Jump to content

1998 Model Mazda 323 Practica Motor Sorunu


izbarco_34
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar 15 gün önce Ankara'dan hevesle aldığım practica aracımla bu kez yüzüm gülmedi. hikayem şöyle kısaca özetlemeye çalışacağım. satın almadan önce aracı açıkcası tanımadığım bilmediğim bir ustaya götürdüm baktırdım computeste soktum gücü  görmek amaçlı veriler gayet ideal çıktı..aracın iyi olduğunu ama istanbula varınca gerekenleri yap dedi belirtti o kısmına amenna satışı yaptıktan sonra yola çıktım belli km gittim sonra alternatör kayışım koptu.bu şekilde yürüterek bi cahillik yaptım kasmadan dedim bana 7 km uzakta sanayi dediler 25 km çıktı mesafe ve haliyle araç hararet yaptı..en yakın sanayi ivedik organizede araç silindir kapak contasına kadar söküldü yapıldı.birgün ankarada kaldım yol bilmem iz bilmem.gurbet elelrde kaldık ertesi gün araç oldu dendi sonra yola çıktım 145 km gittikten sonra otomatik şanzıman ışığı HOLD yanıp sönmeye başladı..aracı 3 ileri şekilde kasmadan sağsalim  istanbula geldim..ama ankarada benimle ilgilenen muhatab olan istisnai kişiler hariç yol boyunca adlarını andım bol bol günahları boyunlarına artık ahın çalmadığı kapı yoktur..araştırmalarım sonucu yine ufak tefek şikayetleri olup bazı bakım onarım işleri yaptım alternatör sök temizlet vs vs kendimce sonra baktım iş ciddi anlamda boyumu aştı..şikayetlerimle bostancı mazda taber ustayı ziyaret ettim. şikaeyetleirmi ilettim aracı cihaza bağladı arızalar tespit etti en önemli arızayı ben HOLD ışığının sürekli yanıp yanıp sönmesi ve şanzımanı korumaya almasının nedeni iken..taber usta sensörden olabilir dedi ve sensöre ulaşmak için hava filtresini söktüğünde taber ustayla bakıştık gördüğümüz manzara ;( motor yağı hava filtresinin içine üflemiş :( hayatımda ilkkez böle bir tecrübe yaşıyorum..ama mazdaya olan hayranlığımı bu sorun gölgeleyemedi..taber usta önerilerini sundu..3 ihtimal ya aracı geri ver ya aracı bu şekilde sat ki ben böle birşey asla bi başkasına yapamam  son ihtimalinde araca gereği yapılıcak güzelce biniceksin bindiğini kar sayacaksın maliyetine katlanacaksın..açıkcası o an ki sinirim ve kızgınlığımla olayı açıkcası tam idrak edemedim dinleyemedim.. o an sağlıklı düşünemedimde araçlardan az çok anlarım ama konu bi yere kadar boyunumu aştı sizce bilgisi olan arkadaşlarım varsa tecrübelerini paylaşabilirler mi ? ne kadara patlar nasıl olur nedir bu sorun nereden başlanmalı ankarada conta yaktık diye eksik bişeyler mi oldu tamam düştük Allahtan korkmaz insanların eline kucağına..ama Rabbim bilir işini..kendimi köşeye çektim kime ne yaptımda kimi kırdım üzdüm yada zararım olduda Allah bana bunu reva gördü..benimde bu araçta imtihanım bu demekki.şimdi aracım kapının önünde inanın yanına dahi yaklaşmıyorum.uzaktan bakıp her akşam işten eve evden işe bakıp geçiyorum..:( konu ile  ilgili yorumlarınızı takip edeceğim.. ve gerekli bilgilendirmeleri her detayı bu konu başlığından oluşacak tecrübelerimi paylaşacağım saygılarımla 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Hava filtresinin zaten motordaki basıncı ve yağ buharını emen bir bağlantısı vardır ama hava filtresine dolacak kadar emmesi çok ilginç ya çok fazla sıkıştırdın motoru ki öle olsa bile o kadar yağı emmez , tanminimce conta hala sorunlu yani motor basınç kaçırıyor yağın için ve o sıradada hava filtresi bunu emiyor yağla beraber tabii, iyicene elden geçirsin ustan arabayı yapacak bişey yok, geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Hava filtresinin zaten motordaki basıncı ve yağ buharını emen bir bağlantısı vardır ama hava filtresine dolacak kadar emmesi çok ilginç ya çok fazla sıkıştırdın motoru ki öle olsa bile o kadar yağı emmez , tanminimce conta hala sorunlu yani motor basınç kaçırıyor yağın için ve o sıradada hava filtresi bunu emiyor yağla beraber tabii, iyicene elden geçirsin ustan arabayı yapacak bişey yok, geçmiş olsun.

