Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Artıları, Eksileri, Değerlendirmeleriniz?


PAN
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Evet sessizlik konusunda japonlar çok iyi değiller. Mazda 6 da nasıl acaba. Bende daha önce accord vardı o mesela yol sesinde daha başarılıydı ama aynı sınıftaki almanlar kadar değildi yinede

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araci alali 5 ay kadar zaman gecti ve cicim aylari bittigi icin ben de yorumlarimi yazabilirim artik :)

 

MOTOR, PERFORMANS, YOL TUTUS

 

(+) Artilar:

 

- Motor bekledigim gibi. Motor gucu bu sinifta ve kiloda bir arac icin fazlasiyla yeterli. Hatta rodaji bittikten sonra daha guzel devirleniyor gibi sanki :)

 

- Benim arac manuel vites. Ancak sehir ici kullaniminda dahi su ana kadar hic “keske otomatik alsaydim” demedim.  Vites gecisleri cok guzel. Debriyaj oldukca yumusak. Vites oranlari birazcik uzun gibi (muhtemelen yakit tasarrufu amacli). Ancak motorun torku yeterli o nedenle ani hizlanmalarda aracin tepkisi hic fena degil.

 

- Direksiyon hissi cok guzel. Hatta aracin en cok hosuma giden tarafi bu diyebilirim. Ne cok yumusak, ne de cok sert. Tam kivaminda. Ayrica direksiyon tepkisi de sinifindaki diger araclardan cok daha iyi.  Duz yolda veya sehir icinde fazla bir fark yok ancak virajli bir yolda biraz agresif kullaninca direksiyon tepkileri kendisini gosteriyor. Yol tutus da basarili.  Ve bu durum aracin uzerindeki son derece kalitesiz lastiklere ragmen bu sekilde (bakiniz asagida lastik yorumlarima). Yani guzel bir lastik/jant kombinasyonuyla bu yol tutus cok daha basarili olacaktir. Bir kac defa autocross yaptim ve tum onden cekisli araclarda oldugu gibi virajda zorlayinca kafadan kayma egilimi (understeer) var fakat guzel bir lastikle yol tutusu cok daha iyi hale gelecektir.

 

(-) Eksiler

 

- Sehir ici yakit tuketimi cok iyi degil. Sehir ici kullanimda 100 km’de 8.5 – 9 litre arasi yakiyor.  Otobanda 100 km’de Cruise’a koyarsaniz o zaman dogal olarak 5.5/6 litre civarina dusuyor (2 litre motor icin konusuyorum)

 

- Benim modelin uzerinde Bridgestone’un “low rolling resistance” denilen tipte (yakit tasarrufu amacli) lastikler var. Fazla uzatmadan su sekilde belirteyim: Bu lastikleri bana birisi bedava verse takmazdim arabama :)  Yuksek yanakli bir lastik (ah 16 Inch jantlar ah!) Yanaklar o kadar yumusak ki sert virajda yanaklarin bukuldugunu hissedebiliyorum. Ben yeni jant/lastik alacagim icin arabayi alirken fazla uzerinde durmadim.  Yalniz bu arabaya 18 inch jant fazla bence.  Standart 18’likler cok agir olur. Bana gore performans/konfor/estetik acisindan en ideal kombinasyon 17 inch ultra hafif siklet jant (ENKEI veya O.Z. gibi) ve Michelin Pilot serisinden spor lastikler. O zaman tadindan yenmez yol tutus acisindan.

 

 

IC MEKAN, KONFOR

 

(+) Artilar:

 

- On konsol, Audio, navigasyon sistemi, back up kamera. Geri vites kamerasi olmadan once arabami nasil parkediyordum diye dusunuyorum simdi. Navigasyon da ayni sekilde. Ben arabayla bilmedigim bir yere giderken kaybolma konusunda acayip yetenekliyimdir. Ama Navigasyon sagolsun esimle yeni bir yere giderken “Dur suradaki benziklikte soralim adresi” lafini duymuyorum artik :)

 

- Audio sistemi genel olarak cok suratli  calisiyor, donma, bekleme gibi sorunlar yok grafikler cok guzel. Ozetle, yeni Mazda’nin Audio sistemini ust sinif bir Alman arabasina koy hic yadirganmaz.

