Jump to content

1991 Mazda 323 Performans


meymendi
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

1991 mazda 323 sedan aldım keşke almasaydım.
fazla deneme şansım olmadı alırken. notere yetişmek için acele ettim. k.maraş oto galericiler sitesinden aldım.
filitre-buji-buji kabloları-tüp beyni-sibop ayarı-sente ayarı-karburatör bakımı-mikser kontrolü vsvsvsvsvsvsvsv aklınıza gelecek herşeyi yaptım. benzindede gazdada 130 da çivilenip kalıyor.

motoru 3 defa ölçdürdüm % 70-80 arası çıktı. kırmızı ışıkta reno torosla aynı anda kalkıyoruz adam kaybolup gidiyor ben seyrediyorum. motor 5000 devirden sonra gaz yemiyor. 1. viteste 30 u geçmiyor sadece boş boş bağırıyor. 2 . vitesde 40 ı zor geçiyor 100 demeden 4 yada 5 e takmam gerek motor yırtınıyor..hazır boş yere en başta sıfır debriyaj balatası değiştirdim. balatayla alakası yok.

egzosu susturucuyu değiştirdim.

Allahtan siboplar toyota gibi şimli tepeden egzantirikli değilde 30 tl ye yırttım. toyota gibi olsa 250 tl idi....

passatdan tutunda toyotaya ladaya kadar envai çeşit arabam oldu ama MAZDA kadar viraja rahat giren araba görmedim. eğer arabada savrulacak çol çocuk yoksa sürüş keyfine diyecek yok valla.

bence çok küçük bir hata var ama ne :- :- :-

çok değerli tecrübeleriniz ve fikirlerinizi bekliyorum...

herkese teşekkür ederim iyi forumlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir eksiklik var böyle olmamali ben 7.800 devir cevirebiliyorum sizinkinde gercekten sikinti.var hmn karamsar olmayin biraz arasrtirin forumu cevaplari bulacaksınız. Misal subap ayari sicak motor 30 olmali ayrica yüksek devir cevirememesi yakit yetismemesi avans vs diye düşünüyorum aslinda sahibi oldugunuz aracin ne kadar kuvvetli ve iyi gittigini az arastirma ile gorebilirsiniz Gurhan abi görünce derdinizin dermanini söyler keyifli forumlar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

doğrusu bu kadar çabuk ilgi beklemiyordum hepinize teşekkür ederim.

bugün 90 model bir yarı motorlu mazdaya bindim. aman allahım araba adeta beni tutma sal gideyim diyor. üstelik osmaniye güney motor yenilemede ölçüldü % 50 motor var.

gaz ayarını bilgisayarla egzost dan ölçerek yaptılar. manuel yaptılar. benzinde giderken gaza birden yüklenince gaz kesiyor eğer benzine doysa 100 metreyi 10 saniyede çırpar atar eminim.

ama şunu samimiyetimle söyleyebilirimki bu haliyle bile mazda çok özel bir araba. fakat ne acı Kİ türkiyede hakettiği yerde değil.

keşke yıllarca arabadan arabaya zıplayacağıma alsaymışım bir mazda yıllarca keyifle binseymişim.

MAZDA VİRAJA GİRMİYOR VİRAJ MAZDAYA GİRİYOR BUYUR GEÇ ABİ DER GİBİ :clap::tey:

herkese keyifli forumlar ve selamlar...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim tahminim avans ayarınız yanlış,gaz yememe son hızda düşme gibi belirtiler genelde avans ayarı ile ilgili oluyor .

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet olayı tevafıken arabama binen bir yabancı farketti.

kardeş sağa çeksene dedi.

hayırdır dedim!?

dur bir dakika dedi.

sağa çekip durdum ve boşta gaza basmamı söyledi...

neyse devam et dedi...

1-2-3-4-5 derken 130 da takıldık kaldık.

bana şöyle dedi.

-kardeşim senin araban boştada vitesdede 5500 deviri geçmiyor arabanın motoru vede şanzıman dişli sayısı yettiği sürece sonsuza kadar hızlanır ama senin araban boşta bile 5500 deviri geçmiyor dedi.

sağa çektim boşta son gaza kadar yüklendim harbiden  5500 devri geçmiyor motor son gaza gelince geri tepiyor.

sanki hız sabitleyici var gibi.

yinede sürüş keyfi on numara bir araba ama rampada lada samara 1.5 motorla 3. vitesle 80 km hızla çıktığım yeri mazdayla 1. vitesde 20 km ile bağıra bağıra çıkıyorum 2 ye takamıyorum yığılıp kalıyor...

herkese selamlar dualar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yakıt yetişmiyor başka da fikir gelmiyor aklıma gaz üst ayar vanasını 2 tur ana ayar vidasını yarım-1 tur açıp tekrar deneyin hocam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yakıt yetişmiyor başka da fikir gelmiyor aklıma gaz üst ayar vanasını 2 tur ana ayar vidasını yarım-1 tur açıp tekrar deneyin hocam

kardeşler hayatımda böyle kazık yemedim. üst kapağı söktürdüm sibop yayları gevşek diye çıka çıka ne çıktı biliyormusunuz!!!???

