Jump to content

Mazda 626 Dyno Test ve Tork Artışı


Dexter
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

    Sn zoptrik çok haklı hali hazırdaki motoru dönüştürmek yerine uyum sağlayacam hazıe bir motoru araca monte etmek daha uyugun olacaktır, işte benim daha önce yapmama  arkadaşlar bu tip sıkıntılar çıkabileceğini söyleyerek izin  vermemişlerdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 70
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • zoptrik

    15

  • NoooFearrrr

    8

  • oguzhan89

    26

  • Dexter

    15

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Bence biraz daha araştırma yapman lazım. Ateşlemeyi kuvvetlendirmek sadece bobinle halledilecek bir şey FAKAT enjektörlerle bir aracın çalışması için krank sensörü, oksijen sensörü, kelebek pozisyon sensörü ve sıcaklık sensörü şart. bunun yanında sarsıntı sensörü (2 tane biri araç biri şase üzerine) map sensörü, ve egzantrik sensörü ECU ile kontrol edilen araçlarda bulunmakta. Bütün bunların ne yaptığı koca bir mühendislik dalı. Yani oturup çalışmak lazım. Bütün bunları aslında bu forumlar goodless commie nickli üyemiz de bilir forumda araştırırsan o da ms ile değişik projeler yapmıştı supercharger falan. Eğer bu kadar zor olmasaydı ben zaten şimdiye yapmıştım. O yüzden sportage motorunu önermiştim zaten. Eğer hali hazırda çalışan bir sıralı sistem varsa onu araca giydirmek-uydurmak çok daha basit olacaktır. Ama sıfırdan yapmak? Saç baş yoldurur adama ve yukarıdaki liste kadar basit değil. goodless commie de ladakulubundeki BaNdit de bu alanda artık uzman olmuş elleri mekaniğe olduğu kadar elektroniğe de yatkın bence bu ülkedeki nadir insanlardan. Sence o kadar basit olacak mı bu saydıkların? Ben hekimim yani maddi yönden çok da sıkıntım yok okurken 5 sene de okulun yanında araba tamirciliği yaptım bilgi ve tecrübede de çok eksiğim olduğunu düşünmüyorum alet edevatım da var aracımda bir sıkıntı çıktığında halen kendim tamir ediyorum aracıma da yeteri kadar aşığım :D ama bilip araştırınca olacak şey var olmayacak şey. Bu dediğin de bence sadece güç artışı için yapılacak işler değil.

Biraz uzatacağım kusurum varsa affola;

Ben dediklerinin aynısını daha önce araştırdım zaten bu universal beyin ms falan oradan biliyorum ama ben araca turbo takabilmek için araştırmıştım. Atmosferik karbüratörlü bir araca turbo takmak teknik açıdan verimli ve sağlıklı değil. Enjeksiyon bununla ilgili bütün problemleri çözüyor. Eğer ms ile kendi aracıma turbo takabilseydim 200 civarı bir beygiri 0.5-0.7 bar da almayı planlıyordum ki bir önceki sayfada senin verdiğin bilgiler bunu teyit edecek doğrultuda. Eğer böyle bir plan yoksa güç için sadece enjeksiyona geçiş yeterli olmayacaktır.

Bütün bu yazıdan şevkini kırmaya çalıştığım manasını çıkarma sadece işe başlarken iyice araştır. Hangi sensör ne işe yarar bu ECU denen meret bütün bu kablo yumağından gelen bilgileri ne yapıyor da gücü arttırıyor? Eğer istersen bütün bunları da açıklarım ama benim sentezim olduğu için çok da işine yaramaz. Senin araştırıp görmen lazım.

iyi forumlar...

    Sn zoptrik çok haklı hali hazırdaki motoru dönüştürmek yerine uyum sağlayacam hazıe bir motoru araca monte etmek daha uyugun olacaktır, işte benim daha önce yapmama  arkadaşlar bu tip sıkıntılar çıkabileceğini söyleyerek izin  vermemişlerdir.

Hocam çok teşekkür ederim yılmak yok:D yapanlar olduğu sürece uğraşmaya devam inşallah bende yaparimda verim ve performansi arttirabilirim karbüratörle olmuyor yapmamız lazim 0.3 bar da turbo tadindan yenmez;D:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın @NooFear

Ben hatırlıyorum sizin olayı. Eğer motor ve sensörler sıkıntısızsa neden olmasın. Eğer aracımın enjektörlü hurdasını bulsam herhalde bir an bile beklemem olduğu gibi atarım enjeksiyon sistemini üzerine. Ben sizin yerinizde olsam o kadarcık riski alırdım sonra da ms ve turbo :)

Oğuzhan dediğim gibi dereceli egzantrik olayında bizzat varım eğer makul bir fiyata yaptırdığın an ben de atarım araca. Bu enjektör olayını da biraz daha araştır takıldığın yerde her türlü yardım ederim. Bu arada aracı manuel yapmaktan falan bahsetmişsin eğer halen böyle bir planın varsa görüşelim ben de bir ara otomatik şanzuman arıyordum ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın @NooFear

