Jump to content

Jant Lastik Ölçü Değişikliği


Y.Genç
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

96 model Lantis saihibiyim. 1.8 - 115bg - BP kodlu motora sahip BA kasa koduna sahip

Aracımda jant ve lastik değişimi yaptım ve performans artışını hissetmemek mümkün değil.

Kısaca bilgi vermek isterim. Belki bir faydam olur.

Aracımın orjinal ölçüleri 185/65/14.

Üzerinde 205/55/16 lastik ve jant vardı. Aradaki fark %6

Bende aracımın üzerine 195/50/15 jant ve lastik taktım.

Aradaki fark %3,5

İlk fark ettiğim ara hızlanmalarım bariz şekilde düzeldi.

Aracımın performansını ve yol tutuşunu daha iyi hissetmeye başladım.

Tekerlek turu azaldığından son hızım azalmıştır ancak benim için ara hızlanmalar ve şehir içi kullanımda ekonomi önemli olduğundan gayet memnunum.

Muhtemel yakıtada olumlu katklıları olmuştur ancak henüz sakin kullanamadığımdan farkı ölçemedim :)

Aracımın son ve ilk hali :

post-9052-141695300064_thumb.jpg

post-9052-141695300082_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni jantlar daha yakışlıklı duruyor hayırlı olsun

Lastik ebatı büyüdükçe konforda azalma olmadı mı?

Mobilden gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

-hayırlı olsun güle güle kullanın

-jant lastik ebadı düşünce performansa + katkısı olmakla beraber azda olsa aracın yol tutuşu düşer

-lastik ebadından kasıt yanak kalınlığı ise konfor yükselir.yanak inceldikçe be jant ebadı büyüdükçe aynı oranda düşer

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Belirli oranlar ve genel teknik şartlar dahilinde lastik büyütmek veya küçültmek doğrudan fark edebileceğiniz bir değişiklik oluşturmuyor.

Ancak hem düşürmek hem yükseltmek belli bir orandan sonra konfor kaybı oluşturuyor.

Şöyle örnek vereyim ; 205/55/16 lastikler varken kasislerde veya çukurlarda arabam komple iner çıkardı. Süspansiyonum gerektiği gibi tepki vermezdi.

195/55/15 ölçüsüne geçtikten sonra yalnızca amortisörlerim hareket etmeye başladı.

Çünkü 205/55 lasitk yüksekliği süspansiyonumun ilk tepki veren 2-3 cm lik kısmını engelliyordu. Süspansiyona çalışma aralığı kalmıyordu.

195/55 te ise hem aracım alçaldı hemde süspansiyonumun ihtiyacı olan 2-3 cm lik ilk çalışma aralığı açılmış oldu.

Yol tutuşta ise büyük bir fark görmedim.

Bu arada 205 lastiklerin çok eski 195 lerin ise henüz 1 aylık olduklarını belirteyim.

Biraz uzun oldu, yardımcı olabilmişimdir umarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Suspansiyon calismasini etkilemis olabilir fakat yanak genisligi azaldigi icin lastik konforunu azaltmissiniz. Yani cukurlarda cok buyuk farklilik olmamasi gerekiyor hatta araciniz daha da sertlesmistir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Slm arkadaşlar aracınızı modifiye yapmak isteyen ve parça temin etmek isteyen arkadaşlar varsa yardımcı olurum.Tümüyle her araca özellikle mazda 323 hb için birkaç seçenek vardır.İstanbul.05436882067

Hocam yeter anladik parca temin ediyorsun. Forum tarihindeki her konuya ayni mesajimi kopyalayacaksin???

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

konuyu hortlatıcam  beyler ama :)
benim arabanın üzerinde 14inc jant var, ben bunu az bi buyuteyim diyorum yaz lastikleri alıcam 4 tane, heryerde farklı farklı yorumlar var karar veremedim bi turlu
185-60-15 olsun diyende var bu pek hosuma gitmedi :)
195/185 -55-15 diyen var bu daha cok hosuma gitti 
195-50-16 diyen var bunu bilemedim.

ne önerir siniz önerilerinizi alabilirmiyim ?
 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşin doğrusunu sölemek gerekirse aracın orjinal ebatlarını değiştirmek her daim sana maliyet ve performanstan kayıp aynı şekilde pahalı lastik fiyatı olarak dönecektir. Ama büyük jantta aracı güzel ve havalı gösterir bunuda anlarım. 

Sana önerim jant zaten 14 yapacaksan 16 yap lakin jant lastik hesaplama sitelerinden hesaplama yaptır orjinal lastiğin taban ebatı değişmeden yani 185 tabanda 16 janta uygun lastik varmı öğren ona göre tercihini yap ama yapacağın değişikliğin oranı hesaplama sitesinde %3 ü aşmamalıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eyvallah gürhan sağolasın, bugun bi arkadaş 45 yanak alma atlama yapıyor dedi. 50 yada 55 yanak al dedi 16 inc jantla 50 yada 55 yanak kasislerde falan büyük gelip üste vururmuyki ? en son 195/50/15 olculere karar verdim gibi ama kullananlardan ogrenmeye calısıyorum avantajlarını dezavantajlarını

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Kardeşim anlaşılan söylediklerime hiç dikkat etmemişsin orjinal tabanın kaç ise tabanı değiştirmden latik ölçüsü bulmalısın aksi halde sürtünme artacak , yakıt artacak direksiyon ağırlasacaktır. yani taban 185 ise ona uygun olarak büyük jant ve lastik seçmelisin.

      Taban aynı olduktan sonra arabanın dinamikleri pek etkilenmez lakin esnemeden dolayı var olan konfor da azalma olacaktır. Araba daha sert bir hale gelecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamam taban olayını anladım ben 185 olacak yanlıs yazmısın 185/50/15 yazacaktım. sen 16 inc al dedin ya 185/50/16 alıp taksam uste carpma yaparmı benim merak ettigim bu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Yapıp yapmayacagını hesaplamak gerek. orjinal lastik ölçülerini yazıp , kullnamak istediğin jant lastik ölçüleriyle karşılaştırmak için  jant lastik hesaplama sitelerinden birinden hesaplattır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...