Jump to content

91" Mazda 626 Kumandadan Bagaj Açma


Dexter
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhabalar herkese 
aslında çok yapılmış olan bir uygulama ama bende yaptım ve yapmak isteyen arkadaşlar olursa diye bilgilendirmek istedim.
 
öncelikle malzemeler
 
3butonlu bagaj açma simgeli sustalı oem anahtar (90 lira)
 
yeni bir açma kapama kumanda modülü (alarm değil) (45 lira)
 
şahinler için olan kapı kilit otomatiği (15 lira)
 
kablolar ve diğer el aletleri 
 
kendime zaten yeni tip 3 butonlu bir sustalı anahtar yaptırmıştım. 
hazır butonu var dedim çalışsın da =) bu projeyi yaptım. ben şahin için olan kapı kilit otomatiği aldım ama yapmak isteyen arkadaşlara tavsiyem broadway için olanlardan alsınlar yarı yarıya küçük hatta kibrit kutusundan az büyük çok daha kolay montaj sağlanır. yeni bir uzaktan kumanda modülü almamdaki sebep kendi alarmımın yok açma tuşuna 3snye bas vs gibi özelliklerini kullanmak yerine kendi kendine yetecek bir sistem yapmak içindi kapılar kitlide olsa bagajı açabiliyorum bu şekilde.
 
ve en güzel yanı delme ve vidalama yapmadım çok uygun bir yer buldum ve çok kuvvetli bir yapştırıcı ile otomatiği yapıştırdım 1 aydan fazla oldu soğuk sıcak vs derken hiç bir sıkıntı yaşamadım.
 
video ve fotoları
 
 
ama mesela sadece açılıyor yukarı kalkmıyor onun içinde bulursam uygun bir gazlı amortisör bulup takmayı planlıyorumki tam olsun =) yada elektirikli bir motorla açılmasını sağlayıp sonra kapağa koyacağım bir buton ilede kapanmasını sağlayabilirim oda araştırma konusu şuan =))
 
07158V.jpg
58gOoA.jpg
 
buda otomatiğin kendi kumandası 2 tuşlu aç kapa ve benim aldığım 3 butonlu olanı
kumandada şöyle oluyor olay 3 butonlunun açma kapama kısmına kendi alarmımın kumandasındaki aç kapa özelliğini tanımladım. bagaj açma butonunada yeni aldığım kilit sisteminin kumandasındaki sadece aç butonunu tanımladım.
 
AALlEQ.jpg
 
bunlarda bağlantı şema ve anlatımları
 
dnPVWQ.jpg
blrogn.jpg
 
kilit otomatiğinide videoda görünen tam bagaj kilit mekanizmasının önüne koydum iç kısma. (bagaj kilidini sökünce rahatça içeri konabiliyor)
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eline sağlık. Bizim araçlarda bunu yapmak zor çünkü HB lerde sistem bağajı açarken kilidi kitliyor ve geri kapattığınızda bağaj kilitli oluyor. Ben bir ara içeriden açılan kilidi alarma bağlamayı düşünmüştüm ama kaldı. Güzel olmuş. Her araca lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eline sağlık. Bizim araçlarda bunu yapmak zor çünkü HB lerde sistem bağajı açarken kilidi kitliyor ve geri kapattığınızda bağaj kilitli oluyor. Ben bir ara içeriden açılan kilidi alarma bağlamayı düşünmüştüm ama kaldı. Güzel olmuş. Her araca lazım. 

hmm sedana göre değişikmiş bu basitti ama iş görüyor yaptıktan sonra değerini daha çok anladım elinde bir şey oluyor vs  anahtarı sok aç yada kapıyı aç içerden aç yapana kadar tek tuş bas açılsın birde işte kendi kendine kapanacak bir şey bulsam motor vs süper olacak

Ellerinize sağlık bende malzemeleri hazırladım havalar düzeldiğinde ayarlayacağım

yap valla çok iş görüyor ben çekebilirsem mekanizmayı tam nereye nasıl koydum bir daha çekip atarım yaparken faydası olur herhalde sana da

