Jump to content

91 Mazda 626 kırmızı led düğme aydınlatması


Mursel_Balci
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar,

 

Beğenmediğim iç aydınlatmaya da yavaş yavaş el atmaya başladım.

öncelikle iç aydınlatma ayar düğmesini söktüm. normal halojen ampülle aydınlatılıyor. ben bu ampülü çıkarıp mevcut yuvasına kırmızı smd led ve 1 kohm direnç taktım. 

 

mevcut aydınlatmasının fotosunu çekmeyi unutmuşum ama diğer düğmelerin aydınlatmasını koydum fikir vermesi açısından yeşil renk bir aydınlatması mevcut. bunun için ışık geçen kısmın arkasını yeşile boyamışlar. bu yeşile boyama daha önce bir arkadaşın hyundai getz aracında karşıma çıkmıştı onun aracının yeşil boyasını tinerle silip aydınlatmasını maviye çevirmiştim ama bu düğme için de aynı şeyi yapmak istedim ama bu seferde şekil zarar gördü bende 500 ve 2000 zımpara sonrası tamamen şeffaf hale getirdim. şekili bilgisayardan çizip asetata çıkış aldım. iki adet kesip üst üste yapıştırdım alt kısmına da beyaz kağıt koyup düğmeye yapıştırdım. sonuç harika oldu diyebilirim. diğer düğmelerinde çizimini yaptım onlarıda büyük ihtimal aynı yöntemle kırmızıya çevireceğim.

 

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mürsel abi gerçekten yaptıklarını hayranlıkla izliyoruz, ellerine sağlık.

Konu dışı bir şey sormak istiyorum. Bizim araçlarda şoför camı hariç, diğer açma kapamalar aydınlatmasız.

Dikdörtgen bir yuva delip oraya aynı ölçülerde led yerleştirmek gerekiyor. Dikdörtgen delmek için ne önerirsin. Bir de direkt ledi oraya yerleştirmemek gerekir, ben ilk önce kırmızı mika kesilip, oraya yerleştirilir, ışık kırmızı mikaya verilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu aydınlatmanın benzeri bir sistem yapılabilir belki üzerine ayna resmide koyulursa orjinale yakın bir şeyler çıkar. ama diktörtgen düzgünce nasıl kesilir bilmiyorum. yine de aklıma en çok yatan fikir önce matkapla tam ortadan delip daha sonra diktörtgenin ölçülerine göre bir eğe ile düzleştirmek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar dün akşam göstergenin kenarındaki 4 adet düğmeyi ayrıca boş soketten düğmeye çevirdiğim ışıksız ayna açma kapama düğmesini de ışıklı hale getirdim.

asetat yerine matbaa filmi kullandım ışık geçirgenliği asetata göre çok çok daha iyi yani siyahtan ışık sızması hiç olmuyor. asetatta ışık sızdığı için üst üste 2 kat asetat koymak zorunda kalmıştım.

 

ayna düğmesi için öncelikle ortasından deldim eğe ile kenarlarını düzelttim daha sonra ince bir plastik parçaya şekilin bulunduğu etiketi yapıştırdım. iç kısmına da matbaa filmini denk getirip yapıştırdım. en altına da beyaz kağıt koydum. düğmeye üstten yapıştırdım. iç kısmına da smd led ile aydınlatma yaptım. fena olmadı. bu akşam merkezi kilit açma kapama düğmesi içinde benzer bir sistemle aydınlatma yapacağım.

 
bu resimleri cep telefonu ile çektim çok iyi değiller tamamı bitince prof. makine ile de son hallerini çekip ayrıca yükleyeceğim.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bunları ben şeffaf etiket ve opak (beyaz) etikete çıkış aldım. plastik türevi bir malzeme kendinden yapışkanlı üst kısma yapıştırdığım bu.  bu akşam merkezi kilit düğmesinde bir kaç fikir daha var onları da deneyeceğim hangisi güzel olursa son şeklini ona göre vereceğim . bu hali ilede sıkıntı çıkaracağını düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Arkadaşlar,

Dün akşam aracın saati ile ilgilendim. aydınlatması ekranla bütünleşik bir yapıda yani herhangi bir değiştirilebilir ampül veya led mevcut değil. normalde yeşil renk aydınlatma mevcut. fakat ekranın önündeki camın yeşil rengin oluşmasına katkısı büyük. bu camı çıkarınca beyaza yakın çok açık bir yeşil olduğunu gördüm. aklıma önceki aracım elantranın kırık stobu geldi. ondan bir parça kesip ekranın önüne koydum. sonuç gayet tatmin edici oldu.

