Jump to content

Mazda 6 Hakkında Detaylı Bilgiler


Guest axela
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda DNA’sını tümüyle yeni bir yaklaşımla bünyesinde barındıran, işlevsel ve duygusal cazibeyi sınıfının yerleşik parametrelerinin çok ötesine taşıyan bir otomobil yaratmak istedik . Bu, global bir otomobilin gelecek neslini temsil etmeliydi .D segmentindeki araçlarda yeni bir standart yarattık: Mazda6.

Dış Görünüş

Mazda6’nın dış tasarımının çıkış noktası hareketin içindeki heyecandır. Stili, üç gövde tipinde de dinamik denge, ritim ve sürat duygusu vermekte. Kısaca Mazda6 adı verilen, sedan, Mazda6 Sport adı verilen, beş kapılı hatchback ve daha sonraki aylarda Türk pazarına sunulacak Mazda6 Sport Wagon adı verilen, station wagon. Önden bakıldığında, aracın tüm hatları devinimin belirgin bir ifadesi olacak şekilde ön kaputun ortasında birleşir ve dış çizgileri vurgulanmış ön ızgara dört ampullü ön farlarla birleşerek yırtıcı bir yüz ifadesi oluşturur. Yandan görünüşte, arabanın çevik ve yolu kucaklayan bir performansa sahip olduğuna dair ipuçları veren farklı bir yan kemer çizgisi mevcuttur. Arkada ise, ışıldayan krom kaplı yuvalardaki dört ampul kombinasyonlu lambalar Mazda6 uzaklaştıkça canlı bir izlenim bırakmaktadır. Kabin içi görüş rahatlığı hayati önem taşıdığından, optimum parlaklık ve ışık dağılımı için yüksek yoğunluk çıkışlı farlar kullanılmaktadır. Değerleri özellikle viraj alırken anlaşılmaktadır.

İç Mekan

İç mekanda, Mazda6 spor bir stil ve kolay kullanım kombinasyonu ile birlikte gerçek bir sürüş zevki için tasarlanmıştır. Ortalamanın üstünde olan gövde genişliği sayesinde, kabin sınıfının en genişleri arasında yer alır. Omuz boşluğu 1452 milimetre olup sınıfının en genişlerindendir. Ayrıca 61 milimetrelik diz boşluğu ile, bacak boşluğu arkadaki yolculara rahatça hareket etme özgürlüğü tanır. Bu değer daha üst segmentteki diğer araçların yolcularına sunduklarından daha fazladır. Mazda6 sınıfının en geniş gövdelerinden birine sahip olduğu halde, kapı aynaları arasındaki mesafe ortalama bir değerde olduğundan sürücünün fazladan genişliğe dikkat harcaması gerekmemektedir. Ayrıca gövdenin köşeleri de yuvarlatıldığından dar alanlarda manevra kabiliyeti azalmamaktadır. Kabinin ayırt edici özellikleri arasında kaliteli bir işçilik de yer almaktadır. Bu işçilik kumandaların dokunuşlarında ve kolay kullanımlarında olduğu kadar ve kabinin kısmen orta konsoldaki titreşimi kesen modüler bir montaj yöntemiyle mümkün hale getirilmiş olan alışılmadık sessizliğinde yansıtılmaktadır.

Mazda 6 da orta konsolun üzerine yatay olarak yerleştirilmiş tek bir dijital gösterge ekranı radyo, klima ve otomatik sürüş bilgilerini açık ve anlaşılır mesajlarla iletmektedir. En dikkate değer örnekler olarak, eşya saklama bölmeleri içindeki kumaş kaplamalar, bu bölmelerin görünümünü güzelleştiren ve içindekileri sarsıntıya karşı koruyan kapak tasarımları; ön ve arka harita lambalarında kullanılan berrak lensler ve yansıtıcı yüzeyler ve ön yolcu makyaj aynasının koruyucu kapağıdır. Mazda 6 da titanyum renkli orta göbek üzerine odaklanmış orta konsol işlevselliği dikkat çekici bir görünüşle birleştirmektedir.

