Jump to content

Mazda3 Kar/Kış Lastiği Tavsiyesi


volkanstars
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar yeni aldığım aracıma şimdiden kar lastiklerini alabilirim diye düşündüm malumunuz yazın kar lastiği fiyatları daha uygun oluyor.Bikaç yerden fiyat aldım ve 4 adet lastik 195-65-15 petlas(yada starmax) marka 400 tlye geliyor yanı adedi de 100 tl.fiyat bana uygun geldi yada başka marka tavsiyesi olan varsa yorumlarınızı bekliyorum.Fiyat uygunluğunun yanında tabıki lastiğin yolu kavrayışı ve sesi de önemli..Saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

valla ii fiyat bulmuşsun kaçırma derim, geçen sene 205 55 16 petlas kışı 105 tl ye aldık arkadaşa, bu kış kendime alıcam 175 tl diyolar.. kafayı yicem bir yılda bu kadar zam gelir mi lastiklere. ooof of.. cıkma bakmaya bile basladım. avrupa siteleri gezdim adamlar 50 euroya lastik satıyor. bu afakilik ne bizde. gelir artmıyor her yıl gider artıyo. sabır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Selamlar;

Starfire diye bir vakumlu kış lastiki satıyorlar, çin malı tanesi 195 TL..

Amerkan cooper lastiklerini üreten firmanın çin üretimi dediler.. Konu hakkında bilgisi olan veya starfire lastik kullanan arkadaş varmı tavsiye ederlermi?

saygılar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

195 tl ye çin malı lastik alınırmı kardeş git bir lassa bayisine al 4 tane  ıceways kar lastiği garatili ,yol yardım desteği var, taksit imkanı var  arabamada ben aynısını taktım süper bir lastik hemde o kaliteye göre fiyat makul.

http://www.mazdaclubtr.com/15906/lastik-secimi/msg442516/#msg442516

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

conti P 830 gözü kapalı al derim 2010 yılılı en iyi kış lastiği seçildi ben ekim ayı sonunda 196 * 65 * 15 ini 150 tl aldım . önceki arabamdada conti P 810 vardı 5 yıl kullandım çok menundum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Önerileriniz için teşekkürler,lastik seçiminde aslında önemli olan kışı nasıl geçirdiğimiz.Örneğin İstanbul'da daha yeni kar yağdı ve aralık ayı bitmek üzere.Tabiki kar lastiği sadece kar yağdığında mı faydalı olyor değil hava sıcaklığıyla da orantılı.Ben yazın almayı düşünüyordum gerçekten ama şu anda beklemeye aldım çünkü doğru düzgün kışı bile yaşayamadık.Lastik seçimi de kış şartlarının ne kadar zor geçtiği ile alakalı..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba,

Biz İstanbul'da yaşayanlar olarak Kışlık lastiklerin bizlere birazcık lüks olduğunu düşünüyorum. Öncelikle Kar lastiği ile Kışlık lastik farklı şeyler. Kar Lastiği çivili olup normal zeminde kullanmanız mümkün değildir. Çok Soğuk ülke ve şehirlerde aylarca kar ve buzlanmanın olduğu yerlerde tercih edilmektedir.  Kışlık lastiğe gelince bu yine bir nevi alınabilinir +7 derece altına düştükten sonra sürüş konforu ve güvenliği açısından olabilir. İstanbul'a kar yağsa bile en fazla panik ilk yağdığı gün oluyor ondan sonra işleyiş oturup ana halterler açık olup rahat bir şekilde trafik işliyor. Şirket araçlarına takılması mantıklı dır yada aracını iş amaçlı kullanan sürücüleride anlarım. Ama onun haricinde aracımızı işe gidip gelirken yada keyfi kullanım için alınan kışlık lastikleri açıkcası lüks buluyorum. Onun yerine çok iyi bir performans lastiği alıp ıslak zeminde ve kuru zeminde maksimum konfor ve güvenlik sağlayan lastik tercih edilmesi daha ekonomik. Elbette teknik olarak kışlık lastik normal 4 mevsim yada performans lastiğinden kışın daha üstündür. Ama yol gürültüsü ve sarsıntısını da sadece 2-3 gün kar var diye çekmeye değermi şahsım olarak değmez. 2005 Yılından bu güne kadar bütün otomobillerimde kullandığım, Bridgestone ER-300 Turanza Lastiği tavsiye ederim ne yazın ne kışın hiç utandırmadı. 1 taşta 2 kuş (karda hariç). Karda da toplu taşıma araçları akbile talim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çivili lastikler ülkemizin batısı için gereksiz. Kışın zincir bulundurmak bir kaç günlük kar baskını için yeterli. Ancak kış lastikleri sadece karda değil ıslak zeminde de en iyi 4 mevsim lastiğinden daha fazla emniyet sağlar. Özellikle hava sıcaklığı düştükçe fren mesafesinde belirgin fark ortaya çıkar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çivili lastikler ülkemizin batısı için gereksiz. Kışın zincir bulundurmak bir kaç günlük kar baskını için yeterli. Ancak kış lastikleri sadece karda değil ıslak zeminde de en iyi 4 mevsim lastiğinden daha fazla emniyet sağlar. Özellikle hava sıcaklığı düştükçe fren mesafesinde belirgin fark ortaya çıkar.

