Jump to content

Yakıt Tasarrufu Ve Performans Artışı


Dexter
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar 

Aracıma biraz bakım yapayım dedim performans düşüklüğü sezmiştim.

 

Yaptığım işlemler (fotolarıda ve markaları aldığım yeri ekleyeceğim)

 

Yeni bujiler 45 lira (kendim taktım)

Yeni buji kabloları 120 lira (kendim taktım)

Yeni distribütör kapağı 130 lira (kendim taktım)

Yeni ateşleme bobini 160 lira (kendim taktım)

Yeni triger ve v kayışı 120 lira

Hava ve benzin filtreleri 45 lira (kendim taktım)

Karbüratör kısmen balata spreyi ile içten dıştan temizlendi

Dıştan aksamlar yağlayıcı ile yağlandı

10-40 yağ var ama 15-40 aldım denemek için ama henüz koyamadım.

 

Bu işlemleri yapmadan önce benim aracım malum sadece benzinli 100km seri kullanımda 50 liraya kadar yakıyordu

 

Bu işlemleri yaptım depoyu fulledim 250 lira ya doldu (boştu)

106km yol yaptım (kasımpaşa avcılar beykent arası) max 90 la gittim 5. vites 

Hiç devir uzatmadım vites bekletmedim aslında herhalde kurallara uygun ve olması gereken bu =)

Sonra tekrar aynı yerden benzin aldım fullettim 32 liraya doldu tekrar depo. 

 

30 kuruş benzinde yakıt yaktı! ve aracın performansındada acayip güzel bir artış var dyno teste boş bir zamanda sokmayı düşünüyorum.

 

Şayet vites uzatır devirli seri gidersem gene 40-45 kuruş gibi yaktığını sanıyorum yarım depoyla 300km gördü çünkü. sizlerde bu bakımları yapan oldumu veya 80 - 90 la sürekli kullanan varmı 

yakıt sarfiyatı nedir ? 

 

Ve sabahları tek marşla alıyor artık tık sektirme yok aklımdan birde benzin pompasını değiştirmek geliyor aklıma ama artısı olurmu bilmem

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben karbüratörü komple söktürüp detaylı bakım yaptırmıştım ondan sonra yakıt ve aracın gidişinde bayağı fark olmuştu. diğer buji ve filtreleri her sene memlekete gitmeden değiştiriyorum. ben lpg de kullanıyorum. şehir içi 25-30 kuruş şehir dışı 20 kuruş civarı. yakıtından gayet memnunum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Keşke 160 tl vermisken bobine mercedes w124 un bobinini kullansaydiniz bu bakimlardan sonda karburatore minik bir ayar daha verimli olmasını sağlardi birde buji aralığınız nedir ?

Oğuzhan ALTUĞ

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Bakımlar iyi olmuş, ateşleme sistemini sıfırlamışsınız ama yağı niçin 15-40 koymayı düşünüyorsunuz, 10 -40 daha iyidir, 15-40 dizel motorlar içindir, dizel yağını benzinli motora koymak pek uygun değildir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben karbüratörü komple söktürüp detaylı bakım yaptırmıştım ondan sonra yakıt ve aracın gidişinde bayağı fark olmuştu. diğer buji ve filtreleri her sene memlekete gitmeden değiştiriyorum. ben lpg de kullanıyorum. şehir içi 25-30 kuruş şehir dışı 20 kuruş civarı. yakıtından gayet memnunum. 

işte demekki bakarsan bağ bakmazsan dağ olur hesabı demekki abi.

 

Babamda 94 Model 626 var, belki LPG'de sizinkinden düşük miktar az yakıyordur. Çok iyi değerler, tebrik ederim Yunus.

lpg litreye bakarsak nerdeyse aynı yakıyor ama ucuz işte =) 

 

Keşke 160 tl vermisken bobine mercedes w124 un bobinini kullansaydiniz bu bakimlardan sonda karburatore minik bir ayar daha verimli olmasını sağlardi birde buji aralığınız nedir ?