Radyo ve klima kumandaları iç donanımın montajı sırasında orta konsola yerleştirilmiş, böylece kullanıcıların titiz ve kullanımı sorunsuz bir ön konsolun keyfini çıkarması sağlanmıştır. Radyo ve klima kumanda üniteleri arasında boşluk bırakılmayarak, istenmeyen olası seslerin önüne geçilmiştir. Gösterge düzeni multi fonksiyonel düğmelerin tek bir bakışla görülebilmesini sağlamakta ve nispeten büyük kumandalar kolay kullanımlı çevirmeli tip düğmelerle, yüksek ısıtma ve soğutma performansını bir arada sunmaktadır.

LIFE BREATH marka hava filtresi aldehitleri, diğer zararlı maddeleri ve kabin içindeki istenmeyen kokuları yoketmesi amaciyla kullanilmistir. Ses sisteminde dünyaca ünlü Bose marka müzik sistemi standardize edilerek, sessiz kabini mümkün olabilecek en iyi dinleme ortamına çevirmektedir.Bose muzik sistemi onden beslemelı 6lı CD.calar / radyo ve 4 u hoparlör, 2 tweeter, 1 woofer den oluşan toplam 7 hoparlör içermektedir. Modüler tasarımı sayesinde araç sahibi radyo da dahil olmak üzere modüllerden istediğini seçebilir. Direksiyon üzerine yerleştirilmiş audio ve hız sabitleyici Cruise Control düğmeleri kullanım kolaylığı sağlar. Orta konsol üzerinde üstten kapaklı bir fonksiyonel göz yerleştirilmiş olup,yolcu tarafına konumlandırılmış 9 litrelik torpido gözü oldukça geniştir. Ön koltuklar arasında ayrı olarak kullanılabilen üst ve alt bölmelere sahip bir kol dayanağı bulunmaktadır. Ayrıca ön kapıların her birinin iç tarafında yarım litrelik şişe taşıyabilecek kadar geniş bir çok içecek koyma yeri bulunmaktadır . Krom kaplı kapı kolları ve dış cephe aynaları gibi donanımlardaki titiz işçilik, ayrıntıya gösterilen olağanüstü özenin bir yansımasıdır.

Kapıları açıp kapamak için gereken eforu en alt düzeye indirmek için, gönüllü çalışanlar üzerine takılan sensörlerle gerekli en küçük kas hareketi dahi test edilmiştir. Bu testlerin sonucunda, kapı kolları kol kaslarına minimum yük yükleyecek konumda yerleştirilmiştir. Kapı kollarının tasarımı, parmak basınçlarını ölçmek ve en uygun düzeye getirmek için sensörler kullanıldığının bir başka göstergesidir. Entegre aydınlatma gece sürüşlerinde spor bir hava katmaktadır.