 

(-) Eksiler

 

Eveet. Gelelim sifirci hocanin yorumlarina…

 

- Pek cok kisi bu konuya deginmis zaten ben de bu konuda hem fikirim. Yuksek hizda yol ve ruzgar gurultusu fazla. Yeni nesil bir aractan daha sessiz ve konforlu bir otoban surusu beklenir. Yol gurultusu biraz lastikle de ilgili olabilir. Yumusak hamur ve fazla desenli bir lastikle yol gurultusu azalir mutlaka. Ancak ruzgar sesi de var. Tam cozemedim nereden geldigini. Dikiz aynalari olabilir ruzgar sesinin kaynagi.

 

- Farlarin aydinlatmasi cok yetersiz. Araci ilk aldigim zamanlarda, bir keresinde geceleyin giderken araci saga cekip farlar yaniyor mu diye kontrol ettim. Benim aracta halogen farlar var (Bi-Xenon HID degil) ancak yine de bu kadar kotu olmamali diye dusunuyorum. Diger 2014-2015 Mazda 3 sahiplerinin bu konuda yorumlarini duymak isterim acikcasi.

 

- Koltuk dosemelerinde kullanilan kumas kalitesi cok iyi degil. Dokununca zimpara kagidi gibi ses cikariyor :) Ancak muhtemelen bu daha dayanikli bir kumas o nedenle cok da sorun degil.

 

- Klima nedense cok soguk uflemiyor ve en soguk seviyeye gelmesi oldukca vakit aliyor.

 

- Arka koltuklarda diz mesafesi onceki nesil 3 serisinde oldugu gibi cok iyi degil (yine bu siniftaki araclar ile karsilastiriyorum).

 

- Arka koltuklar ile bir sikayetim daha var. Ancak bu muhtemelen herkesin sorun edecegi bir durum degil. Yeni Mazda’nin dizayni estetik acisindan cok guzel buna lafim yok. Yalniz belki sizin de dikkatinizi cekmistir. Ozellikle arka camlar cok dar (camlarin yuksekliginden bahsediyorum). Cok metal, az cam formuluyle arka camlar cok kucuk dizayn edilmis.  4 yasindaki kizim arka koltukta  otururken pencereden disariyi goremedigi icin sikayet ediyor (cocuk koltugunda oturmasina ragmen boyu kisa kaliyor manzarayi seyretmek icin :) ).  Sikayet edecek bunu mu buldun diye dusunebilirsiniz ancak ozellikle cocukla seyahat edenler, arka koltukta oturan ufakliklarin rahat etmesinin, surucunun ruh sagligi acisindan ne kadar onemli oldugunu anlayacaktir :)

 

Ozetle yeni Mazda 3’den memnun muyum? Evet. Simdi olsa yine alir miydim? Kesinlikle. Bir takim ufak tefek kusurlari olsa da genel olarak bence basarili bir arac

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel bir inceleme olmuş. Eksi yönleri konusunda birkaç husus hariç, herkes aynı düşünceleri paylaşıyor. Türkiye'den almış olsaydınız, motor konusuna da bir eksi eklerdiniz diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

-Farların aydınlatmasından ben de şikayetçiyim. Uzunlar fena değil ama kısalar vasat.

-Bu haftasonu ankarada 31 dereceydi sıcaklık. Klimayı deneme şansım oldu. Sadece biraz geç soğutuyor. Onu da fan hızını arttırarak giderebiliyorsunuz.

-Bende de Toyo'nun proxes R36 lastikleri var. İlk zamanlar fena değildi ama şuan ABS, ESP, ASR sürekli çalışmakta ve aşırı sesliler. O kadarki rüzgar sesini duymuyorum :)

 

Bir de size birşey soracam. Aracınız manuel, ilk kalkışta bir metal sürtünme sesi gelmekte mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

-Farların aydınlatmasından ben de şikayetçiyim. Uzunlar fena değil ama kısalar vasat.

 

Bu kaç model araç için benimki gayet iyi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir de size birşey soracam. Aracınız manuel, ilk kalkışta bir metal sürtünme sesi gelmekte mi?

 

Merhaba. ilk baslarda yokusta kalkarken Hill Assist sistemi devreye girince tak diye bir ses geliyordu. Ama sonra bu ses kendiliginden kayboldu. Sizin aractan nasil bir ses geliyor? Duz yol veya yokusta kalkarken farkediyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba. ilk baslarda yokusta kalkarken Hill Assist sistemi devreye girince tak diye bir ses geliyordu. Ama sonra bu ses kendiliginden kayboldu. Sizin aractan nasil bir ses geliyor? Duz yol veya yokusta kalkarken farkediyor mu?