 

Buyrun bunlarda fotolar.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kırmızıya dönmüş abi. Aklında bulunsun elektronikçi kırmızısı deniyor böyle işlerde kullanılan mikaya.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

en tereddütte kaldığım kısım saatti. daha önceki araçlarda (elantra, getz) saatlerin aydınlatması smd led ile yapılmıştı onlarda ampül değiştirmiştim. bir arkadaşın accent milenyum aracında ise bu tarz bir aydınlatma mevcuttu o zaman aklıma bu tarz bir yöntem gelmemişti. bu şekilde çok iyi oldu. sırada merkezi kilit düğmesi sonra kalorifer bölümü sonrada işin en büyük kısmı olan kilometre göstergesi var. kilometre göstergesi üzerinde biraz detaylı bir çalışma olacak çünkü göstergenin sol tarafın zemininde ışık geçiren kısımlar var. komple kazıyıp yeniden yapmayı düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mürsel hocam benim saat farları açtığımda aşırı soluklaşıyor ne yapabilirim?

o normal bir özellik. tüm araçlarda benzer bir sistem vardır. amaç gece çok parlak yanıp göz almaması. ama illa hep parlak yansın istiyorsan arkasında sokete giden kablolardan sanırım kırmızı renkli olanı idi altta olanlardan sağdaki onu çıkarırsan sürekli parlak yanması lazım. eğer böyle bir şey düşünüyorsan benim saat sökük vaziyette akşam dener hangi kablo olduğunu net söyleyebilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o normal bir özellik. tüm araçlarda benzer bir sistem vardır. amaç gece çok parlak yanıp göz almaması. ama illa hep parlak yansın istiyorsan arkasında sokete giden kablolardan sanırım kırmızı renkli olanı idi altta olanlardan sağdaki onu çıkarırsan sürekli parlak yanması lazım. eğer böyle bir şey düşünüyorsan benim saat sökük vaziyette akşam dener hangi kablo olduğunu net söyleyebilirim.

 

Ben arabaya bindiğim gibi farları açtığım için gündüz saat hiç gözükmüyor gibi, acaba saatide gösterge ışıklarını kontrol eden düğmeyemi bağlasak?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben arabaya bindiğim gibi farları açtığım için gündüz saat hiç gözükmüyor gibi, acaba saatide gösterge ışıklarını kontrol eden düğmeyemi bağlasak?

o şekilde olmaz ama belki saati söküp önündeki koyu renkli cam yerine daha açık tonlu birşey koyarsan gündüzleri de biraz görünür hale gelir. onun haricinde bir tane ldr ile devre yapılıp havanın karanlık ve aydınlık olma durumuna göre ışığı kısılıp açılabilir (far sensörü tarzı) ama onun için böyle bir devre yapmaya gerek yok bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

gallery_7245_59_36772.jpg

 

 

Abi çıktı aldığınız resim bunun üzerine mi yapıştırılıyor? Bunun yapışkan bir tabakası var herhalde, düğmenin üstüne o yapışkan sayesinde mi yapışılı kalıyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bunun üzerine yapıştırıyorum arka tarafına matbaa filmini denk getirip onuda yapıştırıyorum. daha sonra beyaz kağıt koyuyorum. en son kenarlarından düğmeye yapıştırıyorum. düğme kenarlarının alt kısmından da bantla bir tur dönüyorumki kenarlardan kalkma yapmasın. bu şeffaf şey ise asetatın biraz daha kalını ben bir ambalajın kenarından kestim bunu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mursel_Balci
      Yazan: Mursel_Balci
      Merhaba Arkadaşlar,
       
      Aracıma içerden merkezi kiliti açıp kapayacak bir düğme yaptım. bunun için bizim araçlarda bolca bulunan benim aracımda ise fazla kalmayan boş düğmelerden birisini kullandım.
       
      boş düğme soketini daha önceden ayna açma kapama düğmesinde yaptığım gibi üst kısmı tutan tırnaklarını iptal edip içine iki tane swich yerleştirdim. ortadan bir tane çivi geçirip çift yönlü çalışan bir anahtara dönüştürdüm.
       
      araca alarm taktığımda sol kapıya bir tane de merkezi kilit motoru takmıştım. bu motoru alarm kontrol ediyordu. ben de iki tane röle kullanarak bu motoru düğme ile de kontrol ettim. normalde kapı üzerindeki dili hareket ettirerek kontrol ediliyor ama bu dil biraz ters tarafta kalıyor ve rahat olmuyor.
       
      Röle bağlantısının nasıl olacağının fotoğrafı mevcut ama kısaca anlatmak gerekirse
      alarmdan merkezi kilit motoruna giden kabloyu kesiyoruz. araya bu röleleri normalde kontak verecek şekilde takıyoruz. düğmeye bastığımızda röle çektiği zaman merkezi kilit motorunun bir bacağı ayrılılp +12 volt veriyor. diğer düğmeye bastığımızda ise yine motorun bir bacağı ayrılıp şase veriyor. normalde kapalı kontakta taktığımız içinse alarmdan basınca da kapatıp açma işlevine devam edebiliyor.
       
      Araçlarda kullanılan bu tip motorların çalışma mantığı şöyledir. cam motorları kapı motorları vs. motorların iki bacağına da şase gelir. siz düğmeye bastığınızda bacaklardan birisi şaseden ayrılıp 12 volt vermeye başlar.
       