Mazda6 geniş bir koltuk düzeni yelpazesi sunmaktadır. Aynı zamanda Sport ve Wagon , kullanıcının hemen arka kapının içinde bulunan kolu tek bir defa çekmesiyle öne doğru katlanabilecek yeni tip bir Karakuri arka koltuğa sahip ilk otomobildir .Kolun çekildiği anda anda arka koltuk minderi aşağı hareket eder ve koltuk baş dayanaklarını çıkarmaya gerek olmaksızın rahat bir bagaj boşluğu oluşturur. Sürüş zevki için, koltuklar kavrayışı maksimuma çıkaracak ve rahatsız edici frekanslardaki titreşimleri en aza indirecek bir tasarıma sahiptir. Aynı zamanda minderleri de uzun yolculuklarda yorgunluğu azaltacak şekilde tasarlanmıştır. Sürücü için koltuk yükseklik ayarı ve teleskopik yüksekliği ayarlanabilir hıza duyarlı direksiyon simidi, fiziksel yapı nasıl olursa olsun optimum sürüş pozisyonunu bulmayı kolaylaştırmaktadır. Yeni geliştirilmiş koltuk yapısı omuz, bel ve kalça bölgesinde sağlam bir destek oluşturarak konforlu bir sürüş temin ederken, aynı zamanda araç titreşiminin sürücü tarafından minimum düzeyde hissedilmesini ve bel bölgesinin dik durumda kalmasını sağlayarak olası ağrıların minimuma indirgenmesini olanaklı kılmaktadır. Arka koltuk bagaj taşımada esneklik sağlaması için 60/40 oranında bölünmüş bir tasarıma sahiptir.Tam olarak katlanan menteşeler 500 litrelik bagaj hacminin her santiminin kullanabilmesini sağlamaktadır. Deri döşemeli modellere koltuk ısıtıcıları eklenmiştir. Mazda6’nın sınıfında öncü, 500 litrelik bir bagaj kapasitesi vardır (aynı sınıf araçların pazar liderinden neredeyse 35 litre daha fazladır). Yenilikçi şasi tasarımı tekerlek girintilerinin bagaj alanı kullanımını sınırlamasına engel olarak 1,016 mm’lik bir bagaj genişliği sunar. Çift bağlantılı bagaj kapağı menteşeleri de tüm bagaj alanının kullanılabilir olmasını olanaklı kılar: her bir menteşenin bagaj kapağı kenarındaki boşluklar içine katlanarak tamamen bagaj alanı dışında kalması sağlanmıştır.

Performans.

Mazda6 yolda, insanın nabzını hızlandıran , D segmentindeki araçlara yeni bir standart getiren bir performansa sahiptir. Kesin tepkileriyle örnek viraj alma performansı ve güven verici kontrol hissi kişide sürücü ve arabanın bir bütün oluşturduğu duygusunu yaratmaktadır.

Aynı zamanda, üst düzeydeki fren performansı da gerek virajlı yollarda gerek otobanda yani her türlü yol koşullarında sürücüye gerçekten keyif alma fırsatı verir. Mazda 6 da güvenli yol tutuşu ve sürüş konforunun gereklilikleri sıra dışı rijit bir gövde yapısı ve yeni geliştirilen süspansiyon sistemi ile karşılanmaktadır. Gövdeye yüksek burulma rijiditesine sahip çepeçevre bir kasa monte edilmiştir. Bu kasa sürüş esnasında gürültü, titreşim ve pürüzlerin absorbe edilmesinde önemli bir rol oynamakta. Aynı zamanda çarpışma güvenliği de maksimize edilmiştir. Ön süspansiyonda, kullanım özellikleri sürücünün sürüş özelliklerine doğrusal tepki veren bir düzendeki yüksek yerleşimli çift salıncak kullanılmıştır.

Arkada yeni geliştirilmiş E-tipi model süspansiyon kullanılmıştır. Bu yeni düzenleme geleneksel payandalı süspansiyondan daha kompakt olduğu için aynı zamanda hacim verimliliğini artırmakta ve böylelikle de bagaj bölmesine daha az girinti yapmaktadır. İz genişliği yaklaşık 50 mm daha arttırılarak arabanın ağırlık merkezinin 20 mm alçaltılması sağlanmış , böylelikle dengeli viraj alma kabiliyeti arttırılmıştır ve sürüş stabilitesinde maksimizasyon sağlanmıştır .

Aynı zamanda, yüksek derecede rijit bir alüminyum blok ve bir kompakt denge şaftı ile titreşim ve gürültü minimize edilmiştir. MZR motorun kendine özgü performans özelliklerinden biri, kalkış ve sollama anındaki üstün hızlanma becerisidir. Bir başka özellik ise sürekli aynı düzeyde tork üretimidir: motorun bilinen devir aralıklarının hepsinde yaklaşık %90 oranında maksimum tork üretilmektedir. Üstte çift eksantrik mili, bakım ihtiyacını ve gürültüyü en alt düzeye indiren hidrolik gerilimli sessiz bir zincirle tahrik edilir. Pistonlar hafif bir alaşımdan imal edilmiştir ve en düşük düzeyde gürültü ve sürtünme direnci için piston kenarları molibdenim ile kaplanmıştır. Hava emiş sistemi yeniden kullanılabilir olması için plastikten imal edilmiş ve motor sesini optimum hale getiren eşit uzunlukta pasajlardan oluşmuştur. Şanzımanda, spor sürüş için ideal 5 vitesli manuel şanzıman mevcuttur. 5 ileri manuel şanzıman, gerçek bir spor araç stilinde atak, seri kalkışlı ve vites değişimleri kolay olacak şekilde tasarlanmıştır.

