Jump to content

Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

39 dakika önce, serkan306 :

Bence pütürlü yüzeyler de ekstra bir etki edebilir, boyalı yüzeylerde yağ gibi akar hava ama yüzey sürtünmesi fazlaysa türbülanslar oluşabilir. 2. nesil Mazda 3'te beni de özellikle arka tekerlerden gelen yuvarlanma sesi rahatsız ediyordu ama iş yerinde kullandığım veya arka koltuğuna oturduğum zaman aynı sesi alıyorum. Yani ben bir uygulama yapacak olsam önce davlumbazlara çalışırdım.

Selam abi, o türbülans işi öyle olmuyor. Bazen önce olmasını istiyoruz. 

Aracın uzunluğu nedeniyle aracın üstünde akış laminerden türbülanslıya geçiş oluyor. Türbülanslı akış kötü birşey değildir, sürtünme kuvvetini azaltır. Asıl sıkıntı wake region denilen cisimlerin arkasındaki kısımlardaki basınç dalgalanmaları, ki zaten bu rüzgar sesine yol açıyor. Ayna, ön camdaki sileceklerin arkasındaki kısımlar, vs...  Bu bölgelerde de böyle vortex generator lar kullanılarak basınç dalgalanmalarının azaltılması amaçlanır. Bu kitin de amacı bu.

İlk izlenimlerim %20-30 olumlu.
Yolda giderken lastik sesini daha fazla duyuyorum, rüzgar sesinin bir miktar azaldığının göstergesi.
Eskiden rüzgar sesinin dalgalandığını duyardım, şimdi o yok, daha sabit bir rüzgar sesi gelmekte. %20-30 azaldı gibi hissediyorum. 115-120 ile giderken normalde bir cam açıkmış gibi daha fazla rüzgar sesi alırdım eskiden, bu ürünle azaldığını hissediyorum. 90-95 gibi rüzgar sesi almaya başlarken, 100 gibi gelmeye başladı sanki.
Ama en önemlisi aynadan kaynaklı sesin azaldığını düşünüyorum. Eski sese göre az olsa da sabit bir hışırtı duymaktayım, onun da nedeni B sütununa taktıklarım büyük ihtimalle. Havalar ısınınca B sütunundakileri çıkarıp tekrar deneyeceğim. B sütunundakilerin rüzgar sesine olumlu olumsuz etkisi var mı göreceğim. Ama her halukarda aynaya taktıklarımın etkisini görüyorum.

09.02.2019 at 00:35, vethekim :

mutlu b stünuna değilde aynanı a stununa bağlayan plastik parçaya taksaydın sanki daha iyi olurdu. aynadaki rüzgar sesine yapacak pek birşey yok. tasarım kaynaklı. bmw lerdeki f90 body kitteki gibi bir işi çözer aslında ama araca yakışmaz. 

araç içini komple yalıtım yaptığında bu sefer cam ve kapı fitillerinden çok şikayet edeceksin. ben komple yaptım araç içi yol ve lastik sesinden kurtarınca aklına gelmeyen yerlerden daha önce duymadığın sesler duyuyorsun baştan uyarayım seni. eski halinden iyi oluyor orası ayrı mevzu... 

Kapıda ek fitil var rüzgar sesine etki etmedi. Cam fitillerini de denedim rüzgar sesini azaltmadı. :)
Ayna sesine bir miktar iyi geldi. Stabilize yoldaki uğultu giderse yorgunluk da gider, rüzgar sesine de artık daha fazla yapacak bir şey yok diyip müziğin sesini açmak kalır. Ya da tanıdık birilerini bulabilirsem, yan camların 2 kat kalınından taktırabilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

orjinaline göre daha kalın lamine yan cam yada kalın bir cam filminin (normalde ses için takılmaz ama) bir miktar faydası olur. 

toyota corolladaki gibi dikiz aynaların a stununa bağlandığı plastik parçaya b stunundan sökeceğin vortexi bir tak bakalım Mutlu. ön cam ve a stunundan dağılan rüzgarın daha düzgün akmasına yardımı dokunur belki. 

stok haline göre araca uygulanan ekstra fitil ve yalıtım etkisi olacaktır. ancak fazla beklentiye girilmemelidir. değip değmeyeceği yada beklenti kişiye göre değişir. Ellerine sağlık Mutlu. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11.02.2019 at 12:41, Mutlu Tekir :

Selam abi, o türbülans işi öyle olmuyor. Bazen önce olmasını istiyoruz. 

