Jump to content

2. Nesil Mazda3 Direksiyon Sola Çekiyor


findori
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar. Aracımda michellin pilot sport 3 lastikler var 205-55-17 boyutlarında. 3 tane tekerlek 17 bin km, 1 tanesi de 12 bin kmde. Arabayı aldıktan bir gün sonra otobanda giderken bir tekerlek patladığı daha doğrusu yarıldığı için yeni bir tekerlek almıştım o yüzden bir tanesi 5 bin km daha az yapmış durumda.

Geçen gün lastikçiye  gittim rot balans yaptırmak ve arka ile ön tekerlekleri yer değiştirtmek için. Yeni olan teker sol arkadaydı, yer değişince sol öne geldi. Usta ''bu teker daha yeni diğerlerine göre, sanmıyorum ama belki sağa doğru çekme olabilir'' dedi. Ama şu an araba sola doğru çekiyor gibi geldi bana. Hafif bir çukur ya da tümsekten göeçtikten sonra direksiyon sola doğru dönüyor eğer elimle tutmazsam. Sizce ne yapmalıyım tekrar tekerlekleri ön arka değiştirsem mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Çok hafif hissedilebilir 5000 km de çokta fark olmaz, ama genede içiniz rahat olsun , gene arkaya atın , Lastiğin markası modeli üzerindekilerle aynı değilse stepneye tak yeniyi, stepneyi arabaya, buda bir alternatif, lastik değişikse fark çok olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Çok hafif hissedilebilir 5000 km de çokta fark olmaz, ama genede içiniz rahat olsun , gene arkaya atın , Lastiğin markası modeli üzerindekilerle aynı değilse stepneye tak yeniyi, stepneyi arabaya, buda bir alternatif, lastik değişikse fark çok olabilir.

Stepnem ufak ve max. 80 km hız yapılan tekrleten  :) Açıkçası tekrar ön arka değiştirmek istemiyorum çünkü aralarında 2 mm diş derinlik farkı oluşmuş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O tekeri arka sağa aldırın ayrıca rot ayarınız bozulmuş düzelttirin. Birde rot ayarı Sağlamsa sol rot başına baktırın kauçuğu bozulmuş olabilir o da boşluk yapar ve sola çekmesine sebep olur.

Özgür Kızılkaya

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benimde başıma gelmişti yeşil 626 da...tekerlekleri aynen eski yerine,bi de rot balans olay tamam...tekerleri değişmiyorsan aynen redstone arkadaşımızın dediği gibi yapacaksınız ...

ben ce tekerlekleri aynen eski yerine ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Benim aracın 4 lastiğide yeni takıldı.. benim şikayetim 100 ün üzerinde giderken yolda hafif bi su birikintisi olsa direksiyon hemen o tarafa dönüyor, veya asfaltta ağır vasıtaların geçmesinden dolayı bir iz oluşmuşsa hemen o ize giriyor.. Çok tedirgin edici bi durum.. Ama düzgün zeminli bi yolda 140 150 ile bile gitse sağa sola çekme yapmıyor... Bunun nedeni ne olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Balans yanlış yapılmış olabilir, tekrardan bir balans ayarını kontrol etmekte fayda var. Balans ayarında sıkıntı yoksa, rot ayarlarına baktırabilirsiniz. Şahsen 20-30 bin km'de bir rot kontrolü ve ayarı yaptırıyorum. Lastik basınçlarını da kontrol edin hepsi eşit mi. İlk aklıma gelen unsurlar bunlar..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

46 dakika önce, Mazda41 :

@okanemreocal hocam su birikintisine girince esp aciyor mu benim arabada cekiyor agir vasita izlerinde ama benim lastikler 60.000 kmde

Geçen inceden kar yağmıştı ozaman devreye girdi hatta kapatmadan rampayı çıkmamıştı fakat su birikintisinda ışıkığın yandığını hatırlamıyorum....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 dakika önce, okanemreocal :

Geçen inceden kar yağmıştı ozaman devreye girdi hatta kapatmadan rampayı çıkmamıştı fakat su birikintisinda ışıkığın yandığını hatırlamıyorum....

Suru birikintisinin büyüklüğüne, aracınızın o anki hızına ve lastiğinizin yüzeyinde ki kanal yapısına göre. Aracınızın göstereceği tepkiler değişebilir.

Büyük su birikintilerine farkında olmadan bende hızlı girdiğimde. O esnada aracın direksiyonun açısına göre tepki gösterebiliyor. Bu durum çok doğal bir tepki. Bu şekilde ki görümeyeb su birikintilerinden oldum olası çok korkarım. Bir keresinde başıma gelmişti, çok fena sağ şeride atmıştı beni. O esnada Allah'tan ki sağ şeritte bir otomobil yoktu. Yoksa bir kaza kaçınılmaz olurdu. 