Dört ileri otomatik şanzıman ise özellikle 2.0 litre motor hacimli modeller için tasarlanmıştır. Optimum geçişi sağlayacak atak ve sarsıntısız vites değişimi ve performans, yeni yağ basıncı kontrol modülü sayesinde gerçekleştirilir.

Güvenlik

Mazda 6 da gövde rijiditesi kabinin merkezinde yer almaktadır. Bu yüzden gövde tasarımında dünya kalitesinde çarpışma güvenliği için Mazda ileri darbe dağıtma ve absorbe etme sistemi kullanılmaktadır. Ön çevre kasası çok yüksek mukavemet ve burulma rijiditesi için hidro-formludur. Önden gelen darbeleri karşılamak için ana kasayla birleştirilmiştir. Yan darbe kuvvetlerine karşı koyabilmesi için büyük direğin koltukların monte edildiği çapraz elemanlar üzerindeki kesitleri mümkün olan en büyük hasar direncine sahiptir. Hava yastıkları yolcu ve sürücü hava yastığı , yan hava yastıkları ve ön ve arkada iki parçalı perde hava yastığı olmak üzere sekiz yerde bulunmaktadır.

Önemli bir yeni özellik de ön hava yastıklarının iki aşamalı açılmasıdır. Yastıklar çarpışmanın tipine ve hızına göre açılırlar ve böylelikle de yolcular hava yastıklarının neden olduğu göğüs yaralanmalarına maruz kalmadan korunurlar.Hava yastigi sensörleri yolcu koltuğunda oturan bir yolcu olmadığı durumlarda bunu algılayıp açılmayı önler . Ön emniyet kemerlerinin her biri ön gergili olup yük sınırlayıcısına sahiptir. Çarpışmanın başlangıcında ön gergi tertibatı bir anda kemeri yolcuyu tutacak şekilde sıkar, ardından yük sınırlayıcısı kemeri kontrollü şekilde gevşeterek yolcunun göğsü üzerine uygulanan basıncı azaltır. Arka koltuğun sol ve sağ yanlarında, bir çocuğun tek bir kolay adımla emniyetli şekilde oturtulmasını sağlayan ISOFIX sabitleyiciler takılıdır. Ayrıca çocuk koltuğunun üst tarafının ileri hareket edip çocuğun başını ön koltuğa çarpmasını önleyecek üst sabitleyiciler de mevcuttur. Direklerdeki ve tavanın yan taraflarındaki darbe emici kenarlar, yolcuların çarpması halinde onların yaralanmalarını engeller.Aktif ön koltuk kafalıkları ve ön koltukların sırtlıklarının rijiditesi özel olarak optimize edilmiş olup, baş dayanaklarının konumları da arkadan çarpmalarda geriye savrulmayı en aza indirecek şekildedir. Mazda6’nın ıslak şartlarda hızlanma ve viraj alma sırasındaki dengesi ve kontrolü yol tutuş kontrolü ve dinamik denge kontrol sistemi tarafından sağlanmaktadır.

