Jump to content

Mazda 626 Debriyaj Aşağıda Kavrıyor


melyyh
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba
Bugün satın aldığımız 1994 626 mızı 10 dakika civarı kullanma imkanı buldum. Fark ettiğim ilk problem debriyajın çok aşağıda kavramasıydı. Debriyaj en dip seviyenin çok az üzerinde kavrıyor. Kullanım sırasında rölantideyken birkaç kez stop etti, çok deneme şansım olmadı ama sanırım vitesteyken debriyaja tam basamadığım için oldu. Durup, boşa aldığımda ise 5-10 dakika buyunca rölantide problemsiz çalıştı.
Aracım sıralı sistem LPG li, sanıyorum Atiker markalı. Benzin göstergesi en dipte idi, 30 TL lik benzin de aldım fakat ibre yerinden oynamadı hiç. Belki gösterge arızalı olabilir.
Şimdi ne dersiniz? Meşhur Adem Usta ya mı götüreyim, yoksa Anadolu yakasında da bu sanat eserlerinden anlayan kaliteli ustalarımız var mıdır? Zira bu yakada olursa gitmem çok daha kolay olur.
Hepinize teşekkür ediyorum, herkese iyi forumlar.

Düzeltme: benzin ikaz ışığım ve el freni ışığım sürekli yanıyor. Benzin eklememe rağmen ibre de onyamıyor. Çözümü zor problemler midir acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabanin Debriyaj yepyeni olduğu için dipte kavriyor. Bu sorun değil, harika bir şeydir.

O aaracın ve yeni araçların Debriyaji hidrolik ayarlı olduğu için kavrama noktasını ayarla degistiremezsiniz.

Eskidikçe yukarıdan kavrar, bitmeye yakın tepeden kavrar. Sonra da kavramaz ve biter.

Bizim maltepe bulusmalarimiza uğra bir gün, göz ucuyla bakayım. 10 sene bindim o kasa 626ya.

Pendik te de ustama gidebilirsin. Kendisinde de ayni model araçtan var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabanin Debriyaj yepyeni olduğu için dipte kavriyor. Bu sorun değil, harika bir şeydir.

O aaracın ve yeni araçların Debriyaji hidrolik ayarlı olduğu için kavrama noktasını ayarla degistiremezsiniz.

Eskidikçe yukarıdan kavrar, bitmeye yakın tepeden kavrar. Sonra da kavramaz ve biter.

Bizim maltepe bulusmalarimiza uğra bir gün, göz ucuyla bakayım. 10 sene bindim o kasa 626ya.

Pendik te de ustama gidebilirsin. Kendisinde de ayni model araçtan var.

Hmm anladım. Ama bana biraz sert geldi. Gerçi çok kullanma imkanım olmadı.

Maltepe buluşmalarınıza uğramak isterim. Arabam biraz yorgun gibi, bişeyler yapmak istiyorum maddiyat el verdikçe.

Ben de Pendik teyim. Söz ettiğiniz yere gidebilirim. Bilgi verirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

pendik köprüsünden , pendik oto sanayi' ye giriyorsunuz. 

 

ankara tarafından ilerlerken sağ taraftaki  en son sokakta. 2. dükkan AHSEN Honda      (bosch car service yakını)

 

Bakımlarını da yaptır. memnun olursun. 

 

Site'den Mühendis Ufuk tavsiye etti Diyebilirsin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Arkadaşın yazdığı gibi baskı balata yeni olunca dipte kavrar ,buda iyi bişeydir , rahatsızlık veriyosa bir gösterin ustaya belki biraz debriyaj bağlantılarından ayarlayabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

pendik köprüsünden , pendik oto sanayi' ye giriyorsunuz. 

 

ankara tarafından ilerlerken sağ taraftaki  en son sokakta. 2. dükkan AHSEN Honda      (bosch car service yakını)

 

Bakımlarını da yaptır. memnun olursun. 

 

Site'den Mühendis Ufuk tavsiye etti Diyebilirsin. 

 

Tamamdır. Bir uğrayayım uygun zamanımda.

