Jump to content

Mazda3 Kar/Kış Lastiği Tavsiyesi


volkanstars
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selam arkadaslar.

malum kış yaklaşıyor ve kış lastikleri alma zamanı geldi.

ama ben okulların açılmasıyla haftada ancak 100km yapıyorum.

yaz aylarında ayda 3000km yaptım. ama artık okula servisle gidip geldiğim için sadece hafta sonları kullanıyorum.

buna göre bu kış (kasım-mart) 5 ayda heralde 3bin km yaparım.

1)bunun için sıfır lastik almaya gerek var mıdır?

2)yoksa az kullanılmış çıkma bir kışlık işimi görür mü?

3)yada baktım mazda3 comfortlar 15" jant kullanıyor. boyutu düşürsem sıkıntı olurmu?      205*55*16 dan 195*65*15e geçebilirmiyiz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Boyutunu susururken yeni jant mi alacaksiniz?

evet yeni jant ama bu hani sacmı demirmi siyah olanlar var ya. onlardan düşünüyorum . kışlıklar onları üzerinde durur. her yaz-kış sök tak işiyle de uğraşmamış olurum diye düşünüyorum??

2010-2011 mazda 3 kasalarda hiç 15" jant kullanan gördünüzmü duydunuzmu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

olabilir 15 jant uyar sizin aracınıza, büjon aralıkları uyarsa sorun olmaz, bide uygun bilezik takarsınız olur biter. zaten dar taban lastik kış ayları için daha ideal yere tutunma gücü artar. çıkma lastiğe gelince, alacağınız lastiğin durumuna bağlı olabilir tabii ama genede çıkmada alsanız üretim tarihine bakınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet yeni jant ama bu hani sacmı demirmi siyah olanlar var ya. onlardan düşünüyorum . kışlıklar onları üzerinde durur. her yaz-kış sök tak işiyle de uğraşmamış olurum diye düşünüyorum??

2010-2011 mazda 3 kasalarda hiç 15" jant kullanan gördünüzmü duydunuzmu?

Tabii, ilk çıkan Touringler 15" jant kullanıyordu güncel kasada.. Sanırım 2010 hatta 2011 yılına kadar olanlarda mevcut. Orijinal jant kataloğunda da var ama çelik jantlar bunlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2000 yılından bu yana kullandığım bütün araçlar 16 jant ama kışlıklarım 15 jantır. hem lastikleri ucuza almış oluyosunuz hem kışın kar lastiğinden daha fazla performans almış oluyorsunuz. şuanda 2011 imp mazda 3 kullanıyorum mayıs 2011 de sıfır aldım eylül 2011 de 4 adet 15 inç  saç jant 150 tl aldım 4 adet 15 inç Continental ts 830 500 tl aldım toplam malliyet 650 tl eğer 16 inç lastik almaya kalsan 1000 tl civarı öderdim.. ayrıca her sene lastikleri yaza ve kışlığa geçerken değiştirmek için 40+40 = 80 tl vereirsin jantlı lastikleri değistirmek için 10+10= 20 ödersin 5 yıl bindiğinde aldığın jantlar parasını değiştirmeden fazlası ile  çıkarmıs olursun. Arabanızın markası ne olursa olsun baz modelinine bakın ve o arabanın jant boyutunda kış lastiği alın benden herkese tavsiye ....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2000 yılından bu yana kullandığım bütün araçlar 16 jant ama kışlıklarım 15 jantır. hem lastikleri ucuza almış oluyosunuz hem kışın kar lastiğinden daha fazla performans almış oluyorsunuz. şuanda 2011 imp mazda 3 kullanıyorum mayıs 2011 de sıfır aldım eylül 2011 de 4 adet 15 inç  saç jant 150 tl aldım 4 adet 15 inç Continental ts 830 500 tl aldım toplam malliyet 650 tl eğer 16 inç lastik almaya kalsan 1000 tl civarı öderdim.. ayrıca her sene lastikleri yaza ve kışlığa geçerken değiştirmek için 40+40 = 80 tl vereirsin jantlı lastikleri değistirmek için 10+10= 20 ödersin 5 yıl bindiğinde aldığın jantlar parasını değiştirmeden fazlası ile  çıkarmıs olursun. Arabanızın markası ne olursa olsun baz modelinine bakın ve o arabanın jant boyutunda kış lastiği alın benden herkese tavsiye ....

evet işte budur. aklın yolu birdir derler.:) demek yanlış düşünmüyormuşum:)

hmm, eğer 150 liraya 4 sac jant alsam, baktığım kışlıklarda 520 lira(195*65*15) 50 lirayada 4 tane jant kapağı alsam.

toplam 690 lira eder.