Oğuzhan ALTUĞ

 

1,4 eralarla uyumluymuş onunkini aldım herhalde japon malı olanını aldım ondan birazdaha tuttu  ama şuanakadar bir sıkıntı yaratmadı yüksek devirlerde verim çok iyi müsait bir zamanda video çekicem 

 

    Bakımlar iyi olmuş, ateşleme sistemini sıfırlamışsınız ama yağı niçin 15-40 koymayı düşünüyorsunuz, 10 -40 daha iyidir, 15-40 dizel motorlar içindir, dizel yağını benzinli motora koymak pek uygun değildir.

kış ayları için 10-40 hızlı ısınıyordur ama yaz ve bahar için katılmıyorum benim aracımda 10-40 dan önce daha kalın bir yağ kullanmıştık şuan çok iyi hatırlamıyorum ama 10-40 a geçtikten sonra çekiş kaybı yaşadım o yüzden yağ yeni olmasına rağmen 15-40 ı denicem ki yağ eksilten benzinli araçlarda kullanıyor 15-40

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hayırlısı olsun era bobinini öğrendiğimiz iyi oldu ama ısrarla w124 bobin diyorum :) umarım tadı ve ekonomisi daha da artar şimdi performans için 38 lik karbüratör de :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hayırlısı olsun era bobinini öğrendiğimiz iyi oldu ama ısrarla w124 bobin diyorum :) umarım tadı ve ekonomisi daha da artar şimdi performans için 38 lik karbüratör de :)

aslında dereceli egzantirik yaptırmayı planlıyorum özel yapan yer buldum karbüratör ayarı vs 350 euro gibi bir fiyatı var 40 hp ye kadar ortalama artış deniyor birde yeni manifold vs var tabi. ama bilemiyorum gidiyor maşallahı var çok gereklimi motor modifiyesi.

ki 40hp artışla 120-130 hp olsa uçar bizim arabalar =)) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim de :D haberim olsun eğer yaptırırsanız. F/P değerlendirmesi yapabiliriz. 40 beygir bana çok doğru gelmedi doğrusu 40 beygiri verecek dereceli egzantrikte araç rölantide durmaz diye düşünüyorum.

Benim yakıt istanbul trafiğinde 14-15L lere çıktı gidişini de hiç beğenmiyorum şu O2 sensörlü devreden düzsem mi bir tane anlık CO görürüz en azından. şu anda LPG ucuz ama pahalı olsa ne yapacağız onu düşünüyorum. Yakın bir zamanda da subap ayarı yapmayı düşünüyorum ondan sonra tekrar paylaşırım. 

iyi forumlar.


Bir de dereceli egzantriği yaptıracağınız yere LPG ile ilgili bir durum olup olmadığını LPG için teslerin yapılıp yapılmadığını sorarsanız sevinirim. Benzinde 30kr hayal gibi bir şey tebrikler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40 hp icin karb. degismesi lazım vs vs ama dereceli egz. bnmde cok istediğim performans ürünlerinden biri

Oğuzhan ALTUĞ

yok direk dereceli egz, ayarlar ve manfold ile 40 hp ye kadar artış garantisi veriyor o yüzden 350 euro fiyatlar söz konuysu yoksa sanayide tornada 300 liraya çıkaranda var mili. o kadar oynayacak olsam piston büyütürüm hatta gider set turbolar var alır taktırırım sonra ilk airlıdan sonra ilk uçmayı başaran mazda benimki olur =))))

Benim de :D haberim olsun eğer yaptırırsanız. F/P değerlendirmesi yapabiliriz. 40 beygir bana çok doğru gelmedi doğrusu 40 beygiri verecek dereceli egzantrikte araç rölantide durmaz diye düşünüyorum.

Benim yakıt istanbul trafiğinde 14-15L lere çıktı gidişini de hiç beğenmiyorum şu O2 sensörlü devreden düzsem mi bir tane anlık CO görürüz en azından. şu anda LPG ucuz ama pahalı olsa ne yapacağız onu düşünüyorum. Yakın bir zamanda da subap ayarı yapmayı düşünüyorum ondan sonra tekrar paylaşırım. 

iyi forumlar.

Bir de dereceli egzantriği yaptıracağınız yere LPG ile ilgili bir durum olup olmadığını LPG için teslerin yapılıp yapılmadığını sorarsanız sevinirim. Benzinde 30kr hayal gibi bir şey tebrikler. 

