Jump to content

Mazda 6 Problemlerim


kürşat
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Daha önce yanlış yere yazmışım

 

Arkadaşlar bende 2003 otomatik Mazda 6 kullanıcısıyım.Şu anda aracımda birkaç problem var ama hem çalışıp hem okuduğumdan aracımı bakıma götürmeye pek vaktim olmuyor gerçi aracı kullanmayada vaktim olmuyor.Aracı Ankara'da adem ustaya götürüyorum ama bana kazık atıyormuş hissi vermeye başladı.Problemlerim şunlar:

 

1-Çekiş problemi var aracımda otomatik şanzumanından mıdır motorundanmıdır  anlayamadım ilk viteslerde gaz tepkimesi 2,0 motor değilde 1,3 hissi veriyor aracım şu an 180000 km de otobanda 200 ü gördüm ama şehir içinde  veya seyir halindeki  vites geçişlerinde hızlanmalar çok vasat ;motor benden önceki sahibi tarafından yapılmış ama subapmı değişti hararet mi yaptı da işlemmi gördü bilmiyorum.öneriniz nedir kompresyon testimi olmalı başta bunu özel servisler yapıyor mu?(Ankara'da)

 

2-Otomatik vites yağı ve filtresini orjinal (dexelia) ile değiştirildi.Vites geçişleri kısmen düzeldi ama sabah soğuk havalarda vites geçişlerini net hissediyorum.Yokuş çıkarken vites düşürdüğümde araç aşırı bağırıyor gaz ayarındanmıdır şanzımandanmıdır egsozdanmıdır anlamadım gitti;bana vites değişimleri kararsız gibi geliyor bu şanzuman için ankarada götürebileceğim bir yer önerebilirmisiniz;Şanzumanımda bir sıkıntı olup olmadığını nerden öğrenebilirim?

 

3-Alt takım nerdeyse komple değişti bir tek ön teker bilyalarını değiştirmedim sadece; çukurlardan geçerken hala ses geliyor artı olarak zannedersem dönüşlerde özellikle sağa dönüş ve aynı zamanda  sanki motor takozundan ses geliyor bu kronik bir problemmidir. 

 

4-bazen de motordan bir patlama sesi geliyor sanki yanma odalarında lpg tam yakılamıyor yada başak bir şey bu olay hızlanmalarda ve yokuş çıkarken oluyor genelde bu sizce nereden geliyordur?

Sanayiye yada servise gitmeden sizlere danışayım dedim varsa tecrübelerinizden faydalanmak isterim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

3. ve 4. problemleri çözdüm arkadaşlar. alttan gelen ses amortisörün fişekleri değiştirilerek çözüldü 55 tl 4.problem gaz regülatörü değiştirilerek önlendi.270 tl zavolli marka

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 gün oldu 2005 model olanını aldım. 1. Ve 2. Problemler bendede mevcut. Ben daha şanzıman yağını değişmedim. Soğuk iken inanılmaz hissettiriyor geçişleri isininca baya bir azalıyor. Motor da 2500 devire kadar çok cansız, 2500 devirden sonra sanki turbo açar gibi bir anda gidişi değişiyor. Hararetten bende şüpheleniyorum çünkü alt tarafa bakarken radyatör hortumlarına baktık baya bir sertti ama motota hiçbir islem yapılmamış. Aynısindan bakımlı bir araç bulup kullanıp farka bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Ben 2 nolu problemin sebebininde gene 1 nolu problem olduğunu düşünmekteyim, otomatik şanzıman çok hassas bir ekipmandır, aracın motorunda bir sıkıntı ve tork ta bir kayıp varsa şanzıman doğru karşılık vermeyebilir, o yüzden size kararsızmış gibi gelebilir, sakın şanzımanı kurcalattırma sonra ondanda olursun, motor yapıldı demişsiniz, belki yeteri kadar iyi toplanamadı veya kaliteli parça kullanılmadı, bana kalırsa bir kompresyon testi yaptırınız, ayrıca bahsi geçen sorun benzinde de oluyormu bu çok önemli bir husus eğer olmuyosa lpg kaynaklıdır diyebiliriz.