Aracın uzunluğu nedeniyle aracın üstünde akış laminerden türbülanslıya geçiş oluyor. Türbülanslı akış kötü birşey değildir, sürtünme kuvvetini azaltır. Asıl sıkıntı wake region denilen cisimlerin arkasındaki kısımlardaki basınç dalgalanmaları, ki zaten bu rüzgar sesine yol açıyor. Ayna, ön camdaki sileceklerin arkasındaki kısımlar, vs...  Bu bölgelerde de böyle vortex generator lar kullanılarak basınç dalgalanmalarının azaltılması amaçlanır. Bu kitin de amacı bu.

Bitirme ödevim Fluent'te bir araç modelinin 2 boyutta analiziydi, 10 yıl geçti terimleri ancak hatırladım, haklısın 😅 Akhmed diye bi model vardı onu incelemiştik, arkasının küt bitişi veya yuvarlatılarak bitişi arasında farklar vardı, aracın arkasında oluşan bölge etki ediyordu, biraz uçak kanatlarındaki mantık vardı ama küçük dokunuşlar büyük sonuçlar getirebiliyor. Sesin azalmasına sevindim, inşallah kolay ve ucuz bir şekilde yol sesini de azaltırsın da tekrar gözün başka araçlara kaymaz 😂

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, serkan306 :

Bitirme ödevim Fluent'te bir araç modelinin 2 boyutta analiziydi, 10 yıl geçti terimleri ancak hatırladım, haklısın 😅 Akhmed diye bi model vardı onu incelemiştik, arkasının küt bitişi veya yuvarlatılarak bitişi arasında farklar vardı, aracın arkasında oluşan bölge etki ediyordu, biraz uçak kanatlarındaki mantık vardı ama küçük dokunuşlar büyük sonuçlar getirebiliyor. Sesin azalmasına sevindim, inşallah kolay ve ucuz bir şekilde yol sesini de azaltırsın da tekrar gözün başka araçlara kaymaz 😂

Sağolasın abi. Evet doğru hatırlıyorsun. Meslektaşmışız da hiç demiyorsun. 

Yol sesi işi kolay, uğraşarak azaltılıyor da, zor olan rüzgar sesi, uğraşsan da pek azalmıyor. Kapılara yalıtım yapmıştım fayda etmemişti, Allahtan bu yöntem biraz işe yaradı. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13.02.2019 at 20:10, Mutlu Tekir :

Sağolasın abi. Evet doğru hatırlıyorsun. Meslektaşmışız da hiç demiyorsun. 

Yol sesi işi kolay, uğraşarak azaltılıyor da, zor olan rüzgar sesi, uğraşsan da pek azalmıyor. Kapılara yalıtım yapmıştım fayda etmemişti, Allahtan bu yöntem biraz işe yaradı. 

Birkaç yerde demiştim ama gözden kaçmış olabilir 😅 Sağdan soldan giren havayı kesmek kolay ama dışarda oluşan sese çaresiz bakıyorsun işte ama sen onu da çözdün, tebrik ederim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ses yok diyemem tabi ama eskisine oranla çok daha iyi. Hiç farketmediğim ıslak asfalttaki lastik sesi belirginleşti. Bu da rüzgar sesinin bariz azaldığının göstergesi. 

120 130 civarında 5 saat sürdüm dün. Çok daha katlanılır bir seviyede artık. Eskiye göre çok daha azalmışdurumda rüzgar sesi. Bir de komple taban yalıtımı yaptım mı tamamdır bu iş. 

Niye telefondan programla sesi ölçmedin diyebilirsiniz. Fakat alet düzgün olmadıktan sonra doğru sonuç vermez maalesef. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vites topuzu geldi hemen taktım. Tam uyumlu. Makyajlı kasadaki topuzun aynısı. Çok kaliteli duruyor. Ele daha iyi oturuyor. 

