki yekpare metal, sanziman beyni) komple indirip bu solenoidlerin yönettiği milleri/yayları temizlerdim. Valve body de eğilme/açı kayması varsa, güzelce de taşlatırdım.

F020_solenoid.thumb.jpg.7c77b822907ddba2efe6e71f67730e3c.jpg

Direkt şanzımandan bu olay. Zaten araç o an hızlanmıyor. Vitese geçmeyi bekliyor. Mesela otomatik modda, vites 3’te. Yavaşlatıp kasisten geçtikten sonra yavaş yavaş hızlanmak istesem sorun yok. Ama kasisten sonra biraz basarak hızlanmak istesem ğğğğ sesi geliyor. Hızlanma yok. 1 saniye içinde vitese geçip sonra hızlanıyor. 

Normal seyirde böyle olmuyor hiç  seri sürmüyorsam vites geçişleri düşğk devirlerde olağan şekilde oluyor. Sorun sezmiyorum yani

Bunu yağ değişiminde yapmak istesem, kim yapar istanbulda. Ben yapamam. Adem usta yapar mı? Yoksa bildiğiniz bir şanzımancı var mı, oraya götürsem. @Mutlu Tekir @quiteguide

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, tansu87 :

Total’in de m-v için yağı mevcut. Özellikle asyalı üreticiler için yapılmış ve sarsıntı önleyici olduğu yazar dökümanlarda. 

Şanzımanı ford ve mazda ortak üretti. Ama sanırım mazda m-v kullanırken ford mercon v kullandı. Sonradan da mercon lv kullandı. Sanırım mazda yağı hassas çalışmaya özellikle soğukta çalışmada daha az sarsıntılı. 

Benim bir sorum var bu arada. Başka mazda kullanıcıları da aynı şeyi yaşıyormuş. Bazen (özellikle hafif rampa yerde kasisten sonra ilk hızlanma anı) şanzımanın kararsız kaldığı 1 saniyelik sürede ğğğğğğğ diye bir ses geliyor. Vitese geçtiği gibi ses kesilip olağan şekilde çalışıyor. Sizde de öyle mi?

M-V ile Mercon V aynı şey zaten. Sonraki şanzımanlarda düşük viskozite yağ isteyen LV lere geçti.

3 büyük yağ şirketinden başkası alınmamalı bence. Liqui Moly, Eneos, Motul un M-V standartlarını karşılayan yağları mevcut. 
O kararsızlık bende de var. Liqui Moly'nin ATF Additive'ini kullandıktan sonra baya azaldı. O nedenle Liqui Moly bu işi biliyor deyip yağı da ondan aldım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, ozgur35 :

@Mutlu Tekir

2 ay önce direksıyon yagını degıscem dıye yag almıstım degısememıstım içiminde kaldı Dündar ustalar bana baya uzak bı ara gıdersem ugrıcam onlar yapar kesın. Sorcagım sey Transmax dex 3 veya dex2 hatırlamıyorum Castrol var yag lakın 2 ay once kapagını actım kapadım hava aldı bozulmuş mudur o yag 1 kılo? Zaten dıreksıyona 1 kılo yetmıyormus galıba

Birşey olmaz, 1 lt yetiyor direksiyona.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Mutlu Tekir :

M-V ile Mercon V aynı şey zaten. Sonraki şanzımanlarda düşük viskozite yağ isteyen LV lere geçti.

3 büyük yağ şirketinden başkası alınmamalı bence. Liqui Moly, Eneos, Motul un M-V standartlarını karşılayan yağları mevcut. 
O kararsızlık bende de var. Liqui Moly'nin ATF Additive'ini kullandıktan sonra baya azaldı. O nedenle Liqui Moly bu işi biliyor deyip yağı da ondan aldım.

Total küçük firma mı abi, dünyanın en büyük petrol firması diye biliyorum. Dünyanın en büyük 7. Şirketi sanırım. 

Tamam liqui alayım. Sendeki kararsızlık yanında küçük bi ğğğ sesi de var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, tansu87 :

Direkt şanzımandan bu olay. Zaten araç o an hızlanmıyor. Vitese geçmeyi bekliyor. Mesela otomatik modda, vites 3’te. Yavaşlatıp kasisten geçtikten sonra yavaş yavaş hızlanmak istesem sorun yok. Ama kasisten sonra biraz basarak hızlanmak istesem ğğğğ sesi geliyor. Hızlanma yok. 1 saniye içinde vitese geçip sonra hızlanıyor. 

Normal seyirde böyle olmuyor hiç  seri sürmüyorsam vites geçişleri düşğk devirlerde olağan şekilde oluyor. Sorun sezmiyorum yani

Bunu yağ değişiminde yapmak istesem, kim yapar istanbulda. Ben yapamam. Adem usta yapar mı? Yoksa bildiğiniz bir şanzımancı var mı, oraya götürsem. @Mutlu Tekir @quiteguide

Adem ustanın kardeşi Ali usta elektrik işlerine bakıyor o bakar. Multimetre ile direnç ölçmek basit zaten.

