Jump to content

Akümülatör Etiketlerindeki CA ve CCA Değerlerinin Önemi


godless commie
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Akü dediğin kapalı kutu.

Kavun değil ki koklayıp alasın...

Peki, akü nasıl alınır? Domates gibi kiloyla da satılmıyor, di mi..Akü milletinin en birinci, mühim ve hayati görevi, motoru çalıştırmaktır. Marş yani. "ciuvciuvciuv" sesi.

Akü alırken, bu görevin önemi unutulmamalıdır.

Motor çalıştıktan sonra, alternatör devreye girer.

bujileri, müzik sistemini, farları, yolcu fırlatma koltuğunu (elektrikli ise) hep alternatör çalıştırır. Bir yandan da aküyü şarj eder.

Şimdii..

Akünün iş tanımı bu kadar belli iken, neden alakasız bir güç birimi ile sınıflandırılır bu meret?

Cevap: cehalet.

60 amperlik akü demek, o aküden bir saat boyunca 60 amper elde edilebilir demektir. Çünkü, bu amper birimi, aslında "amperbölüsaat"dir. yaa.

72 amperlik akü... anladınız siz artık.

Pekii, ben bu aküyü tavan lambası yakmak için mi alıyorum? yoo, motoru çalıştırsın diye.

Pekii, ne zaman, hangi koşullarda bu aküden bir saat boyunca 60 amper tüketmeyi planlar insan?

hiçbir zaman.

O halde, akü alırken nasıl bir birim ile tanımlamak lazım?

Her akünün üzerinde ca ve cca türünden değerler bulunur.

akünün asıl değeri bu birimlerdir.

CA, cranking amps, yani, marş basabilmek için elde mevcut amper (güç) demektir.

Ortalama bir 4 silindirli motor, nereden baksanız 110 - 130 amper gerektirir. (60 amper ile afedersiniz, nah çalışır yani)

bu, akünün ca değerini ilgilendirir.

Ama asıl önemlisi, CCA değeridir. Cold cranking amps. yani, hava/motor soğukken marş basabilmek için elde mevcut amper (güç).

Hava soğuduğunda akü milleti kimyasal yapıları itibarı ile daha az güç üretirler. dolayısı ile, cca değeri hep ca değerinden düşük olur.

Motor ise, soğukken, içindeki yağ daha kalın olduğu için daha zor döner, yani daha fazla güç gerektirir.

En iyimser hesapla, 420 - 450 cca değerinde bir akü anlamına gelir bu.

Ancak, gerçek hayatta alarm sistemleri, açık unutulan ışıklar, dur-kalk trafikte ya da kısa mesafelerde adam gibi şarj olma fırsatı bulamayan aküler de var.

(burada şarz diyenlere sitem yolluyorum)

Ama, araç üreticileri, hem ağırlık olmasın, hem de üç kuruştan yırtalım diye 380 cca değerinde akü bile takabiliyorlar.

Ben minimum 750cca kullanıyorum. soğuk bir diyarda yaşadığım yıllarda direk 1100 (binyüz) amper kulanırdım.

Çünkü, sabahın köründe arabaya küfür edip tekrar inmek için binmiyoruz. o 10 saniye çok önemli.

Diyeceğim şu:

bilinçli tüketici olun.

akü alırken satıcının sizi gargaraya getirmesine izin vermeyin.

akünün cca değerine mutlaka bakın.

Lütfen cahil satıcıların bilinçsizliğine kanmayın.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Affınıza sığınarak ;

Bu harikulade bilgiler ışığında ; Neden o zaman üreticiler akü tavsiyesi yaparken sadece volt ve amper değeri veriyor da ca ya da cca vermiyor? Yani sonuçta bu zamanla biten ve değişen bir parça, buna takacağın meret x cca olmak zorunda hele ki soğuk memlekette 2x cca olmak zorunda demiyor da x volt y amper kullanılmalı diyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Affınıza sığınarak ;

Bu harikulade bilgiler ışığında ; Neden o zaman üreticiler akü tavsiyesi yaparken sadece volt ve amper değeri veriyor da ca ya da cca vermiyor? Yani sonuçta bu zamanla biten ve değişen bir parça, buna takacağın meret x cca olmak zorunda hele ki soğuk memlekette 2x cca olmak zorunda demiyor da x volt y amper kullanılmalı diyor?