Yuvarlak disk frenler (önde 238 mm’lik havalı rotorlar, arkada ise 280 mm’lik rotorlar bulunur) sınıfının en iyi frenleme performansına sahiptir. Özellikle, sıfır gezinme kayıplı bağlantı rotu tipli fren güçlendirici kullanılmış böylece fren pedalı oranı optimum hale getirilmiştir. Ayrıca, hidrolik basıncın dört tekere etkin bir şekilde dağılımını sağlayan yeni geliştirilmiş, yüksek sertlikte bir fren hortumu kullanılmıştır. Dinamik Stabilite Kontrol Sistemi (DSC) herhangi bir aşırı dönme tespit ettiğinde, ön dış tekerleğe fren uygulayarak kaymayı önler, tekerlerdeki az dönme durumunda ıse , kaymayı motor gücünü düşürerek ve iç arka tekerleğe fren uygulayarak önler. İleri fren teknolojisi unsurlarından Patinaj Kontrol sistemi (TCS ) olası bir kayma durumunda devreye girerek güvenliği artırır.

Bir elektronik fren kuvveti dağıtım sistemi (EBD) , fren kuvvetinin yolcuların ve bagajın ağırlığına karşılık gelecek şekilde ön ve arka tekerleklere dağıtımını optimize eder. Kilitlenme önleyici fren sistemi (ABS) ile birlikte çalışarak sert fren sırasında tekerlerin kilitlenmesini önler. Ön ve arkada 15-inçlik disk frenler kullanılmaktadır. EBA Elektrikli fren takviye sistemi kuvvetli fren yapmayı tüm sürücüler için kolay hale getirmekte buna ek olarak fren pedalı çarpışma esnasında sürücünün bacaklarına doğru gelmek yerine onlardan uzaklaşacak şekilde tasarlanarak yaralanma riskini azaltmaktadir

Tamir masraflarını en azda tutmak amacıyla, bir çok parça takım olmaktan ziyade teker teker tamir edilebilir veya değiştirilebilir olarak tasarlanmıştır. Mazda, motor emisyonunu minimuma indirgeyerek, yeniden dönüşümlü malzeme kullanım oranını en üst düzeye çıkarak, çevreye zararlı madde kullanımından ısrarla kaçınarak ve mümkün olan oranda yeniden dönüşümlü malzeme kullanarak çevre koruma şartlarına uyum konusunda her tür çabayı göstermektedir.

Çevreye zararlı maddelerden kaçınılması çabasına en iyi örnek de, Mazda6’nın gövde panelleri ve yakıt deposunun krom ve kurşun içermeyen bir çelik alaşımdan üretilmiş olmasıdır. Yeniden dönüşümlü malzeme kullanımını teşvik etmek için, hurdaya çıkan araçların tamponları yeniden kullanıma alınmış ve paçalık veya çamurluk iç kaplaması gibi yararlı ürünlere dönüştürülmüştür. Dikkat çekici görünümü, nabzı hızlandıran performansı ve gerçek pratikliğin benzersiz kombinasyonuyla, Mazda6 D segmentindeki maksimum keyif alacağınız ender otomobillerden biri.

MAZDA 6 / SPORT

Motor 2.0i DOHC 16V

Silindir Adedi 4

Motor Hacmi cm3 1999

Maksimum Güç kW / HP 104 / 141

devir/dak 6000

Maksimum Tork Nm 181

devir/dak 4100 -- 5000

Sıkıştırma Oranı 10.8:1

Yakıt Tipi Kurşunsuz

Şanzıman Oranları Düz Vites / Otomatik Vites

1. Vites 3,666 / 2,816

2. Vites 2,059 / 1,497

3. Vites 1,392 / 1,233

4. Vites 0,970 / 0,725

5. Vites 0,755 / ------

Geri Vites 3,166 / 2,648

Son Dişli Oranı 4388 / 3,904

Frenler

Ön Hava Kanalcıklı Disk

Arka Disk

Kapasiteler

Bagaj Hacmi litre 500 / 492

Yakıt Tankı litre 64

Lastik Ebadı 205 / 55 R16

ÖLÇÜLER

Boyutlar

Uzunluk mm 4670

Genişlik mm 1780

Yükseklik mm 1435

İz Genişliği (ön) mm 1550

İz Genişliği (arka) mm 1550

Dingil Mesafesi mm 2675

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Madem teknik konularda çok detaylı bir alt- bölümlendirmemiz var, bu konuları yerlerinde görsek de, oralar boş kalmasa.....

