Jump to content

Mazda 6 almayı planlıyorum, nelere dikkat edelim?


skinoske
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar,

girişi bölümünde de okumuş olacağınız gibi 2005-2006 model bir M6 almayı planlıyorum. sırası ile otomatik ve activematic vitesli 2. el araçlar buldum. Bildiğim kadarı ile activematic normal otomatik vitese göre daha az yakıt tüketiyor. Peki performans olarak ikisinin kullanışlılığı ve rahatlığı arasında nasıl farklar var?

- 2005 ve 2006 m6 lar arasında AT vites dışında önemli farklar var mı? Internette çok aratmama rağmen böyle bir liste bulamadım.

- M6'ların rutin bakım ve balata değişimleri dışında ne gibi surprizleri olabilir? AT almayı düşündüğüm için vites sistemine dair ne gibi masraflarım olabilir?

- Buldugum bir 2006 activematic şanzımanlı aracın 70.000 bakımında V kayışı, gergi ekzantrik bilyaları, tansiyanör bilya ve şanzıman yağ süzgeci değişmiş. Bunlar 60-70bin km'de bir değişmesi gereken parçalar mı? Şimdiye kadar forumda böyle bir değişiklik yapmış kimse görmedim. Yoksa bu değişimler yaşanmış bir problemin izleri olabilir mi?

Bu konular hakkında fikirleriniz nedir?

Şimdiden çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 44
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    14

  • Mücahit

    4

  • skinoske

    8

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Bir Mazda3 kullanıcısı olarak cevap verebildiğim kadar yazayım:

1. Otomatik vs. Activematic karşılaştırmasında kesinlikle Activematic bence. Otomatik gerçekten çok bayıyor bi süre sonra adamı. Tüketim olarak aman aman bi fark olduğunu zannetmiyorum, tam tersine, Activematic biraz daha manuelvari olduğu için insanı gaza basmaya meylettiriyor. Activematic çok daha keyifli, her ne kadar manuelci arkadaşlar ısrarla kabul etmeseler bile manuel keyfini debriyaj işkencesi olmadan yaşatıyor insana.

2. 2005 ve 2006'lar arasındaki farkları bilmiyorum ama Burak Abi'nin 2004'ünde sis farı yokken Volkan'ın dayısının 2006'sında var. Burak Abi servise sorduğunda takamıyoruz demişlerdi yanlış hatırlamıyosam...

3. Tahminimce vites sistemleri Mazda3 ve Mazda6'da benzerdir. Bu açıdan düşününce benim gibi 100.000 km boyunca sürekli olarak manuelde vitesle oynayarak gezen birinde bile şanzımanda hiçbi problem yok. Bilen bilir, arabayı çok hor kullanmama, orasını burasını kurcalamama rağmen bugüne kadar yolda bırakan hiçbir problem çıkarmadı, bir tek benimle tamamen alakasız olarak klima motoru yandı, garantiden 1 günde değiştirdiler.

4. Burası ince bi konu, benim araba geçtiğimiz haftasonu 100.000 bakıma girdi ve söylediklerinizin hiçbiri değişmedi. Yalnızca şanzıman yağı ve filtresinin 100.000'de değişmesi gerekiyormuş ama ellerinde şanzıman yağı filtresi bulunmadığı için değiştiremediler. Söylediklerine göre Japonya'dan bi 10 gün kadar sonra gelecekmiş. Sorduğumda bu yağ daha idare eder, problem olmaz dediler. Diğer parçaların neden değiştiğini eğer mümkünse değişimi yapan servise sormanız daha iyi olabilir, zira bilya değişimi filan genellikle çok kısa sürede gereken şeyler değil...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda 6 almayı planlıyorsan hiçbişeye dikkat etmene gerek yok git ve al sonra araba kullanmanın keyfine var...  O0