690/4 = 172,5 lira ederki 205*55*16 boyutunda bu fiyata petlas alabilirim sanırım.

ug8 düşünüyordum onlarda 200 liradan başlıyor.

hayırlısı bakalım.

siz nerden almıştınız sac jantları ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Bridgestone kış lastiklerinin, Kartalkaya'da test görüntüleri videosu. 2013 Şubat döneminde yapılmış bir etkinlik. Testten çok reklam amaçlı bir video ama.. Kullanılmış farklı araçlar var. Abonesi olduğum Face duvarlarında yayınlamışlar, bağlantısını paylaşıyorum bende.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

Merhaba arkadaşlar malum kış yaklaştı 2,3 haftaya yeni kışları takıcam bende size bişey sormak istiyorum ben her 2 senede bi yeni kışlık alırım pirelliden şaşmam hiç sottozero 2  modeli 225/45/17 ebadında tanesi 360 tlden alıyorum ama bi kaç gündür petlası duydum ve araştırdım aynı ebadı 250 tlden veriyolar birde syron marka var onuda 220 tl den veriyolar.Bu petlas ve syron marka lastikleri kullanan varmı aranızda çok kayıyor diyolar karda sarıyor diyolar lastiğe plastik dayıyolar diyolar kauçuk oranını azaltıp ondan bu kadar ucuz diyolar arada 140 tl fark var değermi kışın 3 4 ay kullanıyoruz lastikleri ama kış daha sıkıntılı buna değer mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Kış lastiğinde en önemli husus hamurudur, desen derseniz artık tüm lastikler hemen hemen aynı gibi o yüzden hamurunun yumuşak olmasına dikkat ediniz çünkü  yumuşak hamurlu lastik soğuk havada donmaz vede vakumlama özelliğini kaybetmez.

    Petlas kullanmadım hiç ama bayiden bakmışlığım var , okadarda kötü değil çoğu uzak doğu üretimi lastikten iyidir.

    Kullanmış olduğum vede şu an kullanıyor olduğum iyi bir lastik var Lassa ıceways, kesinlikle öneriyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gürhan şimdi bütün balığı bana tekrar okutma lütfen; senden iki ricam var; yardımcı olursan sevinirim.

1) 205/55/16 yazlık sessiz, hafif ve çukura/tümseğe dayanıklı

2) Yine aynı ebat kışlık

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Orbitus abi yazlık konusunda16 jant olarak bir lstik öneremeyecem, neden derseniz özellikle sessiz demişsiniz lakin zaten benzer serideki( T-H-V-W v.b.) lasitklerin hepsi hemen hemen aynı özellikte yani lastiğin üzerindeki standart tablosuna göre değerlendirmeniz gerek, ama çukura darbeye en dayanıklı gene lassadır bence, bu durumu bir kaç lastikle kıyaslamıştım, bir ara lastik alırken, çoğu ithal lastiğin yanakları çok yumuşak vede ince,  çukurlardan gelen darbelerde çok çabuk deforme olup janta zarar verebiliyor vede genelde balon atıyorlar,  yani  fiyat tablosundan 16 jantlara bakınız ses ve diğer standartları karşılatırınız ona göre alınız,

      Kış lastiğine gelince sizede lassa nın ıceways ı önerecem, fiyat olarakta makul, kalite olarakta ,çok üst seviyede bir lasiktir, TR şartlarındaki soğuktan hiç etkilenmiyor bile, bu kışla 3 yıl olacak kullanıyorum,  zaten lastiğin kutup koşullarına göre üretildiği söleniyor, bir konuda uyarayım lassada 3 tür kışlık lastik var Snowveys, snowveys Era ve ıceways bayiye gittiğinizde bu lastiklerin tümünü isteyip hamuruna bakınız farkı  anlayacaksınız,  size önerdiğim lastik bambaşka bişey.

