Jump to content

Yeni Mazda CX-3 Test Sürüşü - Mazda Space - Barselona


Gökhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Abi değme otomobil bloggerlarına taş çıkarmışsın tebrikler.. Sonunda sosyal mesajımız da var :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gökhan Abi emeğine sağlık.. Güzel bir test olduğu gibi, yazı da on numara olmuş..

 

Umarım biz de yakın zamanda Türkiye'de test etme imkanı buluruz..

 

Benim sormak istediğim birkaç konu var:

 

 

Teknik bültende yazan envai çeşit güvenlik özelliklerinden benim görebildiklerim;
-Kör Nokta İzleme (BSM), şerit değiştirmek isteyip sinyal verdiğimde, yan şeritten yaklaşan araçlar olunca hemen yan aynalardaki göstergeleri yanıp sönmeye başladı.
- Sinyalsiz her durumda şerit değiştirdiğinde, ya da atıyorum, uyuklama durumunda hoparlörden tuhaf bir ses veriyor.
 

 

- Bizim bildiğimiz RVM, BSM mi olmuş? Yoksa bu farklı bir sistem mi?

 

- Şeritten taşınca çıkan ses dediğin sanırım LDWS (Lane Departure Warning System - Şerit Değiştirme Uyarı Sistemi).. CX-5'tekinden farklı mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gökhan Abi emeğine sağlık.. Güzel bir test olduğu gibi, yazı da on numara olmuş..

 

Umarım biz de yakın zamanda Türkiye'de test etme imkanı buluruz..

 

Benim sormak istediğim birkaç konu var:

 

 

 

- Bizim bildiğimiz RVM, BSM mi olmuş? Yoksa bu farklı bir sistem mi?

 

- Şeritten taşınca çıkan ses dediğin sanırım LDWS (Lane Departure Warning System - Şerit Değiştirme Uyarı Sistemi).. CX-5'tekinden farklı mı?

Aslında, koordinatör gibi bir şey. Hem RVM'yi, Hem gere geri gelirken uyarı sistemini, hemde uygunsuz şerit değiştirme sistemini entegre etmeyi sağlayan bir sistem.

CX-5te nasıl bilmiyorum ama vuuuv diye arı kolonisi sesi gibi bir ses veriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında, koordinatör gibi bir şey. Hem RVM'yi, Hem gere geri gelirken uyarı sistemini, hemde uygunsuz şerit değiştirme sistemini entegre etmeyi sağlayan bir sistem.

CX-5te nasıl bilmiyorum ama vuuuv diye arı kolonisi sesi gibi bir ses veriyor.

 

Demek hepsini birleştirmişler.. Mantıklı..

Peki geri gelirken nasıl bir uyarı sistemi var Abi?

 

 

CX-5'te de aynı Abi.. Hatta iki seçeneği var: Biri bip sesi (beep) diğeri de guruldama (rumble), senin tabirinle arı kolonisi sesi Abi..

 

CX-5'i ilk aldığımız zamanı hatırlıyorum.. O guruldama sesi hiç beklenmedik anda olunca noluyo diye baya bi afallamıştım, hatta Allah korusun tedbirli biri olmasa kaza bile yapabilirdi..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok başarılı bir yazı olmuş tebrık ederim.ayrıca çokta şanslıymıssınız imrendim açıkcası.yazınızı baştan sona zevkle okudum merak ettiğim bir nokta var.benim kullanımımla diyerek yakıt verisi paylaşmıssınız?malum hepimiz birbirimizi pek tanımıyoruz sizin kullanım tarzınız nasıldır acaba? agresifmi kullanırsınız?yoksa gayet sakin bir kullanım mı?birde şehir içi dur kalk trafik çok yaşadınız mı?yanıtlarsanız sevinirim.emeğinize sağlık iyigünler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Demek hepsini birleştirmişler.. Mantıklı..

Peki geri gelirken nasıl bir uyarı sistemi var Abi?

CX-5'te de aynı Abi.. Hatta iki seçeneği var: Biri bip sesi (beep) diğeri de guruldama (rumble), senin tabirinle arı kolonisi sesi Abi..

CX-5'i ilk aldığımız zamanı hatırlıyorum.. O guruldama sesi hiç beklenmedik anda olunca noluyo diye baya bi afallamıştım, hatta Allah korusun tedbirli biri olmasa kaza bile yapabilirdi..

korkma ! Korktun. Yaz domates , biber, böyle janjanlı cx-5 :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nacizane anlatımımı beğendiğinize sevindim Sayın Bosphoruss9.

Haklısınız,"benim kullanımım" derken, sonuçların farklılığını vurgu yapmıştım.

Sorunuzun cevabını şöyle verebilirim:

Aracı kullandığım güzergahta;

şehir içi, çevre yolu, dağ yolunda tırmanış-iniş gibi bölümler düzenlenmişti.

Barselona şehri, düzenli olması yanında, ışıkların çok bulunduğu bir şehir ve ışık süreleri uzun. Açıkçası şehir içinde çok agresif kullanamadım.Ancak i-stop gerçekten şehir içi trafiğinde güzel sonuçlar veriyor.

Ancak çevre yolu ve tırmanmalarda, yüksek devirlerde zorladım aracı. Özellikle, tırmanma virajlarında ne yapacağını merak ediyordum.

Yüksek devirde araç memnun etti beni. Sert girdiğim virajlarda da beklemediğim verim aldım açıkçası.

Sürat olarak çevre yolunda sınır olan 120ye çıkabildim.

Aldığım sonuçlar bu başlıklar altındaki kullanımımla oldu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nacizane anlatımımı beğendiğinize sevindim Sayın Bosphoruss9.

Haklısınız,"benim kullanımım" derken, sonuçların farklılığını vurgu yapmıştım.

Sorunuzun cevabını şöyle verebilirim:

Aracı kullandığım güzergahta;

şehir içi, çevre yolu, dağ yolunda tırmanış-iniş gibi bölümler düzenlenmişti.

Barselona şehri, düzenli olması yanında, ışıkların çok bulunduğu bir şehir ve ışık süreleri uzun. Açıkçası şehir içinde çok agresif kullanamadım.Ancak i-stop gerçekten şehir içi trafiğinde güzel sonuçlar veriyor.

Ancak çevre yolu ve tırmanmalarda, yüksek devirlerde zorladım aracı. Özellikle, tırmanma virajlarında ne yapacağını merak ediyordum.

Yüksek devirde araç memnun etti beni. Sert girdiğim virajlarda da beklemediğim verim aldım açıkçası.

Sürat olarak çevre yolunda sınır olan 120ye çıkabildim.

Aldığım sonuçlar bu başlıklar altındaki kullanımımla oldu.

daha sakin bir Kullanım sanıyordum . Aracın canına okumuşsunuz [emoji12] o zaman bu Yakıt değerleri çok iyi diyebiliriz :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi sen baya zorlamışsın aracı ya.. :D

 

Dediğin gibi i-stop müthiş katkı sağlıyor yakıta..

 

Bizim CX-5 şimdiye kadar 72 küsür saat trafikte durdu.. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yüksek devirlere çıkışı nasıl abi? Şuan ki 115 lik dizel yüksek devirleri sevmiyor mesela.

 

Mustafa, tork eğrisi bir fikir verir mi ?

 

MazdaClubTR-MazdaCX-3-Dizel-Tork.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...