Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Bakım Fiyatları


xendaba
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

3 dakika önce, alpulusoglu :

Bunu cok fazla soylediler ama benim meslegimden dolayi denizlerde oluyorum. (Uzakyol kaptaniyim ) dolayisi ile haberim yoktu kampanya gelmeden once. Kampanya geldigindede servistekilerin tanidik olmasina ragmen beni yazmayi unutmuslar listeye. Sonradanda kampanyaya dahil olamadim. Telefonumu ve mail adresimi sistemden kontrol ettiler dogru cikti ama onlarada bi haber gelmedi. 

Her limanda bi sevgili derler doğrumudur hocam 8) yoksa laf gelişi söylenmiş bi söz mü ;D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, dr_azoom :

Her limanda bi sevgili derler doğrumudur hocam 8) yoksa laf gelişi söylenmiş bi söz mü ;D 

Yalan yok size durustce cevaplayayim. Gemiler giderek limanlarda daha az kalmaya calisiyor.makinalar zaten otomasyon sistemli oldular yani neredeyse makinada insana ihtiyac duymayacak hale geldiler. Limana gelir gemi yukunu yukle kalk butun prosedur bu. Birakin sevgiliyi iki ineyim gezineyim diyecek vakit bulamadigim bile cok oluyor.adimiz cikmis diyebilirim :)

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kayış her 10 bin km de  gözle kontrol edilir..  el ile kontrol edilir.. 

çatlak, yırtık, eskime varsa  kilometreye bakılmaksızın değiştirilir.   

öte yandan kilometreden bağımsız yıl'a göre de kontrol edilir..  çürüme varmı diye..

kısaca : kontrol edilir yani.. 

şimdi 2018 model bi sıfır araba alalım.. 1 ocak sabahı çıkıp 90 km sabit hızla Kars'a gidelim gelelim, gidelim gelelim ve 31 gün boyunca bunu tekrarlayalım..  hiç durmadan saatte 90 km hızla gidersek 1 şubatta aracımız 64800km 'de ve 28 şubatta 125280km de olacak..  yani aracımızın motoru  km'den bağımsız olarak 1416 saat çalışmış olacak..

Bir diğer yandan 1 sene boyunca her gün maltepeden Bakırköy'e  gidip gelirseniz   44+44 =88 km..  ve 3 saat gidiş 3 saat geliş olsa..   günde 6 saat çalışarak  88 km yol alacaksınız...    

Bu şehir içi şartlarında aracınız 125280 km ye geldiğinde  motorunuz 8541 saat çalışmış olacak.

hatta 90 km sabit hızla araç en sıcak yaz gününde bile ne fan açar, ne yağ sıcaklığı artar.. ne zorlanır  ne de hızlanma ve durma zamanlarında ani yük değişimlerine maruz kalır..  motor kulakları eskimez , gergi bozulmaz vsvs

keşke otomobil motorları da   gemi ve iş makinaları gibi ,  km 'ye göre değilde Saat'e göre takip edilse 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Zealot :

kayış her 10 bin km de  gözle kontrol edilir..  el ile kontrol edilir.. 

çatlak, yırtık, eskime varsa  kilometreye bakılmaksızın değiştirilir.   

öte yandan kilometreden bağımsız yıl'a göre de kontrol edilir..  çürüme varmı diye..

kısaca : kontrol edilir yani.. 

şimdi 2018 model bi sıfır araba alalım.. 1 ocak sabahı çıkıp 90 km sabit hızla Kars'a gidelim gelelim, gidelim gelelim ve 31 gün boyunca bunu tekrarlayalım..  hiç durmadan saatte 90 km hızla gidersek 1 şubatta aracımız 64800km 'de ve 28 şubatta 125280km de olacak..  yani aracımızın motoru  km'den bağımsız olarak 1416 saat çalışmış olacak..

Bir diğer yandan 1 sene boyunca her gün maltepeden Bakırköy'e  gidip gelirseniz   44+44 =88 km..  ve 3 saat gidiş 3 saat geliş olsa..   günde 6 saat çalışarak  88 km yol alacaksınız...    

