Jump to content

Dizel Ford Araçlarda Sık Karşılaşılan Sorunlar


Mersinden_Ersin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Başlığı pek güzel seçemedim sanırım. Bizim forumda ve platform ortaklığı (dizelde motor şanzıman da ortak) sebebiyle focusclubtr.com da konuları takip ediyorum, olası sıkıntılar ne olabilir diye, Ford hangi parçalar için servise çağırıp değişim yapmış, hangi parçalar fazla sorun çıkarmış bakınıyorum. Şu an üstünkörü aklıma gelenleri ekliyorum buraya, bunları düzenli bir liste haline getirirsek foruma yeni katılan ya da benim gibi aracını yeni almışlar için güzel bir veri bankası olur. Duruma göre nesil-motor-şanzıman şeklinde listeleriz, ilgili konu linklerini ekleriz. Yönetime sormadan böyle bir başlık açmak doğru mu bilemedim aslında ama, sıkıntılı bir durum varsa müdahale edersiniz :)

 

Ben 2. nesil makyajlı kasalardaki 115 bg 6 ileri dizellere (ve mk3 focuslara) bakındım genel olarak, benim aklımda kalanlar için şöyle alelacele bir liste yapayım. 

 

 

2000-2500 devir arası göğüs titremesi (forumumuzda başlığı var)

 

6. vitesteyken boşa atma sorunu (forumumuzda sanırım 2 araç karşılaştı bu durumla, başlığı var)

 

Rölanti ve soğukta düşük devir titremesi, kronik ve çözümsüz gibi bu. Beni rahatsız eden durum yok da focus tayfası takmış biraz buna. Aynı motorun 95 bg liğinde yok bu sorun, bizde de o motor yok :) Benzer bir titreme, soğukta düşük devir silkelemesi 110 bg lik connect'te var (8000 km de aldık o zaman da vardı) 90 lık 10000km olanını kullandım, hiç bir sorun yok. Muhtemelen yüksek güçlere çıktıkça oluşan bir tan etki.

 

Triger setinde bilya mı ne ses yapyordu, bir iki arkadaşımız garanti kapsamında değişim yapmıştı, konusu var forumda.

 

Yukarıdaki sorun ve bir kaç iyileştirme için motor yazılım güncellemeleri gelmiş, yazılımların versiyon numaraları falan da var o forumda, ancak bizdeki versiyonlar farklı sistematiktedir tahminimce.

 

Ve bu başlığı açmama sebep olan konu, pul değişimi. İlgili konuyu ekliyorum buraya, sorunu yaşayan arkadaş anlatmış mevzuyu, farklı renkte ve maddede tapalar belli dönem üretimleri için topluca değiştirilmiş. http://www.focusclubtr.com/topic/1805-%C3%B6nemli-pul-de%C4%9Fi%C5%9Fimi-i%C3%A7in-servisten-%C3%A7a%C4%9Fr%C4%B1lan-focus-3-tdci-sahipleri-i%C3%A7in-mutlaka-okuyunuz/

 

Aracımı bugün servise bıraktım; malum göğüs titremesi, radyo çekim gücü eksikliği ve akü zayıflığı şikayetimi inceleyecekler, cumartesi teslim ederiz dediler. Servise gittiğimde bu konuyu soracağım. 

 

Benzer bilgiler varsa ekleyin geliştirelim. Ekstra olarak, 110 bg dizeller özellikle ilk Focus'larda kullanıldığı dönemde turbo hortumunu çokça yırtardı, onlar da toptan garanti kapsamında değişti de sanırım Mazda'nın aynı motoru kullandığı döneme çözülmüştü o sorun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ersin konunun başlığını "Dizel Ford Araçlarda Sık Karşılaşılan Sorunlar" olarak değiştirdim zira her ne kadar ortak parçalar içerse de bu problemlerin hem Ford hem de aynı parçaları kullanan Mazda'da sürekli göründüğünü söylemek doğru olmaz.

 

Motor güçlerine gelince, Mazda'da bir önceki motor hep 109 HP olarak adlandırıldı, sonraki de 115, bilgin olsun.

 

Eğer bulabilirsen yukarıda bahsettiğin konu linklerini paragrafın sonuna eklemek faydalı olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pardon, aynı motor bazı kaynaklarda 109 bazılarında 110bg olarak geçiyordu, PSA grubu falan da olabilir, düzgün hatırlayamamışım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peugeot , Ford, Citroen, Volvo, Mazda' nın kullandığı motorlar PSA grubunun motorudur. Ama markalar güçlerini değiştirebiliyor. Örneğin Mazda 115 bg iken aynı motor Peugeot 112 bg kullanıyordu. Yeni çıkardığı blueHDI 120 bg. Ama motor aynı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...