      Eklemek istediğim bişey var yazlık lastiklerin ses yapmasının bir sebebide havanın soğuk olmasıdır, dikkat ederseniz şu an bile yazlıklar fazla ses yapmaya başladılar , sebebi lastiğin donması vede lastik değişiminin zamanının geldiğinin habercisi olmasıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eyvallah, çok teşekkür ederim. En azından ne yapacağımı öğrendim şimdi... Lassa konusunda çok fazla olumlu şey duyuyorum zaten...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rica ederim orbitus abi, gelişmeleri vede baktığınız lastikler için düşüncelerini bizimle paylaşırsanız çok memnun olurum abi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben yaklaşık bir ay önce 4 tane Michelin 205 5 R16 kışlık lastiğini aldım tanesi 240 tl den ki şu an fiyatlar 275 tl. eski iki kışlık lastiğim vardı onları 160 a verdim bayiye 1 kış kullanılmıştı 800 tl 5 taksite aldım. Fakat sac jant alıp r15 takmak aklıma gelmedi bilseydim öyle yapardım daha mantıklı R16 lastikler pahalı hakkaten

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

goodyear ultragrip  kışlık lastik tavsiye ederim, yapı olarak diğerlerinden farklı ve inanılmaz yumuşak hatta sert fren yapıldığında aracta lastik yumuşaklıgından dolayı yaylanma oluyor... şuan petlas yazlık lastik kullanıyoru yeni aldık ve gayet yumuşak fakat bu yumuşaklık ne kadar sürer bilmiyoru, brde petlas ekstra yol yardım veriyor....

eğer bütceniz yüksekse kış lastiğinde en iyi marka nokian diyebilirim, kış koşullarında inanılmaz bir lastik fakat pahalı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      nokian falan hep gaz bence , abartıdan başka bişey değil , birkaç video vardı youtubede , şöhret oldu gitti. Ben ilk arabayı aldığımda 195-55-15 önlerde 2 adet michlen vardı inanın yan yanaklar kağıt gibiydi, hamuruda çok sertt, yani bizim buradaki iki tane asvalt kırığına düş , balon atıp giderdi, jantlarımı küçültünce lastiği çıkmaya verip yeni kışlıklarımı aldım. Bu arada godyearın ultragrip serisinin en iyilastiği ulrtagrip 500 dür bence  , 3yıl bitliste kullandım  şu andaki lastiğime rakip sadece onları görüyorum lakin üretmi durdu yeni seriler çıkınca, arkadaşlar şahsım adına sölim eğerki sözüme itimatınız olursa gene farklı lastiklere bakın, istediğinizide alın ama Lassa ıceways ı görüp, inceleyip, hamuruna bakıp, diş derinliklerini kontrol ediniz, vakum yapraklarındaki diş derinliği diğerlerinden çok iyi farkı hemen anlarsınız, vakum yaprakalrını elinizle aralayın farkı görüceksiniz, diğer sert hamurlu lastiklerde zaten elle aralayamazsınız bile,  bu bahsi geçen lastiği bridgestone aynı desenle ıcecruzer olarak çıkarıyordu, kardeşimin aracında kullandık, çokta pahalıydı sonra lassa üretmeye başladı, hatta daha iyisini üretti, daha ucuza.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      nokian falan hep gaz bence , abartıdan başka bişey değil , birkaç video vardı youtubede , şöhret oldu gitti. Ben ilk arabayı aldığımda 195-55-15 önlerde 2 adet michlen vardı inanın yan yanaklar kağıt gibiydi, hamuruda çok sertt, yani bizim buradaki iki tane asvalt kırığına düş , balon atıp giderdi, jantlarımı küçültünce lastiği çıkmaya verip yeni kışlıklarımı aldım. Bu arada godyearın ultragrip serisinin en iyilastiği ulrtagrip 500 dür bence  , 3yıl bitliste kullandım  şu andaki lastiğime rakip sadece onları görüyorum lakin üretmi durdu yeni seriler çıkınca, arkadaşlar şahsım adına sölim eğerki sözüme itimatınız olursa gene farklı lastiklere bakın, istediğinizide alın ama Lassa ıceways ı görüp, inceleyip, hamuruna bakıp, diş derinliklerini kontrol ediniz, vakum yapraklarındaki diş derinliği diğerlerinden çok iyi farkı hemen anlarsınız, vakum yaprakalrını elinizle aralayın farkı görüceksiniz, diğer sert hamurlu lastiklerde zaten elle aralayamazsınız bile,  bu bahsi geçen lastiği bridgestone aynı desenle ıcecruzer olarak çıkarıyordu, kardeşimin aracında kullandık, çokta pahalıydı sonra lassa üretmeye başladı, hatta daha iyisini üretti, daha ucuza.