IMG_20190219_124114.jpg

IMG_20190219_124119.jpg

IMG_20190219_123930.jpg

IMG_20190219_124030.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12.05.2015 at 00:42, Mutlu Tekir :

Merhabalar,
Forumda Efsane Toyotacı olduğumun ertesi günü Mazda 3 otomatik almam çok manidar oldu.  rofl.gif  2013 Haziran'ından beri Toyota Yaris 2007 model 1.3 Terra kullanıcısıydım, ta ki bugün Mazda 3 2010 model 96bin km.de Touring 1.6 sedan alana kaddar.
Attan indim eşeğe deyimi vardır ya, bendeki durumda eşekten indim bindim ata misali.  biggrin.gif Gerek Toyota Yaris, gerekse de Mazda 3 hakkında yorumlarımı paylaşacağım, hem karşılaştırmalarım olacağı hem de alım satım konusunda bilgi paylaşacağım için bu başlık altında konu açmayı doğru buldum.

Mazda....   Mazda işte. Herkesin hayalindeki, ama hep alınmayan araç. Ben cesaret ettim ve aldım. İyi ki de almışım diyorum.  smiley_clap.gif  Forumlarda hep araştırdığımda illa olumsuz yorumda bulunanlar oluyor. Yok araba gitmiyor, yok berbat araç, yok bu araç alınmaz, vs... Mazda 3 gerçekten de Yaris sonrası bana Japonların Mercedes'i gibi hissettirdi. 
Aldığım modeli Touring 2010 model. 2. kasası. Gülen yüze benzetiyorum ön tampon tasarımını. En boş modeli bile o kadar dolu ki. Dijital klima, kararan dikiz aynası, AUX girişi, selamlama, konfor sinyal (tek basınca 3 defa sinyal yanması), akşam sürüşünde ön konsoldaki hoş mavi ışıklarla oluşturulan ambiyans ve direksiyondaki tuşlara basınca bu mavi ışığın şiddetinin artıp eski haline dönmesi, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, derinlik ve yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon...... Beni yeterince doyurdu. Bir de hız sabiyleyici taktırdım mı evladiyelik bir araba olur benim için.
Otomatik vitesi 4 ileri. Ama son vites çift kademe. Zannediyorum Corolladaki tam otomatik vitesin aynısı, ya da çok benzeri. Vites geçişlerini hissetmek çok çok zor. Böyle bir konfor beklemiyordum açıkçası. Aracın o 4 vitese rağmen ivmelenmesi de harika. Yarisim ile yetişemedim ben araca öyle söyleyim, Yarisi baya zorladım ama ı-ıh yetişmedi.  laugh.gif Araç gerçekten isteyince çok atik olabiliyor. O nedenle ben gitmiyor etmiyor diyenlere inanmıyorum. 1.6 motor 105 hp güce ve 148 nm. lik bir torka sahip. Tatminkar bence. 128 nm lik Yaris ile yokuşlarda sıkıntı yaşamazdım, mazda 3 ile hiç ama hiç yaşamıyorum. Düzce'den Karabük'e 200 km. yol gelesiye kadar Düzce-Bolu Tüneli arası ciddi bir yokuştur. Orayı 100-110 ile çıktım devir 3000-3500 arasında (3. viteste) Hızını koruması çok güzel. Yokuş aşağı inerken de motor freni yapması da yine güzel. Ama keşke N'ye atabilip de boşta gidebilsek hafif eğimlerde iyi yakıt tasarrufu sağlar da, keşke hareket halinde N'ye atabilsek. smile.gif 
Devir-hız değerlerini görmek isteyen bir manyak olarak uzun yolda ilk dikkat ettiğim şey bu oldu. araç 90 km hızla 2500 devirin hemen altında. 120 km hızla ise 3000 devir civarında. Manuel olarak kullanırsanız şanzımanı da, 120 km hızda 3200 civarı bir devir çeviriyor. 

Bir diğer konu ise ses yalıtımı ve tokluk. Gerçekten B segment sonrası C segmente binince, aradaki farkı çok iyi anlamış oldum. Şimdiden söylüyorum, otomatik yaris alacağınıza 1.33 life corolla, auris ve eşdeğeri bir araba alın gerçekten daha iyi. Yariste 3000 devirde kulaklarım uğuldarken, Mazda 3'te 3000 devirde araç içi gayet sessiz oluyor. 3500-4000 devirde hafif, tatlı bir motor sesi duymaya başlıyorsunuz. İç gıdıklayıcı bir ses bu. Yol sesi açısından da Mazda 3 gayet tatminkar geldi. Yoldaki yamalardan geçerken aracın içinden hiç bir ses gelmiyor. Sadece lastik sesi duyuyorsunuz. Rüzgar sesini ise Yaris ile 80 km sonrası duymaya başlarken Mazda 3 110 km sonrasında vermeye başladı. Bunda fitillerin kirliliği de rol alabilir, fitilleri bakım sütüyle sildikten sonra deneyeceğim bir de. Bunların dışında aracın içinden en  ufak tıkırtı, zırıltı, zıngırdama, tıngırdama hiç bir ses gelmemekte. Arnavut kaldırımlarında Yaris ile çok başım ağrırken Mazda 3 ile dua ediyorum.

