Jump to content

Motor Yağı Hakkında Bir Sorum Var!


bosphoruss9
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba değerli arkadaşlar başlıktanda anlaşılacağı üzere motor yağı hakkında farklı 2 ustadan 2 hipotez niteliğinde bilgiler edindim sizce doğrusu hangisidir.değerli yorumlarınıza ihtiyacım var

 

soru şu ki;10bin bakımınızı yaptırdınız üzerinden 5bin geçti motorun içindeki yağ nasıl olmalı?

 

kullanılan yağ castrol 5-30 tam sentetik motor yağı..Alınan 2 farklı cevap şunlar

 

1-)Motor yağı ilk koyduğun gibi açık renk olmalı.içinde tortular olmamalı eğer tortular varsa motorunda aşınmalar var durumu kötü demektir.

 

2-)Yağ zamanla koyulaşmalı ve içinde tortular olmalı.tortular yoksa yağ görevini yapmıyor demektir.

 

 

2side usta bana 2.söylenen akla mantığa daha uygun gibi geldi fakat ilk usta aşınmadan bahsetti aşınma olmasa yağdada tortu olmamalı diye düşündüm işin içinden çıkamadım.bakalım forum ahalisi bu konuda ne düşünüyor:))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim bildiğim kadarıyla benzinli araçta yağ koyulaşır ama tortu oluşmaz lpgli araçta ise yağ rengi açık renk kalır sebebi de benzin yanma odasında daha fazla is oluşturur ve bu is pistonların ileri geri hareketiyle zamanla yaği kirlrtir ama LPG is çıkarmadığı için yağ temiz kalır..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2. Ustanin dediği doğru, motor yağı benzinli araçta koyulasir, dizelde simsiyah olur ve bu eskime göstergesi değildir. Görevini yaptığını gösterir.

Yağin eskidigini rengine bakarak anlayamazsiniz.

Yağ motor için tahmin edilenden çok çok daha önemlidir, vaktinden önce değiştirmekte fayda vardır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Arkadaşlar öncelikle şöle ifade edeyim;

     Benzinli araçlarda yağ eskidikçe, yağın rengi açık pembe bir hal alır, ilk başlardaki sarı rengini kaybeder vede özelliğini yitirdiğinden daha da incelmiştir, bu sebepledir ki yağ değişimi gecikince, yağlama kalitesi düştüğünden, motor ses yapmaya ve hasar görmeye başlar. Yani yağın özelliğini kaybettiğini renginden anlayabilirisiniz, eğer renk pembeleşmiş ise parmaklarınızın arasına alıp bakınız yağlama özelliğinin yeni yağa göre düştüğünü ve ne kadar inceldiğini anlarsınız.

      Eskiyen yağda tortu falan oluşmaz, dolaşımdaki her yağ damlası filtreden süzülür ve varsada bişey filtrede kalır. Tabii conta yanık veya motorda bir problem varsa yağın rengi bozulabilir. Sorunsuz bir motorun yağı eski de olsa berrak olmalıdır.

     Dizel araçlarda yağın rengi siyaha yakındır ve siyahtır bunun sebebi dizel motorun çok daha yüksek sıkıştırma oranlarıyla çalışması ve mazotun fazla kalıntı bırakması, bu kalıntının hisininde yağa etki etmesindendir.

     Sonuç olarak çoğu yağ firmasının dediği gibi yağ değişim aralığı aslında 10 bin veya 15 bin değil aslında 7 bin -8 bin aralığındadır. Bu aralıkta yagın rengide değişir kaliteside bozulur.

      Açıklamalarımdan da anlaşılacağı üzere 1. usta doğru demiştir, yağ eski olsa bile berraktır ama rengi değişmiştir büyük ihtimalle. 2. usta nın sözüne bakılırsa koyulaşmalı ve tortu oluşması gerekiyormuş,  peki yağı böle olmayan motorlar da yağ görevini yapmamışsa , o araçlar hala nasıl çalışıyolarmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla surda 4 yorum yazılmıs 2 si uzun uzun açıklayarak tezat fikirler sunmus(zealot ve no fear)galiba bu iş biraz muamma :2funny:

 

benım sahsı görüşüm 2.usta tarafındayd zira reklamlarda motorun aşınması yüzde 85ilk çalıstırmada olduğu bahsediliyor.yani yeni eski farketmeksizin bir aşınmaz söz konusu.motorda aşınma var yağ bunu yakalamıyorsa tortu olmaz oda kötü.bnce yağda tortu varsa görevini yapıyordur.o kadar ısının oldugu yerde rengi koyulasmasıda normal..yazdklarım tamamen kendi fikrimdir.gerçeği daha çok merak ettim suan

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor yağlari hakkında çok bilinen yanlışlar.