evet bir bağlantı var üst kapaktan  minik bir hortum geçiyo hava filtresine bahsettiğiniz gibi nedne bu kadar aldığı konusuna gelirsek şansızmanda hold ışığı sürekli yanması aracı 3 ileri kullandırttı bana dörde geçişi olmuyodu haliyle ben belli aralıklarda sıkıştırmışlığımda olmuştur.sizcede sorun conta işçiliği olmadığından mı kaynaklı mesela kapak rektefe oldu..yeni contayı parçasıdan aldım hatta su tapalarını aldım hazır sökülmüşken aracı antifrizsiz kullanmışlar zamanında ben diyorum acaba segmanlarada zarar vermişmiyim hadi ben bunu anlamadım söken ustada mı anlamaz açılmışken baksa etse o kadar söyledim başında durdum ben söyledikten sonra onun ustalığına ne hacet.:( anlamadım gitti.  araç şu an yürüyo ama tabe kullanmıyorum sadece ustaya götürüp bırakıcam toplam 20 km bir yol gidicem herhalde bi zararı olmaz yağ ekleyip bu işlemi gerçekleştiricem..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dün aracımı sanayiye bırakmak için işimi gücümü bıraktım dedim çalıştırayım hayırlısı ile bırakayım artık ne olursa çalıştırdım her zaman ki gibi sorunlarımdan biri olan ilk çalıştırma çalışıyor istop ediyor sonra  direk benzine alıp çalıştırdım. biraz ısıttım sonra bismillah dedim yola çıktım rolanti hızı ile giderken gaz yememeye başladı silkeledi silkeledi belli bi noktaya kadar gidebildim ve kaldım marşa basıyorum ama çalışmıyor fazla zorlamanın anlamı yoktu. tek çarem kurtarıcı ile aracı sanayiye götürmek ve bırakmak oldu..ve bıraktım ustamla görüştüm yoğun olduğu için sıraya aldı acelem yok dedim zamanım var ama hiçbir detayı atlamamasını söyledim umarım istediğim sonuçları elde ederim..kapalı kutu açılmadan birşey söylenemez..:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Büyük geçmiş olsun, talihsizlik ve karşınıza çıkanların karaktersizliği birleşince çok kötü olmuş, neyse ki canınıza bir hasar vermemiş olay, öncelikli olarak hararet görme boyutu nedir onu bilmek lazım belki de tüm internallere zarar verdi detaylı analiz yapmadan maliyet belirtmek havaya sallamak olur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok geçmiş olsun, Allah yarına bırakır ama yanına bırakmaz kimsenin dert etme. İnşallah en kısa zamanda en kolay biçimde sorunların çözülür. Gelişmelerden bizi haberdar et.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

