Jump to content

Turbo RX-8


Guest axela
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

rx8turbo_140.jpg

Turbo yakıştı

Mazda'nın minik roadsteri RX-8'in Renesis tarafından geliştirilen 1.3 litrelik türbin motoruna turbo desteği geldi

Mazda'nın minik roadsteri RX-8'in Renesis tarafından geliştirilen çift rotorlu 1.3 litre 238 HP türbin motoruyla sağladığı performans zaten inanılmazdı. Ancak bununla yetinmeyen Protech Performance (PTP) mühendisleri bu asfalt canavarına bir de turbo desteği eklemeye karar verdiler. Motorda yapılan geliştirmeler sonucunda ortaya 7400 d/d'de 390 HP güç üreten bir adrenalin makinası çıktı. 4000 devirden itibaren turboya geçen otomobilin 0-100 km/s hızlanması yapılan testlerde 4.9 saniye olarak ölçülürken 0-175 km/s hızlanması ise 13.5 saniye olarak saptandı.

RX-8 için özel olarak geliştirilen PTP kitiyle dileyen herkes bu güce ulaşabilir. Tabi uygun bir ücret karşılığında!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
Guest uyumsuzelement

Valla ben de ondan şüpheleniyorum Bülent Abi...

servise gittigimde bakıma gelen bi rx 8 vardı ustayla konusurken sormustum motor bitince masraf ne cıkar diye bi araba parası demişti artık ne kadar dogru bilemiyorum ^-^
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

yani usta doğru sölemiş :) ben sıfır aldım rx7 in makinesini hiç de ucuz değil.... tr'de en son 18.500ytl + 3000ytl takma parası die biliyorum

tuzlu epey ama arabaya deger
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ee öyle biraz acıtıo :) fatura geldiğinde müdürün yüzünde tuhaf bi gülümsemeye hazır olun  ;) ama iyi bakıldığında 1.000.000km yi devirebilen bir makine wankel. abd'de örneklerini görüyoruz... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

ee öyle biraz acıtıo :) fatura geldiğinde müdürün yüzünde tuhaf bi gülümsemeye hazır olun  ;) ama iyi bakıldığında 1.000.000km yi devirebilen bir makine wankel. abd'de örneklerini görüyoruz... :)

o kadar km yapıyorsa iyi tabi max 400binde biter dediler serviste
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi servis der tabi çünkü tr'de bu araçlardan anlayan kimse yok :) hoş internet olmasa ve abd'deki rx7 fanatikleri ile bilgi alışverişi yapmasam (yaklaşık 10yıldır) ben de makineyi 100.000km'de bitirenlerden olurdum şüphesiz. 1.si rx7 çok hararetli bir makinedir ( üzerinde çıkan enerjinin dağılımını sağlayacak piston piston kolu , siboplar , egzantrik milleri gibi parçalar bulunmadığından yanma odası duvarlarına çok büyük ısı yayar. ve inanılmaz bir hızla yağ makine içersinde dolaşır. bu nedenle yağ ömrü çok kısa olur. sağlıklı bir wankel 500km'de 0.5lt yağ tüketir (aynı benzin enjektörü gibi yağ enjektörleri mevcuttur) eğer siz "nasılsa eksiltiyor üzerine yağ tamamlasam ne olacak değiştirmeye gerek yok , zaten yağ yenileniyor" diye yağa ilave yapıp her 3000km'de değiştirmezseniz ne olur tabi ki ömrü biten yağ iş görmez. ki wankellerin en can alıcı noktası yağlamasıdır. servis manuelinde her 3000km'de bir yağ değişimi ön görür fakat türk insanı tofaş kullanmadan alışkanlık olarak aynı yağı 10.000km kullanınca olan oluyor, karter içinde kalan eski yağ tortulaşma yapıyor ve wankelin can damarı olan krank mili üzerindeki rotor yağlama deliklerini tıkıyor sonra da bilindik manzara 100.000km'de eline alıyorlar makineyi ve ford motoruna terfi ediyor arkadaşlar...:) ben mobil 1 0-40 tam sentetik yağ kullanıyorum. bu yağ tabiki diğer yağlara oranla pahalı fakat yağın bozulma özelliği 40.000km olarak testlerle kanıtlanmış durumda.fakat ben bu yağı bile 20.000km'de değiştirmeyi düşünüyorum. yani siz wankele ne kadar iyi bakarsanız o da size o kadar iyi bakar :) normal pistonlu motora göre çok daha arıza şansı az ve dayanıklı bir motordur. zaten geleceğin hidrojenli araçları için de bu motor favori gösterilmekte.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

rica ederim abi :) bilgileri paylaşmak için buradayız. arkadaşların wankel hakkındaki asılsız düşüncelere inanmasını istemiyorum hepsi bu. daha bir sürü ince ayrıntısı var tabiki bu kadarla da kalmıyor. bu araçlara her 20.000km'de bir carbon clean uygulaması yapılarak makine içindeki kurumun temizlenmesi gerekiyor. çünkü kurum nedeni ile yapışan segman ve bıçaklar (side seal ve apex seals) hausing (normal makinede silindir kapağının işlevini gören kısım diyebiliriz basitçe , ve side plate'leri segmanlar ve bıçaklar çalışmadığı için aşındırıyor. bu olaylar birleştiğinde de wankel artık kullanılmaz hale geliyor. dediğim gibi daha bir çok ağrıza sebebi var (insan ve usta kaynaklı) debriyaj değişiminden , kayış değişimine kadar çok ayrıntılı ve değişik bir araç :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8martta izmir'de mazda RX7 sahibi bir abimiz var onun makinesini toplamaya gidicem. apex sealler fln değişecek yani motoru komple dağıtacağım. o zaman ayrıntılı video ve resimlerle sanırım olayı daha net açıklayabilirim. o da mazda'ya gönül vermiş bir insan. kendisi sıkıntısını bana aktardı ben de yardım için gidiyorum sırf bir wankel daha yürüsün , ford motoru takılmasın diye :) inşallah birlikte fotoğraf çekilip siteye koyarız mini buluşma olarak. tekrar teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...