Yokuşta kalkarken daha fazla gaza bastığınız için daha belirgin geliyor, tabi düz yolda da bu ses var. Geri vites, 1. vites, 2. vites farketmiyor, ilk kalkış anı olması yetiyor. Sorun ile ilgili Mazda'dan Volkan Bey gelip inceleme yaptı ve kullandığım bütün manuel araçlarda bu ses var dedi. Japonya'ya ilettik bu durumu ama normal çalışma sesi diyorlar. Ses rahatsız edici bir ses sanki iki metal birbirine sürtüyor gibi. Volkan Bey diferansiyelden kaynaklandığını söylüyor ama kesin bir bilgi yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu gün ilk kez rock müziğimi açıp gençlik günlerimdeki gibi araba kullandım. Belkide Mazda'mı ilk kez test ettim.

 

Çok iyiydi ya. Motor sesine bayıldım. Yol tutuşuna büyülendim. Otomatik modda olmasına rağmen vites geçişlerine hayran oldum.

 

Arabamı seviyorum. İyiki mazdayı seçmişim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bose farklı tabii.. Rock müziğe geri döndürmüş sizi.

 

Bose gerçekten çok başarılı bir müzik sistemi. Bir ara onu da anlatmak lazım :)

 

Daha önce klima yetersiz demiştim. Ancak klima zaman içinde çok iyi çalışmaya başladı onu da belirteyim. Genelde 2000 cc altı motorlarda klima çok başarılı olmaz bilirdik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araci alali 5 ay kadar zaman gecti ve cicim aylari bittigi icin ben de yorumlarimi yazabilirim artik :)

 

MOTOR, PERFORMANS, YOL TUTUS

 

(+) Artilar:

 

- Motor bekledigim gibi. Motor gucu bu sinifta ve kiloda bir arac icin fazlasiyla yeterli. Hatta rodaji bittikten sonra daha guzel devirleniyor gibi sanki :)

 

- Benim arac manuel vites. Ancak sehir ici kullaniminda dahi su ana kadar hic “keske otomatik alsaydim” demedim.  Vites gecisleri cok guzel. Debriyaj oldukca yumusak. Vites oranlari birazcik uzun gibi (muhtemelen yakit tasarrufu amacli). Ancak motorun torku yeterli o nedenle ani hizlanmalarda aracin tepkisi hic fena degil.

 

- Direksiyon hissi cok guzel. Hatta aracin en cok hosuma giden tarafi bu diyebilirim. Ne cok yumusak, ne de cok sert. Tam kivaminda. Ayrica direksiyon tepkisi de sinifindaki diger araclardan cok daha iyi.  Duz yolda veya sehir icinde fazla bir fark yok ancak virajli bir yolda biraz agresif kullaninca direksiyon tepkileri kendisini gosteriyor. Yol tutus da basarili.  Ve bu durum aracin uzerindeki son derece kalitesiz lastiklere ragmen bu sekilde (bakiniz asagida lastik yorumlarima). Yani guzel bir lastik/jant kombinasyonuyla bu yol tutus cok daha basarili olacaktir. Bir kac defa autocross yaptim ve tum onden cekisli araclarda oldugu gibi virajda zorlayinca kafadan kayma egilimi (understeer) var fakat guzel bir lastikle yol tutusu cok daha iyi hale gelecektir.

 

(-) Eksiler

 

- Sehir ici yakit tuketimi cok iyi degil. Sehir ici kullanimda 100 km’de 8.5 – 9 litre arasi yakiyor.  Otobanda 100 km’de Cruise’a koyarsaniz o zaman dogal olarak 5.5/6 litre civarina dusuyor (2 litre motor icin konusuyorum)

 

- Benim modelin uzerinde Bridgestone’un “low rolling resistance” denilen tipte (yakit tasarrufu amacli) lastikler var. Fazla uzatmadan su sekilde belirteyim: Bu lastikleri bana birisi bedava verse takmazdim arabama :)  Yuksek yanakli bir lastik (ah 16 Inch jantlar ah!) Yanaklar o kadar yumusak ki sert virajda yanaklarin bukuldugunu hissedebiliyorum. Ben yeni jant/lastik alacagim icin arabayi alirken fazla uzerinde durmadim.  Yalniz bu arabaya 18 inch jant fazla bence.  Standart 18’likler cok agir olur. Bana gore performans/konfor/estetik acisindan en ideal kombinasyon 17 inch ultra hafif siklet jant (ENKEI veya O.Z. gibi) ve Michelin Pilot serisinden spor lastikler. O zaman tadindan yenmez yol tutus acisindan.