selam arkadaşlar kusur bakmayın iş yoğunluğumdan girip ilgilenemdim aracım konu başlığındada anlattığım üzere motor bakımı yapıldı..gayet ideal ve istediğim gibi harika sesszi ve itina ile piyasadan orjinal parçalarak toplanarak yapıldı..sadece gömlek ohmlandı pistonlar sıfır segmanlar sıfır ve orjinal japon temini yapılarak şu an saat gibi bunun yanın da tüm conta takımları su tapaları ve 3 adet motor kulağı değişmiş oldu..devir daim pompasına kadar gayet güzel oldu..bana toplam maliyeti 3100 tl gibi bi rakam oldu..yanlız  motor sorununu çözdüm ama şanzımandaki HOLD IŞIĞI problemim sürüyor çözüm için araştırmalarımda devam etmekte birde yanında sıkıntılarımdan biri aracın gaz yememesi benzinde hiçbirşey yapmıyo çok az hissettiriyo ama lpg pedalı sonuna kadar basıyorum araba 1500 devirde alıyo gitmiyo sonra birden fırlıyo lpg tertibatını elden geçirttim hiçbir problem yok herşey aktif enjektör aralıkları meme ucları 1.5 1.8 değişip bakıldı beyin denendi ecu denendi kablolara hortumlara bakıldı 3 firmadada denettim hepsi lpg ile ilgili sorunun yok ateşleme ile ilgili olduğu söylendi buji ile başladım değiştirdim sorunu belli süre kesti ama yine devam ediyor şimdi bakmam gereken nokta distribütör olabilir mi konu ile bilgisi olan arkadaşlarımdan yardım fikir öneri bekliyorum kısaca bu şekilde motor sorunumla merak edip sormak istediğiniz bir şey varsa yardımcı olmak isterim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinde az olup hissettirmeyen sorun lpg de 10 katı olarak karşınıza çıkar,önce benzinde saat gibi çalıştırın lpg otomatikman düzelicektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinde az olup hissettirmeyen sorun lpg de 10 katı olarak karşınıza çıkar,önce benzinde saat gibi çalıştırın lpg otomatikman düzelicektir.

bahsettiğiniz gibi benzinde  hissettirmiyor evet lpge aldığımda sorun devam ediyor ve ben aracı yaklaşık 500 km dir benzinde kullanıyorum kullanmayada devam ediyorum ama değişen birşey yok aracım sıfır motor yapıldığı için rodaj süresindeyim haliyle gayet sakin ve düzgün kullanıyorum olayın distribütörle olabileceği kanısına dün akşam itibari ile forumda konuları okudum şikayetleri okudum acabalarım var ama işte üzücü bi durum daha önce ki practicalarımda böle sorun yaşamadım.pek rolanti sorunum dışında işlerimde çok yoğunum ilk fırsatta aracım çok değişime hazırlanacak kupon araç haline gelicek herşeyi hazır ama mekanik problemleri çözmekten başlamam gerekiyor. iki sorunum var aracım otomatik vites HOLD ışığı sürekli yanıp sönüyor ama ara ara yapıyor bunu ikinci sorunumda lpg de gaz yememe boğulma 1500 devirde kalma ve aniden fırlama üst devirlerde bunu yaşamıyorum tabi ki..:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buji ve buji kablosu ne durumda?

özellikle buji kablosu

disbiritör içindeki modül ve bobini ölçtürebilirsiniz

LPG sisteminde benzin kesici benzinde giderken sisteme şayet gaz kaçırırsa hem lpg hem benzin silindire gireceğinden motor boğuluyor olabilir.

EGR valfiniz tıkalı olabilir.

Akışmetreyi alkolle boğaz kelebeğini balata spreyi ile temizleyin.Egr valfi hemen altında zaten.12 lokma gerekir.