Bu şehir içi şartlarında aracınız 125280 km ye geldiğinde  motorunuz 8541 saat çalışmış olacak.

hatta 90 km sabit hızla araç en sıcak yaz gününde bile ne fan açar, ne yağ sıcaklığı artar.. ne zorlanır  ne de hızlanma ve durma zamanlarında ani yük değişimlerine maruz kalır..  motor kulakları eskimez , gergi bozulmaz vsvs

keşke otomobil motorları da   gemi ve iş makinaları gibi ,  km 'ye göre değilde Saat'e göre takip edilse 

Benim kayisimda cok bir sorun olmadigini gorduk. Yani kesitlerine baktigimizda hafif bir catlak bile yoktu. Yani 7 senede 100 bin km yaptim. Ama cokda dikkat ederek narin kullandigimi soyleyemem. Genelde bu km lerde mazda 3 lerin onlem olarak sanziman filtresi ile kayisinin otomatikman degistigi soylendi. Bende riske girmemek icin okeyledim. Gercekten aklim almiyor parca fiyatlarini. Sonucta bu orta segment bir araba. Birdaha yetkili servise gitmeyi dusunmuyorum acikcasi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eğer araba bakım işlerinden iyi derecede anlamıyorsanız,   yetkili servise gitmenizi  şiddetle öneririrm.. 

sanayide kural  kitap kanun kalmadı..   pişman olursunuz.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Zealot :

eğer araba bakım işlerinden iyi derecede anlamıyorsanız,   yetkili servise gitmenizi  şiddetle öneririrm.. 

sanayide kural  kitap kanun kalmadı..   pişman olursunuz.. 

Yani acikcasi merserde arabanin basinda dura dura baya sey kaptim ama zaten satmayi dusundugum icin yetkili servise goturmustum . Eger istedigim araci alamazda mazda kalirsa bundan sonra bir sekilde amatorde olsa deneyecegim. Yani rutin bakimlari bile paylastigim faturaya gore  tahmini milyara yakin cikacagindan garantisi bitmis araba icin yetkili servis benim gozumde bitmistir. 208 liraya yag konuluyorsa orada bir sikinti var demektir. Servis bence mukemmel ama fiyatlar bakimindan cok uzer.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence sizin sadece bir hatanız var..  bakım öncesi  biraz pazarlık. biraz  diretme..   ısrar  vs..vs..     

 

dışarıda bakım yaptırmanıza şiddetle karşıyım.  çok tecrübeli olmanız lazım..    parça markalarını iyi bilmeniz lazım.

ustaların önerilerine asla kulak asmayın.

ben kendi gözlerimle   içine yağ girip de, filtreden geçmeden geri dönüş kanallarından çıkan yağ filtresi gördüm..  onbinlerce  satılmıştır sanayide..  en çok satan markalardan birisidir.   o kadar çok arabaya takılmış, yağı filtre edilmeden devirdaim yapmıştır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Zealot :

bence sizin sadece bir hatanız var..  bakım öncesi  biraz pazarlık. biraz  diretme..   ısrar  vs..vs..     

 

dışarıda bakım yaptırmanıza şiddetle karşıyım.  çok tecrübeli olmanız lazım..    parça markalarını iyi bilmeniz lazım.

ustaların önerilerine asla kulak asmayın.

ben kendi gözlerimle   içine yağ girip de, filtreden geçmeden geri dönüş kanallarından çıkan yağ filtresi gördüm..  onbinlerce  satılmıştır sanayide..  en çok satan markalardan birisidir.   o kadar çok arabaya takılmış, yağı filtre edilmeden devirdaim yapmıştır. 

Zaten bunca zaman odedigim her bakim indirimliydi. Mudur eski denizci olunca vs parayi 2 taksitle odememe izinde verdiler sagolsunlar. Dedigim gibi merser benim gozumde cok cok iyi bir servis yanliz o fiyatlar markaya uygun degil. Dediklerinizde haklisiniz tabiki anliyorum ozellikle bostanci oto sanayi felaket. 

Benim ustayi dinlemedigim tek nokta bir suspansiyon degisince genelde digerininde degismeside gerekir dendi. Cokta uzerinde duruldu ben simdilik kalsin dedim. Malum verdigim paraya tofas alirdim zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Zealot :

ben olsam amortisörü çift değiştirirdim.

amotisörü parçacıdan alsanız da vereceğiniz para tanesine 200-250 tlden az olmaz 

 

fakat  gergi ve kayışı değiştirmezdim. 

