Jump to content

Mazda 323 Kısa Şanzıman


Tansu G
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Evveli yaz benim performans konusunu abartmam sebebiyle şanzımanda vites geçme zorlukları görülmeye başlamıştı.Bu babamın da umursamazlığı ile birleşince üstelik benim de bu arızadan dolayı hiçbir yavaşlama göstermemem de birbirine eklenince şanzımanın içerisinde olan diferansiyele ait tüm dişliler tamamen kırılıp birbirilerini doğradılar.Öyleki şanzıman delinip dışarı küçük bir parça dahi çıktı.Bu akıllara mazad dayanıklılığı ile ilgili soru işaretleri getrimesin çünkü yaptığım eziyete en fazla mazda dayanabilirdi ve öyle de oldu.

  Tabii böyle olunca ister istemez hareket edemeyen bu arabayı yaptırmak gerekiyordu.Ustamız baktıktan sonra çıkan maliyet aşağı yukarı 1 milyarı geçiyordu.Durum böyle olunca iş uzun yol şöförü olan babama düştü.Bir hafta sonra 300 euroya 97 model bir 323 den sökülmüş neredeyse 0 bir şanzıman odanın ortasındaydı.Şanzımanı taktıktan sonra anladıkki tek güzelliği yeni ve parlak olması değil birde kısa oranlı olmasıymış :)

Her vites olması gerekenden daha kısa ve doğal olarak da araba daha atak oldu.Yani araba yanlışlıkla modifiye oldu.Hemde arasak yıllarca bulamayacağımız bir parça ile..Bu sebeple hala can yakabilmekteyim.Yakıt tüketimindeki farklılık ölçülebilecek kadar bile değil ama muhakkak ki var.Benim tahminime göre bu şanzıman ya 1.8 323 ün yada daha büyük jant kullanılması için son dişlisi kısa tutulmuş bir 1.6 323 serisinin.

Bu da bir 323 hikayesi.Hem modifiye başlığında 323 de yalnız kalmamış olur..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

323 ler ölmez mazda şanzımanı bölünmez :) naptın abi sen bende istemeden bi rx7 şanzımanı falan düşürmeye çalışiim bi bakmışım 0-100 istemeden 4-5 sn olmuş :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...
  • 2 yıl sonra ...

arkadaşlar 1999 model otomatik 1500 familam var ama fites 2 den 3 geçmiyor beyinden dediler düzelmedi elektrik dediler adam gibi tamirci ve elektrikçi yok bu kıbrısta şaştım ne yapayım die

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Bu şanzuman işi hepimizin canını sıkıyor. Hastalık olunca 323 HB yenisini mi alsam diye tereddüt bile etmeden düşünceyi silip atıyorum beynimden. Hayret ediyorum şahincilere falan. Adam tüpte 160 görüyo ama arabası 40 krş yakıyo. Ben 100 ü zor görüyom araba öküz gibi böğürüyo 35 krş yakıyo. Şanzumandan diyen var motor ölü diyen var araba yağ kaçırmaya başladı hava alıyo diyen var. Galiba bu gidişle hem şanzumanı değiştirteceğim hem de motoru yardırıp içine bi el attırtacağım  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeş senin arabanda bir sorun var ben 3 ileri oto vites arabamla 5100 devir 150 km hız yaptım helede hızlanıyodu basmaya kıyamadım doğrusu, tabii düz yolda, eğerki aracın manuelse zaten kesin bir sorun var bu siteden bi arkadaşın 1.8 323 f vardı manuel vites 240 km hız görmüştü 1.6 lardan 200 - 220 gördüğünü yazan birçok kullanıcı vardı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorun var kardeşim. Sorun mazdadan anlayan usta yok. Aracım vize için bakıma girdi. Ben 140 görüyodum aracım 25 krş yakıyodu o zamanlar. Bundan 4 ay önce falan. Çok güzel diyoduk. Şimdi gitmiyo. Sebebi tüpü nem almış çürümüş. Değiştirilmesi gerekiyo dediler değiştirdik. Hortumlar izolesiz vizeden geçirmiyorlar dediler iyi dedik yaptılar. Abi arabanın tüp aksamı böylece bi oynandı araç bu hale geldi. Ya arabam gözümün önünde eriyo ve ben bişey yapamıyorum. Başka bi ustaya gaz ayarı yaptırmaya gittim oğlan abi araba çiğ yakıyo kim naptı bu arabaya yazık etmiş dedi. İçim yandı. Yaptı ayarı lakin Oksijen kaçırıyo sübaplarıda mı oynattınız dedi. Bilmiyorum araba 1 hafta orda yattı dedim. Abi dedi aracın motorunu öldürmüşler çok bakım ister dedi öyle kaldı. Sübap ayarı yaptırcam. Sonra yine neticeyi buraya yazarım. Konyada araçtan olsa olsa 10 tane vardır. Ki buna müteakip sedan kasalardan anlayan ustalar bizim aracı görünce dili tutuluyo. Adam daha önce hiç tamir etmedim hb diyo. Gözü mü dalıyo napıyo bi türlü beceremiyolar  :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sedanla bizim araçların motoru aynı, B6 motor ,pekte değişmez motorlar ama demek anlamıyolar sübaplarına daha önce ellenmemişse veya orjinal ayarsa elletme kardeş ama bu ihtimal var triger değişirken sentesinde veya ayarlarında bir değişiklik olmuşsa bilemem. bence sen servise götür aracını bezinde güzel bir ayarlarını yapsınlar sente, triger, avast tüm motor aksamını gözden geçirisinler gerekirse sübap ayarı, sonra eğer genede sorun varsa demek lpg den değil. ama lpg kaynaklı bir sorun yüzünden motora boşuna el sürdürme. unutma benzinde kullandığında lpg mikserini aradan çıkar ölece bir yere sabitle direk hava filtresini karbüratöre oturt aksi halde çok yüksek benzin sarfiyatı olacaktır malum mikser hava girişi dardır hava yeterli gelmediğinden fazla yakıcaktır. ölece serviste tüm ayarlarını yaptır araç düzene girdikten sonra lpg konusuna eğilirsin. unutmadan kesinlikle tevzi makarasının , distiribüör tırnaklarının vede buji kablolarının uçlarının çapaksız vede oksitlenmemiş olması gerekir yani ateşleme sisteminin temizliğine dikkat et, kaçak falan varsa engelle, temizleyip ince zımpara çek vede kontak spreyli sık. 323 lerin distiribütör tırnakları çapak tutar. dediğim gibi gerekenleri yap benzinde problem olmadığından emin olalım lpg konusunda gene yardımlaşırız. kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok teşekkür ederim uyarıların için. Dün akşam sanayiye gittim usta karbüratör kelebeği oynuyo burçlar eskimiş aşınmış dedi. Hafta içi bi gün götürecem. Karbüratörü sökecekler. Burç yaptırcaz tornada akşama kadar sürer dedi. Sabah bırakcam akşam alcam. 140 tl civarı dedi fiyatı. Acaba bu fiyatı verip burç mu yaptırsam yoksa çıkma bir arabanın karbüratörü olur mu? Hangi araçların ki uyuyo bilen bir arkadaşımız varsa burdan da bilgi alabilirim. Karbüratör fiyatları da 100 ile 150 arası oynuyo. Sizce ne yapayım. Bi akıl verin bana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...