Jump to content

Mazda 626 91 Model Subap ve Buji Tırnak Ayarı


zoptrik
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu gün uyandım ve aklıma nedense buji tırnak aralıkları takıldı. Forumda okuduklarımın da gazıyla indim bujileri söktüm ve tırnak aralıklarını 0.7mm ye ayarladım. Sonra olmuşken, hazır motoru söktükten sonra 2000 km civarı yol yapmışım subap ayarlarını da bir gözden geçireyim dedim. Yani giriştim baya arabaya. Normalde motor sıcakken 30 30 olması gereken ayarı ustamın tavsiyesi üzerinde soğukken 30 30 yaptım. İlk motoru düzdüğümüzde sıcakken yaptığımız 30 30 ayar tutmamış Usta da 25 25 yapmış (ben yoktum dükkanda). Sonra bana soğukken 30 30 yap bakalım ne olacak demişti. Sonuçları yazarım. 

226kBd.jpg

j4g2Z9.jpg

Ve işin en can alıcı noktasına geldik. Avans ayarı hep kafamı kurcalıyordu. Biraz yükselteyim ne olacak acaba dedim ve 3-5 derece kadar yükselttim. Sonuç mükemmel. Tek bir şey kaldı. Adamakıllı LPG ayarı yapan bir yer bulamadım hala. Bu gidişle oksijen sensörünü alıp ben kendim yapacağım ayar cihazını. En azından o2 okur ona göre kalibre ederiz ayarı. 

Ayrıca aracın sağı solu yağ oldu yıkattım. 

oAX9Pq.jpg

iyi forumlar...

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayır abi. Sente ayarı triger kayışının ayarı. Aslında tam olarak ayar değil de krankın egzantrik miline göre tam olarak doğru pozisyonda çalışması için triger kayışının tam olarak doğru takılması olayı. Bunun için üreticiler bazı yöntemler belirlemiş. Benim aracımda krankın kayışlara bakan tarafında v kasnağının altında yiv var üzerinde de işaret var. Egzantrik tarafında ise başka bir işaret bloğun üzerindeki işarete denk getirilip takılıyor. Aslında internetten fotolarını bulur bunun için bir makale yazabilirim. Subap ayarı ise horozlarla subap başları arasındaki mesafenin ayarı. Bu artık yeni araçlarda otomatik yağ basıncıyla çalışan iticiler tarafından yapılıyor. Bizim araçlarımızda manuel.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

emeğine sağlık abi detayları konuşmuştuk bugün maçta :) buji aralığı düşünce lpg de şahane oluyor soğuk 30 ayarından sonra geliş gidişte gözlemlerin ne oldu ? Burak abiyle yetişemedik sana uçtun gittin :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok yok gözümün önündeydi de köprü yoluna çıkmadan önce sanırım benzinliğe girdi :D

Konu başlığınını daa spesifik bir şey mi yapsak ? sübap ayarı vb gibi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Olabilir abi. Ya da alt başlığa subap ayarı gibi bir şey eklenebilir. Bakalım bi ne yapabileceğiz düşüneyim. 

Şu anda düzenli bir subap sesi geliyor ama sıkıntı yok Oğuzhan. Bakalım beğenmezsem sıcakken söker değişikliklere bakarım. Ne değişiyor ısınınca merak etmiyor değilim :D

Bu avans olayı gerçekten aracın gücünü değiştirdi aracın gidişi değişti resmen. Belki buji aralığındandır diye düşünüyorum ama zaten 0.8 idi 0.7 de bu kadar etkileyeceğini sanmıyorum. Bir avans tabancası almak lazım kesin sonuç almak için. Sanayide avans tabancasıyla avans ayarı yapan adama rastlamadım. Belki serviste vardır. Bakacağız artık. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam emeklerinize sağlık güzel bir konu olmuş. Benim anlamak istediğim bir konu var gecenlerde bende arabamin buji ve buji kablolarini degismistim buji aralığı kac bilmiyorum bu buji araligi neyle ayarlaniyor yada nasil ayarlaniyor bilgi verirseniz bende yapmak istiyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında amacım ayrıntılı anlatmaktı ama eller yağlıyken fotoğraf çekemiyorum malum. Elimden geldiğince anlatmaya çalışayım. Şu ikinci resimdeki bıçağa benzeyen aletin adı sentil. İçinde farklı kalınlıklarda 0.05mm den başlayarak 1mm ye kadar farklı kalınlıklarda bıçak gibi yapraklar var. bujiyi söküp aralığını açıp kapatmak suretiyle ayarladıktan sonra sentille kontrol ediyoruz. Hepsi bu. Dikkat edilmesi gereken sentilin doğru yaprağını seçtikten sonra yaprak ayarladığımız boşluğa zar zor girmelidir.