    Arkadaşın yazdığı gibi baskı balata yeni olunca dipte kavrar ,buda iyi bişeydir , rahatsızlık veriyosa bir gösterin ustaya belki biraz debriyaj bağlantılarından ayarlayabilir.

Dipte kavraması alışılabilir de, Araç 10 dk lık kullanımımda belki 10 kez stop etti rölantide. Ama vites boştayken stp etmiyor. Sanıyorum debriyaja tam basamadığımdan oluyor, zira debriyaj sert gibi geldi bana.

Teşekkür ediyorum herkese.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

   Demekki tam ayrılmıyor, ustaya göster ayarlanabilir bir durum, belkide normaldir, bazen alışkanlıklarla alakalıdır böle şeyler , belki alıştıkça stop ettirmezsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

   Demekki tam ayrılmıyor, ustaya göster ayarlanabilir bir durum, belkide normaldir, bazen alışkanlıklarla alakalıdır böle şeyler , belki alıştıkça stop ettirmezsin.

 

Bu akşam yaklaşık bi 30 km kullanacağım sanırım, iyice bi deneyeyim.

Bir de başta söylemeyi unuttum, 30 TL lik benzin koymama rağmen ibre hareket etmedi, ve benzin ikaz lambası yanmaya devam ediyor. Ayrıca el freni lambası sürekli yanmakta :-[

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     El freni lambası yanıyorsa, ya fren hidrolik yağı eksiktir veya fren balataların bitiktir, ustaya ugradığında baktırmanı öneriyorum, fren merkezlerine de baktır, yağ kaçıran patlak varmı diye.  

     benzin ışığının sönmemesine gelince demekki içinde hiç benzin yokmuş bir 30 40 tl iş görür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Debriyajın sert olmasında değişmeyen ve rengi koyulaşmış hidrolik yağının da etkisi vardır. Debriyaj hidrolik sisteminizdeki hidrolik yağı tamamen yenileyin. 

Toyotalarda da debriyaj pedalı hidrolik olmasına rağmen debriyaj pedalı ile hidrolik silindir arasındaki bağlantı parçası döndürülerek uzatıp kısaltılabiliyor ve böylece kavrama noktası bir miktar ayarlanabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

62 litre boş depoda   5 litre benzin ibreyi hareket ettirmeyebilir.     50++ liralık daha benzin alırsanız belli olur.

 

el freni lambasına bakmak lazım. 

Benzin ibresinde problem yokmuş. Dün benzin aldım, ibre kalktı, ışık söndü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Debriyajın sert olmasında değişmeyen ve rengi koyulaşmış hidrolik yağının da etkisi vardır. Debriyaj hidrolik sisteminizdeki hidrolik yağı tamamen yenileyin. 

Toyotalarda da debriyaj pedalı hidrolik olmasına rağmen debriyaj pedalı ile hidrolik silindir arasındaki bağlantı parçası döndürülerek uzatıp kısaltılabiliyor ve böylece kavrama noktası bir miktar ayarlanabiliyor.

Kısmetse cumartesi hidroliğe bir baktırayım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim debriyaj pedalıda biraz yukarıda kavrıyor. en altta kavraması bence daha iyidir. Çunku bu baskı balatanın yeni oldugunu gosterir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

debriyajın aşagıda yada yukarıda kavramasını istediginiz şekilde ayarlayabilirsiniz arkadaşlar.ister en dibe indirin ister en tepeye.ama ideali orta seviyenin az bişey aşagısı olmalı.bunun için aracın debriyaj pedalının orda hidolik pompası var.debriyaja basınca pedalda o pompaya basıyor.dikkatli bakarsanız görürsünüz.koltugu geri çekip kafamızı pedalların altına sokmamız gerek.hatta bi ışık yada fener olursa dahada iyi olur.pompanın pedala baglandıgı yerde 12 numara somun var onun hemen iki santim altındada 8 lik somun var.12 lik somunu gevşetiyoruz ve 8 lik somunla pompanın ayarını ileri yada geri yapıyoruz.debriyajı arabayı çalıştırıp deniyoruz istedigimiz yee gelincede 12 lik somunu iyice sıkıyoruz.bu kadar basit.abartacak bişey yok hemen hemen herkes yapabilir.kolay gelsin iyi formlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...