 

Dünyanın farklı yerlerine, değişik iklimlerine araç sattıklarından olabilir diye düşünüyorum Sezer. Netice ikisi de marş akımıyla ilgili ve sıcaklık direkt etken.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dünyanın farklı yerlerine, değişik iklimlerine araç sattıklarından olabilir diye düşünüyorum Sezer. Netice ikisi de marş akımıyla ilgili ve sıcaklık direkt etken.

Katılmıyorum, neden ; Farklı iklimlere satarken araçlarda kullanılacak motor yağ viskozitesinden tutun da her bir sıvının değerlerini üzerine basa basa değişken tutarken neden bu kadar önemli bir faktörü göz önünde bulundurmuyor? Otomobil üretiminin başından sonuna her aşamasında bulunmuş biri olarak ben bu değerlerin geçtiğine hiç şahit olmadım,ca - cca değerlerini iş makinaları sektöründe iken öğrendim ama kullanıcının bu konuda bilinçlendirildiğine hiç şahit olmadım. Soralım, herkes 60 amper, 72 amper, 45 amper, 12 yada 24 volt kavramlarını bilir ama bu değerleri bilmez neden ben bunu öğrenmek istiyorum ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • godless commie
      Yazan: godless commie
      Akü milletinin en birinci, mühim ve hayati görevi, motoru çalıştırmaktır. Marş yani. "ciuvciuvciuv" sesi.
      Akü alırken, bu görevin önemi unutulmamalıdır.
      Motor çalıştıktan sonra, alternatör devreye girer.
      bujileri, müzik sistemini, farları, yolcu fırlatma koltuğunu (elektrikli ise) hep alternatör çalıştırır. Bir yandan da aküyü şarj eder.

      Şimdii..
      Akünün iş tanımı bu kadar belli iken, neden alakasız bir güç birimi ile sınıflandırılır bu meret?

      Cevap: cehalet.

      60 amperlik akü demek, o aküden bir saat boyunca 60 amper elde edilebilir demektir. Çünkü, bu amper birimi, aslında "amperbölüsaat"dir. yaa.
      72 amperlik akü... anladınız siz artık.

      Pekii, ben bu aküyü tavan lambası yakmak için mi alıyorum? yoo, motoru çalıştırsın diye.
      Pekii, ne zaman, hangi koşullarda bu aküden bir saat boyunca 60 amper tüketmeyi planlar insan?
      hiçbir zaman.

      O halde, akü alırken nasıl bir birim ile tanımlamak lazım?

      Her akünün üzerinde ca ve cca türünden değerler bulunur.
      akünün asıl değeri bu birimlerdir.

      CA, cranking amps, yani, marş basabilmek için elde mevcut amper (güç) demektir.
      Ortalama bir 4 silindirli motor, nereden baksanız 110 - 130 amper gerektirir. (60 amper ile afedersiniz, nah çalışır yani)
      bu, akünün ca değerini ilgilendirir.

      Ama asıl önemlisi, CCA değeridir. Cold cranking amps. yani, hava/motor soğukken marş basabilmek için elde mevcut amper (güç).

      Hava soğuduğunda akü milleti kimyasal yapıları itibarı ile daha az güç üretirler. dolayısı ile, cca değeri hep ca değerinden düşük olur.
      Motor ise, soğukken, içindeki yağ daha kalın olduğu için daha zor döner, yani daha fazla güç gerektirir.

      En iyimser hesapla, 420 - 450 cca değerinde bir akü anlamına gelir bu.

      Ancak, gerçek hayatta alarm sistemleri, açık unutulan ışıklar, dur-kalk trafikte ya da kısa mesafelerde adam gibi şarj olma fırsatı bulamayan aküler de var.
      (burada şarz diyenlere sitem yolluyorum)

      Ama, araç üreticileri, hem ağırlık olmasın, hem de üç kuruştan yırtalım diye 380 cca değerinde akü bile takabiliyorlar.

      Ben minimum 750cca kullanıyorum. soğuk bir diyarda yaşadığım yıllarda direk 1100 (binyüz) amper kulanırdım.
      Çünkü, sabahın köründe arabaya küfür edip tekrar inmek için binmiyoruz. o 10 saniye çok önemli.

      Diyeceğim şu:
      bilinçli tüketici olun.
      akü alırken satıcının sizi gargaraya getirmesine izin vermeyin.
      akünün cca değerine mutlaka bakın.

      Lütfen cahil satıcıların bilinçsizliğine kanmayın.
×
×
  • Yeni Oluştur...