 

Serviste sadece bir tanesi 450 . Arti iscilik kdv vs 2 kati disarinin. 

Valla su ana kadar neden degismedim ciftini diyebilecegim bi farklilik gormedim. Elbetteki biri eski biri yeni en guzeli ciftini yenilemek ama oda baska konu.

Ben biraz garanticiyim hocam. Suspansiyondan yolda kalmazsiniz ama kayistan kalirsiniz. Malum aracin limitlerini sevdigimden cok daha kotu ve tehlikeli duruma yol acmamak icin degistirdim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 100bin bakımınında bahsedilen kayışları, buji, yağ ve filtreleri bu son kampanyada 1200₺ ye değiştirmiştim. Otomatik şanzıman bakımını da bir önceki kampanyada 500-600₺ arası bir şeye yaptırmıştım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

işte bu yüzden iyi ki yetkili servise gitmişsiniz..

servis de müşterisini garantiye almak için belli bir ömür biçtiği parçayı,  Yorum yapmadan değiştiriyor..

ben de "nispeten usta"  sayılırım..    şahsen herkese  ısrarla yetkili servise gitmeyi öneriyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, kindness :

Ben 100bin bakımınında bahsedilen kayışları, buji, yağ ve filtreleri bu son kampanyada 1200₺ ye değiştirmiştim. Otomatik şanzıman bakımını da bir önceki kampanyada 500-600₺ arası bir şeye yaptırmıştım. 

Kampanya yuzde 30 indirim yapiyordu. Bahsettiginiz fiyatlar neredeyse yuzde 50 fark ediyor ama.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar konuyu güncelleştirelim. Yakın tarihlerde bakım yaptıranlar. "Kaç bin bakımını ne kadara nerede yaptırdı?" yazabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2017 temmuz başında aldım arabayı. Daha 6500 km de. ilk 6 ay sonunda bakıma götürmeli miyim aracı yoksa 10 bin km yi bekleyeyim mi bilemedim? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, fthktl :

2017 temmuz başında aldım arabayı. Daha 6500 km de. ilk 6 ay sonunda bakıma götürmeli miyim aracı yoksa 10 bin km yi bekleyeyim mi bilemedim? 

10 bin km yi bekle Fatih kardeş. Çok da sürmeyi canavarı km yapmışsın bak :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkese merhaba,

Ben uzun araştırmalar sonucunda aracında garantisi bittiği (ilave garanti inisiyatif dahilinde olduğu için!)  için aracımı yetkili bosch servisine götürdüm. 60000 km 3.yaş bakımı indirimle beraber 380tl. Kullanılan parçaların hepsi orijinal bosch kutusunda geldi. Bakımın her kademesini izleme şansım da oldu. Servisi eğitim almış ve tecrübeli ustalar yaptı, garantili olarak. Aracı bilgisayara bağlayarak hata varmı diye kontrol bile ettiler istememiş olmama rağmen. Servisten para kazanma dönemi ancak rekabet artarsa veya kurumsal müşteri memnuniyeti önem kazanırsa makul seviyelere gelir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, volkanstars :

10 bin km yi bekle Fatih kardeş. Çok da sürmeyi canavarı km yapmışsın bak :)