Bütün arşivleme çabaların için teşekkürler Barış bu arada....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Madem teknik konularda çok detaylı bir alt- bölümlendirmemiz var, bu konuları yerlerinde görsek de, oralar boş kalmasa.....

Bütün arşivleme çabaların için teşekkürler Barış bu arada....

hmm evet o kısmı ihmal ettim...oralarada bir bakayım..

hiç önemli değil ben teşekkür ederim ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

burak ın arabada bose mi var şimdi yoksa onada bizimki gibi normal sistemmi takıp yollamışlar

Vardır, sonuç olarak Burak'ınki mazda6.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

woofer acıktamı duruo cam önünde??

Açıktamıyı anlamadım ama bildiğin hoparlör gibi koymuşlar. Sadece üzerinde bir plastik var görüntüyü bozmasın diye

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Açıktamıyı anlamadım ama bildiğin hoparlör gibi koymuşlar. Sadece üzerinde bir plastik var görüntüyü bozmasın diye

hani bazı arabalarda camın önünde kabak gibi durur ya wooferın içi falan herşeyi görünür
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hani bazı arabalarda camın önünde kabak gibi durur ya wooferın içi falan herşeyi görünür

Yok yok benimki gayet edepli, hiçbiryeri görünmüyor. Zaten varlığını da çık hissetmiyorsun baslar sanki arabanın her yerinde geliyormuş gibi oluyor.. Ya da ben önde oturunca bana öyle geldi :) Ama geçenlerde öğrendim amfisi sağ koltuğun altında BOSE un ama dışı metal kaplı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Yok yok benimki gayet edepli, hiçbiryeri görünmüyor. Zaten varlığını da çık hissetmiyorsun baslar sanki arabanın her yerinde geliyormuş gibi oluyor.. Ya da ben önde oturunca bana öyle geldi :) Ama geçenlerde öğrendim amfisi sağ koltuğun altında BOSE un ama dışı metal kaplı.

Bİ AN MAZDA 6 dan nefret edecektim acıkta duruo deseydin :tey:
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok yok benimki gayet edepli, hiçbiryeri görünmüyor. Zaten varlığını da çık hissetmiyorsun baslar sanki arabanın her yerinde geliyormuş gibi oluyor.. Ya da ben önde oturunca bana öyle geldi :) Ama geçenlerde öğrendim amfisi sağ koltuğun altında BOSE un ama dışı metal kaplı.

Dışı metal kaplı, ses heryerlerden geliyomuş...Mazda6 mı alsak naapsak. :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Dışı metal kaplı, ses heryerlerden geliyomuş...Mazda6 mı alsak naapsak. :tey:

açık konuşmak gerekirse arac görünüm olarak oldukça cezbedici ama nedense mazda3 ün iç tasarımı cokcok daha güzel geldi 6 ya göre
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

açık konuşmak gerekirse arac görünüm olarak oldukça cezbedici ama nedense mazda3 ün iç tasarımı cokcok daha güzel geldi 6 ya göre

Pazar gününden sonra görüşelim :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk zamanlar içimde bir pişmanlık yok değildi. Hatta hatırlarsanız Volkan ile değiştirin geyiği bile olmuştu benim sözlerimden sonra ama özellikle Mersin-Adana yolunu gittikten sonra fikirlerim tamamen değişti. Şimdi gözüm başka birşey görmez oldu :D Bir de 1-2 problemi var onları giderirsem tam süper olacak :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

İlk zamanlar içimde bir pişmanlık yok değildi. Hatta hatırlarsanız Volkan ile değiştirin geyiği bile olmuştu benim sözlerimden sonra ama özellikle Mersin-Adana yolunu gittikten sonra fikirlerim tamamen değişti. Şimdi gözüm başka birşey görmez oldu :D Bir de 1-2 problemi var onları giderirsem tam süper olacak :)

problemsiz olanı yok zaten :tey:
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...