Ben hatırlıyorum sizin olayı. Eğer motor ve sensörler sıkıntısızsa neden olmasın. Eğer aracımın enjektörlü hurdasını bulsam herhalde bir an bile beklemem olduğu gibi atarım enjeksiyon sistemini üzerine. Ben sizin yerinizde olsam o kadarcık riski alırdım sonra da ms ve turbo :)

Oğuzhan dediğim gibi dereceli egzantrik olayında bizzat varım eğer makul bir fiyata yaptırdığın an ben de atarım araca. Bu enjektör olayını da biraz daha araştır takıldığın yerde her türlü yardım ederim. Bu arada aracı manuel yapmaktan falan bahsetmişsin eğer halen böyle bir planın varsa görüşelim ben de bir ara otomatik şanzuman arıyordum ;)

Egzantrik olayında sağlam ve uygun fiyatlı yer bulursam hemen haber ucururum abi :) enjeksiyon isinde pes etmek yok tşk ederim takıldığım yerde hemen destek isterim şanzıman işi şimdilik beklemede turbo işine baslarsam o zaman değiştirmeyi düşünüyorum :Dotomatigin keyfi bambaşka tavsiye ederim 8)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik benim gibi yaşlıların işi sen genç adamsın manuelden tak 2ye istersen ;)

Şaka bi yana aralık gibi otomatik bir araç düşünüyorum satarsam tek sebebi bu eğer şanzuman bulabilirsem bu araba benimle ölür herhalde :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik benim gibi yaşlıların işi sen genç adamsın manuelden tak 2ye istersen ;)

Şaka bi yana aralık gibi otomatik bir araç düşünüyorum satarsam tek sebebi bu eğer şanzuman bulabilirsem bu araba benimle ölür herhalde :)

Estağfurullah :) manuelden otomatige geçiş bayagi zor olucak bulabilecek misiniz ustasini ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Usta? daha önce yazmıştım sanırım:

Ben hekimim yani maddi yönden çok da sıkıntım yok okurken 5 sene de okulun yanında araba tamirciliği yaptım bilgi ve tecrübede de çok eksiğim olduğunu düşünmüyorum alet edevatım da var aracımda bir sıkıntı çıktığında halen kendim tamir ediyorum

Eğer elimde uygun bir mekan olsa 1 günümü alır almaz. Tek sıkıntı sistemin tam olarak çalışan bir araçtan sökülmesi ve 1e1 uygulanması. Sanırım ikimizin de aracı gayet sağlıklı :)

Daha önce de yaptım bunu bir sıkıntı olmadı 2 sene kullandık aracı BMW 318i :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Usta? daha önce yazmıştım sanırım:Eğer elimde uygun bir mekan olsa 1 günümü alır almaz. Tek sıkıntı sistemin tam olarak çalışan bir araçtan sökülmesi ve 1e1 uygulanması. Sanırım ikimizin de aracı gayet sağlıklı :)

Daha önce de yaptım bunu bir sıkıntı olmadı 2 sene kullandık aracı BMW 318i :)

Unutmadim abi hekim olduğunuzu tecrubenizi sadece sanayi insanı yoruyor üzüyor bu konuda tecrübe de varsa harika inşallah tez vakit bulursunuz ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Merhaba herkese

uzun zamandır aracım acaba fabrika verisi gibi 90Hp mi merak ediyordum bugün boşlukta gittim dyno test yaptırdım sonrasında da vanalı bir egzoz takıp tekrar yaptırdım. bir kaç bakım yaptırıp tekrar dyno test yaptırmayı düşünüyorum. ama test verilerinde göre %62 tork %3Hp artışı olmuş egzoz değişimi sonrası. Ve bu yaşta bir araç için 20 Hp düşük oluşu fabrika verisinden iymidir kötümüdür.

ben mi yanlış algılıyorum yoksa tork çok mu fazla çıkmış ?

(nem oranı %73 hava sıcaklığı 15 derece)

70Hp 179nm tork

bu ilk yapılan

QO80aF.jpg

buda ikinci egzoz takıldıktan sonrası

lDlR0F.jpg

araç sadece benzinli 18 inç jant 225/40/18 lastikleri var 24 yaşında =) 160 binde egzozdan önce de 0-100 11 saniye 2.vites 5500 devirde en iyi zamanlamasıydı yeni halini yağmurdan ötürü tam deneyemedim ama sanki bi farklı gidiyor =)

bujiler filtreler gibi bakımlar yapıp tekrar legal hp artışı sağlayabilir miyim denemeyi düşünüyorum

fikir vermesi bakımından paylaşıyorum sanırım isminiz Yunus'tu daha yeni buldum raporu :)

Gp149r.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...
 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...