 

http://www.hunerkamsaft.com/index.php/ueruenler/modifiyeli-eksantrik-milleri/huener-kamsaft-dereceli-eksantrik-milleri

 

görüştüğüm yer burası. kulaktan kulağa bilgi ilede tavsiye edilen işinin ehli denilen bir yer. arayıp bilgi alabilirsiniz yada gidip görüşebilirsiniz. yaptıkları çalışmalarda var onlardan örnekde alabilirsiniz ;)

 

benim benzinde en kötü 11 litre yakıyordu zaten 100km de 80 le sakin giderek ve saydığım bakımlarla işte 8 litre civarına çekebildim. ki malum benzin 5,13den 4,3 düştü buda büyük fark yaratıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.hepsiburada.com/liste/petronas-syntium-800-15w-50-4-lt-motor-yagi/productDetails.aspx?productId=otvarp15&categoryId=26005

 

 

Şu yağı öneriyorum bende önümüzdeki ay bu yağı bırakmayı düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.hepsiburada.com/liste/petronas-syntium-800-15w-50-4-lt-motor-yagi/productDetails.aspx?productId=otvarp15&categoryId=26005

 

 

Şu yağı öneriyorum bende önümüzdeki ay bu yağı bırakmayı düşünüyorum.

benim aldığımda castrol 

 

Yag eksiltme yoksa 10w 40 tavsiye ederim

eksiltme yok ama aldım bakalım deneyeceğim zaten en ufak sıkıntı sezersem tekrar değiştiririm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim de motorla oynamaya başlasam ilk başlayacağım yer egzoz olur herhalde. 4-2-1 ile bizim araçlardan 10hp gibi bir değer alınabilir. İkinci plan emiş manifoldu modifikasyonu. düz egzoz borusundan 4-1 manifoldun boğazına düz boru ve sadece kelebekle LPG mikseri bağlantısı ve zaten hali hazırda düzdüğüm elektrik süperchargeri de manifoldda kelebeğin üstüne mikserin altına bir yere monte etmek. Daha önce yapılan bir çalışma olmadığı için kesin net bir beygir veremiyorum ama 0.3 bar bassa bizim elektrik süpercharger tahmini 20-25 bg de bu çalışmadan alınır. Sadece manifold bile 10bg verir porting ile 15-20 ye çıkabilir. Ama yakıtı muazzam arttırır :D

Hüner camshaft ı biliyorum. çalışmalarını da inceledim ama çok da profesyonel olduklarını düşünmüyorum sadece tecrübe var o da bizim araçlarımız için yok bana da yanılmıyorsam 500 tl gibi bir fiyat vermişlerdi 1buçuk sene önce bilgin olsun. ama egzantriği istemişlerdi diye hatırlıyorum. Üzerinde oynayacaklardı sanırım yanlış hatırlıyor da olabilirim emin değilim. Görüşmek lazım. 

Ben aracımda 5w40 kullanıyorum. Yüksek teknoloji varken niye 15w40 tercih edesiniz ki? motorda üfleme yağ yakma vs yoksa alemi yok. Olsa bile ısınınca etkisi yok. yağ yakan bir araçta 10w60 işe yarayabilir mesela. Araçlarımızın orijinal yağı bu sıcaklık değerlerinde 10w30 dur. 10w40 daha teknolojik olduğuna göre? yağın optimumu soğukken olabildiğince cıvık sıcakken de sıcaklıkla cıvımayacak yatakları dolduracak şekilde olmalı.(viskosite) Bunu üretici motor tipine çalışma sıcaklığına üretim özelliğine kullandığı malzemenin malzeme bilgisine vs. göre belirler. 10w40 için 10w soğukkenki bir parametre 40 ise sıcakkenki başka bir değerdir. mesela formula 1 araçları 0w60 kullanır. ilk çalıştırmada iyi yağlasın diye 0w, çok yüksek sıcaklık ve devirlerde de viskositesini iyi korusun diye 60 gibi. 

iyi forumlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Egsoz ne alemde hocam ? Amcamin tofasina komple orjinal eksoz yaptırdığımizda gidişi değişmişti :)