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yunus, tek eksik tamamen açılıp, otomatik olarak kapanma işi kalmış geriye. Küçük dc redüktörlü bir motorla halledilebilir kanısındayım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yunus, tek eksik tamamen açılıp, otomatik olarak kapanma işi kalmış geriye. Küçük dc redüktörlü bir motorla halledilebilir kanısındayım.

aklımda var nasılsa 12v la çalışıyorlar yukarı kalkarken bagaj vurmasın diye ya amortisör yada frenleyici bir parça kullanmak gerek aşağı inerken zaten sıkıntı yok ne kadar hızlı inerse okadar net kapanır ama dc motora ne kadar süre elektrik verilecek bu elektriği verecek devre yapımı ve devrede termik olması gerektiği gibi sorular ve dc motorun ne kadar güçlü olup bagaj kapağını kaldırıp indirebileceği aklımdaki sorular arasında =) 

aklımda deli sorular yani =)))

birde mesela hani otomatik cam indirme modülleri var ya acaba o işimi görürmü devre yaptırmak yerine motora belli süre güç verip sonra kapanıyor nasılsa o

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yunus, mekanizmanın sıkışmasından dolayı akım artışı olacaktır tam açıldığında veya tam kapandığında. Bu bilgiyi kullanarak switch kullanmadan motorun durdurulması gerektiği yeri anlarız. Sen mekanizmayı hazırla, manuel olarak motoru çalıştır, kapağın açılıp kapandığını gör, devre işi kolay

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yunus, mekanizmanın sıkışmasından dolayı akım artışı olacaktır tam açıldığında veya tam kapandığında. Bu bilgiyi kullanarak switch kullanmadan motorun durdurulması gerektiği yeri anlarız. Sen mekanizmayı hazırla, manuel olarak motoru çalıştır, kapağın açılıp kapandığını gör, devre işi kolay

müsait bir zamanda kafa yorucam bu işe peki dc motor kaç rpm de dönmeli yada prm mi önemlidir başka bir seymi muhtemelen bize çok hızlı dönmesi değil kuvvetli dönmesi gerek herhalde 

Kapanırken sert olması biraz zorlayabilir

kapanırken hızlı düşmesi yer çekimini kullanıp kapanmasına sebep olmak için bana mantıklı geldi motor kendisi komple kapatamaz bagajı sanıryorum. ama hızlıda derken kontrolsüz pat diyede değil

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hayırlı uğurlu olsun. güzel olmuş. sedan versiyonlarda iç kısımda bagaj açma tuşu yok sanırım. bizim hb kasalarda iç kısımda bagaj açma tuşu mevcut. ben taktığım alarmın bagaj açma sinyalini bir röle vasıtasıyla bagaj açma tuşuna bağladım. çok faydalı bir sistem. sadece bir röle ile hb modellerde kumandadan açmaya bağlanabilir. benim açmış olduğum konumda detayları mevcut.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hayırlı uğurlu olsun. güzel olmuş. sedan versiyonlarda iç kısımda bagaj açma tuşu yok sanırım. bizim hb kasalarda iç kısımda bagaj açma tuşu mevcut. ben taktığım alarmın bagaj açma sinyalini bir röle vasıtasıyla bagaj açma tuşuna bağladım. çok faydalı bir sistem. sadece bir röle ile hb modellerde kumandadan açmaya bağlanabilir. benim açmış olduğum konumda detayları mevcut.

teşekkürler

bizim sedanlarda içte açma kolu var manuel tel ile açılıyor yani. ama bana bizimkide kolay geldi delme kesme vsde olmayınca güzel oldu. sen ne dersin abi bagajı otomatik kaldırıp indirecek bir sistem için. dc motor kullanmak ama dişli sistemi olmaz herhalde direk L bir ayakla yapmak gerek herhalde. ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkürler

bizim sedanlarda içte açma kolu var manuel tel ile açılıyor yani. ama bana bizimkide kolay geldi delme kesme vsde olmayınca güzel oldu. sen ne dersin abi bagajı otomatik kaldırıp indirecek bir sistem için. dc motor kullanmak ama dişli sistemi olmaz herhalde direk L bir ayakla yapmak gerek herhalde. ?

benim eski elantra aracımdada açma kolu vardı seninki gibi bir sistem yapmıştım. bir de tofaşların bagaj açma yayı var ondan koymuştum. bagajı açınca otomatik kalkıyordu. basit yoldan bir yay ya da amortisör kullanarak yukarı kalkmasını sağlayabilirsin.