Hava sıcaklığı 7 derecenin altına indiğinde kış lastikleri diğer lastikler gibi sertleşmediğinden yol tutuşunda dediğin gibi ciddi fark sağlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Üniversiteyi Bolu'da okumuştum o zamanlar vectra aracım vardı ve kış lastiği kaçınılmazdı ama istda biraz lüks gibi geldi banada.Eksi derecelerde avantajı tartışılmaz fakat küresel ısınmanın geldiği bu noktada artık mevsimleri bile yaşayamaz olduk.1 hafta sıcak 1 hafta soğuk havalar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben Elazığ'da hala toyo ile idare ediyorum :) 31.000 km oldu. istanbul için, uzun yol da yapmıyorsanız gerçekten gereksiz olur.

Bende öle düşünüyorum şimdiye kadar da mevcut bridgestone lastiklerimin bi sıkıntısını da yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2007 de i set Nokian almıştım, birkaç kez -10 dereceleri gördü o lastikler onun dışında hep şehiriçinde kullanıldı ama yine de kışın kış lastiği alırım diye düşünüyorum. ( Hele bir araba alabileyim de :D )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kar lastiğinde çok ucuza kaçmanızı tavsiye etmem. Tek sezon kullanacaksanız gidin en ucuzu alın, sonra atarsınız, fakat 3-4 sezon kullanacaksanız ki ortalama böyle olmalıdır, bu durumda lastiği biraz daha dikkatli seçin. İlk sezon hemen hemen bütün lastikler iyi performans gösterir, fakat özelikle ikinci ve üçüncü sezondan sonda lastiğin gerçek karekteri ortaya çıkar. Lastik iyiyse yumuşak kalır, kötüyse yazdan kışa odun gibi sertleşir ve bir işe yaramaz. Temel seçim kriteri lastiğin mümkün olduğunda geç sertleşeni olmalıdır. Bu konuda belli başlı markalar zaten başarılı, fakat daha uygun fiyata daha az duyulan ve ortalama 4 sezon binebileceğiniz markalardan birisi de Viking. Bir iskandinav imalatı (Norveç) ve İskandinav bölgesinde çok köklü bir geçmişi var. Şu anda Continental satın aldı bu şirketi. Tavsiye ederim. Şöyle söyliym, Kumho'dan bir-iki gömlek daha üstün. İki ay önce 205/55/R16 için tanesini 170 TL'den aldım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kar Lastiği mi? Kış Lastiği mi?

Sayın arkadaşlar bence ilk kriter bu! Kar Lastiği diye tabir edilen lastik halk arasında "çivili" diye tabir edilen lastiktir. Diğer kış lastikleri ise çivili değildir. Ancak özel yapısı sayesinde 5 dereceden daha aşağı hava şartlarında -15, -20'lere kadar performans sağlayan lastiklerdir. Standart lastikler 5 derecenin altında çok büyük riskler oluşturur. Nacizane fikrim, bulunduğunuz yere göre lastik seçimi yapılmalıdır. Örneğin sürekli İstanbul'un içinde araç kullanıyorsanız, kış lastikleri faydalı olacaktır, ama kar lastiğine lüzum yoktur. Ama bir Bolu'da yaşıyorsanız bence kar lastiği takılmalıdır. Geçen yıl alıpta 3-5 bin km. kullandığım Bridgestone LM 30 kış lastiklerini yeni aldığım 92 Mazda 626 aracıma taktım, arkalara da Nokian'ın kış lastiklerini taktım, geçen yıl Scenic aracımda kullandığımda sıkıntı yaşamadım, bu yılki tecrübelerimi Mazda 626'ımda yaşayıp buradan paylaşırız inşallah. Bu arada LM30'ların çiftini geçen yıl 270 TL'ye almıştım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kar Lastiği mi? Kış Lastiği mi?

Sayın arkadaşlar bence ilk kriter bu! Kar Lastiği diye tabir edilen lastik halk arasında "çivili" diye tabir edilen lastiktir. Diğer kış lastikleri ise çivili değildir. Ancak özel yapısı sayesinde 5 dereceden daha aşağı hava şartlarında -15, -20'lere kadar performans sağlayan lastiklerdir. Standart lastikler 5 derecenin altında çok büyük riskler oluşturur. Nacizane fikrim, bulunduğunuz yere göre lastik seçimi yapılmalıdır. Örneğin sürekli İstanbul'un içinde araç kullanıyorsanız, kış lastikleri faydalı olacaktır, ama kar lastiğine lüzum yoktur. Ama bir Bolu'da yaşıyorsanız bence kar lastiği takılmalıdır. Geçen yıl alıpta 3-5 bin km. kullandığım Bridgestone LM 30 kış lastiklerini yeni aldığım 92 Mazda 626 aracıma taktım, arkalara da Nokian'ın kış lastiklerini taktım, geçen yıl Scenic aracımda kullandığımda sıkıntı yaşamadım, bu yılki tecrübelerimi Mazda 626'ımda yaşayıp buradan paylaşırız inşallah. Bu arada LMazda30'ların çiftini geçen yıl 270 TL'ye almıştım...

Evet haklısın Kar lastiği değil Kış lastiği yazmalıydım. Fakat mesajı "edit" leyemedim sonra. Kar lastiğini ( Çiviliyi ) öylesine unuttuk ki Kar Kış birbirine karıştı. Ankara'da bile Kar (Çivili) lastiğini unuttuğumuza göre İstanbul için hiçbir gereği yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...