10 gün oldu 2005 model olanını aldım. 1. Ve 2. Problemler bendede mevcut. Ben daha şanzıman yağını değişmedim. Soğuk iken inanılmaz hissettiriyor geçişleri isininca baya bir azalıyor. Motor da 2500 devire kadar çok cansız, 2500 devirden sonra sanki turbo açar gibi bir anda gidişi değişiyor. Hararetten bende şüpheleniyorum çünkü alt tarafa bakarken radyatör hortumlarına baktık baya bir sertti ama motota hiçbir islem yapılmamış. Aynısindan bakımlı bir araç bulup kullanıp farka bakmak lazım.

     Aracınız kaç kmde ve kaç km de lpg kullanılmış belki sübap değişim zamanı gelmiştir, yetkilli servise uğrayıp gerekli testleri yaptırmanızı öneriyorum.


Daha önce yanlış yere yazmışım

 

Arkadaşlar bende 2003 otomatik Mazda 6 kullanıcısıyım.Şu anda aracımda birkaç problem var ama hem çalışıp hem okuduğumdan aracımı bakıma götürmeye pek vaktim olmuyor gerçi aracı kullanmayada vaktim olmuyor.Aracı Ankara'da adem ustaya götürüyorum ama bana kazık atıyormuş hissi vermeye başladı.Problemlerim şunlar:

 

1-Çekiş problemi var aracımda otomatik şanzumanından mıdır motorundanmıdır  anlayamadım ilk viteslerde gaz tepkimesi 2,0 motor değilde 1,3 hissi veriyor aracım şu an 180000 km de otobanda 200 ü gördüm ama şehir içinde  veya seyir halindeki  vites geçişlerinde hızlanmalar çok vasat ;motor benden önceki sahibi tarafından yapılmış ama subapmı değişti hararet mi yaptı da işlemmi gördü bilmiyorum.öneriniz nedir kompresyon testimi olmalı başta bunu özel servisler yapıyor mu?(Ankara'da)

 

2-Otomatik vites yağı ve filtresini orjinal (dexelia) ile değiştirildi.Vites geçişleri kısmen düzeldi ama sabah soğuk havalarda vites geçişlerini net hissediyorum.Yokuş çıkarken vites düşürdüğümde araç aşırı bağırıyor gaz ayarındanmıdır şanzımandanmıdır egsozdanmıdır anlamadım gitti;bana vites değişimleri kararsız gibi geliyor bu şanzuman için ankarada götürebileceğim bir yer önerebilirmisiniz;Şanzumanımda bir sıkıntı olup olmadığını nerden öğrenebilirim?

 

3-Alt takım nerdeyse komple değişti bir tek ön teker bilyalarını değiştirmedim sadece; çukurlardan geçerken hala ses geliyor artı olarak zannedersem dönüşlerde özellikle sağa dönüş ve aynı zamanda  sanki motor takozundan ses geliyor bu kronik bir problemmidir. 

 

4-bazen de motordan bir patlama sesi geliyor sanki yanma odalarında lpg tam yakılamıyor yada başak bir şey bu olay hızlanmalarda ve yokuş çıkarken oluyor genelde bu sizce nereden geliyordur?

Sanayiye yada servise gitmeden sizlere danışayım dedim varsa tecrübelerinizden faydalanmak isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Km 129binde, lpg yaklaşık 3 yıl önce 96binde takılmış lovato marka. Rolanti de ufak bir salınım-dalgalanma var. Yetkili servise uğramayada korkuyor insan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Km 129binde, lpg yaklaşık 3 yıl önce 96binde takılmış lovato marka. Rolanti de ufak bir salınım-dalgalanma var. Yetkili servise uğramayada korkuyor insan.

 

 

rölantideki dalgalanma  Boğaz kelebeğinin kurum yapmasından dolayı..     kelebeği söktürmeden  hava filtresi hortumunu söküp bir bez ile  kapağın etrafını silin..  

sonra kontak açıp gaz pedalına bir şekilde basılı tutarken de biraz içini silin..  göreceksinizki rölanti saat gibi olacak.

 

istanbul anadolu yakasında iseniz pendikte usta tavsiye edebilirim. Kefilimdir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gene bu forumda okuduğum bir konu sebebiyle pcv valfi siparis verdim artık onu takarken dediğiniz temizliği yaparız, inşallah dediğiniz gibi düzelir. Usta olarak 3 yildir gittiğim sultanbeyli de iyi bir usta var ,burada forumda ki okuduklarımi anlatıyorum yapıyor hemen.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...