çok güzel bir karar vermişsin Allah sahip olmayı nasip etsin...  O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  Benim aracım Mazda 3 alalı ekimde bir yıl olacak,daha önce nerdeyse kullanmadığım alıp satmadığım araba olmadı,bunu daha öncede diğer arkadaşlara söylemiştim bu arabam kadar kanımın ısındığı,binmekten zevk aldığım arabam olmadı  :nazar: ilk aldığım günkü heyecanı,sürüş zevkini bana hala yaşatıyor.Göz alıcı dikkat çekici bir arabaki benimki 3 sen 6 alırsan çok daha fazla zevk alacağından eminim  ;)

  Ben Mazdanın yedek parçasının pahalı ama yedek parçaya ihtiyacı olmayan bir araba olduğuna inandım,rutin bakımlarını yaptırıp bineceksin,bir arabada yakıtmış,yedek parça pahalıymış,performansı düşükmüş vs.vs. bunlar benim için boş şeyler en önemlisi kullanırkenki verdiği güven duygusudur.Geçtiğimiz ay iki haftada Türkiyenin yarısını gezdim 4000 km civarı yaptım bir defa olsun aklıma bir arıza yapacakmı,yolda kalacakmı gibi şeyler gelmedi ve arabama bir daha aşık oldum.

  Uzun lafın kısası kendi sınıfında,fiatında en güzel kararı vermişin diğerlerinden artısı çok fazla,ben daha mazdadan şikayet edeni duymadım,mazdanın tek eksiği reklamının olmaması buda ikinci el piyasasını etkiliyor,bizim ülkemizde insanlar arabayı yatırım aracı olarak görüyor alım satımı kolay olsun araba tenekeden olsun farketmez mantığı var millette,ben arabayı el için almıyorum zevkim için alıyorum diyorsan şimdiden hayırlı olsun  O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten 2. el almayı düşündüğüm için tamamen keyif ve uzun süreli kullanım için alıyorum. Eski arabamı sıfır almış ve 6.5 sene binmiştim. Buna da en az o kadar binerim gibime geliyor.

Peki özellikle anadolu yakasında almayı düşündüğüm arabayı kontrol ettirebileceğim, yorumlarına güvenebileceğim hangi servisi önerirsiniz? Avrupa yakasında sanırım Topkapı Orhan Mazda servisi çok tutuluyor.

Gergi ekzantrik bilyaları ve tansiyanör bilyası değişen aracın servisini buldum. Adamlar her 60-70bin km'de bir bunları değiştirdiklerini söylediler. Yani rutin bir işlemmiş onlara göre. Başka bir Mazda servisine telefonda bunu danıştığımda ise bunu normal olmadığını söylediler. Hangisine inanayım? Rutin bakım diyen Sakarya Bülbüller Mazda servisi. Bu iki parçayı ilk defa duyduğum için bir yorum yapamıyorum. İnternetten mazda 6 workshop dökümanını indirdim. Bu iki parçanın ingilizce isimlerini bulabilirsem hangi grupta yer aldığını öğrenebileceğim.

İçinizde m3 olsun m6 olsun bu iki parçayı değiştiren var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim bildiğim 2005 - 2006 arasındaki farklar ;

1- AT - Activematic farkı (kesinlikle bu bile 2006 yı tercih etmen için sebeptir. Insallah ben de ileride AT olan arabamı Activematic olan bir üst modeli ile değiştireceğim. Hem yakıt hem de performans farkı var)

2- Tam emin olmamakla birlikte 141bhp ve 146 bhp gibi bir fark var iki motor arasında

3- Ön panel çok daha estetik 2006 modellerde. Komple siyah ve daha güzel görünümlü

4- Göstergeler de daha sportif yapılmış 2006 larda.

5- Arka stop ve sanırım ön farlarda görsel farklılıklar var. 2006 larınki daha güzel

6- 2006 modellerde Çift egzoz çıkış için sonradan sökülebilir kapakçıklar var sağlı sollu 2004 te sadece ufak bir oyuk mevcut.