71.5 mm çapında piston çıktı.

ve katalogda denk gelen MAZDA 323 BG 71.50 piston çapı 1.6 motor sandığım aracım 1.4 motor çıktı.

inanmazsınız ama aracım honlanmamaış blog değişmemiş motor numarası orjinal ama mazda 323 1.6 motor maalesef orjinalden 1.4 çıktı. üst kapak 1.6 kapağı.

kardeşler böyle bir şey olabilirmi yahu.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok artik mazdanin hic bir aracında 1.4 motor yok neye gore karar verdiniz

Bende yeni motor yaptırdım aldığım piston segman 71.50 mm benimdemi 1.4 arabamda gitmiyo zaten

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok ilginç bir şey gerçekten. Bu serşlerde 1.4 litre motor var mıymış ki?

vallahi ister inanın ister inanmayın piston kalınlığı 71,5. elimde katolog resmi var mazda piston çapları ama bu resim formatını kabul etmiyor dedi ekleyemedim. ustam motor orjinal honlanmamış. inanın segman piston hepsini al aşağı ettik daha orjinal fabrika yani mazda malı. yahu söktükçe ustalar hayran kaldı.

contalar dahi orjinal. 24 yıllık bir araba su devir daimi yağ pompası debriyajı halatları halat hortumları...

HAYRAN KALMAMAK ELDE DEĞİL. VARMI BÖYLE BİR KALİTE

ama araba 1397 cc...piston çapı 71.50... 140 ı geçmiyor rampada yemiyor benzindede gazdada aynı...benzinde çok az fark ediyor. üst kapağı revize ettirdim devir saati 7000 e yaklaştı ama hız ve çekiş konusunda herşey aynı...

virajlardaki rahatlığımın haricinde gerisi FIS çıktı....

en iyisi 3 e 5 e bakmamak bildiğine devam etmek. üstüne 3 bin tl verip hidrolik direksiyonu bile olmayan sadece klimalı toyota xl ile değişeceğim.

sağlık olsun MAZDA macerasıda böylece bitmiş oldu

KALIN SAĞLICAKLA SELAM VE DUALAR

Yok artik mazdanin hic bir aracında 1.4 motor yok neye gore karar verdiniz

Bende yeni motor yaptırdım aldığım piston segman 71.50 mm benimdemi 1.4 arabamda gitmiyo zaten

aynen kardeşim seninde araban 1.4 hatta 1.3 motor. yahu buraya resim nasıl yüklerim ben yahu..

buyur fac adresimde katalog remi var GÜNEY MOTOR YENİLEME den aldım resmini çektim. bak bakalım kaçmış..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1064133406944929&set=a.100472206644392.865.100000448386489&type=1&theater

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gecmis olsun.Bende 1.3 pro,diye aldim daha az yakar diye ama 1.6 cikti.Az vergi versinler diye ruhsatta 1.3 yapmislar.Bizim turklerde herturlu sahtekarlik oluyo maalesef.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  Motorun fotosunu çek bırak görelim hangi motor olduğunu , ayrıca arabanın şase numarasından servisten sorgulatın orada sahtekarlık yapılamaz, ne ise fabrikadan çıkış o yazıyordur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence 1.6 benim araçtaki motorun aynısı.Zaten performanstan belli olur yani otobanda 170 i geçiyordu basınca benimki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorun görüntüsü aynı 1.6 gibi, ama belli olmaz hacmi farklı olabilir, servise sormanızda fayda var. Galiba 1.3 motorlar 16 valf degiller 8 valfler.  Bu motor 16 valf, servisten sorun , bence 1.6 çıkacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende 1988 Mazda 323 var. Bir kez denememde 3. Viteste 7 bin devirde 120 yi geçmiştiM. Tuhaf bir durum seninkisi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorun görüntüsü aynı 1.6 gibi, ama belli olmaz hacmi farklı olabilir, servise sormanızda fayda var. Galiba 1.3 motorlar 16 valf degiller 8 valfler.  Bu motor 16 valf, servisten sorun , bence 1.6 çıkacak.

malesef bende öyle tahmin ediyordum ama benimkide 16 valf fakat 1nokta 3,5 motor çıktı...

1.3 ler 8 valfdir dedim araba çalışırken yağ kapağını açtım baktım duman üfleme yoktu ve karşılaklı sibop yayaları görünce 16 valf olduğunu analadım. çünkü 8 valfler tek sıra yaylı 16 valfler karşılaklı iki sıra ve çift sibop kavalı var.

arabaya yaptığım masraf

rot-rotil-salıncaklar

-takozlar-burçlar-kelebek burçlar

-komple akis ve milleri-

4 amasör-ön iki disk ve balatalar

-ön sol bilye forya

ön iki far ve sinyaller

kapı açma motorları

silecek kolu

komple üst kapak

yağ ve filtre

hava filtresi ve mikser

tüp beyni

DEBRİYAJ

ama genede 140 ı geçmiyor rampada çekmiyor

tek fark 5500 devir 7000 oldu GİBİ GİBİ

gaza basınca motor dibini bulmuyor gaz kesici var gibi takılıp kalıyor.

1.3 de olsa 1.4 de olsa tofaşdan reno 12 den daha atak daha hızlı daha çekimli olması gerekir ama TIK yok...

bir yerlerde ufak bir sorun var amaaaaaaaaaa ....NE...

Bende 1988 Mazda 323 var. Bir kez denememde 3. Viteste 7 bin devirde 120 yi geçmiştiM. Tuhaf bir durum seninkisi

kardeş bende 6000 devirle 2. viteste ladayla 130 yaptım hemde 1500 motor ve ibre son hız 180. bunlar mazda için komik rakamlar. desene sen toyotaya binsen 2. viteste 130 3. viteste 150 ve 5. viteste 200 ü görsen şaşırırsın.

mazda nın en güzel yanı virajlara çok rahat girmesi ve kaportasının çok sağlam olması ama performans ve hız bakımından çok tutarsız

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...