Jump to content

2. Nesil Mazda3'üme Lpg Taktırıyorum Bakalım Neler Tecrübe Edeceğiz


huseyincagatay
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba;

13.11.2014 tarihi itibari ile 2011 model mazda 3 turing otomatik aracıma lpg taktırıyorum.

Marka model olarak prince VSI2  valvecare sistemini seçtim.
Bayi ve usta olarakda bostancı sanayide çetinsay oto lpg ye götürdüm.

Aracımın ilk sahibiyim, 51.000 km de ve servis bakımlıdır.

Kullanma tarzım yumuşaktır.
Araçda 5 kişi varken uzun yolda 120 sabit hızda (aracımın paketinde cruse yok ama ben merser serviste 400 tl ye sonradan taktırdım) 7.7 lt benzin yakmakta. Lastiklerim 15"  ve aracımı satın alırken üstünde olan bristonladır.

Lpg montaj ücreti 3500 tl tüm set 270 tl de russat masrafları denildi 9 taksit yaptırdım. ayrıca valve care sıvısınada 95 tl dediler her 10.000 kmde bir.

----

Şu an aracım lpg cide montaj oluyor sabah 08:30 da bıraktım akşam 6 gibi gel al dediler.

Doldurma yerini benzin kapağının  yanına istemedim. Doldurmak için aparat gerekiyor oda çok sağlıklı olmuyor. ben tamponun altında gizli bir yere yapın dedim.

Gaz göstergesinide DSC butonunun oraya bir yere koyun dedim.

Şimdilik durum bu gelişmelerden  haberdar edeceğim sizleri

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Senede 20.000 km yol yapıyorum.

Aracın trafiğe çıkış tarihinden bugune kadar yapılan km yi bölersek senede 17.000 ediyor. Ama son zamanlarda yaptığım yol çok arttı ve de dahada artacak.

Arabamı da genel olarak seviyorum. Mazdam ayarında dizel araçlar çok pahalı. Ucuz olalar da genelde düzvites.

Normalde 2000 tl ye bu işi bitiren markalar var ama ben biraz pipirikliyim galiba.  Bu sebepten en iyi denilen marka hangisi ise takın dedim. Bu marka iyimi kötümü onun tartışması değil amacım.

Ben arabadan falan o kadar fazla anlamam. İşçiliğin önemli olduğunu söylüyorlar. Ustaya manifoltu sök doğru düzgün uzaklıkları ayarla çapak falan kaçırma dedim.

Anladığımdan değil internette okuduklarımdan dedim bunu :)

Ne kadar doğruluk payı var bilmiyorum ama  bu taktığım parçaların ömrü baya uzun olduğundan başka bir aracım olursa ona taşıyabiliriz dediler. Hortumlar falan hariç tir tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG konusu gerçekten oldukça çetrefilli. Likit sistemler, valf korumalılar, bunların hiçbirine gerek olmadığını söyleyenler v.s.

Tabii zaman geçtikçe bilgi birikimi ve ustalık artıyor ama bunlara denk geliyor muyuz o önemli.

Seni mutlu edecek de çok şey söyleyebilirim, karamsarlığa düşürecekte. En iyisi aracını aldıktan sonraki tecrübelerin üzerinden konuşmak sanırım ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnşallah olmaz , zevkle, az kuruş yaka yaka binersin ;)

Teşekkürler. Şu an istanbul Grand cevahirin oradayım. Karşımdaki benzincide lpg 2,09 Bu fiyat aklımı başımdan alıyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet dün akşam 18:00 sularında aracımı teslim aldım.

100 tl indirim ile 3400 tl 9 taksit verdim.

42 lt lik ama ancak % 80 kadar dolabilen simit bir tüp bagajda istepnenin yerini aldı.

Bagaj döşemesi tüpün istepne yuvasınndan daha büyük olmasından sebep yukarıda kaldı döşemecide güzel bir sünger tasarımı yaptıracağım.

aracı lpgciden sonra 20 km ancak kullanabildim. Araca rolentide beklerken kendi sesine ek olarak enjektörlerin çalışma seside eklendi.

Sabah ilk çalıştırdığımda 39 saniyede gaza geçti. Yerinden kıpırdatmadan rolantide çalıştırdım.

Gaza geçtiğinde motor soğuk işareti olan mavi işaret yanmaya devam ediyordu.

Sabah işe gelirken trafik çok dur kalk yaptı performans testi yapamadım ama öle hissedilecek bir fark yok gibi.

dün akşam 2,12 tl ye evimin yakınındaki po gazdan lpgyi fulledim. Gaz ibrem 5 ledli şirketin önüne gelince bir ledli söndü. Simit tüperde bu ölçümün tam doğru çalışmadığını biliyorum önceki arabamda da lpg vardı en son kırmızı ışığı tüm yeşillerden daha çok yol yaptırıyordu. Bakalım bunu da iyicene test edeceğim.

Montaj olarak motorda böle göze batan çirkin duran hiç bişi yok kablo göremedim. Yağlama sistemin bağlantıları mavi renk çok güzel durmuş (Mavi hastasıyımdır :) ).

Gaz göstergesi istediğim gibi dsc butonunun oraya koyulmuş.  Montaj için oradaki parçayı sökerken biraz çizik oluşmuş.

Şimdi test edeceğim konuları listeleyeceğim ama bu 1000 km öncesi test olacak 1000 km sonra basınç ayarına çağırdılar.

1- araç benzin yakıyor mu? yakmayacağını söylediler...