7- 2006 modellerde tüm camlar otomatik ve hepsi kapanma emniyet kilidine sahip. Bendekinde tek şöför camı otomatik

8- Tam emin değilim ama sunroof ta 2006 larda tam otomatik olabilir. Uzaktan kumanda ve kapı kilit sisteminde de bir farklılık yani global kapanma gibi olma ihtimali yüksek.

Bunlar Volkan ile yaptığımız görüşmeler sırasında edindiğim izlenimler. Bence 2006 alma ihtimalin varsa hiç düşünme. Baülı olduğu servisten araca ait detaylı bilgi alıp baktırdıktan sonra bence güvenle alabilirsin..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Değiştiren olduğunu,hatta değiştiğini duyan bile olduğunu sanmıyorum  :)

parca deıstırmemız mazda motor company muhendıslerı tarafından fabrıkadan cıkarken engellenıo:)sadece zevklerımız ıcın deıstırıoz:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

fabrika kapısında görevliler duruo içerden yedek parça çıkarken hooop nereye götürüon gerek yok ki onlara diolar...  :tey:

mazda da kim parça deiştirmiş ki biz deiştirelim... aldığın gibin gider ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim aday olduğum arabada bunlar değişmiş. Bu tansiyanör bilya denen şey sanırım valf sisteminde. Okudugum workshop dökümanında böyle bişi buldum:

TIMING CHAIN, CHAIN TENSIONER

A6E221112040T01

Structure The timing chain is the silent chain (link grounding type), by which the tapping noise caused by matching each

sprocket is reduced. Engine oil inside the engine front cover lubricates the timing chain and each sprocket. The pin part of the timing

chain is nitrite-treated to improve abrasion resistance.

The timing chain tensioner is the oil pressure type chain tensioner. The tension of the timing chain is kept

constant, using the oil pressure and the spring force in the chain tensioner.

The tension of the timing chain is kept constant by the oil pressure and the piston spring force.

The oil pressure type chain tensioner is configured with the following parts: Piston spring, which depresses the

tensioner arm, Check ball which maintains pressing in the tensioner arm.

İşte bu "check ball" sanırım tansiyanör bilya diye geçen şey. Valf sisteminin bir parçası neden değişirki? Acaba çok yüksek oranda motor limitlerimi zorlandı ki? Birde LPG sistemlerinin valflerle ilgili problem yaratabileceğini okumuştum. Buna dair bir parça değişimi mi oldu ki?

şimdi gergi ekzantrik bilyalarının ne işe yaradığını bulmak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mürsel bence bu parçaların değişmesi normal değil ve sürücü hatasından kaynaklandığını düşünüyorum  :) yüksek devirde kullanmak,sert kalkışlar,acemi gibi arabayı hırpalamak,kalkışlarda stop ettirmek gibi sebebler olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada okudukça bu eksantrik mili gergi bilyalarının ve tansiyanör bilyanın ne işe yaradığını ufak ufak anladım. Anladığım kadarı ile krank mili ve kam mili (subap zamanla milleri-DOHC) arasındaki meşhur hidrolik gergili zincirin sarsıntısız ve gürültüsüz çalışmasını sağlıyorlar. Mücahit beyin dediği gibi sert kullanımdan kaynaklanmış bir durum olabilir. Ama 60-70KM civarında bunları değiştirmiş bir adet m3 yada m6'yı burada duymadım. Buna rağmen sadece ilgili servisin biz 60-70bin km'de bir rutin değiştiriyoruz demesi bana çok garip geldi. tabi olaya iyi yanında bakarsak, adam ne güzel değiştirmiş, problemsiz bir şekilde binelim gidelim. Ama arada ya başka şeyler de etkilenmişse?........ İnsan düşündükçe kendine dert bulabilen bir yaratık vesselam.