>Karşılaştırabileceğim bir diğer nokta ise Yarisimde gaz pedalı ne çok yumuşak ne çok sert idi. Sağ ayağımı üstünde tutunca sabit dururdu, hiç yorulmazdı. Hızlandıkça direksiyon sertleşirdi. Mazdada ise gaz pedalı aşırı yumuşak ve aşırı hassas. Ayağımı üstünde bırakınca gaz pedalı  daha çok aşağı iniyor. Bir de az yakması için çok hafif dokunmak gerekiyor. En ufak basışta yakıt tüketimi 10-15 ler buluyor. (4. viteste dahi) Bu nedenle sağ ayağım bugün çok yoruldu. Hem aşağı hem yukarı yönde sabit tutmak zorunda kaldığımdan ötürü. Açıkçası bu gaz pedalını hissizleştirmenin yolunu arayacağım Mazdamda. Direksiyon ise hızlandıkça çok fazla sertleşmiyor. Yüksek hızlarda bile yumuşak hissi veriyor. Bu nedenle şeritte tutmakta zorlanabiliyorum. Süspansiyonlarının yumuşak olmasının da etkisinin olduğunu düşünüyorum. Yarisime göre daha yumuşak ama yaylanma hareketi  hiç olmuyor. > Tabi bu konforun bir dezavantajı da uzayan "muhterem aks kafasi" mesafesi yüzünden aracın altının vurma olasılığının artması oluyor. Yarisimle dere tepe, köy yolu gittim ve bana mısın demedi. Altını vurmak falan ne ki, sanki küçük bir crossover havasında. smile.gif>Aracın altı demişken Mazdada sacla ile kapanmış. Bunun yol sesi yalıtımına katkısı olduğunu düşünüyorum. Yariste ise maliyetten kısmak için boş bırakmışlar ve fabrikasyon pütür gibi bir malzeme sıkılmıştı. 

> Birazcık aynaların küçüklüğü kör nokta olmasından korkuttu ama o korkum da gerçekleşmedi sanırım. Bagaj avantajı muhteşem zaten. Bagaja bir şeyler sığdıracağım derdi artık yok kısmetse. smile.gif>İşlemleri anlatacak olursam, ilk önce araçlara bakıp kullandık. Sıkıştırdım, motoru dinledim, anormal bir ses yoktu. Lpg 2 ay önce Prins taktırılmış, o nedenle de tercih sebebimdi araç. Kullandım, anormal bir ses yok, motor güzel ses veriyor, basınca gidiyor, performans kaybı da yok. Sonraki aşamaya geçtik. Ekspertize gittik. Düzce'de Mazdacı Ahmet Usta'ya götürdük. Aracın altına baktı, z rot ve ön tekerlerin boşluklarına baktı, yağ suyu vs., boya kalınlığına bakıldı. Direksiyon hidroliği servis bakımında yetkili serviste fazla konmuş, bundan mıdır bilinmez, direksiyon kutusu sol ön tekerlek tarafından hafif bir hidrolik sızıntısı vardı. Arka sol z rot hafif boşluk yapmıştı. Şanzıman yağı minimum seviyesindeydi, max. seviyesine tamamlandı. (her ne kadar değişmesine gerek yok dense de, değiştireceğim en kısa sürede.) 100bin bakımı yaklaşıyor, bujiler, filtreler, yağlar, hidrolikler değişecek malum. Yakıt filtresi de değiştirilecekmiş. Öğrendim 1-2 ay içinde yapılacak inşallah. Araçların durumları iyi çıkınca da noterde takası yaptık. Plakayı değiştirmek üzere aracı aldım. 213 tl imiş noter ücreti plaka değiştirilecekse. Hemen hallediliyor işlemler zaten, sonra da hayırlı uğurlu olsun. smile.gif

Resimler yarın. Bugünlük tanıtım bu kadar oldu. Merak ettikleriniz olursa seve seve cevaplamaya çalışırım.

