Jump to content

1. Nesil Mazda 3 Rölanti Problemi


hascompag
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

@quiteguide @Mutlu Tekir

Cevaplar icin tesekkurler. 

Bir kez daha lpg ayari yaptiracagim. Bobin icin de servise gidip atesleme olcumu yaptirmak istiyorum. 

Rolanti motoru ve kelebek temizliginden sonra ortaya cikan,  "bazen" vites degistirmek icin debriyaja bastigimda devrin 1-3 sn gec dusmesi hakkinda ne dusunuyorsunuz? Zamanla gecer mi acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kelebek temizliği için beyni soktuysen, ECU sifirlanmis olabilir. Rölanti motoru hassas bir arkadaş, dişliler tam oturmamış da olabilir, söküldüğü konumda takılması lazım. Motora maf sensorunun olcemedigi, sensör sonrası bir yerden(delik gibi, gevşek bir yer) hava girişi olabilir.

Ohmmetre varsa bobinlerin primer direnç durumu kontrol edilebilir. Tam sağlıkçı sonuç vermez ama. Fikir edinilebilir. Benimkiler 14.6 ohm mu ne çıkmıştı.

Servis bütün bobinlerdeki ateşlemeyi göremez diye biliyorum, en azından bende öyle. Forscan sadece 1. Silindirdeki durumu aktarıyor. Yine de servis bir baksın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

44 dakika önce, Lupara :

@quiteguide @Mutlu Tekir

Cevaplar icin tesekkurler. 

Bir kez daha lpg ayari yaptiracagim. Bobin icin de servise gidip atesleme olcumu yaptirmak istiyorum. 

Rolanti motoru ve kelebek temizliginden sonra ortaya cikan,  "bazen" vites degistirmek icin debriyaja bastigimda devrin 1-3 sn gec dusmesi hakkinda ne dusunuyorsunuz? Zamanla gecer mi acaba?

O normal bir durum. Vites değişirken devrin düşmesini engelleme istenen bir durum, hafif ara gaz veriyor kendi kendine. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence de bobin ama bobinler is gorur durumda. Usta, "bence bobinler biraz daha bozulsun sonra degistir" dedi.

Ulkede guzel seyler de oluyormus. 

Yerli mali Maysan amortisorden sonra bobin ureticisi de varmis. Maher adli bir marka. Fiyatlari da makul. 

Uzun yola cikacagim. Yine benzer bir kiprasma olursa bu bobinlerden alacagim. En azindan sorunu tespit etmeme yardim eder. 

13.07.2019 at 19:02, quiteguide :

Son olarak, eşden dosttan alınacak 1-2 orijinal, sorunsuz bobinle, deneme yanılma yöntemi yapılarak bütün bobinler denenmeli. Bir ihtimal, beyinde ateşleme hatası olabilir, varsa sorun daha kolay netlesir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Sonucu yazayım, belki konuyu araştıran olur.

Bobinleri değiştirdim ve sabah soğukken rölantinin dalgalanması azaldı ve stop etme işi bitti.

Hareket halinde iken vites değiştirmek için debriyaja basınca devrin bir kaç saniye takılı kalması problemi oluşmuştu. Tps sensörünün soketini kontak spreyle temizleyince o da halloldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Lupara :

Bobinleri değiştirdim ve sabah soğukken rölantinin dalgalanması azaldı ve stop etme işi bitti.

İlk mesajında tanesi 700 TL diyordun, bu fiyata mı değiştirdin yoksa daha uygun bir çözüm bulabildin mi ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Burak :

İlk mesajında tanesi 700 TL diyordun, bu fiyata mı değiştirdin yoksa daha uygun bir çözüm bulabildin mi ? 

Yan sanayi Maher diye bir marka aldım. Tanesi 115 tl.   www.parçafilosu.com

Eminim orjinalini alsam araba çok değişir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

38 dakika önce, Lupara :

Yan sanayi Maher diye bir marka aldım. Tanesi 115 tl.   www.parçafilosu.com

Eminim orjinalini alsam araba çok değişir.

Çok ciddi fiyat farkı varmış uzun süre sorunsuz kullanırsın inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

Arkadaşlar benzin fiyatları ucuzladı diye aracımı bugünden itibaren benzinde kullanmaya başladım. Aracım bir süredir motor normal ısısına ulaşınca ışıklarda rölanti zaman zaman (her zaman değil) 750 devir ile 500 devir çizgisine yaklaşıp stop edecekmiş gibi çok şiddetli olmayan sarsıntı ve vuruntu oluyor. o sırada gaza basıp yaklaşık 2000-2500 devir yükseltip bıraktığımda çoğu zaman normale dönüyor bazen de devir düşünce aynı sorunu gösteriyor. Aracın çekiş ve hızında hiç bir sıkıntı yok hatta oldukça başarılı.  Bu gün benzinle 120 km yol yaptım giderken yaklaşık 45 km sonra ilk ışıklarda aynı sorunu yaptı, 50 km deki ışıklarda yine aynı sorunu yaptı. 5-6 Saatlik beklemeden sonra dönüş yolunda yaklaşık 3 ışık da durmama rağmen rölanti gayet düzenli idi ve hiç bir şekilde rölanti dalgalanmadı. Aracım 102 bin km de. Nisanda 100 bin bakıma girecek, bu konu ile ilgili yapılması gereken bir şey varmıdır diye değerli yorumlarınızı bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...