Mazda 6 Workshop Manual English isteyenler için linki:

http://rapidshare.com/files/29341545/Mazda_6_Workshop_Manual_English.zip

İyi geceler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim bildiğim 2005 - 2006 arasındaki farklar ;

1- AT - Activematic farkı (kesinlikle bu bile 2006 yı tercih etmen için sebeptir. Insallah ben de ileride AT olan arabamı Activematic olan bir üst modeli ile değiştireceğim. Hem yakıt hem de performans farkı var)

2- Tam emin olmamakla birlikte 141bhp ve 146 bhp gibi bir fark var iki motor arasında

3- Ön panel çok daha estetik 2006 modellerde. Komple siyah ve daha güzel görünümlü

4- Göstergeler de daha sportif yapılmış 2006 larda.

5- Arka stop ve sanırım ön farlarda görsel farklılıklar var. 2006 larınki daha güzel

6- 2006 modellerde Çift egzoz çıkış için sonradan sökülebilir kapakçıklar var sağlı sollu 2004 te sadece ufak bir oyuk mevcut.

7- 2006 modellerde tüm camlar otomatik ve hepsi kapanma emniyet kilidine sahip. Bendekinde tek şöför camı otomatik

8- Tam emin değilim ama sunroof ta 2006 larda tam otomatik olabilir. Uzaktan kumanda ve kapı kilit sisteminde de bir farklılık yani global kapanma gibi olma ihtimali yüksek.

Bunlar Volkan ile yaptığımız görüşmeler sırasında edindiğim izlenimler. Bence 2006 alma ihtimalin varsa hiç düşünme. Baülı olduğu servisten araca ait detaylı bilgi alıp baktırdıktan sonra bence güvenle alabilirsin..

abi birkaç düzeltme yapayım yazının üstüne;

2-2005 modeller 141 hp,2006 modeller 147

3-ön panel siyah değil gri

7-bunlara ek olarak anahtardan kapanma özelliği var tüm camların

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi birkaç düzeltme yapayım yazının üstüne;

2-2005 modeller 141 hp,2006 modeller 147

3-ön panel siyah değil gri

7-bunlara ek olarak anahtardan kapanma özelliği var tüm camların

1 bhp için kırdın kalbimi bit gibi :D

Bunlara ek olarak 2006 modellerde koltuk hafızası var 3 tane, sana sormuştum sen de var demiştin ;)

Ayrıca bana 2006 lar siyah gibi geldi. En azından benimkinin yanında siyah gibi duruyor :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Benim bildiğim 2005 - 2006 arasındaki farklar ;

1- AT - Activematic farkı (kesinlikle bu bile 2006 yı tercih etmen için sebeptir. Insallah ben de ileride AT olan arabamı Activematic olan bir üst modeli ile değiştireceğim. Hem yakıt hem de performans farkı var)

2- Tam emin olmamakla birlikte 141bhp ve 146 bhp gibi bir fark var iki motor arasında

3- Ön panel çok daha estetik 2006 modellerde. Komple siyah ve daha güzel görünümlü

4- Göstergeler de daha sportif yapılmış 2006 larda.

5- Arka stop ve sanırım ön farlarda görsel farklılıklar var. 2006 larınki daha güzel

6- 2006 modellerde Çift egzoz çıkış için sonradan sökülebilir kapakçıklar var sağlı sollu 2004 te sadece ufak bir oyuk mevcut.

7- 2006 modellerde tüm camlar otomatik ve hepsi kapanma emniyet kilidine sahip. Bendekinde tek şöför camı otomatik

8- Tam emin değilim ama sunroof ta 2006 larda tam otomatik olabilir. Uzaktan kumanda ve kapı kilit sisteminde de bir farklılık yani global kapanma gibi olma ihtimali yüksek.

Bunlar Volkan ile yaptığımız görüşmeler sırasında edindiğim izlenimler. Bence 2006 alma ihtimalin varsa hiç düşünme. Baülı olduğu servisten araca ait detaylı bilgi alıp baktırdıktan sonra bence güvenle alabilirsin..

tek cam otomatik kapanma emniyeti yok bu bile arabadan kurtulmak için yeterli sebep :D benim guzuyla mazda6 ların parcaları ortak diorum inanmıonus öndeki kromaj tüm camların anahtar üzerinden kapanması vs vs :D :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...