Eyvallah kardeşim. Direkt sana sorsam da olurmuş :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • CRO
      Yazan: CRO
      Merhaba Değerli forum üyeleri;
      Aracım Mazda3 BL 2012 Otomatik makyajlı kasa 72.000 km de olup bu zamana kadar yetkili servis bakımlıydı; ancak gerek garanti süresinin dolması gerekse de yetkili servis ücretlerini yüksek bulmam sebebiyle bundan sonraki bakımlarını özel servis aracılığıyla yaptırmayı düşünüyorum. Bakım ile ilgili forum üzerinden önceki mesajları elimden geldiğince okuyarak bakım için tercih edilebilecek ürünleri oluşturmaya çalıştım. Bu noktada sizlerin de görüş ve tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Yapmış olduğum araştırmalar neticesinde bakım için gerekli malzeme listelerini aşağıya sıralıyorum, daha önce kullandığınız memnun olduğunu ürünleri de söylerseniz memnun olurum.
      Araç Yağı;
      Liqui Moly Toptec 4200 5w30 (Sentetik, ACEA:C3 - API:SN) Liqui Moly Longtime High Tech 5w30 (ACEA:A3/B4/B3 - API: SM,CF) Liqui Moly Toptec 4500 5w30 (ACEA:C1 - API bulamadım, yalnız üzerinde direk mazda ibaresi mevcut olduğundan listeme ekledim.) Motul 8100 xClean EFE 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 - API:SN) Motul Energy 5w30 (ACEA:A5/B5 - API:SL) Castrol Edge 5w30 C3 (Tam Sentetik ACEA:C3 -API:SN/CF Son bakımda bu yağ konulduğu için listeme ekledim.) Mobil 1 ESP 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 -API: SN Forumda da araç yağı tercihi konularını okudum ama tam manasıyla şu kullanılabilir şeklinde bir öneriyle karşılaşmadım herkes gerekli özellikleri barındıran uygun yağı tercih ettiği sonucuna ulaştım. Benim listelemiş olduğum yağlar arasında Motul 8100 xClean EFE ile LiquiMoly Toptec 4500 arasında kaldım ama açıkcası netleştirmedim birsürü özellik viskozite, farklı derecelerdeki akışkanlık vs gibi birsürü özellik söz konusu olduğundan yağ konusunda önerilerinize açığım.
      Fren Hidroliği;
      Fren Hidroliği konusunda konusunda Dot3 veya Dot4 niteliklerine sahip bilindik markalardan birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bi önceki bakımda değişmedi diye biliyorum araç kitapçığında ise yanlış hatırlamıyorsan 2 yıl veya 40Bin km de değişimden söz ediyordu. Bakımda durumuna göre değiştirmeyi düşünüyorum.
      Direksiyon Hidroliği; 
      Direksiyon hidroliğinde kullanılan yağ ile otomatik şanzımanlarda kullanılan yağ aynısı tercih edilebileceğini öğrendim. Bu noktada Dexelia ATF 3 (M-V) veya Liqui Moly Atf Toptec 1200 (Dexron2-3 ) değerlerine sahip yağların işimi görebileceği sonucuna ulaştım.
      Bujiler;
      Buji konusunda muhtemelen aracın üzerinde orjinal mazda bujileri var diye biliyorum, değişimin gerekli olduğu görülürse Denso, Ngk veya Mazda Orjinal buji markalarından birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bu noktada da kararsızım önerilerinize açığım.
      Yağ Filtresi;
      Yağ filtresini orjinal ürün tercih etmeyi düşünüyorum, yine forumdaki konuları incelediğimde Mahle OC195 markalı ürünün orjinal ürün ile birebir aynı olduğunu öğrendim. Orjinal filtre bulamaz isem eğer bu ürünü tercih edebilirim.
      Hava Filtresi; 
      Hava filtresinde de orjinal ürün kullanmayı düşünüyorum ama tavsiye edebileceğiniz ürünlere de açığım bu konuda net bir karar veremedim açıkcası.
      Polen Filtresi;
      Polen filtresinde ise muadil ürün kullanmayı düşünüyorum. İnternetteki araştırmalarımda Bosch, Filtron ve blueprint markalarını gördüm bu konuda da önerilerinize açığım.
      Uzunca bir yazı oldu arkadaşlar sürçü lisan ettiysek kusuruma bakmayın. Konu ile ilgili hertürlü tavsiyelerinize açığım. Teşekkür eder keyifli günler dilerim.
       