Hava filtresi ve körüğü delik kopuk yüzünden hava alıyor olabilir ki bu durum benzinde de sıkıntı çıkarır ,benim tavsiyem boş zamanlarınızda kendiniz uğraşın sonuçta bunlar eli anahtar tutan kişilerin yapabileceği birşey.Rodaj sonuna doğru ustanıza götürür

baktırırsınız.Bunlar benim practica da olup çözdüğüm sorunlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sayın abim çok şükür elim anahtar tutuyor 3. practicam olduğu için parçalara ve sorunlarada vakıfım. öncelikle bujileri yeni değiştim buji kablom yeni ama benden önceki sahibinin dediğine göre izleyeceğim 2. adım bu daha sonra distribütör ve yedek bir adet olucak arkadaşımda sök tak denemesini yapıcam dediüiniz gibi ölçümlerini yaptırıcam hava filtere hortum ve körükleirm sağlıklı hava kaçırma söz konusu değil. elimde iki adete hava akış metrem var temizliklerini yapıcam egr valfini hiç ellememiştim bahsiniz üzere onuda ele alıcam size danışacağım çok şeyler olucak bu konuda işlerim yoğun aracımla hiçbir şekilde ilgilenemiyorum ilk fırsatta sorunları bir bir çözeceğim..teşekkürler şimdilik..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

EGR valfini sökünce fotografını çekip gönderin arkadaşlarımız da istifade etsinler zira topladığı kurumdan tıkalı bir halde çıkacaktır.Forumun amacı birbirimize destek olmak o yüzden hergün birşeyler öğreniyoruz ,inşallah kolayca sorununuz çözülür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merak etmeyin aracıma yapılan herşey resimlendi resimlenicek her detay mevcut uygun zamanda konu başlığında paylaşıcam tek tek ..umarım çözülür.çözülecek elbirliği ile inşallah

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun umarım kısa sürede sorunlarınızı çözüp keyifle binersiniz.

çok teşekkür ederim inanın o kadar çok istiyorum ki aracımın hemen hemen her türlü aksesuarları  mevcut 2 takım jant lastik orjinal spor yayları body kıt tasarımı stickerları iç aksamdaki bakalitlerin su karbon kaplamaları spor ön koltukları..değişim çok güzel olucak keyfide harika olucak ama işte biraz daha zaman 3. practicam ve bu beni biraz üzdü hem maddi hem manevi ama onun zevkini yaşamak bambaşka o yüzden sabırsızlanıyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

arkadaşlar uzun süredir çözülemeyen sorunumun kaynağını buldum forum üzerinden de yola çıkarak ve tecrübesi olan arkadaşlarımızın yorumlarından paylar çıkararak sonuca bir şekilde ulaştım..sorunun kaynağı yani  gaz yememesi silkelemesi hem lpg hem benzinde bu olayın olması çekişten düşmesi boğulur gibi olmasının nedeni DİSTRİBÜTÖR ARIZASI olarak karşımıza çıktı en küçükten en büyüğe doğru parçaları denedim ettim ve içerisindeki bobibn ve modülde yer alan minik ir tırnağın erimesinden ve merkez konumundan kaçmasının neden olduğu kanısına vardık çıkması ile değiştirdik ve şu an çok harika veriler alarak keyifli bir sürüş veriyor artık.bu sorunuda hallettik...geriye otomatik şanzımanımdaki HOLD ışığının sürekli yanması konusu onuda forumda yine bir üyemiz aynı sıkıntıyla dert yanaerken çözmüş forumda paylaşmış verdiği bilgilerden yola çıkarak bilgiye sahip oldumve dün itibarile  kadosan sanayi sitesinde yeni tanıştığım şanzımancıya aracı gösterdim ve ben hiçbirşey demeden sorunun içeriğinden bahsetti ve bende ki çözüm yolu ile aynı olduğunu görünce hem onarımı hem bakımı için uygun fiyatla en kısa sürede sorunu çözeceğiz.şanzıman üzerinde elektronik bir kart olduğu ve üzerinde bi devreden bahsetti basıncı tutamadığı için selenoidleri besleyemediğinden kendini korumaya alarak 3 ileri vites olarak kullanırsın keyfini kaçırır şanzımanı sökmeden sorunu halledebileceğimizi söyleyerek uygun zamanda müdahale edeceğiz...yine bilgileri sizinle paylaşacağım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...