Jump to content

91" 626 Silindir kapağını açtım


zoptrik
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selamlar. 

Yaklaşık 2 aydır aracım üstkapak contasından su kaçırıyordu. Erzurum dan Kayseri'ye o şekilde su ekleyerek gelip dükkanda üstkapağı açtım. 

 

YMVAb2.jpg

 

Üstkapağı açmadan önce kompresyon kaçağı var mı diye bujileri söküp kompresyon testi yaptım hepsi de 120psi geldi. Daha araştırmadım iyi mi diye ama hepsinin aynı olması içimde şüphe bırakmadı doğrusu. Sonra üstkapağı açtık. açmadan önce defalarca kontrol etmeme rağmen işi eksik yapıp jigle müşürünün soketini yolmuşuz. Çıkma bir müşirle hallettim. İlk gözüme çarpan conta o kadar eskiydi ki üstkapakla bütünleşmiş. sıyırana kadar canım çıktı. Sanırım orijinali. Sonra üst kapak yüzeyine baktım eğrilik yoktu. Kurumları temizledim ve temizlik sonrası kapağı geri taktık.

Bebeğimin haline bakın :

 

DEGaJo.jpg

 

Hazır motor bu kadar açılmışken bütün yağı kiri benzinle temizledim. 

Bunun üzerine 800 km geldim. Hiç su eksiltmedi. Sadece benzin hortumunu gevşek bağlamışız onu sıktım yolda o kadar. 

Daha çok foto çekmek isterdim ama malum eller yağ kir içindeyken ;)

iyi forumlar...

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Motor kodu FE 2.0 sohc 8v GC ve GD(bizim) kasalarda kullanıldı.

 

 

Normal 1275  Minimum 893 kPa

Normal 13.0 Minimum 9.1 kg/cm2

Normal 185 Minimum 129  psi

 

görünüyor..

post-2-0-49926400-1423246876_thumb.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya gaza basmadığım için ya da başka bir sıkıntı var. Eğer sorun segmanlarda veya subaplarda olsa hepsi aynı değerde mi aşınır ki? Araçta halen yağ eksiltme ya da üfleme yok. Anlamadım gitti. bakalım bir sıkıntı varsa yakında kokusu çıkar yazarım gelişmeleri.

iyi forumlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet abi psi özellikle baktım. Motoru açtıktan sonra pistonlara da baktım daha önce yağ eksilten-üfleyen rektefe ettiğimiz araçlarda gömlekte segmanın bitiminde bir yükseklik farkı olurdu. Genellikle buradan doğrulardık. Benim aracın pistonunda öyle bir sıkıntı da göremedim. subap ve yataklarında çizik bile yoktu sadece yılların biriktirdiği kurumlar vardı onları temizledim. O kadar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haklısınız. Eğer en ufak bir sıkıntı olsaydı zaten dağıtırdım üst kapağı ama tecrübelerime göre oynanan her motorda illa ki bir sıkıntı çıkıyor. ya üstkapakçının hatası ya rektefiyecinin hatası. Ne kadar az oynarsak o kadar iyi diye düşündüm. Hatta ustam kurumları da temizleme dedi de öyle görünce dayanamadım :D en azından üstündeki fazla ısıyı atar kurumlar bunu engelliyor diye düşünerek temizledim. Bakalım sıkıntı çıkarırsa elimin altında hallederiz diye düşünüyorum. Motor bu aracın en sağlam yeri diğer aksamlar sıkıntı çıkarmasın da motor kolay :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...