öte yandan hem açılsın hem kapansın dersen iş biraz daha zahmetli. motorlu amortisörler var bu sanırım bu iş için kullanılıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

silecek motoru nasıl olur aklıma şimdi geldi =) yanlış bilmiyorsam sadece belli bir dönme açısı var elektrik aldımı bir yere kadar dönüyor sadece kuvvetlide sonuçta 12v la çalışır hazır malzeme ???


 

örnek mesela 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet bu motor olabilir yunus. Değişik dc motorlar için aşağıdaki web sitesini bi incele. Ellerinde değişik motorlar var, yukarıda gördüğün motorun da daha düşük devirlerde olanı var.

http://www.keskinlerelektronik.com.tr/kur.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

silecek motoru nasıl olur aklıma şimdi geldi =) yanlış bilmiyorsam sadece belli bir dönme açısı var elektrik aldımı bir yere kadar dönüyor sadece kuvvetlide sonuçta 12v la çalışır hazır malzeme ???

örnek mesela

Bu motor elektrik verdiğin sürece dönmeye devam eder. Bence elektrikli pistonları araştır. Daha kolay bir çözüm olabilir.

ASUS_T00J cihazımdan gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu motor elektrik verdiğin sürece dönmeye devam eder. Bence elektrikli pistonları araştır. Daha kolay bir çözüm olabilir.

ASUS_T00J cihazımdan gönderildi

Elektronik bir devreyle kontrol etmesi gerekir. Veya linear bir motor olabilir, içerisinde limit switchleri mevcut olanlardan.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

alında elimde bir tane vanalı egzozdan kalma bir motor var 

egzoz-vanasi.jpg

 

bu motor kilit açma kapama modülü ile kontrol ediyordu 

 

mesela videonun sonuna doğru komple takılmadan açılıp kapanıyorya bendeki o şekilde kumanda ediliyordu komple açılıp kapanıyordu modül sayesinde. motoru söküp bagajda kullandığım kilit açma modülüne baglayıp deneyeyim bakalım ne kadar süre döner.

 

ama şöyle bir sıkıntı var açmayı kumandadan yapıyorum kapamayı bagaja koyacagım bir tuş ile yapacaktım ama öyle bir kablo cıktısı yok modülden onu ne yaparım ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fotoğrafı göremiyoruz yunus.

Kilit açma kapama modolü tek tuştan mı açıp kapatıyor motoru?

lkWjyB.jpg

yok hayır iki tuşu var orjinalinde işte aç kapa ayrı ayrı ama bnm kullandığım kumanda 3 butonlu aç kapa ve bagaj aç kapat kısmını kendi kumandama yükleyemeceğim için içerden bir tuş yapmaktı aklıma gelen orj lerde olduğu gibi =) ama modülden çıkan bir tetikleyici kablo vs yok gördüğüm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mursel_Balci
      Yazan: Mursel_Balci
      Merhaba Arkadaşlar,
       
      Aracıma içerden merkezi kiliti açıp kapayacak bir düğme yaptım. bunun için bizim araçlarda bolca bulunan benim aracımda ise fazla kalmayan boş düğmelerden birisini kullandım.
       
      boş düğme soketini daha önceden ayna açma kapama düğmesinde yaptığım gibi üst kısmı tutan tırnaklarını iptal edip içine iki tane swich yerleştirdim. ortadan bir tane çivi geçirip çift yönlü çalışan bir anahtara dönüştürdüm.
       
      araca alarm taktığımda sol kapıya bir tane de merkezi kilit motoru takmıştım. bu motoru alarm kontrol ediyordu. ben de iki tane röle kullanarak bu motoru düğme ile de kontrol ettim. normalde kapı üzerindeki dili hareket ettirerek kontrol ediliyor ama bu dil biraz ters tarafta kalıyor ve rahat olmuyor.
       