    • sany
      Yazan: sany
      Arkadaşlar merhaba,
      Hepinizin araştırmalarınızdan bildiği üzere, otomatik şanzıman yağı el ile değiştirildiğinde 4 Litresi değişiyor,
      diğer yarısı şanzımanın içinde kalıyor. Yani yarım iş yapmış oluyoruz. 
      Bu sebepten yağ değişimini makine ile yapan servisleri araştırdım ve adreslerini sizinle paylaşıyorum.
      İzmir ve Çevre iller'de
      Otomatik Şanzıman yağını makine ile değiştiren servislerin iletişim bilgileri;
       
      İzmir
      KEBAN OTOMATİK ŞANZIMAN SERVİSİ !!!
      (Makinası arızadan dolayı yurt dışına değişime gitmiş - Yurt dışından gelmesi bekleniyor) !!!
      http://www.kebanotomatiksanziman.com
      3.Sanayi Sitesi 405 Sokak No:17 Kazımdirik Mahallesi
      İzmir/Bornova
      Mobil: 0506 328 44 44
      Servis: 0232 486 44 10
      Yetkili - Hasan usta
       
      Manisa
      Kaizen Oto
      Manisa Sanayi - (Manisa Merkezde)
      5305-(3) Sk.
      T.+90 532 634 19 82
      Yetkili - Bekir Usta
       
      Denizli
      OTO TEKNİKER 
      Sümer Mahallesi 3. Sanayi Sitesi
      37 Sokak No: 43-45-47
      Denizli/Türkiye
      T.+90 532 431 6145
      +90 258 251 3433
      Yetkili - Şeref Usta
       
      Denizli
      JAPON OTO
      Sümer Mah. 3. Sanayi Sitesi 37Sk. No.49
      Denizli
      +90 532 481 5057
      Yetkili - Ahmet Canyılmaz
       
      Umarım ihtiyacı olanlara faydalı olurum.
       
      Ben İzmir'den Manisa'daki Kaizen Oto'ya gittim.
      Bekir ustanın titiz ve temiz işçiliği var. Ayrıca, Makine, Techizat ve Donanımı çok iyi .
      Çok bilgili, memnun kalırsınız. Tavsiye ederim.
       
    • noers
      Yazan: noers
      Merhaba arkadaşlar,
      Geçtiğimiz ağustos ayında 2014 model polumu satıp, Ankara Mazda S.K otomotivden 1.5 skyactiv-g power sense mazda 3 aldım. 
      Önümüzdeki ay aracın ilk 6 ay bakımı gelecek, normalde ara bakımlarda sadece kontrol yapıldığını herhangi bir işlem yapılmadığını söylemişlerdi ancak ben yine de yağını değiştirmek istiyorum aracın. SK ve herter var Ankarada, bu ikisinden hangisini tavsiye edersiniz? Olumlu olumsuz tecrübelerinizi duymak isterim.  

       
    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Merhaba saygıdeğer forum üyeleri;
      2015 model aracımın 20.000 bakımı geldi de geçti. 22000 lere yaklaştım. Kayseri'de ikamet ediyorum ve maalesef burda yetkili servis yok. Aracı alırken 3 sene garantili demişlerdi ama birkaç yerde 5 yıl olduğunu duydum. Hangisi doğrudur?
      Eğer 3 sene ise garantinin bozulmasını göze alıp Kayseri'de özel bir serviste mi yaptırsam? (Yer tavsiyelerine açığım, hatta ihtiyacım var.)
      5 sene ise; bozmam uygun olmaz ve Kayseri'ye en yakın Adana Mıçı görünüyor. Fakat orası ile alakalı da şikayetvar sitesinde 1 - 2 şikayet  gördüm.
      Tavsiyeleriniz neler? 
      teşekkürler...
    • Guitarist5993
      Yazan: Guitarist5993
      Arkadaşlar herkese merhaba. Bugünki sorucağım soru aracımın artık vites geçişlerinde eskiye göre yıprandığını hissediyorum hele ki geri viteste. Dün bulunduğum yerdeki ustama bu konuyu danıştım ve bana artık aracının baskı balata değişme zamanının geldiğini söyledi. Bende bunun üzerine ustama bana tavsiye edebileceğin bir marka var mı diye sordum oda bana genellikle japon araçlarında sıkça kullanılan bir marka olarak SACHS marka debriyaj setini önerdi. Çünkü senin aracına uyum sağlayabilecek bir debriyaj seti ve diğerlerinde sorun yaşayabilirsin dedi. Birde son soracağım soru şanzıman yağı olarak hangi marka tavsiye edebilirsiniz. Bu arada aracım mazda 3 2006 1.6 Benzin şuan 152.000 de. Bu konu hakkında sizin düşünceleriniz nelerdir. İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

×
×
  • Yeni Oluştur...