Ben zaten direksiyonu hep iki elle tutan bir sürücüyümdür. O günden sonra iki elle + daha sıkı kavrayarak kullanmaya başladım. Bir keresinde de içi su dolu bir çukura çok sert girmiştim/düşmüştüm. O esnada lastiğim direk yarılarak patladı ve araç jantın üstüne oturdu. O esnada iki elle sıkıca kavrayarak kullanıyordum otomobilimi. Direksiyon sert bir aksiyon gösterdi, ama iki elle kavradığım için kontrol benden çıkmamıştı. O yüzden iki eller sıkıca kavrayarak kullanmakta fayda vardır..Konumuzla ilgili değil ama yaşadığım olayı da paylaşmak istedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1-Lastiği bir kontrol etmek te fayda var göz ile.

2-Hava basınçlarını kontrol edin.

3-Lastik balans ayarlarını kontrol ettirin.

4-Rot ayarlarına bir baktırın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, İlhan :

Balans yanlış yapılmış olabilir, tekrardan bir balans ayarını kontrol etmekte fayda var. Balans ayarında sıkıntı yoksa, rot ayarlarına baktırabilirsiniz. Şahsen 20-30 bin km'de bir rot kontrolü ve ayarı yaptırıyorum. Lastik basınçlarını da kontrol edin hepsi eşit mi. İlk aklıma gelen unsurlar bunlar..

 2-3 sefer üst üste rot balans yaptırdım oralarda sıkıntı yok .... Alfa156 ile değil hafif su birikintisi , yüksek hızda derya deniz gibi bir suya girmiştim araba milim kıpırdamamıştı çizgisinden...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında bende araç hızlandıkça direksiyon sertleşiyor diye çok sıkı tutmuyorum direksiyonu ama yinede fazla etkileniyor bence...  Bunun direksiyon kutusundan kaynaklanma ihtimali var mıdır?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, okanemreocal :

Aslında bende araç hızlandıkça direksiyon sertleşiyor diye çok sıkı tutmuyorum direksiyonu ama yinede fazla etkileniyor bence...  Bunun direksiyon kutusundan kaynaklanma ihtimali var mıdır?

Direksiyon kutusundan, pompasından, hidroliğinden kaynaklıdır yada değildir diye çok net bir şey söylemem mümkün değil. Ama mantık yürütürsek, böyle bir şeyden kaynaklı olsa. Her sürüş durumunda size bir sıkıntı yaratması gerekmez mi ? Söz konusu hassas ve önemli bir nokta olunca. En sağlıklı ve net yanıtı size servis yada iyi bir usta verecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 hours ago, okanemreocal said:

Benim aracın 4 lastiğide yeni takıldı.. benim şikayetim 100 ün üzerinde giderken yolda hafif bi su birikintisi olsa direksiyon hemen o tarafa dönüyor, veya asfaltta ağır vasıtaların geçmesinden dolayı bir iz oluşmuşsa hemen o ize giriyor.. Çok tedirgin edici bi durum.. Ama düzgün zeminli bi yolda 140 150 ile bile gitse sağa sola çekme yapmıyor... Bunun nedeni ne olabilir

aracınızda büyük ihtimalle Hidrolik destekli direksiyon var ve Yeni nesil bir çok araca göre, durduğunuz yerde çevirirken daha sert..

yaşadığınız olay da bu paralelde normal. Hidrolik direksiyonlar / elektrik destekli direksiyonlara göre  daha hisli daha kontrolü sürücüye aktaran bir yapıdadır.  kimisine göre daha da güven veriyor denilebilir.  çok da fazla bir yumuşatma yapmaz. özellikle hıza duyarlılarda, hızlandıkça iyice etkisini azaltan hidrolik direksiyon,  bu tür etkilere neden olabiliyor. size düşen direksiyonu bırakmamak.   bir hidrolik direksiyonlu araç sürdükten sonra, bir başkasına hemen alışabilir ve yabancılık çekmezsiniz. 

elektrik destekli direksiyonlarda durum böyle değil. bir mercedes C den, inip mazda 6 ya bindiğinizde, bocalarsınız. aynı şekilde bi eski kasa civicler de de geçerli.  