 

Toyotaclubtr den alıntıdır.

 

vE4Rn6.jpg

 

 

La3E1G.jpg

 

Yalnız sizlere bir kaç soru sormak istiyorum. Yeni Mazdacı olduğumdan ötürü bazı şeyler zaman alıyor.

 

Yazımın içinde de geçen gaz pedalı hassasiyetinin azaltılması, hissizleştirilmesi yazılım ile mümkün müdür? Direksiyonun yüksek hızlarda da çok yumuşak olmasa da yumuşak olması normal midir? Hız sabitleyicinin parça numaralarını bulmaya çalıştım fakat şase nosundan doğru parçalara ulaşamadım. hız sabitleyici parçaları direksiyonun 2 yan kolunun üstündeki tuşlar mı? Yoksa direksiyon göbeğinin yan boşluklarına yerleştirilen yerde mi? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Merhaba "akşam sürüşünde ön konsoldaki hoş mavi ışıklarla oluşturulan ambiyans ve direksiyondaki tuşlara basınca bu mavi ışığın şiddetinin artıp eski haline dönmesi, " açıklamanıza eklemek isterim. Forumlarda çok rastlamadım ama bu özelliği isterseniz kapatabilirsiniz. Cd çalar ayarlarında ilm eft off konumuna aldığınızda bu özellik devre dışı kalır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Ersnky :

Merhaba "akşam sürüşünde ön konsoldaki hoş mavi ışıklarla oluşturulan ambiyans ve direksiyondaki tuşlara basınca bu mavi ışığın şiddetinin artıp eski haline dönmesi, " açıklamanıza eklemek isterim. Forumlarda çok rastlamadım ama bu özelliği isterseniz kapatabilirsiniz. Cd çalar ayarlarında ilm eft off konumuna aldığınızda bu özellik devre dışı kalır. 

Ekleme için teşekkürler ama konu için çok geç kalmışsınız hocam. :) 4 sene önce yazmıştım ilk mesajımı. 

Şu anda multimedya ekli. Ara sayfalarda yaptıklarımı görebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Mutlu Tekir :

Mazda'nın yapmadıklarını düzeltmeye/eklemeye devam.

 

52828232_2198575900200381_8990673938572902400_n.jpg

Güzel duruyor nereden temin ettiniz link atar mısınız?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, abcsefa :

Güzel duruyor nereden temin ettiniz link atar mısınız?

TRY 94.90 38%OFF | Üst süet deri Kılıf el freni Kapağı Mazda 3 için el freni kapağı yüksek kaliteli süet deri kılıf el freni otomatik

https://s.click.aliexpress.com/e/c5opPLdB

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Mutlu Tekir :

TRY 94.90 38%OFF | Üst süet deri Kılıf el freni Kapağı Mazda 3 için el freni kapağı yüksek kaliteli süet deri kılıf el freni otomatik

https://s.click.aliexpress.com/e/c5opPLdB

fiyat pahalı geldi bana. teşekkürler. 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

harika olmuş mutlu. güle güle kullan. michelin primacy 4 memnunmusun? conti pc6, goodyear eagle f1 asym. 3 ve michelin pilotsport4 arasında kararsızım. genelde kısa mesafe ve nadiren performanslı sürüşler yapıyorum. öbür türlü direk ps4 alıp geçerdim. muhtemelen lastikleri primacy 4 ile değişeceğim. bir ara continental bakıyordun yanlış hatırlamıyorsam? yorumlarını bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, vethekim :

harika olmuş mutlu. güle güle kullan. michelin primacy 4 memnunmusun? conti sc6, goodyear eagle f1 asym. 3 ve michelin pilotsport4 arasında kararsızım. genelde kısa mesafe ve nadiren persormanslı sürüşler yapıyorum. öbür türlü direk ps4 alıp geçerdim. muhtemelen lastikleri primacy 4 ile değişeceğim. bir ara continental bakıyordun yanlış hatırlamıyorsam? yorumlarını bekliyorum.

Sağolasın Hakan abi.

1 saat olmadı sürüş deneyimim. Bir çevreyoluna çıktım 130 a çıktım. sonra akşam eve geçtim. toplamda 20km civarı kullandım.

Gayet sessiz geldi. Rodajda olduğu için zorlamadım lastiği. Nokian wr-d4 lerden sonra sessiz geldi. Continental Contipremiumcontact 6 ile primacy 4 arasında kalmıştım. Sessizlikten ve Michelin'in aşınsa da performansı aynı kalıyor demesine inanıp seçtim.