bitlis koşulları malum orada nerdeyse yazları bile kar yağacak bu arada bende aslen bitlisliyim :) ama hiç görmedim, lassa hiç kullanmak nasip olmadı ama kaliteli bir marka, michelin dediğiniz gibi güzel lastik ama balon yapma olasılığı çok fazla, nokian lastiklerin bahsettiğim lastiğin modelini bilmiyorum bir gece karda volvo marka araçta kullanmak nasip olmuştu ve araç sanki asvalt zeminde gider gibi yol tutuyordu yanlız nokianın 2 tip kış lastiği var bazıları fiyatları normal kış lastiği gibi benim dediğim model adını biliyorum ama arkadaşım lastiğin normal lastiklerden 2 kat pahalı olduğunu söylemişti, bahsettiğiniz lastiği nasip olursa bakarım 205 55 16 için fiyatları nekadar biliyorusunuz acaba?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Memnun oldum tolgahan, bir hemşerimle tanışmak güzel, sölediğiniz ebat lassa fiyat listesinde, peşin satış tanesi 215.tl gözüküyor, lassanın sitesinden sizde bakabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

    Kış lastiği almadan önce, kış memleketi olduğundan, buralarda kullananlara sordum, internet forumlarında araştırdım.  Petlas kış lastiği kullananların çoğunun memnun olduğunu gördüm, bende aldım 170 TL. ( rot balans ve bir yıl yol yardımı ile) taktırdım. İki saat sonra Erzurum'a yola çıktık ailecek yolda tutunma ve lastik sesindeki iyileşmeyi ben bile fark ettim  :)(zira bu tip ayrıntıları çok fark etmem)

  Erzurum'a yaklaşık 40 km kala, hafif bir sürtünme benzeri ses gelmeye başladı, 'asfalt pürüzlü heralde' dedim ???. Arabada ne sarsıntı nede dengesizlik olmadı biraz gidince bir kontrol edeyim dedim durdum, baktık bizim arka sağ lastik yere yapışmış :o:nazar:

  14 yıldır ilk defa lastiğim patladı, akşam karanlık, etrafta benzinlik filanda yok, iş bize kaldı dedim. Teoride biliyorum ama lastik değiştirmede hiç pratiğim yok, lastiği değiştirdim. 7-8 km ilerde lastikçi bulup lastiğe baktırdım alt yüzeyinde sanki çivi delmiş gibi küçük bir delik oluşmuş ama çivi filan yok.

    Nasıl oldu da ön lastik değil de arka lastik bu şekilde patladı anlamadım, acaba lastik te bir sıkıntımı vardı bilmiyorum, sıfır lastik sonuçta.

    Neyse kusura bakmayın başınızı ağrıttım, buradan çıkarılacak sonuç:

  1. Araba ile ilgili acil durum çalışmalarını (lastik değiştirme, zincir takma, kaza tutanağı düzenleme vb) başınıza gelmeden prova etmeniz, yoksa başınıza gelince zor oluyor. ;) 

  2. Petlas fiyat kalite olarak gayet uygun ( patlağın lastik üretim hatasından olduğuna pek ihtimal vermiyorum )

  3. Lastik patlamasına rağmen en ufak bir dengesizlik yapmadı Mazda 3 üm.

  4. Erzurum tahminimizden daha büyükmüş  :tey: :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...