O sorun bende de hep olmuyor. Akü resetlediğim zaman baya bir süre karşılaşmıyorum, ondan sonra arada nadiren yine yapıyor. Bende de sadece yokuşta hızlanmaya çalıştığımda oluyor.

3 dakika önce, tansu87 :

Total küçük firma mı abi, dünyanın en büyük petrol firması diye biliyorum. Dünyanın en büyük 7. Şirketi sanırım. 

Tamam liqui alayım. Sendeki kararsızlık yanında küçük bi ğğğ sesi de var mı?

Var yaşadığın aynı şey var kronik sorun. Nadiren olduğu için dert etmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, Mutlu Tekir :

Adem ustanın kardeşi Ali usta elektrik işlerine bakıyor o bakar. Multimetre ile direnç ölçmek basit zaten.

O sorun bende de hep olmuyor. Akü resetlediğim zaman baya bir süre karşılaşmıyorum, ondan sonra arada nadiren yine yapıyor. Bende de sadece yokuşta hızlanmaya çalıştığımda oluyor.

Var yaşadığın aynı şey var kronik sorun. Nadiren olduğu için dert etmiyorum.

Aynen. Yokuşta az fazla basınca oluyor bende de. Normalde olmuyor. Yağ değişiminde @quiteguide Dediği şeylere bi baktırayım. Tşkler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Komple şanzıman yağını değiştirmeyen usta, bu dediğim şeyleri hayatta yapmaz. Yapmadığı da iyi aslında. Sokmede sorun yok ama geri takarken, çok önemli bir kaç nokta var. Beyin sokulunce yerinden çıkan, birbirine çok benzeyen, yan yana, farklı boyutta yayla çalışan 2 servo var, yerlerini karıştırdın mı balatalar sizlere ömür.

En az 8-10 yılını bu şanzımana adamış ustanın işi. Öyle de olsa, şahsen ben başında durmadan hayatta güvenemem. Aynı yere oturan civatalarin, farklı tork değerinde sıkılması lazım, en basitinden.

En zahmetsiz risksiz, bahsettiğim solenoidler temizlenebilir. Yaparım diyen yer olursa, detayını öğren bana yaz. Solenoid elinde kalmasın.

Özellikle, Epc(electronic pressure control) solenoid üzerine yoğunlaş derim.

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu ülkede böyle basit bir sorun için şanzıman elletilmez. :D

Ama solenoidden kaynaklı olabilir dediğin gibi. Sıklaşmaya başladığında baktırırz artık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

Bu ülkede böyle basit bir sorun için şanzıman elletilmez. :D

Ama solenoidden kaynaklı olabilir dediğin gibi. Sıklaşmaya başladığında baktırırz artık.

Benimki sanki sık olmaya başladı. Yani 1’den 2’ye geçişte veya diğerlerinde hiçbir şey yok. Ama iş ne zaman 2’den 1’e ya da 3’den 2’ye (bunda oluyor mu emin değilim) eğer gaza hafif yüklenmişsem ve rampa da varsa ğğğ sesi geliyor mutlaka. Bazen çok kısa sürüyor bazen uzun. Gaza ne kadar yüklenirsem artık. Ona bağlı sanırım. Bu ses boru içindeki tazikli suya benziyor. Ya da kesik sudan sonra sular gelince musluğu açtığımızda bi ğğğğ sesi var ya, havayla birlikte gelen su, onun gibi sanki

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, tansu87 :

Benimki sanki sık olmaya başladı. Yani 1’den 2’ye geçişte veya diğerlerinde hiçbir şey yok. Ama iş ne zaman 2’den 1’e ya da 3’den 2’ye (bunda oluyor mu emin değilim) eğer gaza hafif yüklenmişsem ve rampa da varsa ğğğ sesi geliyor mutlaka. Bazen çok kısa sürüyor bazen uzun. Gaza ne kadar yüklenirsem artık. Ona bağlı sanırım. Bu ses boru içindeki tazikli suya benziyor. Ya da kesik sudan sonra sular gelince musluğu açtığımızda bi ğğğğ sesi var ya, havayla birlikte gelen su, onun gibi sanki 

sanzıman yagını en son ne zaman degıstın müdür

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, ozgur35 :

sanzıman yagını en son ne zaman degıstın müdür

Castrol dex 6.

76 binde değiştirmiştim filtre ile birlikte. Şu an 91k’da. 10 bin bakımda tekrar değiştirecem. Şanzımancıya değiştirtecem ve o birkaç selenoid temizliğini yaptıracam. 

Aklıma takılan bir nokta. Filtre. O zaöan acelem vardı. Ford parçacıdan almıştım ama markası falan yoktu. Acaba hızlı yağ aktarımı esnasında acaba yeterli hızı sağlayamıyor mu? Ama öyle olsa araç 5-6 bin devirlere çıkamaz. Onlarda hiç sorun yok. Aslında şanzımanda hiç sorun yok. Vuruntu da yok. Sadece bazen vites düşürdüğünde gaza yüklenmişsem ses geliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...