Pilot sport lar çok pahalı.Goodyear Eagle ı direk ele abi. EfficientGrip Performance için 10bin km sonra kaymalar artıyor, ilk günkü performansı kalmıyor diyen çok fazla.

Geçen kış önlerde Continental CPC5 ler vardı. Nokian kışlıklara geçince sessiz gelmişti. Primacy ile daha da sessizleşti. O nedenle Continentaller gürültülü biraz. Ama CPC5 195 65 15 de çok memnundum. Güzel yol tutuyordu. 
Primacy 3 ler ile ilgili hep olumsuz yorum var ama 4 ile ilgili olumsuz yorum bulamadım. Herkes memnun. Energy saver sonrası micheline dönmem diyordum, ama p4 ile döndüm bakalım. :D Kullandıkça paylaşırım düşüncelerimi.

 

Bu arada ilk yola çıktım arkadan bir uğultu geldi çok hafif 110 gibi. Telaş sardı. Neyseki sonradan geçti bu ses. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Michelin pilot sport 4 tam benlik ancak lastik spor kullanım için tasarlanmış. işe gel git kısa mesafe kullanıyorum genelde. primacy 3 leden memnun değilim çok erken özelliğini kaybettiler. diş anlamında sıkıntı yok ancak yolda biraz geziyorlar ve yol sesi muazzam arttı. 235 45 r17 94w lastik ebatlarım. conti çok sesli ve erken bitiyor, goodyear eagle f1 asym 3 lerde keza oyle. en azından lastik hakkında yorumları okuduğumda mennuniyetsizlik hep bu konularda. contiler biraz sesli lastikler. goodyear da oyle bir şikayet duymadım. ancak geçmişte goodyear egp lastiklerini eski yarisimde kullandım. ses ve yol tutuş olarak güzel ancak virajda ciddi sıkıntı özellikle honda için. primacy 4 kullanıpta memnun olmayan yok ancak primacy 3 ten sikayet eden çok. ps4 ile primacy 4 arasındayım. ancak benim lastikler biraz ara ölçü olduğu için çok pahalı. 225 45 r17 94w xl için internette çok iyi fiyatlar var. iki lastikte aşağı yukarı aynı paraya gelecek ama lastik değişim oranı biraz düşündürüyor beni. anlayacağın sütten ağzın yandı yoğurdu üfleyerek yiyorum. ps4 harici micheline biraz uzağım. en azından daha ikna olamadım. yoksa bütçe problem değil. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla abi ben de aynıydım. conti cpc6 ile michelin p4 arasında kalıp deneyim dedim. 2 lastik de iyi.

Adac 2018 testinde primacy3 1. idi aslında. Lastikçi p3 satmaya çalıştı da direk p4 isteyerek girdim dükkana. :D

dediğim gibi çok zorlayamıyorum ama ilk izlenimlerim  iyi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Bugün hava serinken vakit de geçsin diyerekten arabamdaki eksiklikleri tamamlamaya devam ettim.

Arka hoparlörleri 4 aydır değiştirecektim, kenarda duruyordu. Bugüne nasipmiş. Öndekilerle aynısını kullandım. Sony XS-FB6930 3 yollu 6"x9" hoparlör. Kasnaksız 2 vida ile tutturdum. Ses kalitesi daha da mükemmel oldu. Tabi arka kapı dış saclarda bitüself olmamasının etkisi bas düşüklüğüyle belli oluyor ama 4 hoparlör birlikte bence harikalar yaratıyor. Bana da yetiyor.

1826975147_WhatsAppImage2019-05-09at18_55.06(2).thumb.jpeg.e7a79979e71ee4114b618e5703a0c287.jpeg

 

Arka bagaj aydınlatmasından şikayetçiydim, zaten led şerit koymuştum ama sararması nedeniyle aydınlatma azalmıştı. Aliexpressten kare led plaka almıştım.

1184243442_WhatsAppImage2019-05-09at18_55_06.thumb.jpeg.3709b17269c1816dc60e2f08839e889e.jpeg

Bunlardan 3 tanesini taktım. Bagaj ışıl ışıl oldu.

2029075845_WhatsAppImage2019-05-09at18_55.06(1).thumb.jpeg.e1c2619e2e0c5dec3a402138518b6969.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...