Oğuzhan ALTUĞ

egzoz şu an kumandalı var bende ama orta susturucu sökülerek takıldı ve orta susturucu boruları 50 lik yapıldı kapalı olsada bi rahatlatma var kapalıyken mesela 3, veya 4, viteste 7bin deviri geçemezken açtığımda 8e yaklaşıyor ve hızlanma kaybı olmuyor. ama bilmiyorum motora yüklenmek çok istediğim bir sey değil. yoksa gömersin 3-5 binlira sonra istediğin araçla kalkış yap sonra =) yada ibreyi ters çevir ama malum piste çıkmıyoruz maksat az daha seri olsun yeter. mesela başka bir mazda forumunda açmıştım konuyu subaru forester almayı duüşünüyorum 2003-2005 kasa meslela o araç 2,0 4x4 177hp 0-100 8sn suv ama benim diyen bineklere toz yutturacak cinsten onu alsam hemen stı parçaları ile yap modifiyeni çık piste =))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim de motorla oynamaya başlasam ilk başlayacağım yer egzoz olur herhalde. 4-2-1 ile bizim araçlardan 10hp gibi bir değer alınabilir. İkinci plan emiş manifoldu modifikasyonu. düz egzoz borusundan 4-1 manifoldun boğazına düz boru ve sadece kelebekle LPG mikseri bağlantısı ve zaten hali hazırda düzdüğüm elektrik süperchargeri de manifoldda kelebeğin üstüne mikserin altına bir yere monte etmek. Daha önce yapılan bir çalışma olmadığı için kesin net bir beygir veremiyorum ama 0.3 bar bassa bizim elektrik süpercharger tahmini 20-25 bg de bu çalışmadan alınır. Sadece manifold bile 10bg verir porting ile 15-20 ye çıkabilir. Ama yakıtı muazzam arttırır :D

Hüner camshaft ı biliyorum. çalışmalarını da inceledim ama çok da profesyonel olduklarını düşünmüyorum sadece tecrübe var o da bizim araçlarımız için yok bana da yanılmıyorsam 500 tl gibi bir fiyat vermişlerdi 1buçuk sene önce bilgin olsun. ama egzantriği istemişlerdi diye hatırlıyorum. Üzerinde oynayacaklardı sanırım yanlış hatırlıyor da olabilirim emin değilim. Görüşmek lazım. 

Ben aracımda 5w40 kullanıyorum. Yüksek teknoloji varken niye 15w40 tercih edesiniz ki? motorda üfleme yağ yakma vs yoksa alemi yok. Olsa bile ısınınca etkisi yok. yağ yakan bir araçta 10w60 işe yarayabilir mesela. Araçlarımızın orijinal yağı bu sıcaklık değerlerinde 10w30 dur. 10w40 daha teknolojik olduğuna göre? yağın optimumu soğukken olabildiğince cıvık sıcakken de sıcaklıkla cıvımayacak yatakları dolduracak şekilde olmalı.(viskosite) Bunu üretici motor tipine çalışma sıcaklığına üretim özelliğine kullandığı malzemenin malzeme bilgisine vs. göre belirler. 10w40 için 10w soğukkenki bir parametre 40 ise sıcakkenki başka bir değerdir. mesela formula 1 araçları 0w60 kullanır. ilk çalıştırmada iyi yağlasın diye 0w, çok yüksek sıcaklık ve devirlerde de viskositesini iyi korusun diye 60 gibi. 

iyi forumlar...

 

valla ben mazda da şunu öğrendim kitaplar veriler hikaye tamamen tecrübe konuşuyor mazda da gerekirse deneme yanılma yapacaksın masraftan kaçmayacaksın bende deneye deneye güzel yerlere geldim yürüyorum =) bakalım gene deneyicez neler olacak =). elektrikli supercharger dan kastın 

Turbo_Air_Intake_Electric_Supercharger.j

428623828_306.jpg

bunlar gibi bir şey ise 

bu videoyu bir incele derim. ki zaten bu kadar şey yapmayı düşünüyorsan o lpgyi sök o makinadan yazık günah =) tabi şahsi fikrim bu. mesela dedimya 2,0 177 hp forester düşünüyorum 100km 13lt deniyor bulsam onun bile lpg sizini alırım. lpg ye hep karşıyım ucuz ama işte ucuz etin yahniside bir süre sonra tad vermiyor =) okadar masrafları göze aldıktan sonra yakıtına hiç takılmam. param yetse e38 740 iL yada 730iL alıcamda işte hala temizi 35-40bin arkadaş bmw ye ya illa kitlicekler =))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Orta susturucuya bende vanali takmayi düşünüyorum öncelikle egzos manifoldundan başlamak lazım

Oğuzhan ALTUĞ

ben önce ilk susturucuya düz boru ucunda vana şeklinde taktırmıştım araba bildiğin v8 rolantide ama onun vana sistemi ses yapıyordu sonra kendinden susturuculu bir tane orta susturucu yerine taktım düşük devirde içeride rezonans ve uğultu yapıyor ama yüksek devirde (4000 5500) sanarsın shelby GT ye biniyorsun =)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...