 

 

IC MEKAN, KONFOR

 

(+) Artilar:

 

- On konsol, Audio, navigasyon sistemi, back up kamera. Geri vites kamerasi olmadan once arabami nasil parkediyordum diye dusunuyorum simdi. Navigasyon da ayni sekilde. Ben arabayla bilmedigim bir yere giderken kaybolma konusunda acayip yetenekliyimdir. Ama Navigasyon sagolsun esimle yeni bir yere giderken “Dur suradaki benziklikte soralim adresi” lafini duymuyorum artik :)

 

- Audio sistemi genel olarak cok suratli  calisiyor, donma, bekleme gibi sorunlar yok grafikler cok guzel. Ozetle, yeni Mazda’nin Audio sistemini ust sinif bir Alman arabasina koy hic yadirganmaz.

 

(-) Eksiler

 

Eveet. Gelelim sifirci hocanin yorumlarina…

 

- Pek cok kisi bu konuya deginmis zaten ben de bu konuda hem fikirim. Yuksek hizda yol ve ruzgar gurultusu fazla. Yeni nesil bir aractan daha sessiz ve konforlu bir otoban surusu beklenir. Yol gurultusu biraz lastikle de ilgili olabilir. Yumusak hamur ve fazla desenli bir lastikle yol gurultusu azalir mutlaka. Ancak ruzgar sesi de var. Tam cozemedim nereden geldigini. Dikiz aynalari olabilir ruzgar sesinin kaynagi.

 

- Farlarin aydinlatmasi cok yetersiz. Araci ilk aldigim zamanlarda, bir keresinde geceleyin giderken araci saga cekip farlar yaniyor mu diye kontrol ettim. Benim aracta halogen farlar var (Bi-Xenon HID degil) ancak yine de bu kadar kotu olmamali diye dusunuyorum. Diger 2014-2015 Mazda 3 sahiplerinin bu konuda yorumlarini duymak isterim acikcasi.

 

- Koltuk dosemelerinde kullanilan kumas kalitesi cok iyi degil. Dokununca zimpara kagidi gibi ses cikariyor :) Ancak muhtemelen bu daha dayanikli bir kumas o nedenle cok da sorun degil.

 

- Klima nedense cok soguk uflemiyor ve en soguk seviyeye gelmesi oldukca vakit aliyor.

 

- Arka koltuklarda diz mesafesi onceki nesil 3 serisinde oldugu gibi cok iyi degil (yine bu siniftaki araclar ile karsilastiriyorum).

 

- Arka koltuklar ile bir sikayetim daha var. Ancak bu muhtemelen herkesin sorun edecegi bir durum degil. Yeni Mazda’nin dizayni estetik acisindan cok guzel buna lafim yok. Yalniz belki sizin de dikkatinizi cekmistir. Ozellikle arka camlar cok dar (camlarin yuksekliginden bahsediyorum). Cok metal, az cam formuluyle arka camlar cok kucuk dizayn edilmis.  4 yasindaki kizim arka koltukta  otururken pencereden disariyi goremedigi icin sikayet ediyor (cocuk koltugunda oturmasina ragmen boyu kisa kaliyor manzarayi seyretmek icin :) ).  Sikayet edecek bunu mu buldun diye dusunebilirsiniz ancak ozellikle cocukla seyahat edenler, arka koltukta oturan ufakliklarin rahat etmesinin, surucunun ruh sagligi acisindan ne kadar onemli oldugunu anlayacaktir :)

 

Ozetle yeni Mazda 3’den memnun muyum? Evet. Simdi olsa yine alir miydim? Kesinlikle. Bir takim ufak tefek kusurlari olsa da genel olarak bence basarili bir arac

aracınız hangi paket..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikli olarak yeni aracınız hayırlı uğurlu olsun. Kazasız, belasız kullanmanız dileği ile. :nazar:)

 

Eksiler konusunda 3.madde haricinde katılmıyorum. Sunroof ve deri koltuk seçeneği kesinlikle olmalıydı.