Kaynak : Shell

 

____________________________________________________
Yanlış 2: “Kararan bir motor yağı iyi değildir.”

Aksine kararmayan bir motor yağı, yağın işe yaramadığına dair bir işarettir. Modern motor yağları, karbon birikintilerini temizleyerek ve bunları yağda zararsız bir şekilde tutarak iç parçaların temiz kalmasını sağlayan deterjan-dağıtıcı katkı maddeleri içerir. Karbon birikintilerinin motorda birikinti olarak kalıp çok fazla hasara neden olmasındansa, tahliye edilebilecekleri yağda kalmaları daha iyidir.

 

 

___________________________________________________
Yanlış 5: “Yağ hiç yıpranmaz.”

Yağ yıpranır. Yağın baş düşmanı ısıdır. Yüksek çalışma sıcaklıklarında yağ okside olmaya ve kalınlaşmaya başlar. Ayrıca motor yağları aşırı karbon kurumu, su, asitler, toz, metal parçacıkları ve okside olmuş maddelerle dolabilir. Bunlar yağ filtrelerinin ve yağ kanallarının tıkanmasına neden olabilir veya bazı kritik motor parçalarının düzgün çalışmasına engel olabilir. Yağı tavsiye edilen yağ değiştirme aralığında düzenli olarak değiştirin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 ustanın dediği doğrudur arkadaşım. Zealot dedıgıne katılıyorum ben.

Bırde eger edırnede soruyorsan otomobılını kı LPG lıyse mümkünse motor yagı olarak oncelıklı 5w40 yoksa 5w30 tam sentetık kullan arkadaşım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yeni başlık açmak istemedim yağ konusu olunca.

 

benim aracımda 13.000 km oldu yağ değişimi yapılalı. son zamanlarda 3500 devir üstünde ince tiz bir ses geliyor motordan. yağ değişiminden midir yoksa başka bir sebep olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevap : Sarıdan hafif kahverengiye doğru geçiş yapan bir renkte olup, tortu partikül vs içermemelidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yeni başlık açmak istemedim yağ konusu olunca.

 

benim aracımda 13.000 km oldu yağ değişimi yapılalı. son zamanlarda 3500 devir üstünde ince tiz bir ses geliyor motordan. yağ değişiminden midir yoksa başka bir sebep olabilir mi?

ses yağ'dan mı söylemek mümkün değil ama,  en kısa zamanda yağınızı değiştirin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ses yağ'dan mı söylemek mümkün değil ama,  en kısa zamanda yağınızı değiştirin

Teşekkür ederim. belki daha önce başına gelen vardır diye sordum sesi duysanız bile motorun neresinden bilmek için çok tecrübeli usta olmak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

     Dizel araçlarda yağın rengi siyaha yakındır ve siyahtır bunun sebebi dizel motorun çok daha yüksek sıkıştırma oranlarıyla çalışması ....

 

 

sıkıştırma oranının yağ rengi ile olan ilişkisini rica etsem açıklayabilir misiniz,  

bu güne kadar duymadığım bir şey ve merak ettim açıkçası.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ulen yağdan bahsettinizde, benim yağ ne durumda acaba ? Ben hiç değiştirmedim aldım alalı... Tabi 1992 yılından beri değilde.... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sıkıştırma oranının yağ rengi ile olan ilişkisini rica etsem açıklayabilir misiniz,  

bu güne kadar duymadığım bir şey ve merak ettim açıkçası.

      Mazot ve oluşan basıncın, yağ üzerinde, benzine oranla, çok daha fazla is oluşmasına sebep olduğunu düşünmekteyim. O yüzdendirki dizel yağı yeni bıramış olsanız bile kısa bir süre sonra rengi siyah olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 ustanın dediği doğrudur arkadaşım. Zealot dedıgıne katılıyorum ben.

Bırde eger edırnede soruyorsan otomobılını kı LPG lıyse mümkünse motor yagı olarak oncelıklı 5w40 yoksa 5w30 tam sentetık kullan arkadaşım :)

evet edirneden soruyorum.neden eğer edirneyse 5-40w kışın havalar soğuk olduğu için mi?-30lara kadarda düşmüyor yoksa başka bir sebep mi var?

yağ konusu kafama oturdu diyebilirim.kullanıldıkça acıktan koyuya doğru dönen bir renk ve yağ filtresi süzdüğü için de yağda tortu olmayacak.teşekkür ederim arkadaslar sayenizde ufak ufak bilgi sahibi oluyorum bnde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...