Elektrik destekliler alt hızlarda çok yumuşak . pamuk gibi.  her zaman hissiz. bir joystick gibi.  üst hızlarda da kimisi sertleşiyor. kimisi sertleşmiyor.  arabasına göre farklar var.  

bazı elektrik desteklilerde , düşük hızlarda  direksiyonu çevirdiğinizde tekerlekler ona orantılı dönmüyor.  örneğin direksiyonu 90derece çevirdiniz,   araba sanki 1 tur çevirmişsiniz gibi tekerlek dönderiyor.  şehir içinde pratiklik olsun diye böyle düşünen firmalar var ama,  alışmak lazım. 

doğrusu yanlışı ile bu konu böyle uzar gider ama , sanıyorum sizin probleminizin sebebi bu. Aracınızda Hidrolik direksiyon olması.  (benim aracımda da aynı ve ben özellikle hidrolik istiyorum)  aynı problemler bende de var. 

hidrolik yağınız eskiyse değiştirerek daha hisli ve daha yumuşak hale getirebilirsiniz. hangi yağı koyacağınız kitapçıkta yazar. muhtemelen dexron dur ve en son rakamını koyabilirsiniz. (son olan bi önceki gereksinimleri karşılar)

eksik/yanlış varsa affedin

saygılar

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, okanemreocal :

Benim aracın 4 lastiğide yeni takıldı.. benim şikayetim 100 ün üzerinde giderken yolda hafif bi su birikintisi olsa direksiyon hemen o tarafa dönüyor, veya asfaltta ağır vasıtaların geçmesinden dolayı bir iz oluşmuşsa hemen o ize giriyor.. Çok tedirgin edici bi durum.. Ama düzgün zeminli bi yolda 140 150 ile bile gitse sağa sola çekme yapmıyor... Bunun nedeni ne olabilir

Çok enteresan bir durum. Bende böyle bir durum yok. Su birikintilerinden çok rahatlıkla tedirgin olmadan geçiyorum. Lastiklerden kaynaklı olabilir mi? Lastikler yeniyse bir rodaj dönemi vardır. Eğimli yollarda eğime göre direksiyonun dönmesi bende de oluyor ama su birikintisinde hiç sorun yaşamadım. Alt takım orjinal mi? Burçlarda vs eğilmeler olmuş olabilir mi, ya da kamber açısıyla oynanmış olabilir mi diye düşünmeden edemedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25 minutes ago, Mutlu Tekir said:

Çok enteresan bir durum. Bende böyle bir durum yok. Su birikintilerinden çok rahatlıkla tedirgin olmadan geçiyorum. Lastiklerden kaynaklı olabilir mi? Lastikler yeniyse bir rodaj dönemi vardır. Eğimli yollarda eğime göre direksiyonun dönmesi bende de oluyor ama su birikintisinde hiç sorun yaşamadım. Alt takım orjinal mi? Burçlarda vs eğilmeler olmuş olabilir mi, ya da kamber açısıyla oynanmış olabilir mi diye düşünmeden edemedim.

o 1. nesil.    -   sizinki 2. nesil         elma-armut

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

40 dakika önce, Mutlu Tekir :

Çok enteresan bir durum. Bende böyle bir durum yok. Su birikintilerinden çok rahatlıkla tedirgin olmadan geçiyorum. Lastiklerden kaynaklı olabilir mi? Lastikler yeniyse bir rodaj dönemi vardır. Eğimli yollarda eğime göre direksiyonun dönmesi bende de oluyor ama su birikintisinde hiç sorun yaşamadım. Alt takım orjinal mi? Burçlarda vs eğilmeler olmuş olabilir mi, ya da kamber açısıyla oynanmış olabilir mi diye düşünmeden edemedim.

Üstad kamber açısı dediğin konuyu biraz izah edebilirmisin...    Birde birinci nesille ikincisinin direksiyon sistemi arasında fark var mı? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arabanızda bi sorun yok. benimki de öyle.    eski mazda 626'm da öyleydi.   yoldaki taşı hissedersiniz.  olumlu ve olumsuz yanları tartışılır..

bu hissi illede azaltmak istiyorsanız çözümler > hidrolik yağ bakımı , biraz düşük lastik basıncı ayarlamak,  veya 225/45/17 lastik,      

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

51 dakika önce, okanemreocal :

 

Üstad kamber açısı dediğin konuyu biraz izah edebilirmisin...    Birde birinci nesille ikincisinin direksiyon sistemi arasında fark var mı? 

modifikasyon yapılmış olabilir mi acaba demek istedim, o nedenle. Direksiyon hidrolik yağımı değişmiştim, lastiklerim 195-65-15 söylenen sıkıntıları hissetmedim hiç, enteresan. zealot hocam da yağ değiştirin demiş, bi deneyin isterseniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...