      Röle bağlantısının nasıl olacağının fotoğrafı mevcut ama kısaca anlatmak gerekirse
      alarmdan merkezi kilit motoruna giden kabloyu kesiyoruz. araya bu röleleri normalde kontak verecek şekilde takıyoruz. düğmeye bastığımızda röle çektiği zaman merkezi kilit motorunun bir bacağı ayrılılp +12 volt veriyor. diğer düğmeye bastığımızda ise yine motorun bir bacağı ayrılıp şase veriyor. normalde kapalı kontakta taktığımız içinse alarmdan basınca da kapatıp açma işlevine devam edebiliyor.
       
      Araçlarda kullanılan bu tip motorların çalışma mantığı şöyledir. cam motorları kapı motorları vs. motorların iki bacağına da şase gelir. siz düğmeye bastığınızda bacaklardan birisi şaseden ayrılıp 12 volt vermeye başlar.
       
      Alarm sistemi aslında aracı çalıştırıp hareket ettiğinizde fren müşüründen bir hatla aracın kapılarını kilitliyor ve kontağı kapatıncada açıyor. ama ben bu sistemi ilk zamanlarda kullandım. araç durmadan kontak kapanmadan araçtan inmeye kalkışanlar kapı koluna asılıyor açılmayınca daha da bir zorluyor hoş olmuyordu. bende fren müşüründen gelen kabloyu iptal etmiştim. şimdi kendim istediğim zaman kilitliyorum kontak kapanmadan birisi inecekse de kolaylıkla açıyorum.
       
      Geriye birtek yapılacak iş kaldı. o da ayna açma kapama düğmesine yaptığım gibi bu düğmenin üzerinede kilit açma kapama resimleri yerleştirmek.
       
      bunlarda foto ve videolar
       
       
       
    • By_eyicaN
      Yazan: By_eyicaN
      Merhaba arkadaşlar, 88-91 model Mazda 626 için orjinal jant kapağının eksikliği görsel olarak gerçekten büyük problem. Aracı görsel olarak ciddi anlamda olumsuz etkiliyor ve maalesef temin etmek çok zor. Uzun arayışım netice vermeyince alternatif yöntemler düşünmeye başlayınca ya tutarsa deyip sizlerle paylaştığım bu yöntemi uygulamaya karar verdim ve sonuç bana göre harikulade oldu, sizlerin de bu konuda hem fikrini almak hem de ihtiyacı olup ta uğraşmak isteyenlere seçenek sunmak istedim. >Öncelikle en anlaşılır tarifiyle hani şu baklavacıların kullandığı dikdörtgen alüminyum tepsilerden yeterli büyüklükte olan bir tepsi buldum. >Sonrasında orjinal jant kapağı ölçülerini en pratik uygulanacağı düşüncesiyle karton kullanarak şablon haline getirip kestikten sonra asetat kalem ile temin etmiş olduğum alüminyum üzerine çizdim. >Daha sonra demir testeresi ve sac makası yardımıyle çizmiş olduğum şablona göre tepsiyi kestim. (İmkanı olan sanayide kestirebilir ya da avuçiçi taşlama gibi bir elektronik aletle yorulmadan kesebilir, elle kesmenin tahmin edilebilenden çok daha fazla zahmetli olduğunu belirtmeliyim.) >Daha sonra (janta delik delmek zorunda kalmamak için) jant üzerinde orjinal kapakları için halihazırda var olan tırnaklara en uygun olarak aklıma gelen montaj yöntemi olarak eski tarz duvar prizlerinin duvar tutma tırnak sistemlerinden yola çıkarak atıl durumdaki 4 tane prizin tırnaklarını kesmiş olduğum parçalara jant turnaklarına uygun şekilde ölçüp vida yeri açarak uyguladım. >Janta kapağı takma esnasında uyguladığım bu tırnak sisteminin hareket edip montaj esnasında ciddi zorluk olduğunu farkedince şeffaf silikon kullanarak tırnakları sabitledim. Aynı zamanda kullanmış olduğum alümninyum malzeme yeterli et kalınlığına sahip olmadığından dolayı jant içerisine basılı gibi duruyordu, o nedenle parçaların kenarlarına küçük parçalar ekleyerek hazırlamış olduğum kapakların jant üzerindeki basık görüntüsünü ortadan kaldırdım. >İnce alçı zımparasını halı gibi yumuşak bir zemine sabitleyip hazırlamış olduğum kapağı üzerine koydum, düzgün dairesel şekilde çevirerek orjinal jant kapağındaki çember parlaklığını elde ettim. >Son olarak İnternetten mazda orjinal logosunu etiket kağıdına çıktı alıp maket bıçağı yardımıyla logoyu şablon haline getirdikten sonra hizalı şekilde kapağa yapıştırıp asetat kalem ile logoyu kapağa uyguladım. Daha sonra kapakları janta monte ettim. Bu işlemi yapalı yaklaşık 8 ay oldu, kapak parlaklığının korunması için vernik atmayı düşündüm fakat zamanım olmadı buna rağmen kapaklar halen ilk yaptığım günki gibi duruyor bu sayede de yetkili servislerin verdiği yada çıkma parçacıların verdiği uçuk kaçık rakamları ödemekten kurtuldum. Bu forumdaki bilgilerden çok faydalandım, karşılar mı bilmem ama en azından çorbada benim de bir tuzum olsun istedim.
      birkaç resim daha..