2- 1 depo gazla ne kadar yol gideceğim

3- gaz gösterge ışıkları hangi kademede ne kadar yol götürüyor.

4- Kartepe'ye 5 kişi yüklüyken nasıl tırmanacak benzinle LPG nin performansını kıyaslayacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç sadece çalışma sırasında benzin kullanacak ve çok fazla ( hiç değil ) ihtiyaç duymayacak olmasına rağmen benzin pompasını korumam adına en az çeyrek depo bulundurmanda fayda var. Bu aynı zamanda LPG nin ani bitişi durumunda emniyet sübabı görevi de yapacaktır ;)

Bir fırsat bulursan araıcn altına gir ve gaz borularının nereden geçtiğine bak. boruların aracın en altından geçmemiş olmasına dikkat et. Zira alta direk açık ise taş v.s. ile deforme olabilir. Tehlikeli..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç sadece çalışma sırasında benzin kullanacak ve çok fazla ( hiç değil ) ihtiyaç duymayacak olmasına rağmen benzin pompasını korumam adına en az çeyrek depo bulundurmanda fayda var. Bu aynı zamanda LPG nin ani bitişi durumunda emniyet sübabı görevi de yapacaktır ;)

Bir fırsat bulursan araıcn altına gir ve gaz borularının nereden geçtiğine bak. boruların aracın en altından geçmemiş olmasına dikkat et. Zira alta direk açık ise taş v.s. ile deforme olabilir. Tehlikeli..

Araçta benzin bırakmak aklıma geldi çeyrek depo benzinim var şu an.

Yalnız boruların geçtiği yer olayı hiç aklıma gelmedi çok doğru söylüyorsunuz ona yarın gündüz gözü ile bakayım.

Bu arada sabah işe gelirken gaz ışığının biri sönüktü  ölen yemeğe giderken çalıştırdım gazı ta dolu gösteriyor 6 km yol gittim geldim hala tam dolu.

şu ışıkları simit tüpte düzgün çalışır yapamadılar.

Araçta titreme sirkeleme stop etme çekiş sorunu  gibi sorunlar yok benizinli gibi gidiyor şu an.

hafta sonu 500 km yol yapacağım detaylarını yazarım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O göstergelerin nasıl davrandığını zamanla öğreneceksin. Ben her fullediğimde TRIP'i sıfırlardım, 1 depo ile gideceğim yol az çok belli olduığu için bilirdim ne kadar kaldığını ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O göstergelerin nasıl davrandığını zamanla öğreneceksin. Ben her fullediğimde TRIP'i sıfırlardım, 1 depo ile gideceğim yol az çok belli olduığu için bilirdim ne kadar kaldığını ;)

aynısını yaptım bende akşam fulledim depoyu trip de sıfırladım şu an 17 km oldu ve full durumda gösteriyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun hocam, bende aracımı 1 Temmuzda aldım ertesi gün lpg taktırdım. BRC my 11 kit, fiyatı uygun olduğu için ve servis ağı yaygın diye BRC den taktırdım. Sizin kit daha kaliteli.

Lpg ile 83 tl ye 400 km yol yaptım bu hafta Ankara şehir içinde :)  (lpg litre fiyatı 2.09) Benim güzergahım pek şehir içi sayılmaz. 10.000 km yol yaptım şuana kadar bir sıkıntı yaşamadım, arabanın çekişi de gayet iyi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun hocam, bende aracımı 1 Temmuzda aldım ertesi gün lpg taktırdım. BRC my 11 kit, fiyatı uygun olduğu için ve servis ağı yaygın diye BRC den taktırdım. Sizin kit daha kaliteli.

Lpg ile 83 tl ye 400 km yol yaptım bu hafta Ankara şehir içinde :)  (lpg litre fiyatı 2.09) Benim güzergahım pek şehir içi sayılmaz. 10.000 km yol yaptım şuana kadar bir sıkıntı yaşamadım, arabanın çekişi de gayet iyi

Hayırlı olsun sizinkide. Tüpü simit mi taktırdınız?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayirli olsun hocam bende zavoli marka kit var, yaklasik 40000 km oldu hic bir sorun yok tek sikintim bagaj,simit tank yuksek geldiği için bagaj hacimi çok daraliyor keske ince simit olsa da degistirsek..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bagajın küçülmesi olayı benide üzüyor.

Lpgnin borcu bitince kaportacıda yuvayı büyütmeyi düşünüyorum...

Gelelim lpg nin bu günki durumuna. Dün akşam 2.12tl den petrol ofisinden depoyu fulledim. Zaten doluydu 7.7 lt aldı toplamda depomda 33.6 lt gazım oldu.

sabah maltepeden yola çıktım körfezi dolaşarak bursaya girdim bursa içinde 10 km yol yaptım aracımı çektim otoparka.

biraz cami ve kebapcı ziyaretinden sonra karamürsele geldim.  Arabada 3 kişi idik.

toplamda 316.5 km yaptım lpg göstergemde kırmızı ışık yandı sanırım en fazla 20 km daha gider.

Araçta titreme, stop etme gibi anormal bir durum yok. Basınç biraz düşük 1000 km ayarı olunca aracın çekişi daha güzel olacaktır ama öncedende dediğim gibi performansta olumsuz birşey hissetmiyorum. yalnız hızlı araba kullanmayan biri olduğumu hatırlatıyım yani beklentimde çok fazla değil...

Arac hic benzin tüketmedi şaka gibi ama 32 -34 sn yede motorun mavi motor soğuk ışığı yanarken lpg ye geçiyor. bu durum çok hoşuma gitti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...