Bizim araçlarımızın orijinal bujisi NGK BP6ES dir. Orijinal tırnak aralığı 0.8mm dir. NORMALDE BUJİ ORİJİNAL BUJİNİN TIRNAK ARALIKLARIYLA OYNANMAZ. Hatta buji yere falan düştüğünde içinde porselenin çatlak olması ihtimaline karşı takılmaz bile. Ecnebinin uygulaması bu şekilde bi çok teknik servis kitapçığında bu konuya değinir. Ben hem internette okuduklarımın etkisinde hem de LPG için daha kuvvetli bir ateşleme amacıyla denemek için yaptım. Hiçbir zararı yoktur. Gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi birde buji deldirme mevzusu var istersen bir araştır, aralık dustukce 3-4 bin devire kadar ateşleme tüketim performans iyi oluyor da üstü sıkıntı olur :) avans tabancası bende hiç bulamadim ayrıca pahali hem rolantide hemde 3 bin devirde ki sesine göre ayar yapıyorum sorun yok kisaca genelde gaz da avansta biraz açık :)

Oğuzhan ALTUĞ

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oğuzhan açık dediğin önden bakınca saat yönüne mi yoksa tersine mi?


Buji deldirme olayını da biliyorum ama inanmıyorum açıkçası öyle şeylere. Ateşleme dediğin bir noktadan diğerine olur akım en kısa yolu seçer her zaman. Deldirsen de o bildiğini yapacak gerek yok. Hatta çok tırnaklı bujiler falan var sadece bir tırnak ateşliyor köklü firmalar da kullanıyor (volvo, renault, audi, wv vs.) bir bildikleri var ama anlamış değilim. Bu konuda sadece platinium buji ler konusuna biraz sıcağım o da iletimi arttırıp buji yıpranmasını en aza indirdiği için. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aydinlatici bilgiler icin teşekkür ederim hocam ilk firsatta dediginiz buji aralığını deniyecegim. Şimdi bu aralar benim araba sesiyle ilgili bir sorunla basim belada konuda acmistim detayli olarak ama sanirim gozden kaçtı sorunum şu ki araba kaçıncı viteste olursa olsun hatta bostayken bile devir 2400 2500 civarina geldimi ekstra bir ses ile bagiriyor ve devir yükseldikçe ses daha sidetli yükseliyor manifold kaçağı yok onu kontrol ettik usta motor kulaklarindan yapar dedi internetten arastirdim ayni sorunu yasayanlar rulman veya egzantrik kayisindan diye yazanlar var bu konuda bilginiz varsa veya bilgisi olan biri yardim ederse sevinirim. .

Açtığım konu linki burda:

http://www.mazdaclubtr.com/topic/21244-aracimda-2500-devirden-sonra-gelen-ses-sorunu/?p=498745#entry498745

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13a6f4497ade437cf466dda5327fb333.jpg

 

bu şekilde abi saat yönünde açıyorum avans neredeyse en sona deyecek halde benzinle kullanimda ortalara getiriyorum

Oğuzhan ALTUĞ

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlışın var Oğuzhan. Avansı açmak yerine kısmışsın. Ben de bu şekilde biliyordum şimdi:

M61abg.jpg

bu benim distrubitör. İçindeki milin dönüş yönünü buji sıralamasından (1-3-4-2) anlıyoruz ki çizdiğim yönde. Avans (advance) demek kelime manasından da anlaşılacağı gibi "öne almak" demektir. Krank pozisyonu piston tam en üst ölü noktadayken 0 derece kabul edilir ve 5 derece avans veriliyorsa krankın açısı 0 a 5derece kalmış demektir. Yani -5 tir. Zaten krank kasnağına denk gelen tabancayla ayar yapmaya yarayan plastik parça üzerinde de ifadeler bu şekildedir (-5 , -10 vs). şimdi dönüş yönü bu şekilde iken ve avans da ne kadar önce vurduğunu ifade ediyorsa saat yönünün tersine dönmeli ki öncekine göre daha fazla avans verilmiş olsun. Yanılıyor muyum? Bir de siz bakın bakalım belki atladığım bir nokta vardır. Benim avans resimde görüldüğü gibiydi. Yaklaşık göz kararı 5-7 derece saat yönünün tersine dönderdim aracın gidişi değişti. (Özellikle benzinde) Şimdi avansı ayarlamanın bir çok yolu var. Ama ustamdan öğrendiğim (özellikle aradım sordum) avans çok açık olursa ilk marşta araç gıv gıv gıv diye alır daha da açık olursa gıv yapar kalır gücü yetmez dedi. Yani araç gerekenden fazla avans verip marş motoruna çok yük bindiriyor. Bir diğer yolu da avansı çok açarsan araç çalışırken kafa sallar dedi. Yani kafa sallaması demek ateşlemeyi önceden verdiği için emiş daha kapanmadan patlama olacağı için arada ateşleme kaçırıp motorun sallanması demek. Daha ötesi zaten hava filtresinde patlama subap yatağında erime vs bi ton sıkıntısı var daha önce bu konuya değinmiştim. Hatta yeni mazda motorlarının LPG de subap eritmesi de yüksek devirde benzine göre ayarlanan ateşleme haritasının yüksek avans vermesinden olabilir vs vs. yine uzattım. 

Şimdi elimizde avans tabancası yoksa bu şekilde bir ayar yapılabilir mi? Zaten avans ayarı yapıyorum diyen ustaların hepsi bu şekilde yapıyor. Ama doğru mu yapıyorlar tartışılır. Bazı adamın kulağı araç için 6.5 oktav piyano kulağı gibi olmuş artık işin duayeni olmuş, deneye yanıla öğrenmiş bitirmiş olayı. Ben eğer vakit bulabilirsem led lambayla bir avans tabancası yapmayı deneyeceğim. Basit bir devre buldum teorikte çalışmaması için hiçbir neden yok.

nsnpq.jpg

Alıntıdır: Kaynak: forum.donanimhaber.com

Son olarak internetten bulduğum bir resmi paylaşayım. Benzine göre LPG nin ateşleme ihtiyacını özetlesin. 

lpgadvcurve2.jpg

Alıntıdır. Kaynak: Osman Bahadır http://forum.grandepuntotr.com/800679-post1.html

iyi forumlar...


Emeğine sağlık, tabi yıkatmakta lazım arabayı :)

Bu benim hiç beceremediğim bir şey ayda bir ancak kafama eserse yıkatıyorum :D sağ koltuğun ayak basılan yeri genellikle su şişelerimi ve bilimum kullanılmış paketi depolamak için kullanılıyor :D Hep tek bindiğim için sıkıntı yok :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Seninki yine iyiymiş benim araç en son Kasım veya Aralık ayında yıkandı sanırım ama havalar yağmurlu gidince hep baya bir temizlendi :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fatih abi sen supersin :) vallahi ben resimdeki gibi ayarladim hic bir sorun yok saat yönünde çevirince ben açılıyor sanıyordum bir şey daha öğrendim sayende :) ben şu w124 kasa bobini bi alsam ateşleme de çığır acicam

Oğuzhan ALTUĞ

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar geçenlerde aldigim bujiler bunlar marka ngk ve madein france yaziyor dogru buji ni almışım. .

070WO9.jpg

9VYWn3.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tam doğru değil. Bu bujiyi aynı aracın 12v enjeksiyonlusu kullanıyor ama bir sıkıntı olmaz. Ben de BP6ES bulamadığım zaman BKR5E yani aldığınız bujiden kullanıyorum. Gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

Bende burada okuduklarımın üzerine aracıma subap ayarı yaptırdım, usta üst kapağı açınca

evet sıkıymış dedi. İşi bitirdi. Aracım 75 kuruş yaktı, bende gaz ile ilgili problem olduğunu yada

kaçak olduğunu düşündüğüm için bir kaç lpg'ciye gösterdim, hepsi aracın sübap ayarı sıkı yada

bozuk dediler. Yaptırdığım ustaya tekrar götürdüm olayı anlattım, açtılar üst kapağı sente denilen

alet ile bir kaç tanesini gevşetti geri taktı. Şu an için 39 kuruşa düştü yakıtım fakat yine çok yüksek.

 

Başımıza işe aldık, bir yerde bir terslik var düzgün çalışan arabayı bozduk..


emmenin ayrı egsozun ayrı sentil ayarı var ise usta aynı sente ile hepsine

sözde ayar çekti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...