      Alarm sistemi aslında aracı çalıştırıp hareket ettiğinizde fren müşüründen bir hatla aracın kapılarını kilitliyor ve kontağı kapatıncada açıyor. ama ben bu sistemi ilk zamanlarda kullandım. araç durmadan kontak kapanmadan araçtan inmeye kalkışanlar kapı koluna asılıyor açılmayınca daha da bir zorluyor hoş olmuyordu. bende fren müşüründen gelen kabloyu iptal etmiştim. şimdi kendim istediğim zaman kilitliyorum kontak kapanmadan birisi inecekse de kolaylıkla açıyorum.
       
      Geriye birtek yapılacak iş kaldı. o da ayna açma kapama düğmesine yaptığım gibi bu düğmenin üzerinede kilit açma kapama resimleri yerleştirmek.
       
      bunlarda foto ve videolar
       
       
       
    • army167
      Yazan: army167
      Herkese hayırlı forumlar bu yada buna benzer bir ürün ile daha önce tecrübe yaşamış biri var mıdır?
       
      Kullandığım araç mirai, araçta orjinal bi xenon olduğundan kendi beyin ampul gibi aparatlarını bu ürün ile kullanabilir miyim.
       
      ve en önemlisi tavsiye olunur mu?
       
      http://www.protuninglab.com/hidxe20ma3le1.html
       
       
    • İlhan
      Yazan: İlhan
    • İlhan
    • By_eyicaN
      Yazan: By_eyicaN
      Merhaba arkadaşlar, 88-91 model Mazda 626 için orjinal jant kapağının eksikliği görsel olarak gerçekten büyük problem. Aracı görsel olarak ciddi anlamda olumsuz etkiliyor ve maalesef temin etmek çok zor. Uzun arayışım netice vermeyince alternatif yöntemler düşünmeye başlayınca ya tutarsa deyip sizlerle paylaştığım bu yöntemi uygulamaya karar verdim ve sonuç bana göre harikulade oldu, sizlerin de bu konuda hem fikrini almak hem de ihtiyacı olup ta uğraşmak isteyenlere seçenek sunmak istedim. >Öncelikle en anlaşılır tarifiyle hani şu baklavacıların kullandığı dikdörtgen alüminyum tepsilerden yeterli büyüklükte olan bir tepsi buldum. >Sonrasında orjinal jant kapağı ölçülerini en pratik uygulanacağı düşüncesiyle karton kullanarak şablon haline getirip kestikten sonra asetat kalem ile temin etmiş olduğum alüminyum üzerine çizdim. >Daha sonra demir testeresi ve sac makası yardımıyle çizmiş olduğum şablona göre tepsiyi kestim. (İmkanı olan sanayide kestirebilir ya da avuçiçi taşlama gibi bir elektronik aletle yorulmadan kesebilir, elle kesmenin tahmin edilebilenden çok daha fazla zahmetli olduğunu belirtmeliyim.) >Daha sonra (janta delik delmek zorunda kalmamak için) jant üzerinde orjinal kapakları için halihazırda var olan tırnaklara en uygun olarak aklıma gelen montaj yöntemi olarak eski tarz duvar prizlerinin duvar tutma tırnak sistemlerinden yola çıkarak atıl durumdaki 4 tane prizin tırnaklarını kesmiş olduğum parçalara jant turnaklarına uygun şekilde ölçüp vida yeri açarak uyguladım. >Janta kapağı takma esnasında uyguladığım bu tırnak sisteminin hareket edip montaj esnasında ciddi zorluk olduğunu farkedince şeffaf silikon kullanarak tırnakları sabitledim. Aynı zamanda kullanmış olduğum alümninyum malzeme yeterli et kalınlığına sahip olmadığından dolayı jant içerisine basılı gibi duruyordu, o nedenle parçaların kenarlarına küçük parçalar ekleyerek hazırlamış olduğum kapakların jant üzerindeki basık görüntüsünü ortadan kaldırdım. >İnce alçı zımparasını halı gibi yumuşak bir zemine sabitleyip hazırlamış olduğum kapağı üzerine koydum, düzgün dairesel şekilde çevirerek orjinal jant kapağındaki çember parlaklığını elde ettim. >Son olarak İnternetten mazda orjinal logosunu etiket kağıdına çıktı alıp maket bıçağı yardımıyla logoyu şablon haline getirdikten sonra hizalı şekilde kapağa yapıştırıp asetat kalem ile logoyu kapağa uyguladım. Daha sonra kapakları janta monte ettim. Bu işlemi yapalı yaklaşık 8 ay oldu, kapak parlaklığının korunması için vernik atmayı düşündüm fakat zamanım olmadı buna rağmen kapaklar halen ilk yaptığım günki gibi duruyor bu sayede de yetkili servislerin verdiği yada çıkma parçacıların verdiği uçuk kaçık rakamları ödemekten kurtuldum. Bu forumdaki bilgilerden çok faydalandım, karşılar mı bilmem ama en azından çorbada benim de bir tuzum olsun istedim.
      birkaç resim daha..







×
×
  • Yeni Oluştur...