    • Mursel_Balci
      Yazan: Mursel_Balci
      Merhaba Arkadaşlar,
       
      Beğenmediğim iç aydınlatmaya da yavaş yavaş el atmaya başladım.
      öncelikle iç aydınlatma ayar düğmesini söktüm. normal halojen ampülle aydınlatılıyor. ben bu ampülü çıkarıp mevcut yuvasına kırmızı smd led ve 1 kohm direnç taktım. 
       
      mevcut aydınlatmasının fotosunu çekmeyi unutmuşum ama diğer düğmelerin aydınlatmasını koydum fikir vermesi açısından yeşil renk bir aydınlatması mevcut. bunun için ışık geçen kısmın arkasını yeşile boyamışlar. bu yeşile boyama daha önce bir arkadaşın hyundai getz aracında karşıma çıkmıştı onun aracının yeşil boyasını tinerle silip aydınlatmasını maviye çevirmiştim ama bu düğme için de aynı şeyi yapmak istedim ama bu seferde şekil zarar gördü bende 500 ve 2000 zımpara sonrası tamamen şeffaf hale getirdim. şekili bilgisayardan çizip asetata çıkış aldım. iki adet kesip üst üste yapıştırdım alt kısmına da beyaz kağıt koyup düğmeye yapıştırdım. sonuç harika oldu diyebilirim. diğer düğmelerinde çizimini yaptım onlarıda büyük ihtimal aynı yöntemle kırmızıya çevireceğim.
       
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/873-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/874-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/875-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/877-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/876-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/878-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/880-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/879-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/882-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/881-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/884-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/883-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/886-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/885-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/888-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/889-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/890-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/image/887-/
      http://www.mazdaclubtr.com/gallery/album/59-/
       
    • Dexter
      Yazan: Dexter
      Merhaba herkese uzun zamandır beklediğim italyan nardi torino direksiyonum sonunda geldi ve taktım benim çok hoşuma gitti sizde bir bakın istedim
       
      Nardi Torino
       




       
       
       
       
       
       
    • turgay68
      Yazan: turgay68
      Aracım fotoğraflarda göründüğü gibidir.  Tamamen orjinal arabadır yürürü şanzumanı herşeyi saat gibidir hiç bir şekilde oynanmamıştır.aile arabasıdır içinde sigara hiç içilmemiştir bunun altını çizerim.   arabam satılıktır. araba hakkında bilgi almak isteyenler bana bu numaradan ulaşsınlar.
       
      cep: 0541 536 99 56 
       
      aracım hakkında görüşlerinizi yorumlarda belirtirseniz sevinirim. 
       
       
      Araca Bu linkten bakabilirsiniz.
       
      http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-tamamen-orjinaldir-hersey-aciklmada-yaziyor-197937279/detay/
×
×
  • Yeni Oluştur...