 

1 ve 4. maddelere açıklamam. Aracınız henüz çok yeni, araca alışıp, sürüş karakteri oturduktan sonra. Bu fikrinizin değişeceğini düşünüyorum. Forumda 3.nesil mazda 3'ün sürücünün sürüş karakterine göre vites değiştirme aralıkları şeklinde bir mesaj metni vardı.Mesajınızdan sonra direk o konu aklıma geldi.

 

2. madde, elektrik ayarlı koltuk olsaydı tabi ki çok iyi olurdu. Lakin bütün özelliklerin full olduğu bir otomobil bulmak çok zor. Bir özellik istiyorsunuz üst paketeyönelmek zorunda kalıyorsunuz. Hadi o pakete geçiyorsunuz bu sefer ne bileyim atıyorum dizel, otomatik, manuel vs. seçeneği olmuyor. Menun kalmıyoruz, bu sefer bir üst segment olan "D" segmentine bakıyoruz. Bu sefer onda farklı beklentiler içine giriyoruz. Demem o ki sonu yok maalesef. Koltuk ayarını bir kere yaptığımız zaman, taki sürücü değişene kadar kullanıyoruz. Ama sizde çok sık sürücü değişiyorsa, o zaman size elektrikli ve hafızalı koltuk kesinlikle şart derim.

Not: Honda Accord "D" segmentinde sınıfının en iyi ve en dolu araçlarından birisidir. 

 

Tekrardan hayırlı olsun, keyifli günlerde kullanın inşallah.

 

 

Bose gerçekten çok başarılı bir müzik sistemi. Bir ara onu da anlatmak lazım :)

 

Daha önce klima yetersiz demiştim. Ancak klima zaman içinde çok iyi çalışmaya başladı onu da belirteyim. Genelde 2000 cc altı motorlarda klima çok başarılı olmaz bilirdik.

 

Daha önce ki mesajımda da belirtmiştim. Otomobilinizin henüz çok yeni olmasından dolayı, huyuna, suyuna alışmanız zaman alacaktır.  Kendi eksilerinizi, zamanla kendiniz artıya çeviriyorsunuz. :)

 

Umarım Skyactiv Mazda 3 almayı düşünen birisinin. Sadece ilk konuda ki mesajınızı okuyarak, kararsızlığa düşmez. Çünkü toplum olarak, üşengeç ve okumayı sevmediğimiz için. Böyle bir yanılgı olmaz umarım. Daha önceleri benzer durumlara şahit oldum çünkü forumda. :)

 

Bu arada Bose candır can....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben Kanada'da yasadigim icin Turkiye'deki donanimlar ile bire bir karsilastirmak zor. Ancak Reflex ile Power arasinda gibi

benim araç en alt paket olan Soul acaba orada öğrenme şansınız varmı hız sabitleyici daha sonradan takılıyormu Buradaki servisler takılamadığını söylüyor :kafa:  Avustralyada aynı paket araçlarda hız sabitleyici var 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim araç en alt paket olan Soul acaba orada öğrenme şansınız varmı hız sabitleyici daha sonradan takılıyormu Buradaki servisler takılamadığını söylüyor :kafa:  Avustralyada aynı paket araçlarda hız sabitleyici var 

 

Takılamıyor olması biraz ilginç geldi bana.  :ohmy:

 

Benim aracımda 2.Nesil Mazda 3 Touring serisi. Standartında hız sabitleyici yok normalde. Ama serviste sonradan takıldı. Hangi servise sordunuz acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Takılamıyor olması biraz ilginç geldi bana.  :ohmy:

 

Benim aracımda 2.Nesil Mazda 3 Touring serisi. Standartında hız sabitleyici yok normalde. Ama serviste sonradan takıldı. Hangi servise sordun

Bostanlar , Merser 

Takılamıyor diye birşey söz konusu değil. Uygun ücret ödenirse herşey yapılır ve bir yolu bulunur :)

Sorduğum servisteki arkadaşlar kesin konuştular.. Uygun ücret servisinde verilip yapılmalı >:(

Soul'da altyapısını da mı koymadılar acaba :)

 

 

inşaallah öyle değildirde servistekiler yanılmıştır..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...